Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

POLEMIKA: Stavba nové ambasády v USA je hospodárnější než rekonstrukce

Česká diplomacie se vymezila proti argumentům v komentáři Milana Vodičky, že plánovaná budova ambasády v USA je zbytečně bombastická a její stavba v době škrtů působí nejapně. Podle ministerstva je současná budova v havarijním stavu a stavba vyjde skoro stejně draho jako rekonstrukce stávající ambasády.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

VyMeTaky

Trochu mne zaráží konstatování

"Tvůrci z ateliéru Chalupa architekti ji koncipovali jako energeticky úspornou, jednoduchou a přitom vkusnou stavbu." Ač zastávám poněkud extremistické stanovisko v tom, že za poslední hezký styl považuju funkcionalismus, trochu mne zaráží troufalost, s jakou prezentují tento projekt jako vkusný.

0/0
14.4.2012 14:51

iuk

Taky si myslím,

že by stavba nové ambasády mohla počkat až po krizi, ale drahá mě nepřipadá vzhledem k tomu, že jsem byl v USA a z vlastní zkušenosti vím, že stavba domu tam vyjde několikanásobně dráž než u nás (dražší pracovní síly, stavební materiály apod.) Průšvih je, že v Americe můžou stavět pouze firmy, které jsou tam certifikované a každý poslední zedník z té firmy musí mít v Americe pracovní povolení a to žádná česká firma není schopná splnit, takže se ta stavba nedá udělat levněji tím, že by se najmuly levnější české firmy.

+1/0
14.4.2012 12:26

VyMeTaky

Re: Taky si myslím,

Můžete nějak doložit ty ceny? Zvlášť pohádka o levnějších českých firmách je překvapivá.

0/0
14.4.2012 14:48

volovic

Re: Taky si myslím,

A když Vám začne doma zatýkat do střechy, taky počkáte s opravou až po krizi?

0/0
15.4.2012 17:13

Tenzulice

Nová ambasáda je potřeba.

Jestli to Vondra neustojí, bude třeba ho přesunout na post velvyslance v USA.

0/0
14.4.2012 10:45

pakostič

Re: Nová ambasáda je potřeba.

co se stane když nebude?

+1/0
14.4.2012 11:19

vzorek

tady

se někdo pořád ohání nějakým havarijním stavem a životností, ale většina lidí, kteří to zaplatí to nikdy v životě ani neuvidí, takže by bylo záhodno to trošičku více podložit nějakou dokumentací a fotografiemi. Jinak mi to zase připadá, jako že obyčejný tupý čech přece nemůže rozumět a rozhodovat o tom, o čem mohou rozhodovat pouze vyvolení, posvěcení, nejlepší a nejinteligentnější nadlidi.

+2/0
14.4.2012 9:12

neposlušná teniska

Na co šáhne Kalousek a Nečas, je vždycky průser,

takže jím bude i další tunel zakázka v zahraničí. Rv

+2/0
14.4.2012 7:35

maudite

Re: Na co šáhne Kalousek a Nečas, je vždycky průser,

proto vyhlasit okamzite moratorium na statni vydaje !

0/0
14.4.2012 8:01

pakostič

Re: Na co šáhne Kalousek a Nečas, je vždycky průser,

proto vyhlasit okamzite moratorium na zbytečné statni vydaje !

+1/0
14.4.2012 11:20

ca699546

hm

Kolik baráků je postaveno ještě před rokem 69? A v kolika z nich praská neustále voda a zkratuje vedení? To se tedy musí zbourat tak 90% naší republiky, přeci nenecháte své občany žít v tak otřených podmínkách když ani diplomaté nemohou.

0/0
14.4.2012 7:26

maudite

Podle me dalsi typicky tunel

Rv

A jinak letos se ocekava dalsi krise a pad cen v real estate bushiness , tak je blbost nejake rozhodnuti delat.

0/0
14.4.2012 4:59

maudite

Re: Podle me dalsi typicky tunel

sorry, pisu na malem acer aspire a mam velke prsty.

0/0
14.4.2012 8:04

Franta z Prahy

Není potřeba ani nová ambasáda ani rekonstrukce

Nejdůležitější je dostat domácí ekonomiku s červených čísel a tomu by mělo být podřízeno úplně všechno

+2/0
14.4.2012 0:15

maudite

Re: Není potřeba ani nová ambasáda ani rekonstrukce

Ano.A pokud je ambasada nutna , jsou jine moznosti :

1. Stavajici budovu prodat a koupit budovu jinou, dale od centra Washingtonu

2. Prodat a pronajmout mistnosti pro cinnost zastupitelstvi

3. Budovu nerekonstruovat, provest neodkladne opravy a s rozhodnutim pockat dva tri roky.

Pracuji jako technik ve stavebnictvi na americkem kontinentu.

+1/0
14.4.2012 4:57

rokaro

fakt,jo

to se nedivim,že nám musí zvýšit daně

+2/0
13.4.2012 22:51

sademord

Autor článku

si svoje statisícové platy zaslouží. Je schopen zdůvodnit neodůvodnitelné a podpoří nepodpořitelné. Ale ANI SLOVO O TOM, ŽE DOMA SI NA TU STAVBU MUSÍ 1 A PŮL MILIONU DŮCHODCŮ UTÁHNOUT OPASEK. A nejen opasek, ale i smyčku okolo krku. Kurňa, že se musí šetřit jenom doma, ale venku můžeme rozhazovat jako šílenci. Kterápak stavební firma příbuzných pracovníků min. financí a min. zahr. věcí bude mít tu čest si za půl miliardy nahrabat v době, kdy ostatní firmy chcípají a propouštějí? Nejsou náhodou páni ministři těchto ministerstev z jedné politické strany a to z TOP 09?

+1/0
13.4.2012 22:32

tenisovej.loket

kecy

jenže by to někdo musel hlídat, aby z toho zase nebyl tunel... a když to bude někdo opravdu hlídat, tak bude odstraněn, že, to znám

0/0
13.4.2012 22:01

3x a dost

Já myslím ,

že ke stavbě už nedojde.Nebudou mít totiž po jednadvacátem Dubnu čas.

+1/0
13.4.2012 21:59

rokaro

Re: Já myslím ,

jen,aby nás tam přišlo dost na to,aby se novodobí papaláši zalekli a začali dělat to k čemu jsme je volili.to jest sloužit nám občanům a ne nás sdírat z kůže

0/0
13.4.2012 22:54

jackobm

Ja tam byl minuly mesic

Zachody v mramoru a nerezu vypadaji docela zanovne. Takze rekonstrukce musela probehnout. Je pravda, ze usporadani kancelari vypada ponekud nevhodne, ale to sejste urco da vydrzet. Ambasada je umistena v parku v krasnem prostredi. Proste nechapu proc tak najednou je nevhodna.8-o8-o

0/0
13.4.2012 20:16

maudite

Re: Ja tam byl minuly mesic

1. Nekdo ma zajem o starou budovu

2. Nekdo ma zajem uz ted o novou budovu tak mu ji postavit za statni a pak levne prodat

0/0
14.4.2012 5:03

mira3car

CR ma na vse

Nejaka ambasada ve Statech, tak daleko, no asi to bude mit urcite "velkej" vyznam pro nasi zemi. Jak uz bylo receno, neni lepsi koupit nejakej jinej barak, vim, ze je tam pozemek, ale i ten se da prodat a koupit.

 Ceska republika je vubec KABRNAK na ambasady, nemusime chodit az za ocean, staci se jit podivat jak vypada budova  a hlavne popis ceske ambasady v Londyne, jezdim tama 2x tydne, ale opravdu se za to stydim. No nevim presne, jak je to vo tom kabatu a kosili, ale asi bych nerozhazoval miliardy za novy domy, ale snazil se ty, co uz jsou a lidi je znaji, trosku zkulturnit a pak bych az teprve premyslel co z prebytkama.R^

 Jeste jen takova drobnustka. Oni pani konzuli v UK jsou asi celkem daleko od domova, tak ani nevedi, ze ceske auto je Skoda a ne nemecke BMW a to si na to poridi jeste privatni poznavacku CZ I. Vsak Vy jim na to lidicky tam doma vydelate!!

0/0
13.4.2012 19:52

trasprd

Nikdo mi nevymluví,

že rekonstrukce odpadů, rozvodů vody a elektřiny je několikanásobně levnější než bourání a výstavba zcela nového domu. Jestli je to stavba z roku 1969, tak to je relativně nová a nechápu, co by tam mohlo být tak špatného, že by se to muselo urychleně srovnat se zemí.

0/0
13.4.2012 19:43

Sladek

Re: Nikdo mi nevymluví,

Take nemyslim, ze uz je potreba prekopavat, mozna za 10 let.  Pak nejaka rekonstrukce za $10-15 mil by mela stacit.  Ta budova neni az tak velka aby spolkla $30+ mil.  za rekonstrukci.

0/0
14.4.2012 0:36

Rubik1

Re: Nikdo mi nevymluví,

Ano. Rozvody vody se tam v tu dobu delaly z medenych trubek akdyz se na ne podivate po 50 letech, tak vypadaji jako nove.

0/0
14.4.2012 15:53

pakostič

domnívám se,

že je Američanům naprosto lhostejné jak vypadá budova nějaké české ambasády, země o které ani neví, kde leží

+2/0
13.4.2012 19:40

rulemaniac4

MY NA TO MAME !!!

my setrit nemusime, my vam ukazem

+2/0
13.4.2012 19:29

oldfashioned Kokodák v1

"pod dohledem veřejnosti"???

já se směju;-D;-D

zatím všechny projekty a zakázky byly nejméně třikrát dražší, než se publikovalo;-)

Můj odhad je 1,8 miliardy po dokončení...

0/0
13.4.2012 19:28

Pravda bolí

Re:

a stavět to bude Řebíček;-D

0/0
13.4.2012 19:30

Pravda bolí

Skandinávské země staví dražší ambasády

Nevím, ale z uvedeného příkladu mi vychází, že v přepočtu na metr čtvereční je švédská ambasáda levnější než naše... holt záleží na úhlu pohledu:-)

0/0
13.4.2012 19:26

kokoi

Re: Skandinávské země staví dražší ambasády

Naprosto správně, navíc přepočet na cenu podle tehdejšího kurzu je zbytečný. Rozhodující je cena v USD. Za zhruba stejnou cenu v USD budeme mít  o třetinu menší stavbu.

0/0
13.4.2012 23:58

Václav Propiska Ješita z Hradu

Opravdu stupidní PR

chzbá tam jen dodat že Modropták  velvyslanec Petra Gandaloviče je svatý!!!!!! a Vopravdu-opravdu V  je na tom postu náhodou a  Vopravdu-opravduV mu z toho nic nekápne , že on cucat neumí

0/0
13.4.2012 19:21

zuzkadost

si myslím,

že jsou to bludy, koupit domek by neměl být problém, američani naši zemi znají dobře z různách letáků a propagačních materiálů

0/0
13.4.2012 18:31

jackie13

Re: si myslím,

to jste na velkém omylu,vůbec nevědí,kde naše zemička leží a jsme jim vcelku ukradeni.

+1/0
13.4.2012 21:40

Cenzorcz

Celkové náklady bych odhadoval (a to jsem velký optimista)

nminimálně na 1,5 miliardy. Na to, že to vyjde na 500 miliónů, může věřit jen jistý "Myreček44". Ale ten má problémy rozlišit milion a miliardu.  :-P  A na kolik vyjde zbourání staré ambasády?

0/0
13.4.2012 18:29

galaxie1

Re: Celkové náklady bych odhadoval (a to jsem velký optimista)

Bourání vyjde na miliardu;-D

0/0
13.4.2012 19:42

e-mann

je jedno, jak to cele zduvodnuji...pokud se setri, tak vsude

a americani nejsou ti, co na nas budou cucet s otevrenou pusou, kvuli nejakemu baraku...tim je rozhodne neohromime...a zustane zase jen pachut nejake zlodejiny...sedelo by nam skromne a pro personal privetive zazemi...to by spis hodnotili, jako plus...

+2/0
13.4.2012 18:28

Věrný sluha pana Hraběte

žádný drobnohled nebude

o nás bez nás a o rok na to reportáž, že to vyšlo na 1 mld. a co se stane? NIC! jedno velký NIC. v týhle zemi se dějí daleko větší lumpárny, který lidi zvedaj ze židle. ;-O

0/0
13.4.2012 18:17

Bajanda

není na to

Když na to není musí to počkat

0/0
13.4.2012 18:13

Já rád játra

Re: není na to

Na odklaneni je vzdy dost. Staci zkrouhnout duchodce nebo deti nebo zvysit dane.

+1/0
13.4.2012 18:54

astrax

Re: není na to

Kdyby se zkrouhli cikáni a nefachčenky, peněz by bylo dost a nejen na ambasády.

0/0
16.4.2012 9:04





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.