Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

K Havlovu odkazu jsou nejkritičtější Češi a Slováci, ukázal průzkum

Obyvatelé Česka, Slovenska, Maďarska a Polska mají Václava Havla zafixovaného jako významného dramatika a obhájce lidských práv. Ukázal to průzkum zveřejněný Centrem pro výzkum veřejného mínění. Odhalil také, že Havla nezná 44 procent Maďarů a 39 procent Čechů míní, že učinil mnoho špatných politických rozhodnutí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ciryl

havel

At Havla kritizuje kdokoliv/byl to vlastenec,ktery chybi ve vladach mnoha zemich ve svete.

0/0
3.4.2012 16:42

Kaniokova

Havel byl především utopista přesvědčený o skvělosti

svých myšlenek. Za jeho postoj k totáči si jej vážím, ovšem v roli prezidenta to bylo zklamání. Neměl rád Klause. hlavně proto, a určitě k tomu byl svými patolízaly poňoukán, že mu "ukradl" revoluci, což je blbost. Trval na tom, že OF nebude polit. stranou ! Jenže lidi v OF byli čím dál přesvědčenějsí, že jsou tam ze všech politických směrů a že se nejsou schopni na ničem dohodnout. Proto si rozhodli, že se změní ve stranu

V.H. rozhovor pro Rádio S E, červenec 1989: "Domnívám se, že žijeme v historické chvíli krize totalitního systému komunistického typu a že se začíná těžce rodit nějaký systém jiný, systém demokratičtější, ale nevím jaký; to ještě nebylo jaksi v histrorii vyzkoušené, co se z toho může zrodit. Rozhodně není myslitelný nějaký návrat do minulosti - taková ta normální parlamentní demokracie, jak funguje na Západě; to asi bude něco jiného, něco nového, ale nevím přesně co. Já mám samosebou své osobní všelijaké představy a vize a nápady, ale to je věc druhá."

+1/0
3.4.2012 15:29

nsdaple88

Re: Havel byl především utopista přesvědčený o skvělosti

cokoliv bylo lepší než komunismus, takže kdokoliv byl lepší než Soudruh...

0/0
3.4.2012 15:31

Kaniokova

Nejvíc mě naštvalo, že "výzkum hovoří", že -

kritická byla starší generace a naopak mladá generace ho hodnotila kladně. O ČEM TO VYPOVÍDÁ ??? Že ty naše děcka ve školách manipulují až běda !

Kdekdo nadává Klausovi do narcisů.... a nechal si o sobě Klaus natočit film, na který musela děcka povinně? Tak krucipísek, kdo tu je narcis ?

V.H. byl prototypem levicového intelektuála. Mesiášský komplex, neskrývané vědomí vlastní výjimečnosti je to, co zůstane v paměti všech, kteří se nemusí politicky korektně vyjadřovat.

Kamarádka je učitelka a velice se provinila, když už asi po třech dnech dětem řekla, že už o Havlovi nechce nic slyšet a vysvětlila jim pojem mediální masáž. Nějaké dítě to řeklo doma a taťka se rozčílil, nastoupil na ředitele a žádal přísné potrestání učitelky. Jinak pak kterýsi den - bez souvislosti s oním incidentem - museli jít všichni učitelé se svými třídami POVINNĚ zapálit na Václavák svíčku. V TV rozhovor s klučinou ve frontě na Havla - na dotaz proč tam je, odvětil, že to mají jako exkurzi se školou...

+4/0
3.4.2012 15:06

nsdaple88

Re: Nejvíc mě naštvalo, že

to je přesně podle rčení "všeho moc škodí" potažmo "míň je někdy víc." To je se vším, když něco někomu stále vnucujete. Jeden pak k tomu získává odpor...Tak je tomu i u Václava Havla, tady to je už vyhnané ad absurdum...Nejhorší na tom je, že se s tím už nic dělat nedá:-/

0/0
3.4.2012 15:29

legadema

Re: Nejvíc mě naštvalo, že

Byla jsem ny Václaváku svědkem rozhovoru žáka, asi 11 s p.učitelkou. Paní učitelko, už jsme zapálili všechny svíčky, můžeme už do toho mekáče, slíbila jste nám to když sem půjdem.

Dost mi to připomělo dětská léta a poviný první máj.:-(

0/0
3.4.2012 15:49

yyyjj

Na Václava I. nezapomenu : vrátil do Česka imaginaci.

Protože 89-90 vyhrál s "Nejsmejakoonisty!"©Já, každý komunista by se k němu měl modlit za záchranu života.

A za možnost nepřerušit vysávání penězovodů ani na sekundu :  či-čo ,,nám léta kradli dál bezostyšně kradou"©Karel Kryl.

Zatracení a adorace a jména hloupých na FŠECH sloupích..... To jsme my, Češi. 

Učitelé komunisti a učitelé a komunisti (třeba komunisti Václava I.).  Žádný demokraticky smýšlející člověk by učitelku za takovou reakci na mediální masáž a že to Václava I. u hodně lidí poškodilo, nešel udat....

Buďme rádi, že děti i dospělí nebyli hodnoceni za veřejné projevy smutku....

0/0
11.4.2012 14:39

lluher

Letiště Ruzyně

Když už ho chce Dáša zvěčnit tak ať po něm nechá pojmenovat pankráckou nebo ruzyňskou věznici.

+3/0
3.4.2012 14:44

11galuus12

V době, kdy se rozdělovala republika, tak řešil uniformy

hradní stráže. (Které vypadaly jako hasišské, či cirkusácké...) Havlíčku Havle, nikdy na tě (úplně) nezapomeneme!

+7/0
3.4.2012 12:17

Roger Wilco - 4. reinkarnace

.

Češi a Slováci jsou nejkritičtější z jednoho prostého důvodu: Měli ho a zažili ve vlastní zemi. Ostatní národy ho znají pouze zprostředkovaně. Je to kontroverzní postava. Nepopírám, že se zasloužil o pád komoušů, ale u mě skončil mj. i výrokem  "humanitární bombardování".

+10/0
3.4.2012 10:44

Bijec modrých zlodějů

Re: .

R^

0/0
3.4.2012 12:18

DAVIDIANUS

Re: .

Správně, nejvíc se zasloužil o pád komouše Čalfy....autora pendrekového zákona....!!

0/0
3.4.2012 13:47

Lisen

Uměle vybudovaný kult osobnosti

K Havlovu z ideologických důvodů pořádně  nafouknutému odkazu jsou nejkritičtější Češi a Slováci. Historie bude ještě daleko kritičtější - stačí si počkat několik málo desetiletí.

+7/0
3.4.2012 10:32

jirha

Re: Uměle vybudovaný kult osobnosti

Češi jsou kritičtí ke všemu. K Rudolfovi II, k Janu Lucemburskýmu, k Háchovi, k TGM, k Haškovi.

Hele znáte vůbec někoho koho Češi kromě hloupého Honzy mají bez výhrad rádi?

+2/0
3.4.2012 10:34

Cenzorcz

Re: Uměle vybudovaný kult osobnosti

Hloupého Jirhu.  ;-)

0/0
3.4.2012 11:28

Lojzino

Re: Uměle vybudovaný kult osobnosti

Jana Ámose Komenského

+1/0
3.4.2012 12:05

nsdaple88

Re: Uměle vybudovaný kult osobnosti

kačera Donalda...;-)

0/0
3.4.2012 12:45

tenisovej.loket

Re: Uměle vybudovaný kult osobnosti

jardu jágra;-D

0/0
3.4.2012 14:18

Lojzino

Jestli se Havel o něco postaral

tak bezpochyby o to,aby rozdělil Českou,potažmo Československou společnost.Vždyť my si jsme schopni nadávat a jeden druhého napadat i po jeho smrti.

0/0
3.4.2012 10:00

wildchild

Re: Jestli se Havel o něco postaral

Bezpochyby? 8-o

Havel "rozdělil Českou,potažmo Československou společnost"? Jak se mu to, propánakrále, podařilo?

Za to, že "si jsme schopni nadávat a jeden druhého napadat i po jeho smrti" může také Havel?

To jsou mi věci 8-o

0/0
3.4.2012 10:30

Lojzino

Re: Jestli se Havel o něco postaral

Bezpochyby,příkladem jsme i mi dva.Já Havla nemusím a sním i vše co vytvořil či spíše pokazil (jeho rádoby umělecká díla jsou k nekoukání,jeho podíl na zničení společnosti nezanedbatelný a jeho falešné pravdoláskovství nás přivedlo na pokraj propasti)a Vy jste zřejmě jeho obdivovatel,který se nad ním a jeho odkazem rozplývá.Ono nestačí,že dal impulz k rozkradení republiky tím,že na vlivná místa pomohl bývalým prospěchářským komunistům,na svobodu zlodějům a násilníkům. http://www.politicke-listy.cz/?clanek=102544-v.-havel-sliboval-vernost-socialismu--ale-pry-jsem-komunistou-ja--(ales-presler).html

+1/0
3.4.2012 12:03

on7.

Re: Jestli se Havel o něco postaral

me se jeho hry libi a myslim, ze za rozkradenim stoji hlavne dalsi Vaclav. Havel byl imho idealista, ktery si mel vic dupnout

0/0
3.4.2012 12:39

Lojzino

Re: Jestli se Havel o něco postaral

Já Vám váš vkus neberu,ale ani nezávidím.S tím,že na rozkradení má svůj,ne nepodstatný díl i druhý Václav je také skutečnost,ale o pouhé naivitě Vašíka Havlů silně pochybuji.Dnes se už dá pouze konstatovat že to byl hrabivý přisluhovač zlodějské garnitury a o opaku mě nikdo nepřesvědčí.Ani jedním skutkem se nepostavil za Český národ,nýbrž nás pouze balamutil a pomáhal tento stát přivést na pokraj propasti.

http://www.zvedavec.org/komentare/2006/10/1771-televizni-projev-vaclava-havla-z-prosince-1989.htm Pokud Vás nepřesvědčil ani tento dokument,tak už Vám není pomoci a zasloužíte si osud,jaký nám byl Vašíkem připraven.

0/0
4.4.2012 0:08

Kaniokova

Svou nenávistí ke Klausovi,

málokdo si uvědomoval, jak uměl intrikovat a tím rozeštvávat společnost. Nebo jak se o nás vyjadřoval jako o čecháčcích..

http://www.stream.cz/uservideo/646244-vaclav-havel-o-vaclavu-klausovi-a-ceske-mentalite

http://bohumildolezal.lidovky.cz/texty/rs2673.html

0/0
3.4.2012 15:16

sent

I dr.Emil Hácha-

-toho pro národ udělal víc a navic neškodil.A to i přes to,že v podstatě dostal černého Petra.I v této sebevražedné situaci se snažil v maximálni miře udržet zbytek státu pohromadě.

+12/0
3.4.2012 9:49

jirha

Re: I dr.Emil Hácha-

Pravdou je že pan Hácha je nedoceněná postava českých dějin ale tahat to teď sem je trošku mimo misku.

+2/0
3.4.2012 10:35

sent

Re: I dr.Emil Hácha-

-no je a neni.

+1/0
3.4.2012 11:04

Always Deleted999

Re: I dr.Emil Hácha-

R^R^

0/0
3.4.2012 13:48

on7.

Vzpomenme na Vaclava Havla

a jeho rec v 1989 - http://vaclavhavel.cz/showtrans.php?cat=projevy&val=923_projevy.html&typ=HTML

hlavne pasaze o kapitalismu a inflaci

+2/0
3.4.2012 9:30

Gonzales_sx1

Re: Vzpomenme na Vaclava Havla

jo, jo. Pokus o absurdni komedii.

+1/0
3.4.2012 9:36

Roger Wilco - 4. reinkarnace

Re: Vzpomenme na Vaclava Havla

R^ Na to lidi jaksi pozapomněli.

0/0
3.4.2012 10:46

oldiess

Havel se významně zasloužil o generální pardon

pro vykonavatele rudé totality. Spokojil se s tím, že sám a pár jeho pobočníků dostali teplý místečka a na ostatní disidenty se už vykašlal, jednoduše proto, že byli pro něj konkurencí. Což se mu plně podařilo,  takže celej svět měl dojem, že tady byl jen Havel kdo se zasloužil o demokracii. Vždyť Havel ani neznal třeba Pavla Wonku atd. atd.protože jinak by přeci nemohl dopustit, aby soudkyně co ho poslala na smrt klidně soudila doposud.

+1/0
3.4.2012 9:26

zab5

Re: Havel se významně zasloužil o generální pardon

Poslouchej, ty Wonko. O něm jsem věděl i já , natož aby ho neznal Havel. Kde berete pořád ty nesmysle? To už vám dochází fantazie?

+1/0
3.4.2012 9:27

oldiess

Re: Havel se významně zasloužil o generální pardon

ale že mu nevadilo, že ta soudkyně klidně soudila dál - a oslovovat  mě žoviálně jménem Pavla Wonky je značně nechutný

+1/0
3.4.2012 10:10

zab5

Re: Havel se významně zasloužil o generální pardon

Havel byl s manželkou v den pohřbu Wonky zadržen aby se ho nemohl zúčastnit , jeho řeč přednesl na obřadu  Stanislav Deváty..

+1/0
3.4.2012 9:53

oldiess

Re: Havel se významně zasloužil o generální pardon

Dobře, ale po roce 1989 už na to zapomněl a Wonkovu soudkyni chránil, tím větší je to ostuda, prostě začal projevovat všem exponentům totality vděk za to, že ho světově proslavili

+1/0
3.4.2012 10:12

jirha

Re: Havel se významně zasloužil o generální pardon

Takže jsem blbej nevím to chytili mě při tom ale stejně budu žvanit nesmysly dál. Ono se něco najde.

+1/0
3.4.2012 10:37

wildchild

Re: Havel se významně zasloužil o generální pardon

;-D To je marný...

0/0
3.4.2012 10:39

wimpy67

rozporuplnost

Havel se zasloužil o pád komunismu i o nepotrestání komunistů. Deklamoval neustále potřebu mravních zásad, přitom se za jeho vlády dostali k moci lidé, kteří žádné neměli. Z humanitárních důvodů dokázal vyklidit trhy se zbraněmi a zároveň podpořit bombardování Srbska. Hodnotit, zda převyšují pozitiva či negativa asi přísluší někomu povolanějšímu, ale jednoznačné tvrzení toho či onoho je přinejmenším neobjektivní.

+4/0
3.4.2012 9:14

van de velwideeck

Neviem či v dramaturgii dosiahol vôbec slabý priemer.

Ja som tie jeho hry (keď ich pri výročiach dávali v TV) nikdy nedopozeral.

No a v politike, Spomínam si iba na veľké gestá...ktoré mu Amerika žrala, ale sami Amíci by si nikdy niekoho takého za prezidenta asi nezvolili. Takže rozpaky z jeho pôsobenia v politike.

+5/0
3.4.2012 8:08

Pohodomil

Ale no tááááák...

...zase vítězí černobílé vidění. Zásadní odpůrci Havla jsou asi skalní komunisti nebo děti. Zásadní příznicvi by si měli uvědomit, že nikdo není svatý a každý má nějaký archiv průserů. Všichni by si měli uvědomit, že hodnocení bude validní až tak za 20 let v kontextu všech událostí té doby, které dnes ještě není nikdo schopen řádně bez emocí poslepovat a hlavně převládá pocit nad vědomostí.;-)

0/0
3.4.2012 8:04

van de velwideeck

Pán Pohodomil,

čiernobiele videnie prezentujete aj vy pri škatuľkovaní diskutérov. Mne sa nezdá, že by tí, čo majú výhrady a značné výhrady boli iba skalní komunisti.

+3/0
3.4.2012 8:10

zab5

Re: Pán Pohodomil,

...napsal Holanďan slovensky do české diskuze....

0/0
3.4.2012 8:15

littlemoon

Re: Ale no tááááák...

Nesmysl .Odpůrci VH nebyli jen skalní komunisti ale i část disentu .Černobílé vidění jsi tady natínil ty :-/

+6/0
3.4.2012 8:13

zab5

Re: Ale no tááááák...

Která část? Myslíte zneuznaného schizofrenika Cibulku?

0/0
3.4.2012 8:15

Já rád játra

Re: Ale no tááááák...

Ti co skutecne trpeli ve vezeni zatimco si salonni disidentska slechta debuzirovala.

+5/0
3.4.2012 8:46

zab5

Re: Ale no tááááák...

Myslíte ty salonní disidenty jako Havel - 5 let basy, Dientsbier - 4 roky basy, Uhl - 9 let basy, Šabatová - 2 roky basy, Šustrová - 2 roky v base ...... Jinak - doma dobrý?

0/0
3.4.2012 9:25

wimpy67

Re: Ale no tááááák...

Ale část disentu se od Havla skutečně odklonila a nemohla mu přijít na jméno. Právě pro to obklopení se komunisty, když byl u moci. Ono je to ovšem logické, disent měl společného nepřítele, ale zcela odlišné názorové proudy.

+1/0
3.4.2012 9:55

zab5

Re: Ale no tááááák...

Ale to je jasné, že mezi nimi byly i radikálnější názory. Nicméně se neprosadily ani ve společnosti. Jejich nositelé se většinou spokojili se vzdálenou kritikou ale na vstup do velké politiky neměli. To ale neznamená, že budu o trěch druhých mluvit jako o salónních disidentech žijících v pohodě a blahobytu. Nesmysl.

0/0
3.4.2012 10:03

wimpy67

Re: Ale no tááááák...

Na vstup do vysoké politiky nedostali šanci, Havel dostal do vysoké politiky dost lidí, kteří na ni neměli.

Názor o salonním disentu nebyl můj a nezastávám ho.

0/0
3.4.2012 11:52





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.