Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Studenty vyděsily testy k maturitě. Jsou výrazně tvrdší, než čekali

Studenti, které čeká maturita z matematiky, jsou po napsání posledních testů v šoku. Měsíc před maturitou dostali od Cermatu, který maturity zajišťuje, nové písemky. Ty jsou ale výrazně těžší a hlavně na jiném principu než ty, podle nichž se dosud připravovali. Řada jinak vynikajících žáků proto málem ani neprospěla.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

kléra

k pláči

ano je to k pláči, ale nemluvím teď mimořádně o státních maturitách, nýbrž o nesmyslech, které sem mnozí z vás píší...tak za prvé- vyšší verze státní maturity ROZHODNĚ není na úrovni 9. třídy základní školy. Pokud jste ovšem brali na základní škole logaritmy, vektory, finanční matematiku, kombinatoriku, pravděpodobnost, komplexní čísla, statistiku, tak se tedy omlouvám, ale bohužel nemůžete srovnávat svou školu pro mimořádně nadané žáky se zaměřením na středoškolskou matematiku s obyčejnou základní školou...a za druhé, ten co si vyzkoušel všechny doposud vydané testy ke státním maturitám od Cermatu, jako třeba já a zbytek mojí třídy, spolu s naším učitelem na matematiku, musí dát tomuto článku za pravdu, nebo aspoň souhlasit s tím, že test je jinak postavený, takže je obtížné se tzv. "naladit" na tuto novou formu testu...

0/0
3.4.2012 18:17

Jana11

Re: k pláči

My finančn matematiku v 9. třídě nebrali, ale nyní je v některých osnovách (zase někde nejsou siny a cosiny).

0/0
1.5.2012 18:03

libyn

hloupost je hlavně to

"lehčí, těžší". I ta maturita by neměla být pro každého! Taky nechápu, co je to za maturu, když tam není matika povinná

+1/0
2.4.2012 18:14

Adela92

Cože?

Jsem studentkou 4. ročníku rakovnického ekonomického lycea. Celé 4 roky mám z matiky 4 a prolézám s odřenýma ušima, proto jsem si maturitu z matematiky nedala. Ale po shlédnutí testů mě až rozesmála primitivnost úloh. To bych ty studenty, kteří vyhrávají celorepublikové olympiády chtěla vidět, když tyto primitivní příklady pro žáky deváté třídy nespočítají. Asi je tím vidět matematická úroveň na jiných školách, když  jedničkáři tuto banalitu nezvládnou.

0/0
2.4.2012 17:59

Mr. Dreamer

kde je problém?

Ty testy jsem také dostal, také jsem si ho napsal a kdo nezvládne lehčí verzi, tak nemá u maturity co dělat. Problém není v tom, že jsou testy jiné, než se čekalo nebo těžší, ale kvůli lidem, kteří by měli místo maturity jít spíše pro výuční list. Je to dnes taková nová móda, každý musí mít středoškolské vzdělání ukončené maturitou, s takovou filozofií si maturita prostě nemůže udržet svou úroveň .

+1/0
31.3.2012 19:35

pavel.n

Že by se vrátila maturitám vážnost ??

Maturoval jsem před více jak 20 lety , ale současné testy jsou fraškou maturity - studenti chtějí otázky typu : auto jede 60km za hodinu  - kolik ujede za 1/2 hodiny - snad ani ne !!

.

 Prostě si dnešní dětičky si musí uvědomit , že maturita je zkouška z dospělosti a že se už nebude dávat za docházku jako doposud !!!!

Jo - kecálkové a žvanilové - přiznejte si , že pokud jste si mohli školu vybrat , tak podle toho , kde maturitu prostě rozdávali - kde byla snadnější   :-P

0/0
31.3.2012 5:16

MR.sugar

Re: Že by se vrátila maturitám vážnost ??

Nic proti obtížnosti, ale jde hlavně o to, že Vy ste na to byli připravovaný díky osnovám. Nám prostě nejdřív zavedou úplně jinou maturity a až později nám upravujou osnovu (současní 3ťáci již maji novou osnovu, pro nás je to ale celkem pozdě). Když už, tak to měli udělat přesně naopak. A uvědomte si, že ta Vaše, jó strašně moc chytrá generace teď vysedává na ministerstvu a dělá tyhle dementní věci, takže bych si rozhodně hubu na mladší generaci neotvíral, protože hloupá tady rozhodně neni ta mladší generace a jsem celkem rád, že i z řad profesorů máme celkem oporu. Takže pár rozumných lidí z vaši generace vzešlo, ale nic moc teda... Ale tak hlavně že to nějak zavedli, že? Ono jde hlavně o peníze, nikoli o kvalitu nebo způsob zavádění...

+1/0
31.3.2012 7:59

Jirka2

Re: Že by se vrátila maturitám vážnost ??

Jakou jinou matematiku? Ta je pořád pouze jedna. Že dnešní středoškoláci mají problém s obyčejnou úpravou zlomků, což je učivo ZŠ, je známá věc. Bez kalkulačky většina neumí spočítat ani kolik je 1+1. A postoj kantorů také chápu. Jinak by museli přiznat, že vás nic nenaučili. Maturoval jsem z matematiky v roce 1970. Od té doby s ní nemám prakticky nic společného, pokud pominu sčítání a odčítání. A ještě loni jsem doučoval před maturitou studenta SŠ. Se znalostmi požadovanými loni k magturitě z matematiky, byste se před lety na tu střední školu ani nedostali.

+3/0
31.3.2012 10:49

odhodlany_vlastenec

Re: Že by se vrátila maturitám vážnost ??

Taky nějak nechápu, co se na matematice změnilo. A už vůbec nepobírám, jak někoho může zaskočit, že se z matiky najednou nezkouší nabiflované informace, ale jak tomu člověk rozumí. O tom snad byla matika vždycky, ne?

0/0
31.3.2012 12:09

dahny

Maturita? až moc lehké!!!

Nedá mi to tady taky napsat komentář. Test jsem dělal, společně asi s 20 studenty ze školy...asi 7-8 melo nad 90 % , jenom dva by neudělali....nepochopím toho ředitele nebo kdo to je, který řekl, že i studenti řešící celostátní kola matem. olympiád měli problémy...Máme na škole dva takové studenty, kteří jsou opravdu chytří :) jeden dělal Z úroveň - 98 % (měl hotovo za 35 minut z možných 90) a druhy dělal V úroveň - 98 % ( řešil 90 minut z možných 120) .. nevím co se na jiných školách učí, ale tohle bych udělal na 33% i se základkou ;)

+1/0
30.3.2012 21:59

josefbad

Re: Maturita? až moc lehké!!!

ten reditel kecal, protoze z Olomouce v celostatnim kole MO nikdo v poslednich letech nebyl

+1/0
30.3.2012 22:01

josefbad

Re: Maturita? až moc lehké!!!

tak jsem to jeste jednou proveril. Pan reditel pekne mate. Nejakej borec byl v celostatnim kole matematicke olympiady, ale v kategorii P, coz je olympiada v PROGRAMOVANI. A nemusi byt stoprocentne pravda, ze kdo umi programovat, umi i matiku. Nejaka korelace tam je, ale ne stoprocentni.

+4/0
30.3.2012 22:17

kubikjak

Studenty tes

0/0
30.3.2012 21:36

aaiv

Je patrné, že expert na podobu maturity

je každý, kdo proškobrtal střední ( a podle úrovně příspěvků spíše základní) školou.

+3/0
30.3.2012 20:24

oracle29

Těžší to bude asi proto že to má být zkouška bych řekl

takže nastaveno je to správným směrem. Teď jen aby někdo prolezl....

0/0
30.3.2012 20:11

odhodlany_vlastenec

Re: Těžší to bude asi proto že to má být zkouška bych řekl

Teď už jen zavést, že se na školách bude i něco učit a že ne každý má na to složit maturitní zkoušku.

0/0
31.3.2012 12:12

MR.sugar

...

Běžná středoškolská látka? Lehčí testy než minule? Tady mnoho diskutujících už dlouho nebylo na SŠ, jinak by věděli, že tyhle věci nejsou v osnovách (jen některé, dost je třeba základka, což prostě na střední přirozeně zapomenete). Na gymplu možná ano, ale co třeba taková průmka? Tam je to doháněno formou extra doučování (někde třeba vůbec) a ani to prostě nestačí. Celou dobu jsou studenti připravováni na podobné maturity jako vloni a nakonec dostanou tohle. Češi pokrytecký, chtěl bych vydět Vás, kdybyste museli tuhle zkoušku dělat Vy...;-€ Jinak, státní maturita je výsměch, tolik peněž do toho dali a nakonec to má nižší úroveň, než maturity původní... Netušim, jak chtěji timhle zlepšit vzdělání, když je to až směšně lehký, až na matiku, která je celkem přehnaná... Asi nevědi, co roupama dělat.

0/0
30.3.2012 19:29

Jirka2

Re: ...

Máte pravdu, to co se dnes požaduje jako znalosti k maturitě z matematiky je skutečně výsměch. Když to má tu nižší úroveň, tak proč tolik lidí vyhořelo?

+1/0
31.3.2012 10:54

odhodlany_vlastenec

Re: ...

Nejenom z matematiky. To, co se dnes obecně požaduje a učí na školách, je výsměch.

0/0
31.3.2012 12:13

tucnak v exilu

Fraška

Tohle nemá ze zkouškou za celou střední školu nic společného. Loni byli testy nižší maturity na úrovni 8. třídy. Testy vyšší maturity pak na úrovni 9. třídy ZŠ nebo prváku SŠ. Letos podle tich testů to vypadá úplně stejně. To samé platí i o studium na v ostatních vysokých školách (nepočítám čvut, vut a další lepší vejšky).

Studenti si pořád stěžují, že studium (maturita) jsou těžké, ale kolik z nich si někdy přečetlo skripta od toho učitele? Nebo se to opravdu učilo?

0/0
30.3.2012 19:17

aaiv

Re: Fraška

Vy máte maturitu?

...se zkouškou, testy byly na úrovni...,platí to o studiu..., interpunkce. Tristní.

+1/0
30.3.2012 20:18

tucnak v exilu

Re: Fraška

copak? lečíte si komplexy? ;-D;-D

0/0
30.3.2012 20:29

bojovnik2

Bodejť, přece dnešní student

studující stylem "vše si stáhnu už vypracované z internetu" se nebude učit, to je nátlak a porušení lidských práv, ani se nechci dožít, až tato hanebná, sebestředná, líná generace začne řídit společnost.

+3/0
30.3.2012 17:33

vajjicko

Re: Bodejť, přece dnešní student

Hlavně že vy jste generace pracovitá...

0/0
30.3.2012 18:19

oracle29

Re: Bodejť, přece dnešní student

!!R^

0/0
30.3.2012 20:11

Philosopher

Otázečka

Znají zástupci CERMATu osnovy ? Vědí, co se dnes učí ?

+4/0
30.3.2012 14:58

bramborovej lupínek

Re: Otázečka

Neznají. Oni znají pouze slovo tunel.

+4/0
30.3.2012 15:20

jamski

Re: Otázečka

Tak u matematiky se učí pořád to samé, žádný nový objev se nekonal už po mnoho generací.:-)

0/0
30.3.2012 17:06

josefbad

Re: Otázečka

tech objevu bylo spoustu, ale to se neuci na SS.

0/0
30.3.2012 17:50

yndes

Ten test už na webu je

http://www.novamaturita.cz/index.php?id_document=1404035666&at=1

0/0
30.3.2012 14:57

Philosopher

Re: Ten test už na webu je

A je to opravdu ten test. Toto mi totiž nepřipadá, že by bylo zaměřeno jako "test inteligence". Tam je běžná středoškolská látka.

0/0
30.3.2012 15:03

bramborovej lupínek

Re: Ten test už na webu je

Taky teď nějak nechápu. Zas někdo udělal z komára velblouda. Rozhodně o dost srozumitelnější úlohy než vloni.

+1/0
30.3.2012 15:25

Alowen

Re: Ten test už na webu je

jenže "problém" takovýchto příkladů je ten, že studenti musí přemýšlet, logicky uvažovat. A to se bohužel na střední škole nenaučí

0/0
30.3.2012 15:44

bramborovej lupínek

Re: Ten test už na webu je

V tom případě to ale není jejich chyba. V 15 člověk těžko posoudí, zda na SŠ má mozkovnu, nebo by radši měl jít na ten učňák, když je řemeslně zručnější. Tím nesnižuji jejich hodnotu! Kdybych v té době věděla, co vím teď, šla bych radši na zámečníka. Jenomže je tu ten tlak rodičů a často i kantorů, kteří většinou jen trochu schopnějšího žáka cpou na gympl.

0/0
30.3.2012 15:47

Alowen

Re: Ten test už na webu je

no právě. V tom článku je napsané, že se připravovali na jiný typ úloh. A to je ten problém. Tyto testy nejsou těžké (maturovala jsem v roce 2003 a z matematiky jsem vždycky vynikala), ale je potřeba z toho slovního zadání správně "vykopat" příklad, který řeším. Pak už je to jen o sčítání, odčítání, násobení.... Vím, že slovní úlohy byly vždy kámen úrazu

0/0
30.3.2012 15:50

bramborovej lupínek

Re: Ten test už na webu je

Jenomže někdy ty úlohy moc srozumitelný nejsou. Letos koukám že se těm ptakovinám vyhli, ale loni to byla celkem bída. Kombinovali, kombinovali až překombinovali. Ale to nebyl problém jen matematiky, ale státní maturity obecně.

0/0
30.3.2012 15:54

Alowen

Re: Ten test už na webu je

mě osobně se tyhle typy příkladů líbí a zadání je celkem srozumitelné. Ale nevím, jak bych se na to dívala u maturity. To už opravdu nedokážu říct

0/0
30.3.2012 15:56

josefbad

Re: Ten test už na webu je

"pripravovali se na jiny typ uloh" ;-D;-D;-D To je vymluva, kterou pak muzou opakovat celej zivot. Podobne jako vymluva: neumim psat y/i po obojetnych samohlaskach, ve treti tride jsme chybel ;-D;-D

0/0
30.3.2012 17:55

josefbad

Re: Ten test už na webu je

:-) usmevne je, ze jsem to napsal blbe. Obojetne jsou souhlasky ;-D;-D;-D

+1/0
30.3.2012 22:03

Alca666

Re: Ten test už na webu je

No nevím, momentálně nemám po ruce loňský tet, ale objektivně mi tento přijde těžší. A to z jednoho prostého důvodu - zatímco v loňských testech byly úlohy poměně přímočaré, člověk se podíval na zadání a hned věděl, jak by to řešil, tak tady mi mnohem víc úloh přijde náročnějších v tom, vymyslet jak nejlépe na ně. Což není tak špatný přístup k testování()mě osobně přišel loňský test jako pro cvičené opice) ale musí se brát v úvahu i to, že je zde určitý časový limit. A vzhledem k tomu, že počet úloh zůstal stejný jako loni, tak je zde riziko, že prostě čas nebude stačit. A to je dost poblematické zvlášť u úloh, kde se zaznamenávají pouze výsledky a ne postup řešení - protože student může postup řešení znát, jen se nestihne dopočítat k výsledku (nebo v presu udělá numerickou chybu) a je v pytli....To je největší problém.....

Ono to, že jsou v obou testech například úlohy na komplexní čísla neznamená, že jsou obě úlohy stejně náročné ;)

0/0
30.3.2012 15:57

Alowen

Re: Ten test už na webu je

souhlasím. Jak jsem psala, mě se tyto příklady líbí, ale řešení má dvě fáze - najít cestu, vypočítat. A když zvolíte špatnou cestu, tak jste v loji...

0/0
30.3.2012 16:00

Alca666

Re: Ten test už na webu je

Taktéž souhlasím. Já třeba studuji na VŠ technický obor a přijímačky byly zadány tak, že v nich byly 4 úlohy a bylo na to cca hodinu a půl až dvě hodiny......Tudíž student mohl zkoušet, přemýšlet, postě ukázat, zda na to má potože to na duhou stanu nebyly jednoduché úlohy s přímým a jednoduchým řešením.......Ale jak říkám, na takovéhle úlohy to chce čas a hlavně se musí hodnotit nejen výsledek, ale i postup......

0/0
30.3.2012 16:03

bramborovej lupínek

Re: Ten test už na webu je

Nemluvila jsem o náročnosti ale o srozumitelnosti úlohy. Loňské pokusy typu k paní doktorce chodí malí i velcí chlapci a malá i velká devčata jaká je pravděpodobnost že přijde malý kluk atp. to zkrátka není můj šálek kávy.

0/0
30.3.2012 16:15

Filips

Re: Ten test už na webu je

Tohle určitě není ten test, který se dělal týden zpátky!

0/0
30.3.2012 15:26

josefbad

Re: Ten test už na webu je

no kazdopadne ma aspon nejakou uroven (i diky tomu, ze je to tezsi varianta). To, co se delalo loni jako lehci varianta, to byla parodie.

0/0
30.3.2012 17:54

tydlifon

SLEPICE ZE SPERMATU

Která slepice to dělala.Jsou to vymazané hlavy '

+1/0
30.3.2012 13:22

naivka2

Re: SLEPICE ZE SPERMATU

Slepice jsou z kuřat. Ty kuřata jsou z vajec co snášej ty slepice. Brojlery po oškubání zblafneme když je upečeme na vymazaném pekáči.

0/0
30.3.2012 13:42

2Mac7

Re: SLEPICE ZE SPERMATU

slepice na paprice není marná, a lepší než brojler je bio kuře

0/0
30.3.2012 13:43

naivka2

Re: SLEPICE ZE SPERMATU

Jasně, tak 70 deka, krásně žluťoučké a kulaťoučké.:-P

0/0
30.3.2012 13:50

bramborovej lupínek

Klasika

Můžou se mi přihlásit ti, kteří maturovali v posledních pěti letech? Proč mi vždy přijde, že tyhle záležitosti komentují hlavně lidé, kteří nemají o tom, jak to teď chodí na školách, ani tucha. Maturovala jsem loni (dobrovolně z plezíru) i z matematiky a za lehčí variantu jsem bez jakékoliv přípravy dostala za tři. A to ani nemluvím o faktu, že jedna úloha z maturitní generálky byla neřešitelná, protože tam jaksi zapomněli dodat všechny informace :D. Jenomže je podstatný rozdíl dělat test doma s dostatkem času a ve stresu s přesně daným časem na vypracování. A hlavně! Nechápu, proč jsem se teda čtyři roky učila věci jako je posloupnost, pravděpodobnost, intervaly, nerovnice atd., když sumasumárum z toho bylo v testu 10%. A o to tady jde! Maturita je snad test ze znalostí nabraných na SŠ, ne? Není to IQ test. To by se mělo řešit už při příjimacích zkouškách.

P.S. Studovala jsem na soukromé škole a nikdy se mi nestalo (jako na státních školách), že by učitel přišel do hodiny pod parou.

0/0
30.3.2012 13:04





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.