Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Írán má zaplatit třicetimiliardové odškodné za teroristický čin z roku 1983

Více než dvě miliardy dolarů (přes 37 miliard korun) má podle rozhodnutí amerického soudu zaplatit Írán jako odškodné rodinám desítek příslušníků námořní pěchoty, kteří zahynuli v roce 1983. Tehdy se stali obětí útoku islámských radikálů v libanonském Bejrútu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

DieL

Teroristi chcou po teroristech odškodné ...

no proč ne, potom bych čekal odškodnění za okupaci Iráku za 750 tisic mrtvých a používání fosforu.

+2/0
1.4.2012 13:55

greenalien

Re: Teroristi chcou po teroristech odškodné ...

Ne že by těch mrtvých bylo tolik, ale v zásadě bych se tomu nebránil. Američané už kompenzace vyplácí, tak kdyby Írán zaplatil i za všechny ty oběti způsobené teroristy, kteří byli Íránem vyzbrojeni a vycvičeni, bylo by to fajn. :-)

+1/0
1.4.2012 13:58

DieL

Re: Teroristi chcou po teroristech odškodné ...

no nebudu se přít kolik jich je, čerpal sem od investigativního novináře.

Mimochodem ne vždy si penězi koupíš odpuštění.

0/0
1.4.2012 14:02

Kicker

Re: Teroristi chcou po teroristech odškodné ...

To by se pak USA mohlo prodražit, platit za škodu, kterou způsobili Rusům, když sponzorovali Afghánce. :D Odškodné se platí za civilisty, ne za vojáky.

+1/0
1.4.2012 14:02

greenalien

...

No vždyť o tom se bavíme - Írán by měl vyplatit odškodné za írácké civilisty.

0/0
1.4.2012 14:04

Kicker

Re: ...

Jo, to já vím, ale nějak si nejsem jist, že se tyhle pravidla uplatňují na obě strany, západ určitě nemá v plánu platit za všechny zabité civilisty, a už vůbec ne ty, které zabil sponzorováním někoho jiného.

0/0
1.4.2012 14:08

greenalien

Re: ...

Američané už kompenzace vyplácí, tak kdyby Írán zaplatil i za všechny ty oběti způsobené teroristy, kteří byli Íránem vyzbrojeni a vycvičeni, bylo by to fajn. :-)

0/0
1.4.2012 14:10

Kwak Kwakovič

Re: ...

Jenže pořád se jedná o kompenzace za civilisty, USA chtějí i za vojáky.

0/0
1.4.2012 14:17

DieL

Re: ...

kolik jich odškodnili a jakou častkou ?

0/0
1.4.2012 14:18

Kicker

Re: ...

"a dead Iraqi civilian is reportedly worth up to $2,500 in condolence payments" z článku Washington Post 2006. Jako nejsem si jist, jestli je to u všech civilistů, případně zda byli vyšší odškodné, asi ano. Na druhou stranu občan USA a jeho žena zabiti v Izraeli Hamasem, tak soud přiznal za tyto dvě oběti náhradu 116 milionu dolarů. Z roku 2009 článek, událost z roku 1996. Odškodné měl platit Hamas. Tady trochu dilema jestli by mělo být odškodné za smrt rozdílné v případě státu nebo politické strany. V obou případech jsou to lidské životy. Pak jsou tu taky případy ekologických katastrof, kdy firmy USA někdy vyplatili vysoké částky, někdy se nestalo vůbec nic. Což je podobný případ jako u mrtvých civilistů rukou armády, občas se něco děje, občas ne.

0/0
1.4.2012 14:38

greenalien

Re: ...

A pak je to také rozdíl v životní úrovni, a ve spáchaném příkoří (teroristický útok s naprostým úmyslem zabít x neúmyslné zabití).

Mimochodem tvůj kolega Alkoholik dole stále tvrdí, že nevíme jestli kompenzace probíhají, tak já doufám že mu to vysvětlíš a doložíš. :-)

+1/0
1.4.2012 20:29

Alkoholista

Pánbůh zaplať za našeho Greenaliena, ať nás baví..

1) Koketuje s počtem mrtvých

2) Ví jistě, že kompenzace již probíhají

3) Má asi pocit, že Írán vlastně ještě dluží nějaké prachy. Ne však za vliv nad těžbou ropy, ale za lidské životy, s jejichž konkrétní sumou lze koketovat..

4) Dobře ví  kdo, jak a proč trénuje karate

Greenalien forever;-D;-D  dej si tak 6 kliků, to dáš. A zítra si ale už najdi práci..;-D

+2/0
1.4.2012 19:49

greenalien

....

1. Počet mrtvých je irelevantní k tomu, jestli kompenzace se vyplácí nebo ne.

2. Tvůj kolega Kicker již přispěchal s informací, že kompenzace se opravdu vyplácí. Dáš mu přes ústa že ti kazí agitku? ;-D

3. Tvůj kolega DieL v úvodu nastolil myšlenku, že by měly být kompenzovány oběti Írácké války. Já jsem mu pouze přitakal, že je to dobrý nápad. Možná by sis to měl s ním tedy vyříkat? ;-D

4. O karate nepadlo ani slovo, ale to že Íránci cvičí irácké atentátníky a že do iráku dodávají zbraně, je všeobecně známo. Jestli mi nevěříš, můžeš si zažádat o zdroj, ale nerad bych z tebe dělal většího hlupáka, než jsi. :-)

+1/0
1.4.2012 20:27

Alkoholista

Miluji Tě!!!

Já jsem ty další cinty nečetl, nemám tu žádné spojence, lásko. Nezapomeň těch 6 dřepů;-D

+1/0
1.4.2012 20:37

greenalien

...

Takže logické argumenty by nebyly, jenom žluč. To je v pořádku, já ti odpouštím, asi jsi měl špatné dětství. :-)

+1/0
1.4.2012 20:48

Alkoholista

p.s.

Navíc jsem si jist, že jsi moudrý a ostřílený a dobře chápeš, že tento článek je jen vystavení prostoru pro bláznivé diskuze a nemají informační charakter. Už ten skandální nadpis v podstatě vybízí blbce jako my, aby se tu konfrotovali..To soudní rozhodnutí musí, pakliže existuje, být fakt sranda..;-D

0/0
1.4.2012 20:55

pk08

Re: Teroristi chcou po teroristech odškodné ...

to blbe Evropa by se nedoplatila co je dlužná Spojeným státům

0/0
2.4.2012 12:53

van de velwideeck

Neuvidia ani cent...

...alebo sa mýlim a Irán to zaplatí....8-o

0/0
1.4.2012 13:42

El Commandante 289

A my

Slováci žiadame odškodné 100 miliard Euro , že sme 50 rokov museli na prvom TV programe počúvať cudzí jazyk - češtinu !!:-P

0/0
1.4.2012 13:18

DieL

Re: A my

vždyť ji Slováci poslouchají stále :-)

0/0
1.4.2012 13:47

Don Corleone

Re: A my

A Češi možou to samé - odškodné, že museli 50 let na prvním TV programu poslouchat cizí jazyk - slovenštinu. A protože 5 miliónům Slováků vznikla škoda 100 miliard euro, tak Češi by měli po Slovácích žádat 200 miliard euro!! :-P:-P

0/0
1.4.2012 13:51

Kwak Kwakovič

Re: A my

Hlavně byste Nemecku měli zaplatit za vojáky, které jste jim zabili v době spojenectví.;-D

0/0
1.4.2012 13:53

Flyer01

Re: A my

a ještě to leze na český servery....;-€

0/0
1.4.2012 20:45

Always Deleted999

Uz zaplatily USA za ty

2 atomovy bomby Japonsku odskodneni? Nuke bomba je zbran hromadneho niceni a tehdy absolutne nebyl duvod ji pouzivat, pac Japonci uz ustupovali..Rv

+1/0
1.4.2012 13:14

captain cook

Re: Uz zaplatily USA za ty

asi az Japonsko zapalti valecne reparace vsem postizenym zemim

+1/0
2.4.2012 6:42

captain cook

Re: Uz zaplatily USA za ty

ps. i prumerne inteligentni clovek si pamatuje, ze japonsky ustup naprosto neznamenal kapitulaci ani priparavu na ni. Naopak to znamenalo pripravit obyvatelstvo na ozbrojeni a boj vedle vojaku do posledniho muze-civilisty. Take se pocitalo s zenami a nezletilymi v posledni stazi vedle vojaku a muzu-civilistu. V japonskem planu pro eventualitu amerocke pozemni invaze byly masove kamikazi akce.

Znamenalo by nepredstavitelne vysoky pocet obeti na obou stranach konfliktu. Japonsko by v teto eventualite utrpelo podstatne vyssi ztraty nez utrpelo nasazenim nuklearnich zbrani.

+2/0
2.4.2012 6:53

Hans von Karlin

Re: Uz zaplatily USA za ty

takže Vy si to pamatujete? Kolik Vám je? ;-D

0/0
2.4.2012 15:52

Kwak Kwakovič

Proboha co to je

za blbost? To jako když někde padne voják, tak protistrana bude platit? A to všeobecně a nebo jen Američanům?

+1/0
1.4.2012 13:02

greenalien

Re: Proboha co to je

Proboha co to je za blbost? Takže vojáci se můžou beztrestně vraždit?

0/0
1.4.2012 13:15

Lev---z-Rožmitálu

Re: Proboha co to je

ti kteří se nacházají mimo svou vlast jednoznačně ANO

+3/0
1.4.2012 13:24

Kwak Kwakovič

Re: Proboha co to je

Takže Němci by mohli chtít odškodné po Slovensku za vojáky zabité slovenskými partyzány? Slovensko tehdy bylo německý spojenec, takže německá armáda tam byla legálně.

0/0
1.4.2012 13:51

greenalien

...

Budu to brát jako ano, vojáci se můžou beztrestně vraždit.

Írán nebyl s Amerikou ani ve válce, ani v ozbrojeném konfliktu.

0/0
1.4.2012 13:55

Lev---z-Rožmitálu

Re: ...

asi po jejich vraždění byla poptávka

já se tomu nedivím

pořád platí že voják mimo území svého státu je legitimní terč at se to komu líbí nebo ne

0/0
1.4.2012 14:14

Kwak Kwakovič

Ano, USA to dělají také,

To že Hizballáh byl podporován Íránem ještě neznamená, že za to Írán nese přímou odpovědnost. On to někdo z Íránu nařídil? Zaplatili by USA Nicaragui za lidi a vojáky zavražděné contras? USA taky nebyly s Nicaraguou ve válečném konfliktu. A přesto zaminovaly přístavy a podporovaly Contras. Dokonce to došlo až k ICJ.

0/0
1.4.2012 14:15

greenalien

Re: Ano, USA to dělají také,

Zajímavá otázka, nicméně to co se dělo v Nikaragui byl pořád ozbrojený konflikt. Každopádně podle soudu byl ten útok proveden za asistence a na pokyn agentů íránského Ministerstva informací a bezpečnosti. Alespoň se to píše na wiki (kde jde ve zdrojích zase najít rozsudek soudu): http://en.wikipedia.org/wiki/1983_Beirut_barracks_bombing#Civil_suit_against_Iran

0/0
1.4.2012 14:23

Kwak Kwakovič

Re: Ano, USA to dělají také,

Ozbrojený konflikt mezi kým? Pokud akce teroristů považujeme za ozbrojený konflikt, tak se posouváme úplně někam jinam.

0/0
1.4.2012 18:19

Dabi

Dobrý rozsudek,

na a teď by měly vietnamské soudy stanoviti odškodné od USA za zvěrstva, kterých se amíci při zhovadilé agresi za pomocí chemických zbraní, napalmu a kobercových náletech na Vietnamském obyvatelstvu dopustili, to by bylo jistě zajímavé číslo . No a pak by mohlo přijít odškodné pro Srbsko za zbabělé bombardování škol, nemocnic  a povraždění civilních obyvatel, no a když se ještě se stejnými nároky přihlásí Irák , tak .............................................

+7/0
1.4.2012 11:12

špekovatec

Re: Dobrý rozsudek,

afganistán, v podstatě celá jižní a střední amerika. Tak mají američani co splácet dalších 200 let;-DR^

0/0
1.4.2012 11:56

captain cook

Re: Dobrý rozsudek,

wishful thinking:-P

0/0
1.4.2012 11:59

Dabi

Re: Dobrý rozsudek,

zatím spíš bezbožné, no za pár roků až bude světový přádek diktovati Čína s Indií, tak kdoví

0/0
1.4.2012 12:13

greenalien

Timurovci jsou zmateni

Zabíjet lidi je přeci normální, specielně ty nepohodlné. Pokud jsou to Američani tak by měl hizbaláh dostat metál. Jak mohl soud někoho odsoudit za vraždu? Vždyť přeci...vždyť přeci to byl Írán, a Írán, jak známo, patří mezi režimy které máme rádi, pro něj žádné právo neplatí.

Nemyslitelné jak "odškodné" - tohle přeci nedává smysl! To je ale absurdita! To je urážka! Smrt Velkému Satanovi!

+2/0
1.4.2012 11:07

captain cook

Re: Timurovci jsou zmateni

nediv se jestli nejaci "mene talentovani" jedinci nepostrehnou ironii a vezmou te vazne;-D

0/0
1.4.2012 11:33

Lev---z-Rožmitálu

Re: Timurovci jsou zmateni

neplet si ironii s křečí:-P

0/0
1.4.2012 11:49

Lev---z-Rožmitálu

Re: Timurovci jsou zmateni

http://neoluxor.cz/odborne-knihy/mytus-racionalniho-volice--89841/

tohle by sis měl přečíst je to o tobě:-P

+2/0
1.4.2012 11:48

DieL

Re: Timurovci jsou zmateni

jako apríl docela slabé R^

0/0
1.4.2012 13:51

Kicker

Co by asi řekli Němci, kdyby náš soud udělal něco podobného

Např. že nás musí odškodnit za okupaci za 2. sv. války? Nebo třeba Američané za to, že nás nechali napospas Rusku? :D Vím že jsou to rozdílné věci, ale prostě když se jeden stát rozhodne, že druhý stát mu má zaplatit pokutu, tak je to dost divný. Zvlášť když ho normálně okrade ze zmražených peněz, což se nejspíš stane. Kdyby se Írán rozhodl vše sám zaplatit, ok, ale to se jim asi nechce.

+2/0
1.4.2012 9:46

furtkecal@seznam.cz

no jo no, holt, američané

Rv!!

0/0
1.4.2012 9:43

vransen

Překvapení pro pacifisty

kdo prohraje musí platit reparace, kdo je slabý a přesto vyskakuje, dostane taky přes prsty.

0/0
1.4.2012 9:16

Lev---z-Rožmitálu

Re: Překvapení pro pacifisty

to je možný

ale nic to neřeší

a nikdo nemá povinnost to respektovat

0/0
1.4.2012 11:50

pouyt

Pry Americky soud pripravuje obvinit Rusko za to,

ze rozpoutalo studenou valku a bude pozadovat odskodne v poctu 14 000 miliard $,aby mely prachy na placeni dluhu;-D

0/0
1.4.2012 8:26





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.