Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zlobíš, vezmi si prášek. Dětské domovy „zklidňují“ své chovance léky

Současní i bývalí svěřenci několika dětských domovů popsali, jaké je to vyrůstat pod vlivem tlumících léků. Jejich příběhy svědčí o tom, že se psychofarmaka v těchto domovech často používají zbytečně. Podle odborníků si tak pracovníci ulehčují práci se zlobivými dětmi. Nadměrné dávky přitom mohou vývoj dětské psychiky poškodit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

teta11

To je podpásovka

Milý Graciáne, je to dávno, co jsme se setkali při návštěvě našeho dětského domova v Brně. Byla jsem nadšená Tvou odhodlaností stát se novinářem. Tento článek však považuji poněkud za nešťastný. Ano, já sama jsem zažívám tendence zklidnit dítě medikací, pokud to jde jinak, vždy se snažím jiné možnosti využít a zkoušet i přes odpor kolegů. Mohu si to jako jejich nadřízená dovolit. Možností ale není moc. Proto bych uvítala, kdyby se na stránkách periodik objevil Tvůj článek ,,Jak to jde i bez medikací". Jistě je takových domovů, a veřejnost o nich neví.

Za třicet let odvedené práce bych to uvítala. Neděláme všechno špatně. Jen se o nás nepíše, protože to není trhák, dělat svou práci srdcem. Nemáme chovance, ale děti.

                                                                                                   teta Táňa

+3/0
1.4.2012 13:24

Jiří Míka

Re: To je podpásovka

Je dobře, že se snažíte medikaci vyhnout, ale je trochu znepokojující, že jste světlou vyjímkou narážející na odpor kolegů.

Osobně mám zkušenosti s braní antipsychotik po dobu 1 roku a jistěže po této látce děti nezlobí. Já po dobu této medikace ztratil zájem o všechno. Dokonce mě přestalo zajímat i mluvit.

Myslím, že antipsychotika možná mají smysl pro těžké schizofreniky, kteří mají halucinace, psychózu apod. V jiných případech u zlobivých dětí (a to i agresivních spratků) je myslím naprosté nepochopení výchovy, a výhod a rizik zvýšené neuroplasticity u dětí, které zážitky z dětství ovlivňují na celý život. Trend cpát do dětí farmac. psych. léky je trend obyvláště v USA, a je myslím dobře, že tento článek na zdější trendy upozornil.

Prostě jako civilizace obecně nevíme, co si počít, s problémovými dětmi (co třeba mlátí jiné děti). I tam mi ale přijde užití medikace jako něco strašného.

0/0
6.4.2012 11:15

our_city

Jsou dětské domovy a DOMOVY!

Mám zkušenost s těmito dětmi z letního tábora - zaplacen z dotací, od sponzorů.  Dětičky z DD, které zdemolovaly jídelnu, neboť jídlo nejedly, ale házely po stěnách. Běžně kouřily, i když jsem nechápala, kde na to vzaly. Brblaly, že u moře to bylo lepší. Nemají ponětí o hodnotě peněz, o starostech rodin. Na otázku, kdo myslí, že jim ty pobyty platí, uvedly, že teta (ředitelka DD). Byly to děti z DD v Plané  tolik propagovaného H. Růžičkovou v rámci nadace Slůně.  Řešíme, zda děti v domovech dostávají uklidňující prášky nad míru. Skladba v těch domovech je různorodá - od fajn děcek až po dacany, se kterými je opravdu špatné pořízení. Agresivita a téměř žádné morální zábrany. Slušnost berou jako slabost. Mám na mysli konkrétní děti ze zdejšího DD, kde je bezva ředitel a kde to dobře funguje.Založil kapelu, vystupují na mnoha akcích. Přesto i tam najdete jedince, kde je medikace nutná. Chodí k nám do školy,s některými nebylo možné se domluvit. Mnohdy je prostě užití léků nezbytné.

+3/0
1.4.2012 9:57

villík

Hmm. Za Komenskýho by především dostali přes dršku.....

+2/0
31.3.2012 15:54

Leinad

Re: Hmm. Za Komenskýho by především dostali přes dršku.....

Ještě mý spolužáci na základce párkrát dostali a já asi jednou.

Jenže myslíš, že by mě nebo spolužáka napadlo, když učitel má "pravdu" jít to hned bonzovat? Zákon se používá na to, aby se někdo zbavil učitelů dělajících i jiné věci (hromada neprokázaných stížností...).

Když nějaký učitel dá za stejně vyplněnou písemku různé známky, pak krátce před kontrolou náhle ztratí štos písemek... plete si třídy(jedné zadá domácí úkol a druhé chce rozdat tresty za nesplnění)... ... neměl by se divit, že se ho žáci chtějí zbavit.

0/0
31.3.2012 16:05

Torquatus

Re: Hmm. Za Komenskýho by především dostali přes dršku.....

No,... za Komenskýho by jste zřejmě dostal přes držku Vy, a to za to slovo dršku, se š :-):-P

0/0
31.3.2012 16:11

aaiv

Re: Hmm. Za Komenskýho by především dostali přes dršku.....

byste

0/0
31.3.2012 18:21

Torquatus

Re: Hmm. Za Komenskýho by především dostali přes dršku.....

byste :-) ,... se omlouvám :-)

0/0
31.3.2012 22:11

My.WinCleaner

Re: Hmm. Za Komenskýho by především dostali přes dršku.....

Proč tady vykáš jako nějaký inteligent?

0/0
31.3.2012 22:01

Torquatus

Re: Hmm. Za Komenskýho by především dostali přes dršku.....

Protože mě naučili slušnýmu vychování :-);-)

0/0
31.3.2012 22:09

Karlos5

A nejen to...

Že do dětí v "domovech" se cpe medikace horem dolem není vůbec nic ojedinělého. A zdaleka se to netýká jen těch tkz. "problematických jedinců". Vesměs je to u dětí, které si podobný "domov" naprosto nezaslouží, ale protože tento stát prosazuje neustále ústavní péči na úkor rodinné výchovy.

Pokud dítě "zlobí" (což snad u dětí není nic nenormálního), tak tyto ústavy zneužívají svých práv v tomu, aby je ihned vystavovaly vyšetřením u psychologa či psychiatra a velké procento těchto dětí končí v psychiatrických léčebnách. Znám domovy, kde minimálně 3/4 dětí si pobytem na dětské psychiatrii prošly, což si myslím, že je alarmující !!! Rv

+1/0
31.3.2012 15:41

styl34

Proc debatujete mimo tema clanku?

Ten hovori jasne: deti v takovychto ustavech jsou neumerne casto dopovany sedativy aby s nimi vychovatele meli co nejmensi starosti. Misto peci a venovani se jim a jejich problemum (mimochodem, za to jsou placeni z nasich dani!!!) kdy se maji s laskou a starostlivosti venovat svym sverencum, nadopuji je a maj "klid". Ale zdejsi diskuteri misto aby se venovali tematu rozebiraji naprosto neprijatelnym, xenofobnim, nenavistnym a rasistickym zpusobem Romy (co to ma s tim spolecneho?) diskriminuji je uz v detskem veku a plivou na ne tady na internetu. Vzpomatujte se Romove jsou take lide jako my! Nejaka nesmyslna segeregace je naprosto neprijatelna!!!!!!!!!

+2/0
31.3.2012 15:32

Leinad

Re: Proc debatujete mimo tema clanku?

R^

0/0
31.3.2012 15:55

villík

To máte pravdu, jen je potřeba si uvědomit.....

.... že do děcáků je "segregujou" svým (ne)přístupem sami jejich rodiče (rodiny).

Voni je tak bezmezně milujou......... ;-(

+4/0
31.3.2012 15:59

cifršpion

Re: Proc debatujete mimo tema clanku?

Velice bych Vám přála aby jste v takovém dětském domově/polepšovně/ pracoval alespoň l měsíc. jako vychovatel, a ty "hodné" dětičky by Vás tak zmasakrovaly jako už se několikrát stalo v různých "domovech" . Potom by jste to hodnotil asi úplně jinak. !!

+3/0
31.3.2012 20:40

noorange

co jiného než prášek, rákosky jsou sice bio

ale zakázané

+1/0
31.3.2012 15:06

william brennan

Prosil bych trochu perspektivy

Z některých příspěvků v diskuzi mám pocit, jako by si snad někteří čtenáři mysleli, že ČR je jedinou zemí na světě, kde se něco takového děje. Snad v důsledku pokřivenosti zdejšího obyvatelstva lety strávenými v komunistickém režimu. Přitom třeba v USA jsou psychofarmaka (ritalin) zcela běžně používána ke zklidňování problémových školáků. V 70. letech tam na veřejných školách začali rušit do té doby široce rozšířené tělesné tresty (dnes se stále ještě aplikují především v malých městech na jihu země) a bohužel, některým dětem domluva nestačí. Je zajímavé, že tahle psychofarmaka vyvolávají v těle velice podobné chemické reakce jako staromódní výprask.

+2/0
31.3.2012 14:56

fidlik

Otázka

Po jakém prášku je někdo schopen použít spojení "získat pesimismus". Jako opak k "ztratit" to jaksi nefunguje...

0/0
31.3.2012 14:40

Torquatus

Škoda vší té zloby

Je vidět, jak moc frustrace a zloby je mezi námi. Ale to cikáni, nebo děti z DD nevyřeší. Ani paní Šimůnková a pan Šimáček. Ani rasistické řeči, ani xwenofobie. To vše bude jen horší a horší.

Asi to tak chceme, jinak bychom to tady nepsali.

Kdo nemá rád cikány, ventiluje to tady

Kdo nemá rád pseudohumanisty, ventiluje to tady.

Normální, pozitivní přístup není skoro vidět. Asi dostaneme to, co si zasloužíme a škoda nás nebude,.,...

+1/0
31.3.2012 14:30

Besák

Re: Škoda vší té zloby

Máte pravdu, jsem skutečně hodně nazloben. Ale řekněte mi jednu věc ,kterou jsem napsal a která není pravda.

Vy například souhlasíte s názorem, že romové nepracují proto, že byli a jsou ve zvláštní školách? Že je to proto, že se neučili na prvním stupni cizí jazyk a na druhém stupni se více nevěnovali zlomkům? Že nepracují proto, že na praktických školách je až 8 hodin PV, kdežto na ZŠ  jen 1?

A jakmile se tedy převedou do ZŠ je problém vyřešen?

Já nejsem pro to, aby romové šli automaticky do zvláštních škol, ale shazovat na tyto školy veškeré problémy s romy je do nebe volající lež. A poslechněte si někdy šimáčka! On má vystudovánu ped. fakultu?

Nejhorší je, že do školství mluví uplně všichni, neboť každý z nás chodil minimálně 8 - 9 let do školy! To bych já stejně tak mohl mluvit do práce zubařům, neboť za svých téměř 40 let jsem tam byl zhruba 80krát a tudíž prostředí a jejich práci dobře znám!

+2/0
31.3.2012 15:05

Leinad

Re: Škoda vší té zloby

Existuje minimálně jeden rom, který měl nástup do třetího stupně (střední škola) nebo do zaměstnání stížen tím, že neměl zakončenou plnohodnotnou základku, ačkoli by to jeho intelekt umožňoval. Kdyby takový byl žákem běžné ZŠ, dopadlo by to jinak. Jenže takové případy já dávám za vinu jeho rodičům (podepsali zápis do praktické školy.)

+1/0
31.3.2012 15:54

Torquatus

Re: Škoda vší té zloby

Myslím, že v tom to není. Navíc se mi trochu příčí přimout eugenický postoj, respektive názor, že se budeme bavit o rasách, menšinách, atd.

Já kupříkladu mám německé předky, pokud bych to takto bral, pak nevím co bych tady o vlastně všech lidech napsal,..

Jde jen o místo  ze kterého se díváte. Problematiku dobře znám, pana Šimáčka taky, je to patla s politickými ambicemi, ale to vše a mnohem víc mne nemůže přece nutit k rasově vyhraněným názorům.

Jinak řečeno - je mi jedno kdo dělá binec, padni komu padni,....

Trošku více tolerance a pohdoy, méně frustrace všem :-);-D

+2/0
31.3.2012 16:01

janzlatousty2

Hmm, s "tolerancí " souhlasím

nicméně v současné době je menšina  protežována  na úkor většiny. Pokud  budu akceptovat  princip tolerance, měly by se vztahy narovnat, padni komu padni.

0/0
31.3.2012 23:27

Fai Rodis

Re: Škoda vší té zloby

Ano. Padni,komu padni.

Problem ovsem nastane tehdy, kdyz statistiky zacnou ukazovat, ze jiste negativni jevy padaji prevazne na jednu skupinu obyvatel. To je pak kriku o rasistickych statistikach, diskriminaci,  a na "padni, komu padni" se okamzite zapomene.

0/0
1.4.2012 18:53

Besák

Lživý a účelový článek

Zase další článek, psaný na objednávku lidí typu šimůnková a šimáček. Ti se totiž záměrně snaží vyvolat dojem, že v domovech a ústavech děti pouze trpí (asi jako "Přelet nad kukaččím hnízdem"), praktické (zvláštní) školy brání romům ve vzdělání, pracovním a společenském začlenění. Ti pak z nouze opravdu musí krást a dostávají se tak na okraj společnosti. Začarovaný kruh.

Nejlepší totiž budou pěstouni a hlavně zrušení praktických škol. A rázem je po problému! romové chodí vesele do školy, rádi a dobře se učí a ještě veseleji do práce, kde z nich budou pravidelně pracovníci měsíce.

Jenže šimáček si moc dobře spočítal, ze si tímto udělá jméno a hlavně se zabezpečí do konce života. Nikdo totiž minimálně 30, ale spíše až 50 let, nemůže po něm chtít jakýkoliv výsledek, neboť celým kolotočem vzdělávání musí projít alespoň dvě generace. A pokud by se fakt jen "náhodou" nic nezměnilo, tak se zase pro tyto věčně utiskované něco udělá.

Opravdu geniálně vymyšleno!

+4/0
31.3.2012 14:18

Leinad

Re: Lživý a účelový článek

Průšvihem ve společnosti, nahrávající degeším, je hlavně přehnaný sociální systém a malé tresty pro zloděje.

Už je jedno, jestli ve frontě na dávky stojí někdo dlouhodobě odmítající práci, nebo třeba Jirka Čunek z pár miliony na kontě.

Mimochodem proč bych pracoval, když můžu riskovat - chytnou mě -> pár měsíců ve vězení, propuštění za dobré chování, žádná exekuce ukradeného majetku. U škody pod 5 000 exekuce ani nehrozí.

+3/0
31.3.2012 15:43

pakol

Lobbing farmaceutických firem

Za tím nepoužíváním rákosek a třeba i klecových lůžek stojí obskurní lobbing farmaceutických firem, jež podporují vhodné nevládní organizace hlásající pravdu a lásku. Rákoska i třeba klecové lůžko se totiž tak rychle neopotřebovává, negeneruje zisk. Uklidňující prášky je však třeba podávat denně. Co je lepší? Výprask, po jehož absolvování se v mozku zapíše příkaz "nesmíš", nebo nekonečné podávání tlumících pilulek, na kterých se ten člověk stane nakonec závislým? Jen pro zajímavost, ono těch tlumících látek není zase tolik, ale prodávají se pod mnoha různými jmény. Zadejte si do vyhledávače třeba "Concerta" a uvidíte, kolik se najednou vyrojí analogů!

0/0
31.3.2012 14:10

janzlatousty2

No, tmu říkám SPIKNUTÍ!

;-D;-D;-D

Ceny  uvedených léků jsou tak mizivé, žena nich  jejich (dnes převážně) indičtí a indonéžští výrobci  příliš nezbohatnou :-))

Ale předpokládám, že podobným věcem věříte.....

Pokud to bude ještě silnější, obávám se, že se též medikaci nevyhnete....

+1/0
31.3.2012 23:29

Leinad

To jsou přeci ty dobré prášky

Ne ta nelegální marihuana, která taky člověka zfetuje a "uklidní", ale stát a farmaloby na tom nevydělá.

+1/0
31.3.2012 14:07

Besák

pro admina

Dnes jste mi kluci jedni stateční smazali příspěvek. Vzhledem k tomu, že se pohybuju v oblasti dětských domovů a praktických (zvláštních) škol, tak do dané problematiky vidím a vím, že články s danou problematikou jsou psány většinou na zakázku, účelově a jednostranně zvýhodňují určitou minoritu, kterou jsem já nazval cikáni (u nás na Valašsku cigáni a to už odjakživa). Za tímhle vším stojí skupina lidí včele se šimůnkovou, šimáčkem a podobnými pseudohumanisty, bránící tzv. "lidská" práva, ale ve skutečnosti jsou to nadpráva právě cikánů! Chtěl jsem nad smazáním mávnout rukou, ale nedá mi to a zkusím jej napsat ještě jednou - pokud to půjde že.

Dřív se takto nemohlo mluvit vůči rusákům a komunistům, dnes proti cikánům. Jakmile se ozve člověk, který do dané věci vidí a mluví či píše věcně, je okamžitě umlčen či smazán. Přesně takto arogantně se totiž chová i šimáček, který, když mu dojdou argumenty, odmítá protistranu poslouchat a odchází.

Dobrým směrem se ubíráme, jen co je pravda.

+7/0
31.3.2012 14:04

syn truhláře

To je jen následek, ne příčina.

Ty prášky "na hlavu" by měli brát i jejich "botaničtí" (slovo biologičtí uráží zbytek populace) rodiče.

+5/0
31.3.2012 12:32

pavlik05

normalne svazat a zmlatit

+ k tomu ty prasky ;-O co si harant dovoluje vyrustat bez rodicu a jeste se vztekat? ;-O

+1/0
31.3.2012 12:16

janzlatousty2

HM, soudruzi aoutoři

opět tendenčně namíchli polopravdy, pravdy a úplné lži.

Nějak pominuli zcela fakt, že v dětských domovech  se prostě neobjevuje průřez  běžné populace, která je pouze "bez rodičů", dětské domovy jsou bohužel často suplující  zařízení pro nedospělé delikventy s porušeným chováním,  či psychikou, se zátěží kterou si přinesli v genech, či  z neutěšených podmínek "rodiny" , terapie  psychiatrickou medikací je zde pak naprosto namístě a je ku prospěchu pacienta.  Racionálně vedená medikace není  fuj, ale naopak ulehčující a pomáhající.

Problém není  v medikaci, problém je ve skladbě  osazenstva dětských domůvů, často suplujících "pasťáky" , či  léčebny drogově závislých.

Ale hlupec  vytrhne  informace z kontextu  a senzace je zde. Už očekávám  komentář nějakého EUROTUBCE z bruselu, nebo výkřiky RowlingovéR^

+10/0
31.3.2012 12:10

Králík z klobouku

Re: HM, soudruzi aoutoři

! terapie psychiatrickou medikací je zde pak naprosto namístě a je ku prospěchu pacienta. " - odkud jen mi jsou ty tvoje mlžící fráze a to tvé jednoduché vidění světa povědomé? Co je na tom proboha za "terapii"?

0/0
31.3.2012 12:18

pavlik05

Re: HM, soudruzi aoutoři

jo tohle je sice fajn a v zasade s tim souhlasim, az na jednu drobnost a tou je veta "terapie  psychiatrickou medikací je zde pak naprosto namístě a je ku prospěchu pacienta". Jak jste proboha prisel na to, ze jakakoli medikace frustrace je ku prospechu pacienta? Rv

+1/0
31.3.2012 12:25

Králík z klobouku

Re: HM, soudruzi aoutoři

Tím právě prozradil, že si jen kryje nějaké své profesní či jaké komplexy. Kdyby napsal, že někdy je to bohužel nejlepší z dostupných špatných řešení, byť je tu velké riziko zneužívání těchto farmak, tak by to snad mohlo být realistické.

0/0
31.3.2012 12:29

keacal

Re: HM, soudruzi aoutoři

Pane Králíku z klobouku, je vidět, že se opravdu vyznáte a všemu rozumíte. Někdy bych Vám přál, abyste s těmito dětmi pracoval několik let, apk bych bral komentáře od Vás. Takto jen cucáte z malíčku, proto doporučuji změnu nicku...

0/0
31.3.2012 12:47

styl34

Re: HM, soudruzi aoutoři

Mám na tebe dotaz,jsi Bob a nebo Bobek?

0/0
31.3.2012 13:51

janzlatousty2

jen píšete nesmysly a nic netušíte

psychiatrické medikace speciálně u dětí jsou pod velmi přísnou kuratelou a  psychiatr se desetkrát rozmyslí, než  takovou medikaci u mladistvého, nebo doknce dítěte indikuje.

Dnes je pravý opak pravdou, medikace se používá méně, než by odpovídaly indikace.

Těžko uděláte s psychotikem něco jiného, než že mu dáte antipsychotikum, těžko uděláte  s depresivním pacientem něco jiného, než , že mu dáte  kvalitní antidepresivum.  Těžko budete léčit  vážné stavy úzkosti, než  farmaky k tomu určenými.

Farmakoterapii můžete  někdy  částečně omezit na úkor intenzivní a kontinuální psychoterapie, ale za tu cenu, že máte na jednoho nemocného jednoho psychoterapeuta...

0/0
31.3.2012 23:24

Y.N

Hlavně, že v dětských domovech

je minimum dětí týraných, opuštěných, nebo sirotků. Většina je odebrána z důvodů chudoby8-o, no to by za 1. republiky musely být v dětských domovech 80% dětí a Afrika by byla kompletně celá zavřená v ústavech.......

+2/0
31.3.2012 11:58

C2 H5 OH purum

To je součást tažení proti dětským domovům.

Tvrdím a jsem přesvědčen že oprávněně, že děti vychované v dětských domovech mají mnohem lepší vzdělání, společenské a sociální návyky, než by měly v rodinách ze kterých vzešly, nebo i ve většině  "rodin" pěstounských. A málokterý bývalý chovanec D.D. vzpomíná na domov ve zlém. Samozřejmě, že se najdou jednotlivci kterým někdy v některém domově "šlápli na kuří oko", a ten pan na ně prská jakoukoliv špínu, kterou kdo chce slyšet.

+3/0
31.3.2012 11:42

Králík z klobouku

Re: To je součást tažení proti dětským domovům.

Máš pravdu. Zrušíme rodiny a všechny děti strčíme do velikánských průmyslových odborných velkochovů, kde získají to správné vzdělání a "společenské a sociální" návyky. S trochou chemie nemůže být taková výchova bez grandiózního úspěchu. Jen škoda, že ta myšlenka není až tak originální.

+1/0
31.3.2012 12:25

fidlik

Re: To je součást tažení proti dětským domovům.

Nevšimnul jsem si, že by pán, na kterého reagujete, psal o rušení rodin. Jen tak pro pořádek. Myslím, že by o této věci měli diskutovat lidé věci znalí, se zkušenostmi s výchovou dětí především vlastních. Nebudu se tady rozepisovat a s někým hádat. Jen krátce: ani rákoska, ani prášky se něsmějí zneužívat.

0/0
31.3.2012 14:36

Mirais

Jde to i bez prášku

s obušky a paralyzéry ;-D

+4/0
31.3.2012 10:50

Oerteplur

Ať se o ně starají jejich rodiče za své peníze !

A uvidíme, čím je budou zklidňovat oni :-)

+2/0
31.3.2012 10:42

Mirais

Re: Ať se o ně starají jejich rodiče za své peníze !

R^R^R^

0/0
31.3.2012 10:49

orangebudd

Článku uvěří jen hlupák

Gracián Svačina - odchovanec dětského domova, o kterém idnes píše, že se mu podařilo dostat na univerzitu. Pravda je taková, že univerzita je soukromá a zaplatila mu ji nadace Terezy Maxové. Kluk už neví jak se zviditelnit.

Dále věta "Podle odborníků si tak pracovníci ulehčují práci se zlobivými dětmi." Čistá lež a výmysl, prášky a ZEJMÉNA psychofarmaka jsou ve zvláštním režimu sledovány, nemluvě o přesných záznavmech domovů o jejich podávání, tedy žádné tabu zde není, pouze touha ovlivnit veřejné mínění.

Komentář p. Cimického je vytržený z kontextu a účelově použitý k dokreslení dojmu škodlivosti léků. O citaci Marie Vodičkové, jejíž nefunkční koncept Klokánků téměř umřel a budou v budoucnu úplně zrušeny, není třeba pochybovat, co si ona "myslí" je jasné, ale ne důležité.

Žádný ústav neovlivní množství podáváných léků. Většina dětí - uživatelů by bez medikace byla v jiném druhu zařízení, zavření nebo upoutáni. Hodně síly všem pracovníkům domovů, kteří musí tyto bulvární slinty číst.

+13/0
31.3.2012 10:22

danny47

Re: Článku uvěří jen hlupák

Přesné.. !!

0/0
31.3.2012 10:59

sámvelkýmao

Re: Článku uvěří jen hlupák

ono se stačí podívat, kdo článek "napsal".....

0/0
31.3.2012 11:08

Tygřík Vaska

Podle mých zkušeností to tak je

A také v LDN-kách a domovech důchodců se dopování zneužívá. Personál si tak ulehčuje práci. Nadopovaní jedinci jsou pak dehydrovaní a podvýživení, protože nejsou schopni se ani napít z hrnku, natož najíst, když jim přinesou a pak zase odnesou netknuté jídlo.

+4/0
31.3.2012 12:14





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.