Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Radnice zrušila hrob Hitlerových rodičů, táhli se k němu neonacisté

Radnice v rakouském Leondingu nechala zrušit hrob rodičů nacistického vůdce Adolfa Hitlera, protože si z něj udělali poutní místo neonacisté. S odstraněním desky a pomníku souhlasila i nejmenovaná vzdálená příbuzná Hitlera, potvrdil místní farář Kurt Pittertschatscher.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Pombocz

I Adam a Eva jsou de facto předky Hitlera

0/0
2.5.2012 14:55

_m-

Naprosto zbytečná akce

pokud ostatky v zemi zůstaly, tak tam "potáhnou" neonacisté furt.

0/0
1.4.2012 12:46

do háje s nimi

...TÁHLI se k němu neonacisté...teda soudruhu redaktore,

to je čeština jedna radost ;-D...a k tématu : hroby ruší jen blázen nebo totalita...nebo demokratůra...jak nám to předvedli s Palachem, Hessem a tedˇ s rodiči Hitlera...vše je to špinavost a neúcta k zemřelemu člověku...:-(

+2/0
30.3.2012 20:05

van de velwideeck

Starý Lojza,

okrem toho, že to bol hulvát (čo je konieckoncov nemálo chlapov) sa tuším ničím neprevinil.

0/0
30.3.2012 16:39

pali.č

rozdíl

mezi touhle demokracií a nacismem je jenom v ideologii v jejímž jménu vládnoucí klika potlačuje svobodu.

+2/0
30.3.2012 15:49

podotek

Nenávist až za hrob a směrem k předkům, úkaz to vpravdě

orientální. To u nás přestali komunisté schovávat Gottwaldovu urnu "na bezpečném místě" a po hrobě Džugašvilů se rovněž nepase ...

Hitler sám přiliš sentimentální nebyl, v kraji svých předků zřídil velkou výcvikovou oblast Wehrmachtu, čemuž podlehl mj. hrob jeho babičky a rodnýá dům otce ...

A s tím Hessem ... http://www.fronta.cz/kniha/thomas-rudolf-hess

+1/0
30.3.2012 15:18

231/2

Tak budou chodit na místo,

kde hrob byl a jeslti tam je někdo jiný, jim bude jedno.

Někteří si určitě pamatují, jak to bylo s Palachovým hrobem na Olšanech.

+1/0
30.3.2012 14:16

231/2

Tak budou chodit na to místo kde hrob byl. Jestli tam je něk

0/0
30.3.2012 14:15

van de velwideeck

Ono sa ukazuje,

že ,,Pokoj prachu jeho" nie je iba ničnehovoriaca fráza...:-/

0/0
30.3.2012 13:11

dr Dvojka

nám zrušili hrob na Olšanech a ani se nás nezeptali

a to jsme to měli ještě 10 let zaplacený Rv takže nevím, proč dělat z téhle perverzní rodinky a jejího hrobečku takovou vědu.. synek se prostě nepovedl a odnesli to desetimiliony jiných, kteří s ním neměli vůbec nic společného, tak nevím, proč bych měl litovat jeho vlastní rodiče

+1/0
30.3.2012 13:04

infinitissimus

Re: nám zrušili hrob na Olšanech a ani se nás nezeptali

Rušení jakéhokoli hrobu, ať již zaplaceného či nezaplaceného je odporný hyenismus a vypovídá to o značném mravním úpadku společnosti, která takové jednání toleruje nebo dokonce iniciuje. Člověk nemůže mít klid ani po smrti, hnus! Když už chtějí peníze, tak by měl mít člověk možnost si to místo koupit jednou provždy, nebo alespoň dokud bude trvat tahle "civilizace".

+2/0
30.3.2012 13:19

lenns01

Re: nám zrušili hrob na Olšanech a ani se nás nezeptali

oni to právě ruší, aby už měli konečně klid, teď jim tam furt chodí banda pitomců připomínat, co vychovali za hovado

+1/0
30.3.2012 14:15

_m-

Re: nám zrušili hrob na Olšanech a ani se nás nezeptali

Ta banda tam bude chodit furt. Oni si už mezi sebou řeknou. Jediné řešení by bylo naopak ostatky exhumovat a se souhlasem rodiny pohřbít jinde, případně spálit a udělat třeba slavnostní rozptyl.

0/0
1.4.2012 12:45

Pombocz

Re: nám zrušili hrob na Olšanech a ani se nás nezeptali

Problém je, že mrtvých bude neustále příbývat a místa ubývat. Takže jejich rušení je asi bohužel jediné možné řešení. Třeba taková Paříž s tím má velký problém. (Teď mluvím obecně, ne o Hitlerovi a jeho rodině)

0/0
2.5.2012 14:59

Bonelord

Tohle uz mi pripada dost ujede

Hitler a WWII proste byli a je třeba se z nich poučit a ne likvidovat veškeré jejich stopy, jinak nás to čeká znova. Daleko důležitější je vypráskat komunisty z našeho parlamentu.

+6/0
30.3.2012 11:45

podotek

Komunisté jsou užiteční bubáci ...

http://vorovka.blog.idnes.cz/c/166669/Znat-souvislosti-Bolsevicky-prevrat-1.html

+1/0
30.3.2012 15:23

Kefalín3

Re: Tohle uz mi pripada dost ujede

R^

0/0
1.4.2012 12:13

_Xeon_

::

Zrušte Německo, a Rakousko především... ;-D

+2/0
30.3.2012 11:24

Kefalín3

Re: ::

;-D;-D;-DR^

0/0
1.4.2012 12:13

9.99

U nás se dotují komunisté, příspěvky za volby atd.

Proč se dotují, a to těžkými miliony, tito svobodu potírající (i slovně, ve svých textech) extremisté. Proč je mám v dnešní době utahování opasků platit ze svého, a navíc si platit státní mocenské struktury aby kriminalizovala jejich třídně jinak koncipovanou opozici?

Boj tříd podle sociálního původu je v pořádku, ale boj tříd podle národnostního původu ne?

+6/0
30.3.2012 11:22

Kefalín3

Re: U nás se dotují komunisté, příspěvky za volby atd.

R^

0/0
1.4.2012 12:14

antimultivitamin

No nevim, ale to už mi přijde jako hysterie

Jako chápu to u hrobů nacistické elity, ale tohle je krapet přehnané.

+1/0
30.3.2012 11:21

Kefalín3

Re: No nevim, ale to už mi přijde jako hysterie

A co hroby bolševické elity? 20let po revoluci proti bolšánům... (to byla "revoluce"!)

0/0
1.4.2012 12:16

9.99

Jedná se asi o jakési konečné řešení neonacistické otázky

z pera těch, které nacisté-socialisté konečně nevyřešili, tedy Židů?

No jo, je to evidentně tak, vítězové si píší historii podle sebe a určují si pravidla.

+2/0
30.3.2012 11:16

dr Dvojka

Re: Jedná se asi o jakési konečné řešení neonacistické otázky

jj, oblíbená fňuk fňuk písnička zrhzených nácků... kteří si namlouvají, že taková zrůdnost mohla dopadnout jinak, než porážkou

0/0
30.3.2012 13:06

MarekSnobr

Chtějí klid

Mnozí zde trochu posměšně píší, jak se v Leondingu vypořádali s nacismem atd. Já si nemyslím, že účelem zrušení toho hrobu je vypořádání se s nacismem. Možná je prostě místním nepříjemné, že tam pořádají výlety neonacisté (vcelku se jim nedivím). Navíc pokud takové zrušení hrobu posvětí i příbuzenstvo, tak nevidím problém v tom, že se k tomu místní radnice odhodlala.

+2/0
30.3.2012 11:13

antimultivitamin

Re: Chtějí klid

Jediný způsob jak se vypořádat s nacismem je nedémonizovat ho. Nebýt té antinazy propagandy už dávno by po téhle ideologie ani neštěkl pes. Ale protože je to zakázané tak se tomu upírá hodně mladých, je to pro ně symbol vzdoru. Kdo si někdy přečetl Mein Kampf a pochopil jej, tak se nikdy nemůže stát náckem.

+2/0
30.3.2012 11:30

dr Dvojka

Re: Chtějí klid

totéž si před válkou říkalo spousta lidí, pozdějších obětí, nene, a co se týče "démonizace", ono to nebylo démonické? to běsnění, které proměnilo Evropu v hromadu kouřících trosek a mrtvol??? a teď si budeme hrát na to, že se vlastně nic nestalo, že to je jen takové tlachání u piva, ať se ti mladí vydovádějí... 8-o ani nápad, na tuhle ideologii (a na komunistickou) platí jen zákaz a tresty, a pořád a pořád

0/0
30.3.2012 13:15

David a Goliáš

Tomu říkám slovo demokrata:-)

A jaký je potom rozdíl "demokraty" vašeho střihu a nacisty nebo komunisty? Mně připadá, že jenom v názvu ideologie, jejímž jménem potlačujete svobodu slova a shromažďování...Rv

+4/0
30.3.2012 15:04

dr. Tereskin

Zrušte hroby

zapalte knihy, fotky, filmy, zakažte historii, omezte myšlení jen na "demokratické". Nejsem zastánce nácků, ale svobody. Ta mantra o tom, že demokracie se musí bránit nedemokratickým myšlenkám je nesmysl. Když si demokratická většina, v demokratickém referendu, rozhodne, že chce žít v totalitě, jaké je správné řešení? Jinak zákazy myšlenek nikam nevedou. Nechte je vykřikovat co chtějí, slovo nemůže být zločinem. Tvrdě trestat jakýkoliv násilný čin, cokoliv, co někomu ublíží. Ale slova náckům nechte. Diskreditují se tím ve společnosti sami. V Dánsku například, stát přispívá neonacistům na rádio. Čtou si tam ty svoje slinty a extremismus tam v podstatě neexistuje. Nemusím souhlasit s tím co říkáte, ale udělám vše pro to, aby jste to říci mohl. Tohle je demokracie. Neexistuje něco, jako částečná svoboda slova. Svoboda buď je, nebo není.

+14/0
30.3.2012 10:55

hilsner_urquell

Re: Zrušte hroby

proč za každou cenu dělat z nácků oběti? Na návrh správce hřbitova byl zrušen hrob, o kterej ani příbuzní nestáli - a vy z toho děláte kovbojku, jako kdyby ten hrob rozkopalo nějaký policejní komando a jako by stát někomu zakazoval vůbec někdy ty zesnulý zmiňovat...

+6/0
30.3.2012 11:01

realista1234567

...

za komančů také zrušili kríže na věžích, protože si to "všichni přáli", ani nikdo neměl zájem navštívit hrob TGM, nebo Beneše...už to nehulte ;-D;-D;-D[>-]Rv

+4/0
30.3.2012 11:10

Eizo

Re: ...

jenže v Rakousku není u nás za komančů...

0/0
30.3.2012 14:41

David a Goliáš

Re: ...

Některé metody potlačování nepohodlné opozice jsou v podstatě shodné.

+2/0
30.3.2012 15:05

dr. Tereskin

Re: Zrušte hroby

Co hrob Rudolfa Hesse? To, že našli jakousi vzdálenou příbuznou je jen jištění před veřejností.

A ano, dělám z toho kovbojku, zmiňovat A.H. je pomalu trestným činem, říct, že dokázal i něco dobrého je pomalu na trest smrti. Pochybovat o obecně známých pravdách, ohledně druhé světové války, vás před soud dostane taky.

Svoboda slova prostě není. A tahle hysterie kolem neonacismu je směšná. Absolutně neexistuje možnost, že by se neonacismus stal vládnoucím směrem. Ale jsme každý týden masírováni články o WWII, A.H., neonacistech, míchají se pojmy nacismus a nacionalismus, zasahuje se proti "náckům" za lepení samolepek, pořádání dětských dnů a podobně. UOOZ se věnuje nesmyslným kauzám a velké ryby si spokojeně plavou, zatímco ovce jsou v klidu. Zažehnali přece neonacistické zlo...

Tenhle stát je komedie, a ne jen tenhle, celá Evropa se svým multikulti projektem, co stál už tolik životů, že za chvíli WWII dožene. Místo boje proti drogám, zavíráme nácky.....

+3/0
30.3.2012 11:13

Pořízkovabašta

Re: Zrušte hroby

já si naopak všiml že není dne aby na mě odněkud nevyskočil nějakej Hitler. Časopisy, internet, televize.... furt samej Hitler ;-D

0/0
30.3.2012 11:31

MarekSnobr

Re: Zrušte hroby

Říká Vám něco pořekadlo, že svoboda jednoho končí tam, kde začíná svoboda druhého? Jinými slovy přeci nemohu svými činy omezit práva jiného člověka (nebo bych alespoň neměl a pokud ano, tak bych za to měl pykat).

Pokud myslíte, že Hitler Německu vrátil sebevědomí, dal lidem práci, pocit jistoty a síly, pak možná budete mít v jistém slova smyslu pravdu, tedy co se týče samotných Němců. Jenomže problém je v tom, že tyhle pocity německé síly, jistoty atd. byly posléze draze zaplaceny miliony nevinných a zničených životů, zničenými městy, narušenými vztahy a celou řadou absolutně barbarských činů a událostí. Tedy Hitler a potažmo Němci ve jménu své vlastní svobody a svých vlastních práv dost podstatným způsobem narušili práva jiných národů, lidí atd. A to je ten problém. A nezapomínejme, že nacistické řádění odnesla řada německých občanů neárijského původu nebo nenacistického vidění světa.

Nesouhlasím, že neexistuje nebezpečí návratu nacismu. To bohužel existuje vždycky.

+1/0
30.3.2012 11:33

dr. Tereskin

Re: Zrušte hroby

Právě ten nesmysl, se svobodu jednoho a druhého, je to na co jsem narážel... Teoreticky to zní hezky, ale v praxi naprosto nesmyslně. Potom by jsme měli zakázat Korán, Kabalu, křesťanství a vlastně všechny vyznání a náboženství, snad kromě budhismu. Ať si každý říká co chce, jak můžu omezit něčí práva slovem? Jistě, když řeknu, jdeme zabít všechny křesťany, vyzývám ke spáchání trestného činu a měl bych být souzen. Ovšem říct, všichni křesťané jsou špatní a zlí, bych měl mít právo říct. Ač je to nesmysl.

+1/0
30.3.2012 11:43

kremsa

Re: Zrušte hroby

Je to úplně jinak. Každé hrobové místo má svého nájemce, jenž je povinen se o hrob starat a platit za něj poplatky (např. já platím asi 300 Kč ročně). Když nájemce přestane platit poplatky, hrob se zruší a hrobové místo se pronajme jinému nájemci. Doposud se o hrob starala a zřejmě i poplatky platila ta vzdálená příbuzná, ale ta se již o hrob starat nemůže a nechce a zřejmě nehodlá nadále ani platit poplatky. Kdo se tedy dle Vás má starat o hrob a platit poplatky? Stát ani obec to zřejmě dělat nechtějí. Neonacistické organizace by asi byly ochotné udělat si z toho hrobu své kultovní místo, udržovat jej a platit za něj poplatky, ale protože se nejedná o příbuzné, potřebovaly by k tomu souhlas obce, která jim ten souhlas samozřejmě nedá. Kde zde vidíte nějaké porušení svobody nebo demokracie? Co byste si vlastně přál, aby se udělalo jinak?

+1/0
30.3.2012 11:13

dr. Tereskin

Re: Zrušte hroby

Jste znalec německého pohřebního práva koukám, nebo jen vydáváte své doměnky za fakta?

0/0
30.3.2012 11:21

kremsa

Re: Zrušte hroby

Nejsem znalcem rakouských pohřebních předpisů, pouze se domnívám, že nebudou příliš odlišné od našich. Pokud je ovšem v Rakousku situace taková, že se za hrobové místo žádné poplatky neplatí a že ani hrob, o nějž se dlouhodobě nikdo nestará, nemůže být zrušen, pak jsem se holt zmýlil a jsem osel.

0/0
30.3.2012 11:27

MarekSnobr

Re: Zrušte hroby

Tady přeci ale nikdo historii nepřepisuje, ani neomezuje myšlení. Těm lidem je zkrátka nepříjemné, že si tam náckové dělaljí výlety. Ani se jim nedivím, protože o takovouhle skupinku lidí bych taky nestál, být obyvatelem toho Leondingu. Posvětili to  příbuzní, a proto radnice tak rozhodla, tak nevidím problém.

+1/0
30.3.2012 11:18

dr Dvojka

Re: Zrušte hroby

ano, Výmarská republika měla takovou svobodu a jak to dopadlo, nene, desítky milionů mrtvol by vám řeklo, jestli chtějí svobodu projevu pro nácky, a nesrovnávejte naší společnost s Dánskou, to je nebe a dudy

0/0
30.3.2012 13:10

dr. Tereskin

Re: Zrušte hroby

tak si přestanem hrát na demokracii a je to

+3/0
30.3.2012 13:35

hilsner_urquell

Vztekal bych se taky

kdyby ten hrob rušili z nařízení ministerstva pro mulitikulturu č. 88/18 AH. Ale to není tenhle případ - se zrušením souhlasí rodina a přáli si to místní obyvatelé. Takže to vaše pobouření nějak nechápu;-D

0/0
30.3.2012 10:43

kremsa

Re: Vztekal bych se taky

Spíše je to tak, že ta vzdálená příbuzná již nadále nehodlá za to hrobové místo platit příslušný poplatek, takže správa hřbitova hrob zruší a hrobové místo prodá jiné rodině přesně stejně, jako u kteréhokoliv jiného hrobu, za nějž pozůstalí nezaplatili poplatky. Např. já platím za náš hrob asi 300 Kč ročně, a kdybych nezaplatil, tak bude hrob zrušen. Místní obyvatelé do toho nemají co mluvit. Teoreticky by stát nebo obec mohly ten hrob prohlásit za národní kulturní památku (jako třeba hroby na Vyšehradě) a platit poplatky samy, ale zřejmě to nemají v úmyslu.

0/0
30.3.2012 11:01

Billy77

Komunismus je mor

Rv

+6/0
30.3.2012 10:37

dr Dvojka

Re: Komunismus je mor

a nacismus tyfus

0/0
30.3.2012 13:20

realista1234567

...

jaká nastane reakce masmedií, kdy nějaký týpek se dotkne židovského hrobu? Toto je barbarství a hulvátství o to horší, že je posvěceno "normalitou" dnešních médií. Vytváření podprahového vnímání co je normální = správné ;-€

+5/0
30.3.2012 10:35

rufec

Neonacisté

Za vlády Hitlera by tito a i všichni ostatní neonacisté byli mezi prvními, kterých by se zbavil...

+1/0
30.3.2012 10:31





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.