Diskuze

Dlužníci za jízdu načerno nebudou platit drahé advokáty, rozhodl soud

Dlužníci by už neměli kvůli drobným pohledávkám v prohraných sporech platit advokátům protistrany horentní částky. Ústavní soud totiž ve čtvrtek stanovil strop nákladů. V takzvaných formulářových žalobách úspěšný žalobce na právní zastoupení nebude moci dostat víc než je původní dlužná částka.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

waleyo

30. 3. 2012 15:37
"Gratuluji"!

Jsem zvědav, jak od teď věřitel bagately sežene advokáta, který by ho za almužnu zastupoval u soudu! Ústavní soud se zase jednou postavil do role politického orgánu populisticky vycházejícího vstříc očekáváním lidí, kteří nechtějí platit za své přestupky...

1 0
možnosti

advokat2010

30. 3. 2012 15:54
Re:

Já myslím, že by věřitelé typu DP, energeticke společnosti, banky apod, měli kontaktovat ÚS s dotazem jak tedy tyto bagaelní pohledávky vůbec vymáhat a jeslti by jim neposkytli k tomu nějaké personální vybavení, když je to tak snadné, protože ať na to nasadí vlastní zaměstnance (=přísudek na náhradu nákladů NULA), nebo advokata (=přísudek na náklady do výše jednonásobku částky), tak se to prostě ekonomicky  nedá realizovat při ceně dopo 30 Kč a dopo s dodejkou 50 Kč kus a při současné zaručené mzdě vsokoškolsky kvalifikovaného zaměstnance.

Je docela zajímavé, že ÚS nestanovil, že soudní poplatek zvýšený od 1.9.2011 na bezmála 300%, tj. z 300 kč na 800 Kč u EPR se taky nesnižuje na třeba 50 Kč, je přece nesmysl , aby soudní poplatek převyšoval žalovanou částku třeba i o 16ti násobně, to je proti zásadě proporcionality a spravedlnosti, zejména, když ho v přísudku má platit ten chudák dlužník.

0 0
možnosti

advokat2010

30. 3. 2012 13:35
Myslím, že by věřitelé bagatelních pokut do 10 000 Kč měli

požádat finačně vydatně zásobovaný Ústavní soud České republiky o bezplatnou právní pomoc, anebo o právní pomoc v režimu do jednonásobku žalované částky,však tam mají plno dobře placených asistentů, Audi A8, statisícových platů, technických prostorových i personálních předpokladů a sepis takové jedné žaloby trvá přece 10 minut a je to úplná formalita bez jakékoliv odpovědnosti,tak by to snad jen tak mimochodem zvládli, když jsou tak moc moudří.Tedy doporučuji všem věřitelům bagatelních pohledávek, kteří již nyní asi nenajdou žádného advokáta "za přísudek",aby se obraceli na  Ústavní soud, Joštova 8, 660 83 Brno, tel. (+420) 542162111, fax: (+420) 542161309, (+420) 542161169 Elektronická podatelna: podani@usoud.cz , Datová schránka: z2tadw5 Každý občan má přece právo na bezplatnou právní pomoc od ústavního soudu, když si ho platí ze svých daní, ne ? A když je to ten formulář na 10 minut.!!

0 0
možnosti

mamsrb

30. 3. 2012 15:03
Re: Myslím, že by věřitelé bagatelních pokut do 10 000 Kč měli

najmout jednu ženskou a ta by psala podání soudům dle dodaného vzoru za 15 litrů měsíčně to co udělá nyní advokát za 15 litrů/kus.

0 0
možnosti

advokat2010

30. 3. 2012 13:26
A vlastně proč má mít úst. soudce 100 000 měsíčně a Audi A8?

Všechnu práci za něj dělají asistenti, tak si myslím, že 13 000, jako v Tesco u kasy mu musí stačit za to flákání tam. Beztak si tam jenom něco ťuká na počítači blekotá nějaký nesmysly kterým rozumí jen von schovává se v kouzelnickým pláštíku a skutečná práce žádná, kdyby ho postavuli k lopatě, tak by se vidělo. ;-)!!!!!!

0 0
možnosti

AceBird

30. 3. 2012 13:22
Ještě zkrouhnout patology a bude to

Patologové stejně nikoho neléčí. Měl jsem u nich jednoho známého. Odvezli ho od nich mrtvého! Přitom berou strašné prachy. Žádná zodpovědnost - když někde říznou vedle, nic se nepozná a nikoho to nebolí. Spravedlivé by bylo, kdyby brali tak 5.000 měsíčně. Ty jejich platy jsou nehorázné!

0 0
možnosti

advokat2010

30. 3. 2012 12:37
Se štěstím to bolševikům nakonec vyšlo !

Takže už žádné placení a namísto dlužníků to v ceně služby zaplatí pěkně ti ostatní slušní "hlupáci", protože vymáhat třeba 30 Kč  regulační poplatek za 30 Kč nelze, to musí vědět i soudruzi na ÚSČR s platem 100 000 Kč/měs, tak seznam produktů, které už nemusíme nikdy platit cituji: "typicky půjde zejména o smlouvu o přepravě, dodávce tepla nebo energií,

spotřebitelském úvěru, běžném účtu, o poskytování služeb informační

společnosti, o poskytování služeb elektronických komunikací, o pojistnou

smlouvu, o regulační poplatek podle zákona č. 48/1997 Sb., o veřejném

zdravotním pojištění a o změně a doplnění některých souvisejících zákonů" RvRvRv

0 0
možnosti

AceBird

30. 3. 2012 11:52
Konečně

Konečně se to hýbe správným směrem. Už jsem se bál, že když jezdím na černo profesionálně, budu muset platit velké peníze. Houbelec. Párkrát mě chytnou - no a? Stejně jim to nezaplatím. A když mě náhodou dají k soudu, budu se bránit - já totiž často zapomínám. Ať si ten soud užijou. Rozsudek neuvidí dříve než za 3 roky. A stejně nezaplatím. Ať si mě exekutor najde. A když jim to teda za 5 let náhodou vyjde, tak za tu tisícovku navíc mě ta sranda stojí :-)

1 0
možnosti

antimultivitamin

30. 3. 2012 10:59
No aspoň něco.

Ještě by to chtělo hodně seškrtat práva exekutorů a zlepšit nad nimi kontrolu. Exekuce by měla být až to poslední řešení a proto by mělo být před jejím provedením průkazně prokázáno, že byly vyčerpány všechny ostatní možnosti jak dlužnou částku vymoci. Nejsem na straně chronických neplatičů, ale když věřitel cíleně nechá dlužnou částku narůst o brutální penále a pak pošle po x letech na dlužníka exekutora, tak to krapet zavání mafiánskými praktikami.

1 0
možnosti

rokaro

30. 3. 2012 11:06
Re: No aspoň něco.

mnohdy ůdajný dlužník o tom neví a zjistí to až při exekuci kdy už je pozdě na obranu.Když si před 10leti na vás revizor vypíše pokutu tak těžko dokážete,že jste jízdu nekonal a platíte jak blbec

0 0
možnosti

Lanolin

30. 3. 2012 8:55
ještě něco udělat s exekucemi

Tam vydělá jen exekutor. Dlužník jistě má zaplatit a věřitel má dostat svoje peníze. Ale to co předvádějí exekutoři se moc se spravdlností neslučuje. Nejen že navýší původní pohledávku a mnohdy mnohonásobek svých nákladů, ale častokrát je prodej exekučně zabaveného majetku prováděn za podezřele nevýhodných podmínek jak pro dlužníka, tak pro věřitele. Je to až příliš podobné některým případům nucené správy, kdy správce vytuneluje i zbatky majetku podniku v nouzi. Tam také věřitelé nedostanou co by skutečně dostat mohli a dlužník přijde o mnohem více než dluží.

Plně souhlasím, že dluhy se mají platit, ale proč se na tom má nejvíce napakovat někdo třetí?

O tom že některé finanční ústavy půjčují s vědomím, že dlužník nebude schopen dluh zaplatit a oni mu zabaví majetek ani nemluvím.

3 0
možnosti

advokat2010

30. 3. 2012 11:18
Re: ještě něco udělat s exekucemi

A pak jste se probral , Finační ústavy nejsou hloupé, proč by půjčovali někomu, kdo to nezaplatí ? Všechna ta práce kolem, tj. upomínání, žaůoby, soudy, exekuce stojí obrovské množstvá peněz v práci lidí a tu musí někdo zaplatit. Samozřejmě pokud chcete Vy pracovat zdarma, pak bezevšeho.

0 0
možnosti

Babul

30. 3. 2012 8:32
Sokol

bude na mizině. Co si chudák počne? Ani Klaus s ním nebude hrát tenis...

0 0
možnosti

advokat2010

30. 3. 2012 11:25
Re: Sokol

Ten už DP dávno nedělá a nic víc už nepotřebuje.

0 0
možnosti

von G

30. 3. 2012 7:55
Dluhy se maji platit a dluznici maji byt potrestani s tim...

...ja nemam problem, ale to ce je ted tady to nejni trest to je likvidace lidi kteri udelali chybu. CR po nekolika desitek let znovu zavedla INKVIZICI (inkvizice = ceska posta + exekutor + pravnik-parazit co si neumi nijak jinak vydelat nez na zalovani lidi co nekde nezaplatili par korun a nakonec soud co uznava premrstene nakladi pravnikum a exekutorum, ceska posta proto ze neplni sve povinosti a pomerne casto vklada dopisi do ruznejch schranek a nebo je vubec nedoda). Pritom je to jednoduche, mnela by byt nastavena maximalni vyse trestu (napriklad dluh + 50% povodiho dluhu, nebo ze ma veritel 2 roky na vymahani dluhu a pak je to promlcene) + pausalni odmena pravnikum a exekutorum (vypisovat formulare umi i cvicena opice timto se omlouvam opicim ze jsem je srovnal z takovim poddruhem jako je exekutor a pravnik v CR). Ta odmena by mnela byt max 1000 kc kazdemu (i tak je to vysoka odmena za zaslani jednoho dopisu).

0 0
možnosti

advokat2010

30. 3. 2012 11:20
Re: Dluhy se maji platit a dluznici maji byt potrestani s tim...

Tak pokud jste Vy schopen pro mne jako věřitele sepsat kvalifikovaně žalobu a zajistit kvalifikované zastoupení u soudu za 1000 Kč, tak souhlasím, pokud ne, tak mlčte. Nechte mii tu svůj mobil a mám bez legrace zájem o Vaši práci v tomto formátu. Hloupé kecy nepodpořené činy o věcech kterým vůbec nerozumíte si opravdu můžete nechat večer k pivu s podobnými existencemi.

0 0
možnosti