Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Příběhy 20. století: Binar šel za mříže kvůli satirickému muzikálu

Do vězení se pozdější chartista a redaktor Svobodné Evropy Ivan Binar dostal už na počátku husákovské normalizace. Úplně jednoduše: na soukromé oslavě narozenin zpíval s kamarády písničky z "protisovětského muzikálu" Syn pluku. Někdo ho udal, skončil ve vazbě a pak v Plzni Borech. Portál iDNES.cz vám přináší další z rozhlasových Příběhů 20. století.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

orinka3

tak by mě zajímalo

jak by tito umělci dopadli, kdyby mohli svobodně tvořit a nebyli ve své době senzací? Pravidelně totiž o takových čtu, že střídali zaměstnání, u ničeho nevydrželi a proslavili se pouze nějakou podobnou nárazovou akcí, kterou samozřejmě tehdejší režim podle tehdejších zákonů postihoval. Asi by to byl pro ně docela průšvih, ničím pořádným se nevyznamenat;-D

+2/0
8.4.2012 13:50

modrozlodějskej fógl

Re: tak by mě zajímalo

Ono se to moc dnes nehodí, neboť by to snižovalo jejich disidentskou kredibilitu. Umělec (výtvarníci, zpěváci a pod.) měl v občanském průkazu zápis "svobodné" povolání, a nikdo se moc nezajímal jestli hákuje.A když moc neprovokoval, tak se měl jak prase v žitě.Nemalá část si ty vilky, chaty, chalupy a pod., nepořizovla až po r.1990! Dyk to nakonec říkal i Milouš Jakešů.....jak je má rád!

0/0
8.4.2012 13:57

rezjir rezjir

Je to na nic,

když tady není přetištěn rozsudek a jeho zdůvonění. Copak je to takový problém?

0/0
8.4.2012 12:07

zuzkadost

ASI

asi byl některý z chartistů udavač a spolupracovník, to není novinka. Několikadenní normální oslava narozenin mě pobavila. Ještě že se nemusím obracet k těmhle rádoby vzorům.

0/0
8.4.2012 9:36

roby

tak jsem si to zhruba

přečetl a nemohu se ubránit otázce, proč  se zde o tom člověku vlastně píše? Za mřížemi byla spousta lidí a o těch se mlčí

0/0
7.4.2012 19:58

3x a dost

Kdyby ho soudila Langerová,

dopadl by hůř.

0/0
7.4.2012 18:50

Deratizátor vulgo Krysařík

Netáhlo....

Tak nějak jedním slovem popsat většinu jeho života.

I pro současnou společnost, kde je takových podobných spousta, by byl těžko nějakým přínosem

+6/0
7.4.2012 11:02

VyMeTaky

Re: Netáhlo....

No, hlavně že ty jsi přínosem.

+1/0
7.4.2012 11:21

Deratizátor vulgo Krysařík

Re: Netáhlo....

Já narozdíl od podobných příživníků odvádím daně, nijak je nekrátím a dokonce ani neodkláním cizí finance.;-)

+1/0
7.4.2012 11:31

eQuido

Re: Netáhlo....

Spisovatel, scénárista nebo herec daně neplatí? Od kdy - já že bych změnil profesi...

+1/0
7.4.2012 12:10

roby

Re: Netáhlo....

typická reakce idiota

0/0
7.4.2012 19:59

Fatboymiki

Re: Netáhlo....

příživník,R^

+2/0
7.4.2012 11:24

slv

Re: Netáhlo....

Pro tebe určitě ne.

0/0
7.4.2012 12:19

Veldrane

Re: Netáhlo....

Ano cely zivot je pochopitelne pouze o odvadeni dani a kazdodenni poctive praci. Osobne bych zrusil vikendy, a jakekoliv jine nez nepracovni aktivity, ktere ostatni akorat rozptyluji a jsou uplne k nicemu. Stejne tak bych zrusil napriklad studium humanitnich oboru, protoze jsou naprosto k nicemu. Zrusil bych divadla, kina, fotbalove zapasy, zmrzlinu, protoze jde na tloustku a je tu riziko karidovaskularnich chorob = prizivnik zdravotniho pojisteni. Zrusil bych pivo - vubec vsechny ty cigara, chlast atd. Zrusil bych zpev a kapely - povolil bcyh pouze takove co podnecuji k pocitve praci. Boze....

0/0
7.4.2012 12:25

slv

Re: Netáhlo....

To víš: "...ja su hornik, kdo je víc..."

0/0
7.4.2012 12:27

qwertza

Re: Netáhlo....

Nejlepší by bylo zazpívat si po ránu Internacionálu nebo Zní zpěv a smích náš po kraji!;-D

0/0
7.4.2012 20:59

Karlos BS MC

příběhy 21.století

Týc šel za mříže kvůli semaforům, Smetana půjde za mříže kvůli satirickému zobrazení politikůRv

+8/0
7.4.2012 11:00

Englishman

Re: příběhy 21.století

Smetana půjde za mříže kvůli poškozování cizí věci a následnému odmítnutí zaplatit pokutu.

0/0
7.4.2012 11:53

vic7859

Re: příběhy 21.století

NE NE NE Smetana pujde za mrize protoze se vzeprel.

+2/0
7.4.2012 12:37

zuzkadost

Re: příběhy 21.století

pokutu zaplatil

0/0
8.4.2012 9:29

yalma

Re: příběhy 21.století

škodu nahradil, tak vo co jde ? Pokuta je jen výblitek normalizačního soudce nad českým revolucionářem....

0/0
8.4.2012 9:31

Kai--ten

Re: příběhy 21.století

Ano... ten akt se semafory byl skutečně velmi politicky a protistátně zaměřený - tohle tvoje srovnání skutečně sedí.

0/0
7.4.2012 12:21

prngr2

Re: příběhy 21.století

něco jiného je zpívat a něco jiného něco poškozovat ze zábavy

satiricky zobrazovat může na svém prostoru

0/0
7.4.2012 12:23

roby

Re: příběhy 21.století

a historici o nich budou psát

0/0
7.4.2012 20:00

Franta z Prahy

Jak by dopadl satirický muzikál zesměšňující multi-kulti?

V dnešní době by za to v ČR bylo asi tak 20 let na tvrdo. :-)

+9/0
7.4.2012 10:56

MattyasCZ

Re: Jak by dopadl satirický muzikál zesměšňující multi-kulti?

Soudit to paní Íčková, tak na 100 %

+1/0
7.4.2012 11:06

Roko Blábola 11

Re: Jak by dopadl satirický muzikál zesměšňující multi-kulti?

Srovnáváš snahu o navrácení svobody s rasistickým projevem?

0/0
7.4.2012 14:09

lol

Re: Jak by dopadl satirický muzikál zesměšňující multi-kulti?

R^

Každá doba má svá tabu; nevím, co je na tom - a tedy i na příběhu jakéhosi Ivana Binara - divného!

0/0
7.4.2012 11:12

dedecek z pohadky

No a co?

Dnes se chodí bručet za malování tykadel. Žádný rozdíl ve státním režimu.

+12/0
7.4.2012 10:36

klobouk.emanuel

Re: No a co?

Režim do toho netahej. Vždycky za tím jsou konkrétní lidé, kterým jde o moc, o prachy či o zbytnělé ego.

0/0
7.4.2012 10:39

dedecek z pohadky

Re: No a co?

Souhlasím. A tito lidé ve funkcích tvoří režim.

+4/0
7.4.2012 10:45

modrý pták

Re: No a co?

No bejt to o 40 let dřív, tak zatyhle"keci" jdete sedět:-)

+1/0
7.4.2012 11:00

roby

Re: No a co?

ve slově kecy modrý ptáku píší vzdělanci y

+1/0
7.4.2012 11:10

modrý pták

Re: No a co?

No my negramoti píšem KECI (...je tu jeden

pádný argument mluvící pro keci- měkké "i" po c)

0/0
7.4.2012 11:27

Jenparslov

Re: No a co?

Tak se podívej do pravidel, kec - podle vzoru hrad. C je měkká souhláska, ale v tomto případě to použít nelze.

0/0
7.4.2012 15:00

modrý pták

Re: No a co?

Jo už jsem si to našel: Pozn. Také podstatná jména vzoru hrad zakončená na c mají

v koncovce -y, např. tácy, puncy, nespisovné placy, kecy aj. Dík za upozornění!:-)

0/0
7.4.2012 15:56

roby

Re: No a co?

ten modrý pták je ještě větší blbec než jsem myslel

0/0
7.4.2012 20:02

modrý pták

Re: No a co?

"Každý nemůže být chytrý, protože pokud by byl, bylo by na světě tolik rozumu, že by z toho byl každý úplně blbý.":-):-):-)

0/0
7.4.2012 20:18

Čingis_Xaan

Re: No a co?

To si pleteš pojmy soudruhu, ale to pramení jen z nižší rozlišovací schopnosti a schopnosti porozumět souvislostem. On nebyl odsouzen za samotné malování tykadel, ale za poškozování cizího majetku. Kdyby ty plakáty byly jeho nebo někoho, komu to nevadí, tak by za nic odsouzen nebyl. Takže nebyl odsouzen za ten fakt, že politikům namaloval tykadla. Za komoušů by byl právě odsouzen už jen za to, že státníkovi přimaloval tykadla. Bez ohledu na to, že by ten plakát byl třeba jeho a na jeho zahradě :-) A v tom je ten podstatný rozdíl soudruhu.

+1/0
7.4.2012 10:45

dedecek z pohadky

Re: No a co?

Neoslovujte mě soudruhu. Nemám je rád. Pouze upozorňuji na fakt že se od těch dob nic mezměnilo.

+1/0
7.4.2012 10:47

Čingis_Xaan

Re: No a co?

A já jsem ti vysvětil ten dost podstatný rozdíl, který jak se zdá nechápeš :-)

0/0
7.4.2012 10:48

dedecek z pohadky

Re: No a co?

Ale chápu. Strany jsou sponzorovány státem, potažmo plakáty jsou z našich daní. Plakáty jsou komunikace s voličem a volič reagoval domalováním tykadel. Dle mého vše OK.

+3/0
7.4.2012 10:51

slv

Re: No a co?

Touhle přiblblou logikou by ti muselo vyjít, že všicni, kteří jsou závislí na příjmech státu jsou tví podřízení protože je platíš. Tedy platíš. Pokud suma tvých plateb  daní je vůbec kladná.

0/0
7.4.2012 12:25

Čingis_Xaan

Re: No a co?

Btw, je to takový zvyk, že v diskuzích se prostě nevyká :-)

0/0
7.4.2012 10:51

roby

Re: No a co?

kde jste na to vy barbare přišel? Na komunistických schůzích bylo tykání normou, mezi slušnými lidmi nikolv

0/0
7.4.2012 20:05

Englishman

Re: No a co?

Neupozorňuješ na fakt, ale na svoji utkvělou představu.

0/0
7.4.2012 10:51

MattyasCZ

Re: No a co?

Podle mě jsi přisluhovač režimu, za 15 otykadlovaných plakátů 3 měsíce natvrdo? Vem si indulonu a skoč jim tam šipku a ještě se nezapomeň zavrtět

+2/0
7.4.2012 10:56

eQuido

Re: No a co?

Za plakáty měl jít pracovat (obecně prospěšné práce). Protože se mu pracovat nechtělo, tak jde bručet - dobrovolně, mohl si to odpracovat. A i když si to neodpracoval, soudkyně (ano, ta strašná Langerová), mu to změnila na DOMÁCÍ vězení. To taky odmítl. Takže bručet jde za svojí lenost a blbost.

0/0
7.4.2012 11:04

dedecek z pohadky

Re: No a co?

Soud to vůbec neměl řešit a když už musel, tak měl zaznít osvobozující rozsudek.

+2/0
7.4.2012 11:11

eQuido

Re: No a co?

Osvobozující rozsudek? Za TČ?

0/0
7.4.2012 11:12





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.