Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Trosečník bloudil měsíc oceánem, tlející kamarády hodil přes palubu

Dlouhých 28 dní bloudil oceánem osmnáctiletý mladík z Panamy, jehož loď zanesly proudy na otevřené moře. Během dobrodružné plavby přišel o dva přátele a živil se jen syrovými rybami. Minulý týden ho u souostroví Galapágy zachránila rybářská loď a trosečník se vrátil do své vlasti jako hrdina.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Aferrado

Drsný zážitek

G.G.Marquez může napsat druhý díl Zpovědi trosečníka.

0/0
30.3.2012 13:01

holes5

?

mladík ?

0/0
30.3.2012 12:08

mpixel

Já myslím že museli pít moč.

prostě nechal je vymočit a pak je hodil přes palubu.

Bez vody by nepřežil ani do toho prvního deště.

0/0
30.3.2012 11:13

-Komedie-

Re: Já myslím že museli pít moč.

cetls vůbec ten článek, nebo jsi skončil u nadpisu, který ti přeříkala maminka?

+1/0
30.3.2012 13:53

Gemars Moše Dajan

Re: Já myslím že museli pít moč.

R^

+1/0
30.3.2012 15:08

petrucciani

Trosečník bloudil měsíc oceánem, tlející kamarády hodil přes

A zaplatil za tuhle dovolenou, hmm?

0/0
30.3.2012 11:13

nejchytrejsi

jo

kazdopadne je fajn ze kluka vykoupali, voholili, ciste vohakli...nez mu pred fotografem merili tlak

+2/0
30.3.2012 11:11

Náhodný Bodec

zapoměl na cimrmanovo : nejdřív sníme psy

!!!!!!

0/0
30.3.2012 11:11

oldiess

může se pít i slaná voda, od začátku, pozvolna

:-)

+1/0
30.3.2012 11:02

My.WinCleaner

Re: může se pít i slaná voda, od začátku, pozvolna

až do brzkého konce...

0/0
30.3.2012 11:37

Králík z klobouku

Re: může se pít i slaná voda, od začátku, pozvolna

Nejprv by si musel na slanou vodu vydělat.

0/0
30.3.2012 11:51

Si0 po 4. zákazu

Re:

Pít slanou vodu je horší, než nepít nic.

+4/0
30.3.2012 12:02

vintason

Re: může se pít i slaná voda, od začátku, pozvolna

zkus to měsíc na moři.... mě je špatně sotva se napiju jednou vlny

0/0
30.3.2012 13:33

Hail Eris

tlejí pouze rostlinné tkáně

živočišné hnijí! křišťálová idnes;-O

+1/0
30.3.2012 10:59

My.WinCleaner

Re: tlejí pouze rostlinné tkáně

Tlecí doba je doba, kdy dochází k rozkladu tělesných pozůstatků a je u

jednotlivých hřbitovů různá. Pro informaci uvádíme, že tlecí doby na

zlínských hřbitovech jsou od 15 do 25 let. Tlecí dobu stanovuje správce

hřbitova.

+1/0
30.3.2012 11:25

My.WinCleaner

Re: tlejí pouze rostlinné tkáně

Takže tyhle pojmy si těžko vycucali z prstu.

0/0
30.3.2012 11:28

Hail Eris

Re: tlejí pouze rostlinné tkáně

To, že je nějaký hrobník (co je k tomu třeba za kvalifikaci? základní škola?) jazykově vybaven stejně jako redaktor iDnes, je myslím pro novináře docela ostuda.

+1/0
30.3.2012 11:42

Králík z klobouku

Re: tlejí pouze rostlinné tkáně

Najdi si zákon o pohřebnictví, šmoulo chytrolínskej. Tam máš správnou terminologii i požadavky na kvalifikaci správce pohřebiště. Co máš,ty, nějaké zahradnické učitiště kde vám mistr vykládá, jak je to všechno správně?

+3/0
30.3.2012 11:51

Hail Eris

Re: tlejí pouze rostlinné tkáně

no tak ted jsi to pohrbil - zakon, nasi poslanci jsou taky odbornici 8-o

0/0
30.3.2012 12:01

Si0 po 4. zákazu

Re: tlejí pouze rostlinné tkáně

Jednak jsou mezi nimi různé odbornosti, jednat ty zákony se tvoří v expertních týmech. Kromě toho tento zákon je už strašně starý a jen se drobně obměňuje, takže to výrazivo je už přinejmenším desetiletími ustálené.

+1/0
30.3.2012 12:04

dino_na_idnes

Re: tlejí pouze rostlinné tkáně

Takže hrobník ne, zákonodárci ne, tak co třeba: http://www.geology.cz/aplikace/encyklopedie/term.pl?tleni

tlení  oxidický rozklad rostlinných i živočišných tkání, jímž vznikají jednak těkavé složky (oxid uhličitý, voda, methan), jednak poměrně odolné reziduum (pryskyřice, rohoviny). Text: Prof. Jan Petránek

Už přiznáte svoji chybu? Nebo se považujete za jedinou a všemu nadřazenou autoritu, pokud jde o význam slova tlení?

Mimochodem, tlení se od hnití neliší tím, zda jde o rostlinu či živočicha, ale tím, zda je či není u procesu přítomen kyslík, hnít i tlít může růže stejně jako pes, záleží na okolí, k čemu z toho dojde.

0/0
30.3.2012 13:13

Titan.no1

Re: tlejí pouze rostlinné tkáně

Jenže díky povaze živočišné hmoty nedojde ke tlení zbytků dříve, než proběhne proces hnití, který je energeticky náročnější. Živočich by tlel buď za nízkých teplot, nebo při dostatečně nízkém obsahu vody, která brání přístupu vzduchu, a jaksi uznáte, že 80-90% vody (kosti nepočítám) se v normálních podmínkách těžko ztrácí...

0/0
30.3.2012 14:28

dino_na_idnes

Re: tlejí pouze rostlinné tkáně

Já nerozporuji, že kamarádi hnili a ne tleli, rozporuji tezi, že jde o otázku terminologie obdobnou chovat versus pěstovat v živočišné/rostlinné výrobě... Což je to, co se podle mě snaží tvrdit autor původního příspěvku.

0/0
30.3.2012 15:26

mlčenlivý_fanda

Re: tlejí pouze rostlinné tkáně

tomuto jsem příliš neporozuměl...jakým způsobem je co energeticky náročnější, když oba procesy probíhají za uvolňování energie, která se pak použije k růstu mikroorganismů a zbytek je uvolněn ve formě odpadního tepla? Víceméně jenom plísně jsou schopné čerpat vzdušný kyslík a všechny ostatní mikroorganismy musí čerpat kyslík rozpuštěný ve vodě. Myslím, že na takové lodi obklopené kyslíkem bude vlhko a pokud bude foukat může v povrchových vrstvách těla být dostatek kyslíku...vnitřek těla bude jistě nějaký čas, než bude zcela porušena kůže, bakteriemi nekontaminovaný a tudíž k hnilobě docházet nebude. Poté samozřejmě ano. Tolik živin a málo kyslíku povede převážně k hnilobě (ikdyž tohle je pohled z hlediska fakultativních anaerobů).

Každopádně je to tragedie a já bych ty těla taky hodil přes palubu:-(

0/0
30.3.2012 15:30

My.WinCleaner

Re: tlejí pouze rostlinné tkáně

V tom případě jsi na tom ještě mnohem hůř, než ten hrobník. ;-D

0/0
30.3.2012 12:02

DustMaker

Re: tlejí pouze rostlinné tkáně

Co na to John Brown? Mrtev jest a tělo tlí....teď má najednou začít hnít? A co na to Dan Brown? Opravdu je John mrtev?

+1/0
30.3.2012 13:14

nick

kamarádi

nevypadá moc  pohuble ........

0/0
30.3.2012 10:39

Petosh

Galon

"Díky tomu naplnil čtyři galony vody." - Pane Hájku, galon není nádoba, galon je měrná jednotka objemu (1 galon = 3,78541178 litru).

Křišťálové idnes. Rv

+3/0
30.3.2012 10:33

tenisovej.loket

Re: Galon

představte si, že i galon má svůj kanystřík

0/0
30.3.2012 10:53

Petosh

Re: Galon

Takže s v litrech by to znělo "Díky tom naplnil 15 litrů vody?" ;-D

+1/0
30.3.2012 11:28

Nefiltrovaná dvanáctka

Re: Galon

Jo, ale US galon je 3,8 litru. Pak je tu ještě UK galon a to je 4,5 litru.

0/0
30.3.2012 11:00

Gemars Moše Dajan

Re: Galon

A co latino Galon?

0/0
30.3.2012 15:11

-Komedie-

Re: Galon

aaa, další produkt českého školství :) chápání textu za 5 ...

0/0
30.3.2012 13:54

Tod Howado

/

není hloupe jit tak daleko na more jen v motorovem clunu a nevzit si ani veslo ani nic na záchranu?

0/0
30.3.2012 10:14

PetraV.

...

Někteří diskutující jsou opravdu "vtipálci", to asi nemá smysl komentovat.

Jinak autor článku by si po sobě měl přečíst, co napsal. Slovo dehydrovaný nemá žádný význam. Správně je dehydratovaný od dehydratace. Ale od dnešních pisálků toho chci asi moc.

+3/0
30.3.2012 10:12

1933RT

Re: ...

Třeba ho tam napadla Hydra, kdo ví...

+1/0
30.3.2012 10:16

Jolika

Re: ...

Clanek mi prisel vceku zajimavy, nelituji, ze jsem si ho precetla.

Zato ale lituji, ze jsem nepreskocila vasi reakci. To byla chyba.

Mate nejake porouchane ego, ze?

+2/0
30.3.2012 10:17

Titan no.1

Re: ...

Ono je tam více chyb, například kamarádi určitě netleli, ale hnili. Tlení je rozklad za téměř dokonalého přístupu vzduchu, hnití je právě rozklad masa a tkání za popsaných podmínek...

0/0
30.3.2012 10:30

jondad

Re: ...

No, když byli na volném moři, tak tam asi dokonalý přístup vzduchu byl...

0/0
30.3.2012 10:33

Titan no.1

Re: ...

To opravdu ne, potřebujete přístup vzduchu DO těla, a tam už je jakékoli dýchání byť i povrchem na naprostém minimu, v podstatě žádné, póry jsou uzavřené, spálené.

0/0
30.3.2012 10:43

dino_na_idnes

Re: ...

A nemohli tlít na povrchu, zatímco uvnitř hnili? ;-)

0/0
30.3.2012 13:16

Titan no.1

Re: ...

Ne, povrch kůže je prakticky mumifikován, a to podstatně lépe, než Lenin...;-)

0/0
30.3.2012 13:21

-Komedie-

Re: ...

Nikoli. Tlení se používá i u pohřbů do země (a tam tedy dokonalý přístup vzduchu určitě není).

0/0
30.3.2012 13:55

Titan.no1

Re: ...

Ano, a mačeta se používá k zabíjení hřebíků (což jistě jde) Smiřte se s tím, že hospodská či novinářská mluva nemá s fakty nic společného. Záleží na biochemickém pochodu a v případě pohřbu do země tlejí až zbytky po hnití, těch zbytků moc není, protože předtím téměř vše zbaští hmyz či bakterie...

0/0
30.3.2012 14:06

-Komedie-

Re: ...

smiřte se s tím, že jste úplně mimo , a že se (naštěstí) svět netočí podle vás.

0/0
30.3.2012 14:11

Titan.no1

Re: ...

S vámi není žádná zábava. Proč všem tak brzo dojdou argumenty? Páč se snaží mluvit o něčem, čemu vůbec nerozumí. V boji proti pravdě potřebujete o deset řádů silnější munici, nejlépe nějaký globální plátek manipulující s lidmi..

0/0
30.3.2012 14:17

-Komedie-

Re: ...

radeji bych doporucil cetbu odborné literatury... :) a pak muzete hledat tu o deset radu silnejsi munici, milej zlatej.

0/0
30.3.2012 14:51

Titan.no1

Re: ...

Já tedy samomluvou netrpím, ale když už jste si odbornou literaturu doporučil, tak ji používejte, až budete na deseti procentech té, co jsem přečetl já, tak se můžete přít o názor, ne o fakt...

0/0
30.3.2012 14:59

Pierre de Croissant

Re: ...

dehydrovaný význam má.

Např dehydrované potraviny jsou prostě usušené. Dehydrovaný škrob třeba.

Nerad poznamenávám, že oba výrazy dehydrovaný i dehydratovaný jsou

správné. Jde o zastupitelná synonyma. Není ani předepsané, kdy se který

výraz má použít. Ověřeno ve Slovníku spisovné češtiny i v ÚJČAV.

+8/0
30.3.2012 10:37

sandar

Re: ...

dobrá reakceR^a přitom dnes stačí tak málo, aby si člověk ověřil jak se věci mají...nicméně to chápu, někdy je člověk tak přesvědčen o nějaké skutečnosti, že si to ani neověřuje:-)

0/0
30.3.2012 10:51





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.