- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Myslím, že hlavní problém státních maturit je to, že jsou naprosto nicneříkající. Sice se připravovaly nevím kolik let, ale minulý rok, kdy jsem maturovala já, to působilo dost nepromyšleně a nejistě. Nevím, jestli je to tento rok jiné. Vysoké školy nejspíš stále odmítají zohlednit u přijímacích zkoušek výsledky maturit, což by byla zásadní věc, ale aby se to stalo, musela by mít maturita nějakou hodnotu a nesmělo by panovat obecné mínění, že je nekvalitní. Nevolila jsem si pouze lehčí verze zkoušek, ale přesto pro mě bylo náročnější připravit se na školní kolo maturity, (které probíhalo postaru). To, co bylo na maturitě nové znamenalo spíš úlevu, ( až na test z cizího jazyka, o kterém si myslím, že nějakou hodnotu má). Ale nová maturita z čj pro mě znamenala zbavení se té největší dřiny. Skoro vůbec neprověřovala znalost toho, co se celé 4 roky na gymnáziu probíralo, to je dost divné... A ani nevím, co by to, že mám těžší verzi čj o mně mělo vypovídat při přijímací zkoušce na obor čj.
Měla by být povinná čeština, matematika a cizí jazyk a výběrově jeden další předmět.
Úroveň maturity šla za posledních 20 let dolů. Zrušení povinné matematiky se projevilo na celé společnosti.
Kdepak jsi přišel na tu povinnou matematiku?
Loňskou češtinu-základní úroveň- bez problémů zvládli kvintáni. Letos asi lze očekávat, že Cermat přitvrdí, protože byl silně kritizován. Klasicky, ode zdi ke zdi. Ještě že na tu hrůzu neberou zřetel vysoké školy.
Jak je vidět, rušit by se měla hlavně gymnázia. 25% gymnazistů by určitě nesložilo vyšší úroveň. České gymnázium je v podstatě pokračování ZŠ.
To je nesmysl. Gymnazista nemá důvod dávat si těžší maturitu. Značnou část VŠ (těch opravdových) maturita nezajímá, jde jim jen o to aby jste jí měli, ale jakou je jim fuk, tak proč se namáhat? Je lepší se učit přímo na přijímací zkoušky na VŠ než na slavnou maturitu.
Milé lidičky, státní maturita není vůbec špatný nápad, ale realizace je dosti otřesná, bohužel. Jestliže nechtějí dobrovolně skládat obtížnější verzi maturit, tak dáme jim na výběr jenom lehčí verzi maturity a všem co skončí s procentilem 70+ by šli povinně na vyšší verzi maturity.
S pozdravem.
ale kdykoliv vidím toho člověka mluvit, tak na mě působí jako ignorant co sám nikdy maturitu ani neviděl. Desetkrát udělá aaaaaaaaaaaaa, pak zase hmmmmmmmmmmmmmm, klátí se u toho, ale hlavně že má dlouhý vlasy a sluneční brýle. Děs běs
nemá v těžší/lehčí verzi moc smysl.
Jinak podle mě by bylo asi nejlepší, kdyby každý předmět byl zakončen nějakou jednotnou státní zkouškou a člověk, aby udělal maturitu by musel třeba minimálně 5 zkoušek udělat, jinak stát by pro "úspěch" maturit mohl udělat minimálně to, že by se na jejich výsledky ohlíželi VŠ a "státní zaměstnavatelé".
Zajimavy je pomer k poctu narozenych deti. V roce 1994 se narodilo asi 100k deti a maturuje jich 103 tisic. Ano jsou tam ti co opakuji, ale vpodstate to znamena, ze kazde dite narozene v roce 1994 ma maturitni vzdelani. To uz je k zamysleni.
A co přistěhovalci? Myslíš, že Vietnamci, Ukrajinci, Slováci nematurují?
Klasická hurá akce... Musíme udělat aspoň něco, tak uděláme tu maturitu a pak už vymyslíme na co to bude vlastně dobrý.... Pro těžší maturitu není vůbec motivace, naprostý minimum VŠ a VOŠ k tomu přihlíží a zaměstnavatel už vůbec žádnej... Tenhle projekt to chtělo spustit společně se všema návaznostma, co k tomu patří, takhle je to stavba domu od střechy....
Přesně tak. Pár dobrých myšlenek - třeba objektivní měřítko znalostí maturantů - v tom je, ale díky totálně zmršenému provedení naprosto zapadnou a celkový dojem je spíš fraška...