Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Papež přál pokoj Blízkému východu i Africe, kde právě zabíjely výbuchy

Papež Benedikt XVI. na Svatopetrském náměstí přednesl tradiční poselství Urbi et Orbi. Vyzval k řešení konfliktů v Sýrii a Svaté zemi. Hodně se věnoval Africe, konkrétně zmínil Súdán, Mali, Nigérii a připomněl utrpení lidí na východě kontinentu. Věřícím požehnal v desítkách jazyků včetně češtiny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

procensora

Pedofil preje pedofilu?

O.K. Rv

0/0
11.4.2012 16:20

Demon light

držím palce...

:-)

0/0
10.4.2012 16:33

_Kryštof_

Správná slova.

+1/0
10.4.2012 9:57

tenisovej.loket

a taky jim tam myl nohy?

0/0
9.4.2012 20:50

Sharpe

Koran, sura 19 - Marie

19, Pravil (Marii):"Ja posel jsem Pana sveho, abych ti daroval chlapce cisteho". 20. Pravila:"Jak bych mohla chlapce miti, kdyz se me nedotkl smrtelnik zadny a ja nejsem zenou nepocestnou!" 21.Odpovedel:"Staniz se tak, neb Pan tvuj pravil: Toto je pro mne snadne, a veru jej ucinime znamenim pro lidi i milosrdenstvim od Nas seslanym, a je to jiz veci rozhodnutou!"" 22. I otehotnela ditetem a uchylila se s nim na misto vzdalene. 28/27. Pak prisla s nim k lidu svemu nesouc jej. I zvolali:"Marie, tys veru provedla vec neslychanou! 30/29.A ukazala Marie na chlapce. I pravili:"Jak mame mluvit s nekym, kdo jeste v kolebce je deckem?" 31/30.A promluvil chlapec:"Ja sluzebnikem Bozim jsem, On dal mi Pismo a ucini mne prorokem.32/31.A ucinil mne pozehnanym, at kdekoliv dliti budu. 33/32a take uctu k matce sve; a ani nasilnikem, ani bidnikem me neucinil.

0/0
9.4.2012 20:33

Sharpe

Re: Koran, sura 19 - Marie

34/33.A dal, aby mir byl se mnou v den kdy jsem se narodil, i v den kdy zemru, i v den, kdy k zivotu budu zase probuzen." 35/34.Takovy byl Jezis, syn Mariin, podle slova pravdiveho, o cenz oni pochybuji jen! :-)

0/0
9.4.2012 20:34

procensora

Re: Koran, sura 19 - Marie

Proc toto pisete?

0/0
11.4.2012 16:23

tuneldedek2

LEŽ PODVODY, MANIPULACE V PODÁNÍ FLÁTERNÍKŮ

bible neudává datum narození krista, ale říká, že se dožil 33,5 a pokud tvrdí, že se narodil 25 prosince nějak vám to nevychází !!!!!!!, nebo jste opravdu přesvědčeni že 6 měsíců po 25 prosinci je 15 nisanu (začátek dubna) převzali jste jeden z mnoha pohanských svátků (velikonoce namísto vítání jara a vánoce nemísto saturálií) a naroubovali na něj své lži a vymýváte lidem mozky

+1/0
9.4.2012 10:56

Vladimír Škopek

Re: LEŽ PODVODY, MANIPULACE V PODÁNÍ FLÁTERNÍKŮ

;-D že by návštěva z krajně levicového spektra? Když už tolik řešíte tu minulost, uvědomte si že bez křesťanství a církevní organizace která zachraňovala ty zbytky vzdělanosti by naše západní civilizace neexistovala! Chápete? Antika byla v rozkladu, když se vplulo do středověku. ;-)

+2/0
9.4.2012 17:42

Suska

Re: LEŽ PODVODY, MANIPULACE V PODÁNÍ FLÁTERNÍKŮ

To si snad delate srandu! Katolickou cirkvi ovladana evropa byl navrat do doby kamenne kde setrvala az do renesance. Znalosti ziskane Sumery, Egyptany, Babilonany, Reky, Rimany atd. shorely vesmes v Alexandrijske knihovne, kterou vypalili krestane!!! Ze 13 Euklidovych knih se zazrakem zachovalo 7 a do dnes se podle nich uci. Co tam jeste muselo shoret!! I arabove byli na vyrazne vyssi urovni, o cinanech ani nemluve. Karel Veliky siril krestanstvi sekanim hlav. Vzdelani bylo plne kontrolovano (rozumej zadupavano do zeme a lidem upirano) cirkvi. Vzdyt Rekove uz 450 let pr.n.l. ve skolach vyucovali temer presny polomer Zeme a skutecnost, ze obiha kolem Slunce. Zatimco katolici tupe cumeli na vers v Zalmech, ze Zeme je nehybna skoro 1500 let, a cumeli by do dneska nebyt statecnych a chytrych lidi.

To naopak nesmyslnost a zvracenost krestanstvi ho udelala tak latentnim k protestum a rozstepovani coz otupilo Katolickou moc.Kouknete na papeze Benedict IX, Jan XII, Stefan VI jak "vladli".

0/0
9.4.2012 18:56

Sharpe

Re: LEŽ PODVODY, MANIPULACE V PODÁNÍ FLÁTERNÍKŮ

Jak to rekl arabsky vudce po dobyti Egypta na otazku co s Alexanrijskou knihovnou. "Bud je tam mene nez v Koranu, pak je zbytecna, nebo je tam vice nez v Koranu a pak je nebezpecna, v kazdem pripade spalit.

0/0
9.4.2012 20:10

Sharpe

Re: LEŽ PODVODY, MANIPULACE V PODÁNÍ FLÁTERNÍKŮ

Presneji, v roce 638 byl napaden Egypt, Alexandrie byla dobyta r 642.  Bylo to za vlady Umara Ibn al-Chattaba. Za jeho vlady byl dobyt cely Egupt a castecne Iran a provedeno nahrazovani byzancu a irancu v nekterych mestech araby, za ucelem rychleho poarabsteni.

0/0
9.4.2012 20:23

Suska

Re: LEŽ PODVODY, MANIPULACE V PODÁNÍ FLÁTERNÍKŮ

To bylo ale az druhe zniceni knihovny. Premieru nabozensky motivovane destrukce knihovny si dali krestani v roce 415.

Jim se nelibilo predevsim, ze knihovnici byla mimoradne inteligentní zena. Takove postaveni zeny hrube odporuje bibli.

0/0
9.4.2012 22:26

Sharpe

Re: LEŽ PODVODY, MANIPULACE V PODÁNÍ FLÁTERNÍKŮ

Ne, prvni zniceni knihovny provedli rimane .

0/0
9.4.2012 23:19

Suska

Re: LEŽ PODVODY, MANIPULACE V PODÁNÍ FLÁTERNÍKŮ

Premierove, nabozensky motivovane.

0/0
10.4.2012 0:20

proLogos

Re: LEŽ PODVODY, MANIPULACE V PODÁNÍ FLÁTERNÍKŮ

Ano, nábožensky motivované, ale naprosto bez vztahu ke knihovně. Knihovna byla součást velkého Alexandrijského Musea, dělila se na nejstarší "Královskou knohovnu" (zal. Ptolemaiem II) - soukromá pro královskou rodinu a vědce. Pak dvě veřejné - úřední knihovny při chrámech Serapise (Ptol. III) a Cesariona (Kleopatra). Zde se ukládaly spisy nižší hodnoty, např. účetní knihy o exportech obilí do Říma a pod..

Zatímco Královská knihovna byla vypálena podle Plutarchovské tradice Caesarem, ale jistě před rokem 275, zčásti byla obnovena, veřejné knihovny upadaly s tím, jak upadal význam Alexandrie a rostl význam Konstantinopole.

0/0
10.4.2012 10:06

proLogos

Re: LEŽ PODVODY, MANIPULACE V PODÁNÍ FLÁTERNÍKŮ

313 - Konstantin Veliký: telerance křesťanství, 380 - Císař Theodosius I. vyhlašuje křesťanství státním náboženstvím, 391 zakazuje pohanské kulty. V té souvislosti dochází k bouřím a v Serapeu se opevňují pohané a nutí zajaté křesťany do pohanství. Proto jsou pohanské chrámy srovnány se zemí. Ale ze zpráv pohana Ammiana Marcellina víme, že v té době při Serapeu i Cesarioneu nejsou žádné svitky, on sám se zmiňuje se o ničení chrámů, ani slovo o ničení svitků / knihoven.

Knihovna jako taková zanikla násilně z příkazu kalifa Omara po r. 642., ale rozhodně to tou dobou už dávno nebyla ta legendární Ptolemaiovská, která mezitím prošla čtyřmi požáry..

0/0
10.4.2012 10:17

proLogos

Re: LEŽ PODVODY, MANIPULACE V PODÁNÍ FLÁTERNÍKŮ

K dalším Suskovinám: Arabové byli (teoreticky) na stejné úrovni jako současní Byzantinci (křesťanství) a Peršané (zoroastrismus), protože od nich se staletí učili, než je sjednotil Islám. Na vyšší úroveň se dostali díky převzetí a scelení znalostí z území, která dobyli po r. 650 (Egypt - Anatolie - Afghánistán). Každopádně, kolem r. 950 se Arabská kultura dostává do krize a iniciativu přebírají turkické muslimské kmeny ze Střední Asie (Alp Arslan, Malik Šáh I..) u niž se o kultuře dá mnohdy mluvit jen v uvozovkách. Je to úplně to samé, jako pád Zapadořímské říše pod nápory napolo křesťanských barbarů. Právě proto se po 300 letech víceméně tolerantní koexistence křesťanů a muslimů v Palestině dostáváme ke křížovým výpravám. Nejsou ale namířené proti Arabům, ale proti zvěrstvům Turků.

0/0
10.4.2012 10:50

proLogos

Re: LEŽ PODVODY, MANIPULACE V PODÁNÍ FLÁTERNÍKŮ

Když Frankové šířili křesťanství do Saska (jak píšete, sekáním hlav), jeho rádce, mnich Alkuin proti tomu protestoval, nezmohl nic.. Ohledně kontroly vzdělání ve srovnání s Řeckem si předpokládám děláte srandu.. Řecká demokracie a vzdělávání měla taky jasná omezení směrem k otrokům a ženám.. Navíc srovnáváte nesrovnatelné - řecké státy byly historicky stabilně fungující útvary, středověká Evropa o 800 let později procházela usazovacími boji příchozích kmenů a nezájmem o vzdělanost.. Ale později v Salernu mohla být v 11. stol. profesorkou medicíny Trotula di Ruggiero..

Řekové se spíš drželi geocentrismu, i když rozvíjeli i helioc.. Geocentristy byli Aristotelés i Archimédés.. Řekové nic nerozhodli a diskuse probíhala přes celý starověk a středověk až do počátku křížových výprav, kdy KC zastavila přejímání Arabských spisů a ustavila geocentrismus jako výchozí nauku (nikdy ale neučila, že země je placatá).

0/0
10.4.2012 13:21

Suska

Re: LEŽ PODVODY, MANIPULACE V PODÁNÍ FLÁTERNÍKŮ

jednotlivci jsou vzdy nejaci, dobri, spatni nebo nemastni neslani. Vy ale obhajujete ideologii, ktere se prakticky vzdy chopili jedinci, kteri ji vyuzivali k vlastni moci a obohaceni. Vrcholilo to prave experty jako Benedict IX, Jan XII, Stefan VI.

To, ze to tak je dnes min neni vysledek snazeni krestanu (nemyslime li jejich vlastni diskreditaci), ale naopak, sekularni moci.

0/0
10.4.2012 13:49

Suska

Re: LEŽ PODVODY, MANIPULACE V PODÁNÍ FLÁTERNÍKŮ

co se tyce toho Recka. A nejen Recka ale ostatnich civilizaci, ktere sice maly sve nabozenstvi, ale zdaleka ne tak totalitni jako Krestanstvi nebo islam. Do extremu to snad dotahli jen Egyptatni od kterych si take Mojzis vypujcil svoji rannou teologii.

-

S prichodem zemedelstvi (kdy se lide usadili a zacali zit ve velkych skupinach) se objevila nova forma statniho systemu. Jeji ideologickou oporou byla teologie, vetsinou castecne zbozstujici lidske vladce. A proc? Protoze to byl prvni funkcni system. Ale to zadnou z teologii nedela pravdivou. Jen to funguje.

- Nabozenstvi se vyvijela, stepila, zanikala a krute bojovala o preziti. Paralelne ale probihaly ranne "demokraticke" nebo tolerantnejsi experimenty. Babilonane nechali 10 000 zidu praktivat sve nabozenstvi v zajeti, a dokonce tam nejspis sepsali dost velkou cast bible, zatimco zide vsechny masakrovali.

- Recko ani ostatni zrizeni nebyly idealni, ale jejich sekularita, tolerance a otevrenost, nejvice prispeli k lidskemu pokroku.

0/0
10.4.2012 14:31

Suska

Re: LEŽ PODVODY, MANIPULACE V PODÁNÍ FLÁTERNÍKŮ

bohuzel ty tolerantnejsi a myslenkove otevrenejsi systemy podlehly sile lidske tuposti hnane autoritativni teokracii.

Ideje a znalosti starych civilizaci ale nastesti aspon castecne prezili 2000 let civeni do knihy sepsane pastevci koz. A my z nich dnes tezime.

0/0
10.4.2012 14:35

proLogos

Re: LEŽ PODVODY, MANIPULACE V PODÁNÍ FLÁTERNÍKŮ

I samo slovo "sekulární" má církevní charakter. Původně odlišovalo klasické kněze od řeholních.. Víra je vlastní všem lidem, i vědcům. Např. R. Penrose: pokládá se za ateistu, ale nevěří, že by vesmír byl beze smyslu existence a jím zjištěná fakta vpodstatě odmítají možnost náhodného vzniku vesmíru.

Já obhajuju víru, jejímž samotným přijetím a změnou života vzniká Církev. Pokud se do Církve infiltrují vlivy (ať už na základě osobního pojetí víry, nebo jen tak ze zištnosti), které jsou se vzorem víry (Nový Zákon) v protikladu, není co obhajovat. Stejně tak nemám co obhajovat na tomhle 1% papežů (většinou velmi krátce působících), které jste zmínil.

0/0
10.4.2012 14:43

Suska

Re: LEŽ PODVODY, MANIPULACE V PODÁNÍ FLÁTERNÍKŮ

R. Penrose: Zrovna v tomto pripade to je trosku jinak nez byste si asi pral, to vysvetlim nize. Ale i kdyby ne: Ano, tzv. filosoficky nazor muze mit kazdy jaky chce. Je to proste nazor vesmes postaveny na dojmu spojenem s hodne vaaagni logikou. Jen slovo "filosoficky" se pouziva jako neco vzneseneho, co tomu ma dat vetsi vahu. Jenze "filosoficky" nazor ma jen poetickou hodnotu dokud neni overen. Tyto nazory jsou vetsinou zalozene na potrebe hledat neco "hlubsiho" nebo "imaginarnejsiho" ve svete kolem nas. Nebo dodat si aspon "moznou" odpoved tam, kde proste nevime a jen tak vedet nebudeme.

-

Penrose, ale interakci lidskeho vedomi s vesmirem studoval z fyzikalniho hlediska: viz: "Penrose and Hameroff have argued that consciousness is the result of quantum gravity effects in microtubules, which they dubbed Orch-OR...."

Cili mnohem vic jako zajimave sci-fi, nez cokoli "spiritualniho" natoz nabozenskeho.

Na kreacionistickych webech se doctete jeho "vyjadreni" pro novinare.

0/0
10.4.2012 15:13

proLogos

Re: LEŽ PODVODY, MANIPULACE V PODÁNÍ FLÁTERNÍKŮ

Jo, jistě, ale taky přeci spočítal někdy v roce 1979 pravděpodobnost náhodného vzniku našeho vesmíru na 1:10 ^10 (123). A tohle ho muselo ovlivnit.. A znovu je to uvedené v knize The Road to reality (2005). Ateismus je přeci hlavně o pravděpodobnosti, náhodě a nekonečnu..

0/0
10.4.2012 15:54

Suska

Re: LEŽ PODVODY, MANIPULACE V PODÁNÍ FLÁTERNÍKŮ

Nemate odkaz na clanek?

Vyhodnocovani pravdepodobnosti jevu, ktery nezname, je pri nemensim dost pochybne. Asi mate na mysli jeho odhad pravdepodobnosti, ze konstanty prirody (coz ale nemusi byt konstanty) jsou prave v tom uzkem rozmezi, ktere umoznuje zivot v nasi podobe. To se ale netyka pravdepodobnosti vzniku vesmiru. A uz vubec to nehraje roli pokud se vezme v potaz hypoteza multiverzu (kde "bublaji" vesmiry vsech podob).

-

Pokud slo o pravdepodobnost vzniku vesmiru (bo multiversu) mohl jedine vzit jednu z mnoha hypotez a pro tu udelat jakysi odhad.

I tak zbyva rada veci: Fyzikalni jev, ktery ma nenulovou pravdepodobnost se v nekonecne dlouhem case 100% stane. Tady ale vstupuje velka neznama a tou je cas, ktery je soucasti vesmiru.... Jak mohlo vypadat to "cekani" na big bang v nicem a bez casu je dost zvlastni otazka, ze? Moznosti je mnoho, jen nevime. Treba tapeme kvuli nepochopeni casove dimenze a moznosti multiverzu. Samotny casovy pojem "vzniku" muze byt jen nase iluze.

0/0
10.4.2012 16:28

Suska

Re: LEŽ PODVODY, MANIPULACE V PODÁNÍ FLÁTERNÍKŮ

Jen se podivejte na vyvoj lidskeho pozorovani sveta kolem nas. Nejdriv byla nase planeta prakticky vsechno a okolo par tecek (hvezd). Az ve 20 stoleti jsme zjistili jak naprosto nicotny zrnicko prachu ve vesmiru je nase Zeme, i nase Slunecni soustava, i nase Galaxie. Stejne tak muze byt cely nas vesmir nicotne zrnicko v necem mnohem grandioznejsim. Pochopeni tohoto vesmiru s nasi inteligenci je mozna tak smesny pokus jako chtit po bakterii aby spocitala pet rohliku.

Jenom vy na to vsechno odpoved mate.

0/0
10.4.2012 16:32

proLogos

Re: LEŽ PODVODY, MANIPULACE V PODÁNÍ FLÁTERNÍKŮ

Já se snažím najít protiargumenty a hájit svůj názor. Osobně jako nevědec mám proti Vám v tomhle nevýhodu. Zkuste si to projít. Ten server i ten člověk je můj objev posledních dnů.

V reálu je to tak, že matematika vyrostla z filosofie, proto je i nevědec na základě filosofické racionální argumentace oprávněný vstupovat do oblasti vědeckých teorií. http://www.reasonablefaith.org/multiverse-and-the-design-argument

0/0
10.4.2012 17:15

Suska

Re: LEŽ PODVODY, MANIPULACE V PODÁNÍ FLÁTERNÍKŮ

Snazne vas prosim, Craiga si poradne a dukladne prolustrujte. To je bud naprosto neseriozni prodejce milionkrat rozstipanych a defektnich kreacionistickych argumentu tem, kteri je chteji slyset a dal se neptaji, nebo je uprimny, ale pak je to blbec.

0/0
10.4.2012 17:21

proLogos

Re: LEŽ PODVODY, MANIPULACE V PODÁNÍ FLÁTERNÍKŮ

Abych Vám odpověděl jeho slovy: Vaše dvě východiska si žádají argumenty. Ty například nepředložil ani Hitchens, Harris, Dawkins s ním raději odmítl diskutovat.

0/0
10.4.2012 17:42

Suska

Re: LEŽ PODVODY, MANIPULACE V PODÁNÍ FLÁTERNÍKŮ

Myslim, ze jmenovani panove maji zastupy serioznejsich oponentu. Nikoho asi nebavi Craigovi odpovidat na "filosoficke argumenty", kterych se sama cirkev vzdala ve stredoveku.

0/0
10.4.2012 18:07

proLogos

Re: LEŽ PODVODY, MANIPULACE V PODÁNÍ FLÁTERNÍKŮ

OK, nevím, proč je baví prohrávat v debatách..

0/0
10.4.2012 18:13

Suska

Re: LEŽ PODVODY, MANIPULACE V PODÁNÍ FLÁTERNÍKŮ

prohravat v debatach, ktere neprobehly? (a vlastne ani nevim jestli neprobehly a jestli je vubec odmitli, Hitchens je mrtvej a mrzne se v pekle :), coz vam urcite dela radost jak mu to Manitou a Ganesha nandali, Dawkins prestal debatovat s creacionisty z duvodu, ze jsou jak bumerang a Harrise neznam). Obecne se ale staci podivat na ruzna hlasovani pod debatami na youtubu. Kreacionisti maji vetsinou rating i komentare zakazane. Kdyz ne, je to tristni, a naopak.

Jestli merite vitezstvi v debate hlasovanim v Texasu (kde guverner navrhl den modleni jako reseni ekonomicke krize), tak mozna. Texas je zeme ve stavu nabozenskeho deliria. Ruku na srdce, prumerny nevzdelany verici proste hlasuje pro toho, kdo hraje na jeho strane a to aniz by ho zajimal obsah, kteremu nerozumi. Holt jsou to srdcari. Neverici, obvzlaste v US jsou vesmes mimoradne inteligentni a vzdelani lide, protoze tam je velice tezke tomu vyplachu uniknout, nebo procitnout z bludu.

0/0
10.4.2012 18:50

proLogos

Re: LEŽ PODVODY, MANIPULACE V PODÁNÍ FLÁTERNÍKŮ

Hitchensova debata je na YT, Dawkinsovy důvody pro odmítnutí byly jiné - hlavně jeho nesouhlas s Craigem přímo. Snažil se ho znemožnit na dálku přes Guardian. Je fascinující, že zrovna Dawkins, jakožto hlavní razič slepé evoluční teorie bez hlubších pravidel Craiga obvinil z cynismu..

K Texasu nemám, co bych řekl.. moc mi to tam taky nesedí.

0/0
10.4.2012 19:18

Suska

Re: LEŽ PODVODY, MANIPULACE V PODÁNÍ FLÁTERNÍKŮ

no tak to jste toho asi od Dawkinse precet hodne a sam vsechny evolucni teorie a dukazy mate v maliku, ze rikate, ze ji razi bez hlubsich pravidel...

Evoluce je extreme slozity jev, ktery se studuje, pozoruje a modeluje a delaji se v jeho poznani pokroky stejne jako ve fyzice nebo v matematice. On je evolucni biolog na Oxfordu a verte mi, ze tam berou jen spicky. Nikoli lidi, kteri sve obory studuji okrajove. To, ze v popularni prezentaci nejde do hloubky, je normalni zpusob popularizace.

0/0
10.4.2012 20:16

proLogos

Re: LEŽ PODVODY, MANIPULACE V PODÁNÍ FLÁTERNÍKŮ

Myslím tím hlubších natolik, aby vysvětlily to, co se nám děje v hlavách a co se děje kolem nás.

0/0
10.4.2012 20:37

Suska

Re: LEŽ PODVODY, MANIPULACE V PODÁNÍ FLÁTERNÍKŮ

vite, kazdy obor se soustreduje jen na neco. Vite ono to je hodne prace. To jen vy ocekavate ode vsech vsechno. Jakmile nedodaji odpoved na vase otazky, sundate nohy ze stolu, protahnete se, placnete do bible a reknete, takze nevite, ja vam to rikal... no nic, takze zase ta biblicka vyhrala.

-

Nicmene evolucni teorie dava i odpovedi na radu necekanych otazek jako je treba vyvoj altruismu. Ale i vyvoj nabozenstvi spada do teorie evolucniho vyvoje tzv. Memu.

0/0
10.4.2012 21:01

proLogos

Re: LEŽ PODVODY, MANIPULACE V PODÁNÍ FLÁTERNÍKŮ

Ale já to beru. Je to práce vědců, každý má svoje zaměření a věnuje se mu s pílí a snahou třebas celý život. K práci jsem měl vždycky úctu a úspěchy vědy vnímám silně. Nesnáším ale ty útoky, který z toho vycházejí. Demence mnoha věřících, pro které je víra, nebo i možnost nechat se ovládat jednodušší, než myslet, prostě nemůže být zaměňovaná se snahou přemýšlivých a upřímných lidí třeba i ve Vatikánu stejným způsobem rozvíjet a revidovat svůj světonázor. Taky se mu kolikrát věnují celý život. Respekt musí v tomhle fungovat. Kdyby fungoval, ani tady nepípnu.

0/0
10.4.2012 21:24

Suska

Re: LEŽ PODVODY, MANIPULACE V PODÁNÍ FLÁTERNÍKŮ

problem je, ze ve "Vatikánu stejným způsobem rozvíjji a reviduji svůj světonázor" placeni jsou dary lidi, kteri proste byli zpracovani mechanismi nabozenstvi, chteji do nebicka, nebo se boji peklicka. Ziji dedictvi lidi, kteri na smrtelne posteli radsi nic neriskuji a u sv. Petra si prilepsi tim, ze vse odkazi cirkvi. Ziji z realitni cinnosti, kterou provozuje s majetkem, ktery dostaly darem nebo jako uplatek za podporu feudalnich panu.

-

Zatimco veda vytvari prakticky vse, co kolem sebe vidite, dela vas zivot hmatatelne lepsi (uz jenom anestezie v nemocnici, zubar, ... pocitac, teplo, svetlo, hory jidla) a umoznuje vam takhle v klidu bloumat a diskutovat s nekym tisice kilometru daleko, tak z nabozenstvi vzeslo kadidlo, susenka (hostie), bible v hotelovych suplikach, kriz s vestavenymi peti rozemletymi mrtvolami a rada peknych akorat zatracene drahych a zbytecnych ozdob.

-

Jejich vybloumane filosoficke nazory se jen a jen hrouti, a ty nezhroucene na to jen cekaji.

0/0
10.4.2012 21:36

proLogos

Re: LEŽ PODVODY, MANIPULACE V PODÁNÍ FLÁTERNÍKŮ

Já jsem psal o upřímné snaze a upřímných lidech. Pardon, ale řešit, co kdy komu může ublížit a jaké trendy jsou škodlivé, snažit se o smír, být prostředníkem v konfliktech - to není nic, co by stálo za to jen tak nad tím mávnout rukou. A vy to děláte. Jednou napíšete, že uznáváte upřímost a vzápětí to nechutně zbagatelizujete.

Tak jděte do háje a příště se nedivte, že se kupa lidí plácne přes Bibli a řekne si: "věda nemá odpověď, zase Bůh vyhrál". Přitom to je o napětí. Není to věda, kdo je proti Bohu. Napětí mezi vědou a vírou v Boha šponují lidi, kteří při vysvětlování poznatků a zjištěných fakt útočí proti věřícím. A patříte k nim.

Nevadí Vám říct, že jednou věda přijde i na to, co je teď podkladem pro teismus, ale když věřící řekne, že jednou nevěřící uvidí, že se mýlili, je to blábol. Nesmyslně obracíte důkazní břemeno proti věřícím, protože věda nikdy neobsáhne vše, co jsme kdy byli a cítili, protože to neumí vyjádřit a popsat. Nejsme roboti.

0/0
11.4.2012 11:22

Suska

Re: LEŽ PODVODY, MANIPULACE V PODÁNÍ FLÁTERNÍKŮ

Tady jste mi asi nerozumel. Ja jim neupiram uprimnost ani snahu. A uz vubec ne vericim v cokoli, kteri musi pracovat stejne jako neverici.

Ale vy nechapete, ze tento svet musi fungovat aby lide meli co jist v prvni rade. Ja myslim, ze 99% lidi by velice rado uprime a v klidu bloumalo o svych predstavach o svete aniz by museli odvadet jakekoli vysledky a aniz by museli byt zodpovedni za sve chyby. Jenze 99% lidi musi makat.

-

Cirkev jako organizace je v tomto procesu ciste parazit na zbytku lidske spolecnosti. Konzumuje jejich produkty, a obohacuje se na nich. Vy jste nekde vyse uvedl, ze heliocentrismus byl v podstate zakazan z "rozumneho duvodu", ktery jste popsal takto "Proto to taky můžu nazvat zodpovědností, snahou vyhnout se pozdějším revizím". Co to je za nesmysl? Oni staleti prosazovali zjevne spatny model. Jestli chteli byt zodpovedeni tam meli drzet hu bu a nehazet ostatnim klacky pod nohy, kdyz uz sami nevytvareji nic.

0/0
11.4.2012 13:19

proLogos

Re: LEŽ PODVODY, MANIPULACE V PODÁNÍ FLÁTERNÍKŮ

Jenže Vy historii posuzujete zpětně.. Jako fyzikovi Vám snad nemusím připomínat, jakým směrem plyne čas!! Navíc rozdělujete naprosto uměle Církev a vědu, 400-1700 to je jedno a totéž. Církev po zhroucení římských autorit držela odpovědnost za západní civilizaci. Ať se Vám to dneska zdá nenormální jak chce, lidi tehdy žili intenzivní náboženský život a za mnohé názory, které s Biblí třebas ani nesouvisely byli ochodní vidle použít na daleko násilnější záležitosti, než napichování slámy. A to se týká obecných názorů. Náboženské sekty byly daleko drsnější.. Přišedší Germáni byli úplně jiní než Římani, 600 let hýčkaní vlastní říší a právním prostředím.. Germánské právo bylo ústní a násilné. Nemínili se ho ze dne na den vzdát.

Církev samozřejmě pracuje.. I já pracuju. Mnohé kláštery jsou hospodářsky samostatné a ještě dodávají na trh přebytky. Bylo to tak vždycky. Iroskotští misionáři učili germány a slovany nejnovější trendy v obdělávání půdy.. Uměním Vás asi nenadchnu, tak o něm pomlčím..

0/0
11.4.2012 14:54

Suska

Re: LEŽ PODVODY, MANIPULACE V PODÁNÍ FLÁTERNÍKŮ

A to mam historii posuzovat dopredu :)? Jiste ze si uvedomuju, ze lide v historii byli oproti dnesku tak neinformovani a nevzdelani, ze bychom je dnes na zaklade jejich znalosti povazovali za retardovane. Podle toho to take samozrejme vypadalo. Ale kde je buh? Vzdyt vsechno jen nasvedcuje tomu, ze lide a lidska spolecnost je jen tlupa zvirat, ktera se snazi prezivat hlavne sama se sebou a, ze s tim zadny vsemohouci stroritel vesmiru nikdy nemel nic spolecneho. Pisatele bible nebyli na o moc vyssi urovni nez tito panove a damy: http://www.youtube.com/watch?v=zWjGwBpLZdY

0/0
11.4.2012 16:10

Suska

Re: LEŽ PODVODY, MANIPULACE V PODÁNÍ FLÁTERNÍKŮ

Cirkev a veda jsou dva odpuzujici se poly. Pro cirkev je autorita pravdou. Pro vedu je pravda autoritou. To jsou dve naprosto neslucitelne veci. Cirkev drzela 400-1700 let vedu jako rukojmi. Hlavne, aby se nahodou nenarusila nejaka odhlasovana cirkevni "pravda", rozumej blbost (jak myslite, ze by asi to vazeni krevnich srazenin v Lancianu uspelo, kdyby to bylo podrobeno vedeckemu procesu, tedy kontreole a mnohonasobnemu nezavislemu premerovani? ... Ti panove s kadidlama by byli by za sasky.)....

-

"Církev .... držela odpovědnost". Houby zodpovednost, parazitovala na lidech, z nichz kazdy bojoval o vlastni preziti sam. (snad nemusim znova pripominat moje nejoblibenejsi papeze... neomylne).

-

Drtiva vetsina cirkve je zavisla na "darech". Je to spolek minimalne zebraku, spis ale podvodniku (slibovani nebe) a vyderacu (hrozeni peklem). Cest sobestacnym radum... ale ty take vetsinou prodavali nezdaneny alkohol... takove osvobozeni od dane je vstupenka do busines raje.

0/0
11.4.2012 16:15

proLogos

Re: LEŽ PODVODY, MANIPULACE V PODÁNÍ FLÁTERNÍKŮ

Po pěti stech letech pro moderní historii tuhle otázku znovu otevřel kardinál Mikuláš Kusánský, později M. Koperník (katolický kněz), a byl papežem Pavlem III oceněn. Bohužel, se vzestupem protestantismu (Luther zásadně proti) došlo i k zpřísnění postoje KC a po sedmdesáti letech byly jeho knihy zakázány. K tomuhle postoji přispělo i to, že hlavní osobnosti, které hájily heliocentrusmus byly zprofanované (Galileimu byly prokázány nepřesnosti v jeho dřívějším díle, Bruno byl obvniněn z pokusu o vraždu představeného a z rozšiřování filosofie o nekonečnu, jejíž součástí byly i jeho náboženské a astronomické názory - jeho dílo bylo proto odmítnuto jako celek. Kepler u protestantů měl nulové zastání a musel uprchnout na dvůr Rudolfa II.)

Až s Newtonovy objevy dostal heliocentrismus pevnou půdu pod nohama, a i když KC byla nadále v opozici, na katedrálách se zřizovaly observatoře a opozice to byla tvůrčí, ne demagogická. Od 1750 se od opozice upouští, 1822 je zákaz zrušen.

0/0
10.4.2012 14:09

Suska

Re: LEŽ PODVODY, MANIPULACE V PODÁNÍ FLÁTERNÍKŮ

"1822 je zákaz zrušen".... lze snad napsat padnejsi argument dokladajici zaslepenost a omezenost katolicke cirkve nez tento?

0/0
10.4.2012 14:37

proLogos

Re: LEŽ PODVODY, MANIPULACE V PODÁNÍ FLÁTERNÍKŮ

No, to nevím.. I v roce 1822 nebyla 100% jistota o uspořádání vesmíru a není dodnes. Proto to taky můžu nazvat zodpovědností, snahou vyhnout se pozdějším revizím.. Vždyť se to přeci vyvíjelo takhle..: Prehistorie: Země je sféra plující na moři, na konci jsou vodopády. Starověký Geocentrismus: Země je středem vesmíru, Slunce se kolem něj otáčí. Starověký Heliocentrismus: Slunce je středem vesmíru. Až moderní teorie poznaly něco o galaxiích. O něčem podobném začal Bruno, ale seknul se v dodnes nepotvrzené teorii o "nekonečnu obydlených světů"

0/0
10.4.2012 16:36

Suska

Re: LEŽ PODVODY, MANIPULACE V PODÁNÍ FLÁTERNÍKŮ

jak vite, ze se Bruno seknul v tom nekonecnu obydlenych svetu... Vzdyt dnes naopak vse smeruje k tomu, ze to je pomerne realna moznost.

Bruno byl genius, s otevrenou mysli, ktery predbehl svou dobu (uz jenom tim oznacenim slunce za jednu z hvezd, coz je dnes prokazatelne spravne). Horel prave proto, ze byl "nebezpecne" chytrej. Ja si neumim predstavit jak musel priserne trpet, kdyz o "pravde" rozhodovala takova banda zaslepenych primitivu jakou sdruzovala cirkev.

0/0
10.4.2012 16:54

proLogos

Re: LEŽ PODVODY, MANIPULACE V PODÁNÍ FLÁTERNÍKŮ

... viz odkaz, který jsem Vám poslal.

0/0
10.4.2012 17:17

Suska

Re: LEŽ PODVODY, MANIPULACE V PODÁNÍ FLÁTERNÍKŮ

precetl jsem si to,

a uvadim dalsi moznost, co muze byt Craig: jeste muze byt profesionalni prodavac kreacionismu a k tomu blbec nebo doufac, ze nikdo rozumnej necte jeho "argumenty". On bud predstira nechapavost nebo doopravdy nechape. Napr. antropicky princip, ktery se sam snazi pouzit (viz jeho argument dle antropickeho principu, ze nikde jinde nemohou existovat pozorovatele, a nebo, ze bychom nemohli pozorovat tak veliky vesmir.... Pricemz antropicky princip prave umoznuje oboji).

Jeho profesionalita se naopak projevuje tim, jak bravurne vypousti spatne srozumitelnou mlhu (umim si predstavit ze jeho posluchacstvo tu mlhu vidi naprosto neprostupnou)... a do toho frkne svoje suverene placnute defektni argumenty. Jehoz vrcholem je vyber jedne z mnoha hypotez (o ktere nikdo netvrdi, ze to je teorie), a rekne, ze je stejne prokazana (nezmini, ze vubec) jako inteligentni design. A on to pritom predstavuje jako obhajobu designu, pricemz ho vlastne diskredituje.

0/0
10.4.2012 17:53





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.