- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Ať už má laskavý čtenář na islám a další nábožensko-kulturní systémy Asie jakýkoliv názor, měla by zde panovat shoda, že je třeba je znát a mít odborníky, kteří jsou jazykově i znalostí historie schopni se v současném dění v Asii orientovat. Kteří jsou schopni fundovaně říci, kde jsou bezpečnostní hrozby a kde obchodní příležitosti. Kteří píší o tamní politice, společnosti a kultuře na základě studia dokumentů v tamních jazycích a ne na základě informací z druhé ruky. Kteří jsou schopni vyškolit další generace specialistů a tlumočníků. Chcete-li např. do některé země vyvést desítky tatrovek, ušetří vám miliony, když máte, kdo by vám poradil, jak se tam chovat, jak to tam funguje, s kým jak mluvit a když máte tlumočníka z místního jazyka . Nemusí to tak vypadat, ale orientalistika přispívá ke konkurenceschopnosti ČR. A Orientální ústav to dělá už od dvacátých let, kdy ho z dobrých důvodů spoluzakládal prezident Masaryk.
Zrušit by se měla MF DNES, jejíž novináři neví, co je džihád.
"Zahraniční odborníci ocenili naše pracoviště nejvyššími známkami" kteří odborníci, nějaká komise OIC nebo Muslimského bratrstva?
od Trojkolky to dostali i Akademici
Tak to je opravdu podezřelé. Trumfnout Ústav státu a práva totiž snad ani nelze.
Stačí se podívat na stránky Orientálního ústavu AV ČR. V sekci předního východu mají tři arabisty a islamology, mimojiné i mediálního aktivistu pro lakování islámu na růžovo Ostřanského, dále jednoho hebreistu a jednoho člena na všechny staré civilizace mezopotámie od Sumeru po Persii. Trochu nepoměr že...
A nebude to tím, že Židů je na světě asi okolo 15 mil (proto jeden hebreista) a muslimů je okolo miliardy? Kdyby tedy počet odborníků respektovalo množství a diverzitu muslimů tak by jich museli být oproti Hebrelogum stovky? Dále to jsou jejich primární předměty studia - naprostá většina lidí tam má další předměty studia a co se týče těch starých civilizací tak ty tam mají jako sekundární předmět všichni.
Jsou jen bezednou dírou na státní peníze. Dnes může student takovéto obory studovat v konkrétních státech. Proč to mají platit naši daňoví poplatníci? Proč má stát financovat něco, co mu k ničemu není ?
jakže orientalistiku má studovat v saudí, sýrii, japonsku, číně, tibetu, egyptě, indii...a mnohých jiných? ve všech? jak víš, že to k ničemu není?
Problem je v te Lomove, resila si tim svoje vlastni zajmy.