Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Svastika v Semilech nepropagovala nacismus, rozhodla policie o protestu

Novinář, který v únoru rozvinul na náměstí v Semilech svastiku, se dopustil maximálně přestupku. K takovému závěru došla policie, která se případem zabývala. Spis předala k dořešení semilské radnici.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

timothyleary

Není dlouho pryč

doba,kdy byli lidé perzekuovaní za nošení odznaků,nášivek atd.Kdo pamatuje skupinu(hudební)KISS a akce fízlů proti jejím příznivcům ví o čem mluvím.Pro mladší-v názvu byla  písmena S vyvedena jako runy,soudruzi fízlové to lidem v lepším případě strhávali,v horším rovnou odřezávali z oděvů.Pokud vám to v 80-tých letech odřízli z "džísky"byla to pro nositele malá tragédie(sehnat kvalitní bundu nebylo zadarmo a nebyla v každém marketu).Majitel takto vyzdobeného oděvu nezřídka končil jako zadržený.

+1/0
12.4.2012 15:41

seznamjaro -

Re: Není dlouho pryč

;-D soudruzi nám měřili záložkyRv a taky netancuj tak rychle!!!! jo to byla ta doba kdy jsme postavili sochu vrahovi:-/

0/0
12.4.2012 15:49

timothyleary

Re: Není dlouho pryč

Tak stavbu vrahovi sochy nepamatuji,ale mnohé další věci ano.

0/0
12.4.2012 16:02

Tonánek

To je ale dementní debata o ničem

+1/0
12.4.2012 15:33

seznamjaro -

Re: To je ale dementní debata o ničem

Kde jinde najdeš tolik dementní debaty ?;-D?

+1/0
12.4.2012 15:40

Tonánek

Re: To je ale dementní debata o ničem

To je fakt... Ale tahle teda zvoní;-D

0/0
12.4.2012 16:11

p555

verejne pohorseni

verejne prohlasuji, ze jsem pohorsen tim srpem a kladivem a hvezdou na stene domu...

+6/0
12.4.2012 15:19

seznamjaro -

Re: verejne pohorseni

;-D a to tam bude navždyRv

0/0
12.4.2012 15:29

Gemars Moše Dajan

Re: verejne pohorseni

Ale v nářadí je máš i nadále co?

0/0
13.4.2012 11:02

Franta z Prahy

Mulťákům asi rupne žilka

Konečně snad zase stane svastika jen symbolem z východních náboženství a bude konečně "rehabilitována". On ten symbol totiž za nic nemůže, pouze byl zneužit jako stovka jiných symbolů.

+6/0
12.4.2012 14:41

Já, Claudius

Jsou lidé

kteří nám pořád podsouvají dogma o tom, že komunismus a fašismus je totéž.

0/0
12.4.2012 10:16

orlik69

Máte recht.

Taky si myslím, že komunismus je horší.

+14/0
12.4.2012 14:56

pavel.61.

Re: Máte recht.

a ne o málo! A jestli zakazovat symboly tak všechny pod kterými umírali lidé nebo žádné. Chybí nám dekomunizace!

0/0
12.4.2012 15:26

jam123

Re: Jsou lidé

neni to totez, hitler nema na svedomi tolik lidi na celem svete v dobe valky, co stalin v dobe miru jen na svych vlastnich lidech. komunismus je mnohem zlovolnejsi ideologie. ale jinak mate pravdu obe hnuti potlacuji prava jednotlivcu ve prospech spolecnosti.

0/0
13.4.2012 18:59

Fungy

hm

škoda, že ta aktivistka vlevo se víc neodhalila... šátek šálu nebo co to má na sobě;-D

0/0
11.4.2012 20:32

pawlik.cz

Snad se brzy rozšíří seznam symbolů

zločineckých organizací.. například o třešně, oranžovou růži, symbol VV, modrého ptáka či modro-červené duhovky.. poslední tři jmenované by měly být chápány jako symbol finanční genocidy..

(genocida = zločin proti lidskosti, v tomto případě jako pokus o zničení celého národa..)

BTW, ulice jsou stále prázdné, zdá se, že je tedy všechno OK, takže se ten seznam asi jen tak nerozšíří..

+1/0
11.4.2012 20:21

velky bratr

Kdyz se historie uzakoni, je to dukaz o tom, ze je to jinak

Staci se podivat na nejake ty definice totalitnich rezimu - jednou z jejich vlastnosti je uzakoneni historickych faktu a postih jejih rozporovani. Takze tady policie zjevne vi, jak hajit peticipou hvezdu, ale o puvodnim tisiciletem vyznamu svastiky netusi nic. Stejen jako vetsina odmita chapat, ze to byli prave zidovsti bankeri, kdo dostal Hitlera davno po napsani Mein Kapf k moci, kdo ho tam aktivni kooperaci udrzoval a kdo si pak dal rodinny erb majitele na vlajku statu.

+1/0
11.4.2012 18:23

hňup

měli tam v tom únoru místo policajtů

jet dva chlapi vod chocholouška.....to by byli pro občana novináře ti praví

0/0
11.4.2012 18:21

prezidentperon

Čísla, čísla, čísla

Celá diskuze mi připadá trochu o ničem. Nikdo z těch co něco tvrdí, není schopen to doložit nějakými čísly z ověřitelných zdrojů. Tak o čem je tady řeč??

PS.: Svastika, rudá hvězda, srp a kladivo a spousta dalších jsou historické symboly a to, že je někdo zprofanoval a zkriminalizoval, by nemělo mít vliv na jejich používání v běžném životě. Ne vždy (naopak v celosvětovém měřítku velmi zřídka) jsou použity jako symbol - a teď si vyberte - útlaku, fašismu, nacismu, nesvodoby, vraždění a genocidy, a taky rasismu, komunismu, antisemitismu a já nevím jakých ještě názorů a filosofií.

0/0
11.4.2012 17:43

rafol

Ponekud nechapu nektere diskusni prispevky

Z ceho usuzujete, ze na te plachte byl zrovna symbol nemeckeho nacismu? Je to normalni obecny graficky symbol znamy z historie davno pred vznikem nacismu stejne, jako peticipa hvezda, dokud k ni nepripisete "Proletari ...".

+1/0
11.4.2012 17:28

prezidentperon

Re: Ponekud nechapu nektere diskusni prispevky

Plně s Tebou souhlasím, ale vykládej to zabedněným představitelům naší "eurounijní" justice!!

+5/0
11.4.2012 17:31

Kruton

Re: Ponekud nechapu nektere diskusni prispevky

právě proto policie případ neřeší, protože tou svastikou nedošlo automaticky ke spáchání trestného činu propagace, jelikož jeho účel byl jiný...

0/0
11.4.2012 18:08

echo z ucha

Za takovou svastiku

by pan Brezina v dobe Treti rise dostal kulku nebo provaz. A to za to, ze si dela ze statniho symbolu srandu. Nebo mozna pan Brezina predvadel uplne jinou svastiku, ktera nema (nevypada tak) s obdobim vlady nacistu nic spolecneho. To se ale pak nic nedeje a nebude to pravdepodobne ani prestupek. Pravdepodobne se jedna jen o jakysi vykrik do tmy za denniho svetla.

+1/0
11.4.2012 17:21

jam123

Re: Za takovou svastiku

nedostal. ted asi namichnu vsechny pravdolaskare a ti me obvini z popirani, ale skutecnost je takova ze nemci sice pachali zverstva, a vuci porobenym narodum byli trvrdi a prisni, ale take drakonicky spravedlivy. existuje zdokumentovany pripad kdy cesky autobus smetl ze silnice nepozorneho nemeckeho cyklofasistu (doslova i v prenesenem vyznamu). nemecka policie ktera pripad vysetrovala, na zaklade dukazu i svedku jednoznacne prokazala vinu na strane prominentniho <hitlerjunga> a ceskemu ridici se za valky nic nestalo, byl zprosten obvineni. a az po valce zahadne zmizel - bud utekl nebo byl zlacinizovan ceskymi spoluobcany.

podobny, az tragokomicky, pripad je zaznamenan ve filmu 'Lidice'. kdy hlavni hrdina prijde na gestapo a dozaduje se popravy - kdyz mohli vyhladit celou jeho vesnici, tak at zastreli i jeho - a dustojnik ktery celou genocidu ridil odpovi: 'to nejde, ta operace jiz skoncila... nemuzeme Vas zastrelit, vite kolik by s tim bylo papirovani?'

0/0
13.4.2012 19:20

jam123

Re: Za takovou svastiku

ps: nemam nemce rad a mimo jine i ta jejich neprirozena az strojova disciplinovanost, ktera jim umoznila z moci uredni pachat nelidske cinny me na nich vadi. jen jsem chtel rict ze prave ta jejich disciplinovanost by nedovolila aby nekdo byl zastrelen, nebo povesen bez kulateho razitka, pokud z jeho strany nehrozilo bezprostredni ohrozeni na zivotech nebo zdravi.

0/0
13.4.2012 19:28

roines1

Společnost, která zakazuje obrázky, rostliny a j.

je tupá, špatná a odsouzená k zániku.  Jenom tupci se mohou věčně dohadovat o hákovém kříži, hvězdě (samozřejmě zlé rudé, bílá hvězda je hodná). A zapomenuli jste diskutovat o kříži - v jehož jménu skončily život další miliony a celé národy byly vyvražděny a jehož usurpátor - akciová společnost Církev svatá, Vatikan - zdržela svým zpátečnictvím vývoj lidstva o několik století!.A co tak zakázat KDU? Ta už zase cítzí příležitost, dostane majetek, který ji nikdy nepatřil... To vám nevadí, viďte věční tupí diskutéři? Kdybyste byli k něčemu, řeknu běžte něco dělat. Ale vy jste zřejmě nepoužitelní vůbec na nic, že?

+4/0
11.4.2012 17:15

Vlna hněvu

Re: Společnost, která zakazuje obrázky, rostliny a j.

Nejvíc se mi líbí hrdinové, kteří sice nemají strach v bandě dupat a vyřvávat, ale jakmile se dostanou k soudu, tak jejich symbol "je pouhá rostlina" nikdy neslyšeli o A. Hitlerovi, nikdy žádnou zápalnou lahev neházeli, atd. Prostě lhát, zapírat, vymlouvat se.

+1/0
11.4.2012 17:20

echo z ucha

Re: Společnost, která zakazuje obrázky, rostliny a j.

Lhat a zapirat kdyz cloveku hrozi kriminal je normalni. Nejsem na strane kriminalniku, ale chapu to, ze se jim nechce do basy a delaji vse proto, aby tam nesli.

+1/0
11.4.2012 17:24

jam123

Re: Společnost, která zakazuje obrázky, rostliny a j.

kazdy ma pravo nevypovidat proti sobe, nebo proti osobe blizke, to je nase (i Vase) ustavni pravo, ikdyz se to nekomu s medii vymytim mozkem nelibi, tak stale jeste mame hen ten ono demo-demokracie a neni na takovem jednani nic nezakonneho. ale ano ani nic hrdinskeho. coz ostatne neni ani na dupani, vyrvavani, nebo noseni karafiatu, ci alpske proteze.

0/0
13.4.2012 19:41

Vlna hněvu

Jestli on nebude rozdíl třeba v tom

že nacisté měli vraždění podle rasových pravidel zakotveno v platných zákonech, tedy zločinný byl celý systém (mj. v Norimberku bylo soudem určeno, že zločinné jsou organizace a členství v NSDAP, SS a další)...Zatímco komunismus smočil v krvi gruzínec Džugašvili, protože byl paranoik a bál se, aby ho někdo nevyhodil z křesla.

0/0
11.4.2012 17:13

velky bratr

Re: Jestli on nebude rozdíl třeba v tom

Jiste, za Lenina totiz nevznikl jediny koncentracni tabor a Marx rozhodne nepsal nic o tom, ze majetek se do spolecneho vlastnictvi musi dostat silou - tedy kradezi ci loupezi. Sice mi po precteni Kapitalu pripada, ze i z nej vychazi svobodna spolecnost s minimem zakonu jako idealni, ale chapu, ze rada lidi to muze pochopit jinak.

+4/0
11.4.2012 18:26

Pravdu lze smazat, ne umlčet II

Jasný důkaz, že v Čr vládne bolševik

Rv

0/0
11.4.2012 17:13

Vlna hněvu

Re: Jasný důkaz, že v Čr vládne bolševik

nebo zdravý rozum...Byl jsi někdy v Německu ? Tam máš běžně pomníky a názvy ulic podle komunistických symbolů či pohlavárů.

0/0
11.4.2012 17:14

jam123

Re: Jasný důkaz, že v Čr vládne bolševik

a to ma podporit ze zde vladne zdravy rozum, nebo vyvratit ze zde vladne bolsevik (v rouse berancim)? to jsem nejak nepobral. stejne tak muzu argumentovat: a byl jste nekdy v cine? tam mate zakon ktery narizuje mit jen jedno dite. a bude to mit asi tak stejnou souvislost. nebo mi to prosim vysvetlete.

0/0
13.4.2012 19:46

njdgv

HM

"Rudá pěticípá hvězda...blablabla..... (!)symbol svobody(!)"

Takže si to shrneme..Komunisté celkově můžou baj oko za 100 až 140* milionů mrtvých, ale ono je to znak svobody ://

*Československo: 6 000 až 10 000 | Sovětský svaz: 20 až 50 milionů | ostatní Evropa: 1 milion | Čína: 65 až 80 milionů | Afghánistán: 1,5 milionu | Kambodža: 2 miliony | Severní Korea: 2-3 miliony |Tibet: 1,2 miliony | Afrika: 1,7 milionu | Latinská Amerika: 150 000

Každému kdo si to myslí, bych přál pobyt v lágru někde na Sibiři...Aby se přesvědčil, jak to bylo o svobodě !

+9/0
11.4.2012 17:02

Vlna hněvu

Re: HM

Lágr je asi všude napr... Žít v kleci na Guantanámu a nebýt roky ani obviněn, no nepřipadal bych si spravedlivě uvězněný...Ovšem náckové mají v něčem bestiální prim, lidi, kteří ještě včera měli důstojnost, odvezli vlakem rovnou do plynové komory.

+1/0
11.4.2012 17:05

Kruton

Re: HM

stejně jako Stalin, Mao nebo Polpot

+1/0
11.4.2012 17:11

ltyku

Re: HM

Ano :) o "peklu na Guantanámo " podal výpověď bývalý vězeň.. :DD

http://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/204439-byvaly-vezen-rika-ze-guantanamo-bylo-lepsi-nez-slovensky-tabor.html

+1/0
11.4.2012 17:11

Fungy

Re: HM

rozdíl je jenom v tom, že v jednom tě odvezli bez toho, aniž bys měl nějaký dodnět (jen nesprávná barva pleti či vyznání) v to druhém stačilo jako podnět i velmi málo

+1/0
11.4.2012 20:40

aljavX

asi to nechápu

srp s kladivem má na triku několikanásobně více mrtvých než hákový kříž. Ale hákový kříž je zakázaný a srp s kladivem je symbol svobody.

To by jeden blil.

+4/0
11.4.2012 17:01

Vlna hněvu

Re: asi to nechápu

mě tedy srp a kladivo přijde svobodnější než hákáč. Mám pocit, že ti usekli hlavu gilotinou za poslech rozhlasu nebo výkrm nepovoleného prasete jenom náckové, komunisti to nedělali, ale možná se pletu ;-)

0/0
11.4.2012 17:07

Kruton

Re: asi to nechápu

to se pletete, v určitých oblastech světa to dělali bez důvodu. Například v Kambodži byl každý s brýlemi považován za intelektuála a proto popraven.....

+4/0
11.4.2012 17:12

Vlna hněvu

Re: asi to nechápu

v Argentině nebo Chile tě zase vyhodili z vrtulníku do moře, když jsi jim připadal levicově.

0/0
11.4.2012 17:16

Kruton

Re: asi to nechápu

tak to je hloupost, v Argentině nebo Chile vyhazovali členové junty své politicky aktivní odpůrce. V Chile většinou agresivní komunisty, kteří před nástupem Pinocheta patřili k ozbrojeným bandám.....

0/0
11.4.2012 17:47

prezidentperon

Re: asi to nechápu

Khmerové v Kambodži měli ke komunistům a jejich učení hodně moc daleko!

0/0
11.4.2012 17:27

Kruton

Re: asi to nechápu

byl to druh komunismu vycházející z maoismu. Naopak se jednalo o skutečný pokus o uskutečnění komunistické společnosti, což v jiných komunistických státech nebylo.

0/0
11.4.2012 18:06

prezidentperon

Re: asi to nechápu

To co tu tvrdíš, taky nechápu!. Zkus to doložit konkrétními čísly nevycucanými z prstu, ale včetně ověřitelných a hlavně seriózních zdrojů. Pak ti zkusím věřit.

0/0
11.4.2012 17:26

quagaar

no já vám povím ....

že jak si tehdá dali ti přírodovědci do znaku protěž a idnes to investigativně odhalil, tak to jsem taky nemoh spát kolik neděl!

0/0
11.4.2012 16:54

Vlna hněvu

Re: no já vám povím ....

Protěž můžeš nakreslit třista způsoby. oni si vybrali zrovna shodný způsob, jako nosili mj. horští SS.

0/0
11.4.2012 16:55

quagaar

Re: no já vám povím ....

A co jako? Nějakej blboun zadal do googlu "protěž" a pak to obkreslil..... Propagoval tím něco, nebo ne? A "propagoval nevědomky" na mě prosím nezkoušej, to je blbina sama ze svojí podstaty...

0/0
11.4.2012 16:58





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.