Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Roky jsem v práci nic nedělal, rozloučil se Němec před penzí s kolegy

Německý úředník se při odchodu do důchodu rozloučil svérázným e-mailem. Asi pětistovce kolegů ze zeměměřičského a katastrálního úřadu v německém Mendenu napsal, že posledních 14 let nemusel v práci nic dělat, a přesto dostával normální plat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

DIVIX

Kde tá prislovečná

nemecká produktivita disciplína?

0/0
15.4.2012 11:03

_Kryštof_

To je starost jeho šéfa, aby ho úkoloval,

ne jeho, aby musel po někom chtít práci.

0/0
15.4.2012 10:59

loutor

u nás se taky nepředřou

Kdykoliv jdu u nás na jakýkoliv úřad to jen slyším z kanclu hahaha, hihihi a tak dále. Úřednice telefonují své soukromé záležitosti, odcházejí si na kafíčko ke kolegyni, každá pátá úřednice dlouhodobě nemocná. Ty naše kancelářské zvířátka se taky moc nepředřou. Je mi na blití že moje daně jdou těmhle vymazleným paničkám co jen šoupou nohama.;-O

0/0
15.4.2012 10:33

Nikit

Re: u nás se taky nepředřou

Váš pohled je pouze jednostranný. Ale opravdu vám nepřeji zkusit si to i z té druhé strany.

0/0
16.4.2012 11:17

martynezz

a psal to opravdu ten pan?

Ne ze bych si myslel ze to ve statnich uradech chodi jinak nez to popsal, ale bud mu ruplo v bedne, nebo to spis napsal pod jeho jmenem nekdo komu ten pan pil krev + mel plne zuby toho jak to tam chodi. Tipoval bych nekoho kdo se mota okolo jejich IT nebo ten pan nechal odemceny pocitac nebo neco podobneho (a nebo je to vazne takovy Don Quixote, ktery s tim odhalenim radeji pockal az do duchodu).

+1/0
14.4.2012 23:19

Bennu

Re: a psal to opravdu ten pan?

Je vam jasne, ze svym hnidopisskym dotazem devalvujete prinos tehle diskuze? ;-)

+1/0
14.4.2012 23:24

martynezz

Re: a psal to opravdu ten pan?

pravda, mea culpa :)

0/0
14.4.2012 23:27

josefl

Jo, zlatý komunisti

Vzpomínám, začínalo se v 5:45, v sedm otevírali kantýnu. Tak do 7:15 poklimbávání. protože v 6:50 byla před kantýnou fronta lidí z dílny. Potom snídaně a tak kolem 8:00 se začlo pracovat. Pracovalo se do 11:30, to byl oběd. Po obědě kávička a do 13:00 zažívání. Od 13:00 do 14:00 práce, potom postávání u okna, aby bylo vidět jak kdo jde nalitý na vrátnici, případně koho tam spoluzaměstnanci vlečou. Nejlepší to bylo na různé svátky, MDŽ, Josefa a podobně. Jinak se slavilo v pondělí, že začíná týden, ve středu, protože se lámal a v pátek, protože byl konec. Na každém pracovišti byla "kantýna". Skříňka s rumem a kávou. Kdo měl potřebu, tak panák za 2,50 káva za 2 kačky. Na dílnách měli chlapi vestavěné grily v poncích a různé zašívárny na posezení, případně na ležení pro ty co přebrali. No zlatý komunisti.

0/0
14.4.2012 23:15

Bennu

Dostal, co chtel

Stravil 14 let v praci, kde predstiral, ze neco dela, aby se dostal vklidu do duchodu. Ja ku to preju.

0/0
14.4.2012 23:05

josefl

Jsou pozadu

Němci jsou pozadu. U nás máme takových "pracovníků" plné úřady.

0/0
14.4.2012 23:03

jmahony

Alespoň v něčem jsme si s Německem podobní

Na českém katastru je to úplně stejné, minimálně 1/3 pracovníků jsou jen parazitující zaměstnanci!!

+1/0
14.4.2012 22:18

Roger Wilco - 4. reinkarnace

.

Znám to ze své práce taky. Někdy nevím co dřív, ale pak třeba týden leháro, internet, klídek. Myslím, že pomalu nastává doba, kdy s vyspělou technologií bude ubývat práce. Jak se to pak bude řešit? Propustí se zaměstnanci? OK. Nebudou mít peníze a nebudou kupovat a konzumovat. Budou za nás vše dělat roboti? Nikdo nebude mít peníze, nikdo nebude nakupovat a konzumovat. Jak z toho ven? Komunismus nefunguje, lidi by během pár hodin zplundrovali obchody. Tedy jaké bude řešení?

0/0
14.4.2012 21:55

Bennu

Re: .

Neni prisernejsi den v praci, nez kdyz vim, ze jsem tam k nicemu. A nejde o to, ze by to znamenalo, ze by me mohli vyhodit nebo nahradit. Jde o to, ze pak plytvam svym vlastnim casem, a to je mnohem cennejsi komodita nez nejake penize.

0/0
14.4.2012 23:15

Roger Wilco - 4. reinkarnace

Re: .

Práce je jen způsob, jak vydělat peníze. Benefitem je pak to, pokud práce člověka baví, což je i můj případ. A pokud chvíli není do čeho píchnout, čas rozhodně nepromarňuji. Jasně, internet, klídek, ale nebo taky sebevzdělávání se v oboru. Na druhou stranu toho chlapíka v článku svým způsobem chápu. A jsem přesvědčený, že to není jediný případ.

0/0
15.4.2012 21:59

Bezkoruny

Asi tak...

;-D Třeba si ODS vezme příklad - před volbami slibovali tísíce nových pracovních míst - rád si takové vemu - i s cedulkou "s přispěním EU"

0/0
14.4.2012 21:42

trallfa

Bohužel, není to jen ve státní správě...

...jak se domnívá většina diskutujících níže. Umělá zaměstnanost funguje i u privátních subjektů, převážně tam, kde je majitel za oceánem, nebo lépe - majitelem je tlupa akcionářů. To se pak vytvářejí teplá místečka pro kamarády ředitelů, jejich kamarády a děti. Vznikají zcela neproduktivní posty různých nástěnkářů, tabulkářů, prezentátorů a reportistů. No a vrahům z vólstrýtu se pak předhodí jen ohlodaná kost s komentářem "Sorry, chlapi. Neurodilo se. Je krize, no".

+6/0
14.4.2012 18:40

mystery

Re: Bohužel, není to jen ve státní správě...

R^

0/0
14.4.2012 18:46

Atomike

Re: Bohužel, není to jen ve státní správě...

Souhlas. Problém je v tom, že takový firmy má socan rád a tím více český občan. Ono to nevypadá dobře, když je někde pan továrník, kterej má jachtu na Jadranu a Rollse před domem. Tohle tak nebije do očí, tak se proti tomu nebojuje.

0/0
14.4.2012 18:48

kunta_kinte

Re: Bohužel, není to jen ve státní správě...

Ale problem je v tom, ze kdyz takova firma jde do kytek, tak se vcelku nicmoc nestane. kdyz stejne uspesne hospodario stat, tak to odnesou miliony lidi.

+1/0
14.4.2012 21:09

nickless

Re: Bohužel, není to jen ve státní správě...

Nestane se nic, bylo by to naopak dobře. Ale ona nepůjde do kytek. Firma, která takto může fungovat, totiž nejspíš většinou žije z nějakého výhodného napojení na stát.

+1/0
14.4.2012 21:57

uss___topeka

po čas svého studia sem na katastru nemovitostí brigádničil

....na to lážo plážo pracovní tempo vždy rád vzpomínám   :-P

0/0
14.4.2012 17:07

moebius

Re: po čas svého studia sem na katastru nemovitostí brigádničil

už to není co bývalo, za posledních pár lety propustili za katastru 20% lidí, zbytku snížili platy o 12% a o 50% zvýšili práci

0/0
14.4.2012 19:47

mystery

Re: po čas svého studia sem na katastru nemovitostí brigádničil

pořád málo.:-)

0/0
14.4.2012 19:53

moebius

Re: po čas svého studia sem na katastru nemovitostí brigádničil

já to pořád říkám, nějaké symbolické demonstace nebo stávky se zajištěním částečného provozu, jsou na dvě věci. Jedině na měsíc zavřít katastr, pak by konečně veřejnost pochopila, že se uředníci jen neflákají

0/0
14.4.2012 20:01

mystery

Re: po čas svého studia sem na katastru nemovitostí brigádničil

No, to není špatný nápad. Na měsíc, dva zavřít všechny úřady. Myslím, že u většiny by se zjistilo, že už je není potřeba otevírat, protože jejich uzavření ani nikdo nezaznamenal.

+3/0
14.4.2012 20:15

moebius

Re: po čas svého studia sem na katastru nemovitostí brigádničil

skvělé, proč mít taky nějaké nemovitosti, kupovat je a prodávat, a nějaké takové pohyby evidovat. Pořád říkám, že je to buzerace. Všichni spekulanti s pozemky v tu ránu zkrachují, to je pozitivní. Proč taky používat katrastrální mapy, holá zbytečnost, zadá se to číňanům, ti jsou desetkrát levnější

0/0
14.4.2012 21:22

markimakul

Noční jsem taky prospal

A inspekce mě nikdy nechytla;-D

0/0
14.4.2012 14:14

Divam se na Vas a zasnu

Co je na tom divneho?

Casto je to tak, ze nejaky zamestnanec je moula a nelze ho vyhodit z pravnich nebo moralnich duvodu. To byl zrejme pripad tohoto pana. Takze jeho nadrizeny zamestnal paralelniho cloveka, ktery vykonaval praci a toho moulu zaparkoval na miste, kde neskodil. To je prece normalni praxe, zvlaste ve statni sprave. Pokud takovych pripadu neni napr. nad 3%, tak co je na tom spatneho (je treba chapat cely system nemeckeho Beamtentum, s ceskym mozkem nelze komplexitu postihnout).

0/0
14.4.2012 14:12

Atomike

Re: Co je na tom divneho?

Divam se na Vas a zasnu. Cetl jste ten clanek vubec?

0/0
14.4.2012 18:09

řešení

Jako u nás

90% lidí ve veřejné sféře jsou jen příživníci :-/Rv

+4/0
14.4.2012 13:35

Mor_ho

Re: Jako u nás

ano souhlsím.

+1/0
14.4.2012 13:35

Aurisak

Re: Jako u nás

90% podnikatelů jsou zloději a podvodníci. Příspěvek přibližně stejné hodnoty jako ten tvůj, viď?

+1/0
14.4.2012 15:03

janzlatousty2

hezký, ale hloupý pokus

;-D;-D;-D;-D

+3/0
14.4.2012 15:09

Aurisak

Re: hezký, ale hloupý pokus

Naopak...

+1/0
14.4.2012 15:17

kunta_kinte - protistatni zivel

Re: hezký, ale hloupý pokus

Pokud by tomu tak bylo, tak cela vrejna sprava umre hlady.:-)

+1/0
14.4.2012 15:20

vpro2

Re: hezký, ale hloupý pokus

;-D;-D;-D hodne zjednoduseny pohled na vec, ktery ukazuje velikou propast ve znalosti fungovani a prolinani soukromeho a statniho sektoru ;-)

0/0
14.4.2012 19:38

obcan obecny

Re: Jako u nás

Neee. Tak 50 na 50. :-)

0/0
14.4.2012 17:20

Atomike

Re: Jako u nás

I kdyby to tak bylo, žijou za svý peníze, za svý!

0/0
14.4.2012 18:10

Bajlajfik

Re: Jako u nás

Řekl by jsem , že to bude spíš kolem 20%

0/0
14.4.2012 18:15

Atomike

Re: Jako u nás

To je možný. Ale minimálně 50% jsou sice vynucený zákony, ale jinak je jejich práce k ničemu.

0/0
14.4.2012 18:24

AP1

..

hezky clanek pro ty, kdo tady pravidlene prispivaji nesmysly typu, ze nemec oproti nam tvrde pracuje a proto se ma lepe ;-)

0/0
14.4.2012 13:20

Mor_ho

Re: ..

a víš ty bolševiku jak on tam musel tvrdě sedět na židli ? Ty si v cajzlstánu hezky kopeš kanály  za nějakejch 8 litrů hrubýho, ale von to tam musí tvrdě odsedět. Víš jak je složitý tvářit se 14 let, že něco děláš a nedělat nic ? To vy bolšání nikdy nepochopíte. :-);-€;-D

0/0
14.4.2012 13:35

AP1

Re: ..

chtel bych mit tve jasnozrivecke schopnosti ty NULO ;-D

0/0
14.4.2012 13:37

pražak

tady je to

to same,co se ja naválim v práci ,skutečne pracuju tak dve hodiny a plat mám dobrý.!

0/0
14.4.2012 13:19

trojuhelník

°°

Pro mne je ten dobrý s upřímný muž, hrdina. Spousta lidí žije v bludu. Např. starosta našeho 27. 000 města tvrdí, že na městkém úřadě jeho 200 zaměstnanců denně tvrdě pracuje.  Já starostu  Brože nevolil. Ach jo.;-(

0/0
14.4.2012 12:43

Konstrukter

Re: °°

Kdyby to byl dobrý a upřímný hrdina, tak by tohle řekl už před lety při podávání výpovědi. Být dobrovolně parazitem společnosti, na tom není nic pěkného.

0/0
14.4.2012 17:37

(@)

Dokud tato společnost nepochopí, že objem současně odváděné.

REÁLNÉ práce, a to nejen ve státní správě, ale i většině firem, by se dala v průměru zvládnout ne za 8, ale 4 hodiny denně, tak se tohle nezmění. V minulém století probíhal nadějný trend zkracování prac. doby, při stejné výši, ba zvyšující se, odměny. Proč se ten trend zastavil? Vždyť to vidíme všude kolem sebe, jak polovina lidí většinu pracovní doby prolelkuje. Při současné míře produktivity by stačily 3 pracovní dny v týdnu. Ale to by se ty tři dny muselo MAKAT. Myslím, že lidi by na to vesměs přistoupili, nebo někdo ne? ;-D

0/0
14.4.2012 11:18

Nikolas

Re: Dokud tato společnost nepochopí, že objem současně odváděné.

S tím "ve většině firem! bych brzdil. O co svoje tvrzení opíráte? Ve většině firem - co je zase známo mně - jsou lidi často neplacené přesčasy, pracují nad rámec své smlouvy (nebezpečnější činnosti, více odpovědnosti...) a ještě jsou často vystaveni tlaku ze strany zaměstnavatele a o to místo se bojí.

Ano, státní správa a různé instituce, to je jiné kafe. Opět z osobní zkušenosti vím, že tam opravdu jsou lidi, které z nějakého nepochopitelného důvodu nikdo nevyhodí a ti lidi víceméně nedělají nic. Tedy nic, co by za hodinu týdně nezvládl schopný (jiný) člověk..

V soukromé firmě platí pravidlo, že není sociální ústav a na to, že někdo živí rodinu prostě hledět nelze, pokud je ten člověk brzda. Ve státních institucíh se ti lidé znají často desítky let a prostě ho (ji) nevyhodí. A další věc je, co se v článku píše, po řadě let se všelijak změní kompetence a najmou se noví lidé a obzvláště u velkých úřadů se prostě na někoho "zapomene".

+3/0
14.4.2012 12:58

(@)

Re: Dokud tato společnost nepochopí, že objem současně odváděné.

Je pravda, že své tvrzení opírám o empirickou zkušenost, ale trvám si na tom. Jistě, chtělo by to podložit nějakým průzkumem. A nenechejte se prosím vysmát. I tam, kde se požadují ty přesčasy, se ukazuje, že se vlastně polovinu času NIC NEDĚLÁ. Klasicky - servisní organizace pro různé plynárenské firmy, elektrorozvodné závody, vodovody, telekomunikační firmy.... Víte, co se na těchto věcech živí firem? A jak "efektivně" pracují? Nedávno praskla voda u nás v ulici a tu pracovní morálku jsem měl možnost vidět na vlastní oči. Chtěl jsem to nafilmovat, ale to by byl dlouhý film.... Vystřídalo se snad 5 firem, ale ten jejich "výkon" na místě byl hoden scének do nějaké komedie. Ale jistě všichni dělali v přesčasech. ;-D

0/0
14.4.2012 16:11

Atomike

Re: Dokud tato společnost nepochopí, že objem současně odváděné.

Ty příklady firem jste nemyslel vážně? Jakože abyste podložil svoje argumenty...   U monopolů, nebo oligopolů, který si v podstatě diktujou ceny a nemusí se snažit získat zákazníka, platí v podstatě totéž, co ve státním. Snad jen v menší míře.

0/0
14.4.2012 18:36





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.