Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

GLOSA: Jinde by policie po Janouškovi střílela, my máme svá „pravidla hry“

Už vás někdy třeba v Německu, Švýcarsku, Británii, v USA nebo v Kanadě zastavili policisté za obyčejný přestupek? Už jste tam někdy dostali pokutu? Nebo viděli jste někdy zákrok tamní policie na silnici? Je to stres, člověk se stydí a má strach před autoritou a tvrdým dopadem zákona.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Bobby.bob.rob

Souhlas

Ziju jiz sestym rokem v Australii a muzu to jen potvrdit, mozna ze by ho pri uteku klidne i zastrelili a nikdo by se tady nad tim vubec nepozastavil. V CZ nefunguje zakon stejne pro kazdeho.

0/0
2.4.2012 4:51

honya007

Apríl je až zítra!

To snad autor ani nemyslí vážně?

+1/0
31.3.2012 10:21

kaffee68

nu

;-D bordel na kolečkách..a jiné míry

+1/0
30.3.2012 16:07

chudy lekar

Re: nu

R^R^;-)

0/0
30.3.2012 16:15

kiv

Pan Pravda

jednak asi příliš čučí na kobry 11  a jiné pokleslé voloviny, druhak si vybírá jen co se mu zrovna  hodí. Klidně nechť se cajti zde chovají jak v Arizoně ale současně nechť je tu stejná osobní svoboda  počínaje např. osobní obranou po vlastní zodpovědnost za své zdraví a penzi  ...

Tahhle kauza ještě bude mít svou dynamiku a vůbec bych se nedivil kdyby  byla nějakým způsobem zinzcenovaná nebo někým objednaná ...

+3/0
30.3.2012 15:56

editus

Tak takovouhle policii...

... jsme tu měli před rokem 89. Je až s podivem, kolik lidí by ji znovu rádo vidělo :-)

+1/0
30.3.2012 14:50

pali.č

Re: Tak takovouhle policii...

Protože jsou to hlupáci bez sebeúcty.

0/0
30.3.2012 15:29

pali.č

Je

neskutečný jak z toho dokážou MM opět vydojit volání po dalším utahování šroubů a plošné buzeraci.

+1/0
30.3.2012 14:27

Forrest Gump

Tak uz reknete...

KOMU TO VOLAL?!!?

0/0
30.3.2012 14:08

Frankii

jupíííííííííííííí,

konečně to někdo správně pojmenoval!!!!!! naprostá pravda... ono stačilo za komárů a ještě i dlohu po revoluci jenom přejíždět hranice švýcarska a člověk se cítil tááááákhle malinkej před jejich celňákama a cizineckou policií... pane redaktore (teda pokud ještě jste redaktor - budu držet palce, aby jste tam zůstal), díky !!!!

0/0
30.3.2012 8:45

mbem

Re: jupíííííííííííííí,

Co takle místo ježdění do Švajcu zkusis nějakej místo Sádlo-Máslo salon? Dokonce si budeme moci svojí policistku vybrat. ;-)

+2/0
30.3.2012 8:51

cover72.net

Re: jupíííííííííííííí,

To víte, někteří prostě nikdy nevyrostli z feudalismu a bytostně potřebují mít někoho, před kým se budou klanět a klekat do bláta... ;-)

Myslím, že by se vám mohla líbit tahle úvaha potomka uprchlíků ze SSSR za svobodou: http://olegvolk.net/blog/2012/03/18/one-component-of-being-free/

(je-li libo překladu, je na DFENSu a mém blagu)

+1/0
30.3.2012 9:52

velky bratr

Re: jupíííííííííííííí,

Jojo, a to jsme si tu za bolsevika mysleli, ze se bojime policajtu. Cim horsi rezim, tim desivejsi jsou jeho uniformy.

0/0
30.3.2012 11:11

cod

?

Jak se zbavit mafie, která to tady řídí a její drzost nezná meze ;-O!![>-]Rv

0/0
30.3.2012 8:34

velky bratr

Re: ?

Nevolit ji. Jenze by nas muselo byt vic nez 5. pul milionu prazanu hlasovalo vlastni penezenkou pro OpenCard - takze to byla sakrabajecna zalezitost z pohledu obcana. No a uz sedesat let hazi 95% aktivnich volicu hlas tak, aby pokracoval rozjety marasmus - takze si tady stezuje mozna to jedno procento, ktere nevolilo strany vyslovene levicove...

0/0
30.3.2012 11:13

jménoapříjmení

Autor: Petr Pravda.

Nomen omen.

R^

+3/0
30.3.2012 8:13

nahoda

@

Na chudé pendrekem na bohaté v rukavičkách!!!!

Být to má dcera tak mu uberu KYSLÍK!!!!!!

0/0
30.3.2012 8:02

Be more than you appear to be 3

Perfektně napsaný článek.

Není co dodat.R^

+2/0
30.3.2012 0:29

venca narcis

tolik peněz co on, to teda nemám, ale tento "případ"

hodlám dost detailně sledovat, protože tohle bude docela "zajímavý" precedens ...! ;-O                                  ;-D ;-)

0/0
29.3.2012 22:03

LiborAxel

Tak

si to řekněme na rovinu-má peníze a kontakty.Každý kdo by mu odmítl pomoc riskuje kariéru takže mu pomůžou i když se od něho distancují.Jinak řečeno-možná půjde do vězení na nejnižší sazbu,možná i víc ale na půlku je venku.Zaplatí odškodnění,nové lepší auto,luxusní léčbu.Zařídí odložení soudního jednání aby to nebylo tak horké v novinách a média stratila o kauzu zájem.

Osobně když hodně tak 4 roky,za dva je doma a za vodou je už dnes.

P.S.- pro ostatní blbce-existuje funkce osobní řidič a dodatek o mlčenlivosti...

0/0
29.3.2012 21:52

jan_libich

Re: Tak

Kdyby dostal dva roky natvrdo, tak to bude ještě úspěch, ale myslím si, že v naší zemi se jen těžko najde soudce, který by ho tam poslal. Podmínku dostane spíš.

+1/0
29.3.2012 22:03

venca narcis

no jo, jenže v těch uváděných zemích NEVLÁDNE mafie ods

a spol.   ...    ! ;-€ 

to se jim to střílí, to se jim to zatýká ...:-/             ;-D ;-)

0/0
29.3.2012 20:59

jménoapříjmení

Re: no jo, jenže v těch uváděných zemích NEVLÁDNE mafie ods

V těch zemích se občané zajímají o politiku jinak, než uplakaným békáním na anonymních diskuzích. :-/

0/0
30.3.2012 8:14

Nannius

Re: no jo, jenže v těch uváděných zemích NEVLÁDNE mafie ods

chces tim rict, ze v letech vlady CSSD to bylo lepsi?

0/0
30.3.2012 8:32

Menetekel

Taková "pravidla hry" jsou v ČR jen pro vyvolené

stejně jako na Ukrajině či v Rusku. Pro ostatní méně movité (poznávací značkou pro policisty je "kvalita" RZ a automobilu) platí téměř podobná pravidla, jaká jsou popisovaná zde v článku. Ovšem nejvíce mě rozesmálo tvrzení policistů, že nevěděli o koho vlastně jde, protože Janoušek neměl doklady. Přitom zjištění majitele vozidla z centrálního registru je otázkou několika minut. Janoušek telefonoval ale policisté ne. Proč asi ? ;-D

0/0
29.3.2012 20:35

valissen

Re: Taková

Ano, jenže policisté z centrálního registru zjistili jek se mají chovat. Rv

0/0
29.3.2012 21:56

doktor_bota_2

Pan Pravda by měl omezit akční detektivky.

Zadržený samozřejmě mluvit může, jen je seznámen s tím, že mu to může nevyplatit. Rovněž by si mohl zavolat advokáta ještě před vystřízlivěním a bez ohledu na to v každém případě před výslechem. O jeho propuštění by pak rozhodl soud, který by případně určil kauci. Faktem je, že postavení policie v ČR a v uvedených zemích je velmi odlišné, takže by určitě netelefonoval během hodiny zevlování na místě zadržení, čekal by podle situace buď v autě, nebo na zemi, v obou případech s pouty na rukou za zády.

+3/0
29.3.2012 20:28

modrozlodějskej fógl

Re: Pan Pravda by měl omezit akční detektivky.

jj., to jsou ty emerické trajlery na TV HNOJA.......!

+1/0
29.3.2012 20:34

nesmídolesa

Ano my Češi

jsme holubičí povahy. Policajt ani Janouškovi neublíží.Rv

0/0
29.3.2012 18:51

pumpas

xx

Také díky této vládě všechno co se týká Janouška je zveřejněno. Jestli policisté pochybili ponesou odpovědnost. I nezpochybnitelní zločinci, jak nacističtí tak komunističtí, měli svoje zákonná práva. Má je i Janoušek. O trestu rozhodne soud a jeho rozhodnutí bychom měli respektovat. Vyšetřování probíhá v přímém přenosu, známosti Janouškovi nemohou nijak pomoci. Přesto média vynesly rozsudek, každý pisálek považuje za povinnost napsat jaký je Janoušek lump, na Internetu je každému vše jasné. Televize věnuje spoustu času spekulacím co by kdyby, nikdo nic přesně neví. Nebylo by lepší počkat s názorem na dobu až rozhodne soud nebo budou zveřejněny výsledky vyšetřování?

+1/0
29.3.2012 18:24

raadoos

Re: xx

nejsi ty náhodou ten mrtvej kůň? :-/:-/:-/:-/

+1/0
29.3.2012 18:30

rendavous8

Re: xx

Přesně tak, souhlasím. Média vždy hlásají polopravdy a účelové lži. Ale jestli je pravda to, co se píše - že udělal, zaslouží pořádný trest a policisté rovněž. Ale naši policisté i tak neví, co mají dělat. Na rozdíl od těch zahraničních - např. v New Yorku jsou policisté hloupí a tupí, ale mají každou situaci přesně "naškatulkovanou", tak jim stačí "opisovat" od zkušenějšího kolegy. To také není dobré, pokuta na každém kroku a ani jedno zbytečné slovo nebo pohyb. A policista tam dokonce může mít hotovost jen na jednoho hamburgera, jinak je podezřelý z braní úplatku. Platební kartu mít může a zkuste mu se ho zeptat, jestli můžete zaplatit pokutu přímo jemu. On Vám jen napíše lístek s částkou nebo datumem soudu. Jak se ho zeptáte na placení, nasadí Vám želízka. I když později prokážete, že jste to špatně nemyslel, zaplatíte několik tisíc dolarů za právníky a máte čistý trestní rejstřík - nebo přijmete nucené práce a máte to zapsané v trestním rejstříku.

0/0
29.3.2012 18:31

milan166473

Re: xx

Nebylo by lepší ho hned pověsit?Tak jak oni věší celý národ za gule?:-)[>-]

+1/0
29.3.2012 19:20

rendavous8

Jinde mají lepší tlumočníky

V česku díky českým tlumočníkům musí policie "pomáhat a chránit" - což je MYLNĚ přeloženo z angličtiny "Protect and Serve". A to je přeloženo SPRÁVNĚ "z angličtiny do angličtiny(češtiny)" jako "Bránit a Sloužit". To samé "Serve and Protect" je "Sloužit a Bránit".

Naopak nikde na světě nemají policisté na svých vozech zesměšňující větu "Help and Guard" - "Pomáhat a Chránit", protože toto heslo je určeno spíše pro záchranáře a hasiče. Ale ani hasiči takový nesmysl nepoužívají. Hasiči by se toho rovněž štítili, protože by to z nich dělalo "sluhy a poskoky". Hasiči mají např. "New York Bravest" nebo "Always Ready". Takže motto "Pomáhat a Chránit" je vhodné pro ČIŠNÍKY A SERVÍRKY, ne pro POLICII.

Nejvíce se mi líbí newyorkské motto "COURTESY, PROFESSIONALISM, RESPECT" = "ZDVOŘILOST, PROFESIONALITA, RESPEKT".

+1/0
29.3.2012 18:14

rendavous8

Re: Jinde mají lepší tlumočníky

A taky se mi líbí zásah policistů na ženícího se černocha. Vystoupil z auta před kostelem na svou vlastní svatbu a policisté mu ukázali zatykač. Pří předávání zatykače jsou obsazeny všechny ulice a únikové východy, kdyby náhodou někdo chtěl utéct. To je v New Yorku zásadní pravidlo i v případě, že Vás někdo udá, že jste si otevřel láhev piva na ulici (a to jste si ještě ani nelokl :-). A černoch sáhl pro doklady do kapsy a všichni policisté kolem vytáhli pistole a střelili ho. Černochovi pak vytáhli z mrtvého trupu 40 kulek. A neprokázal se tam rasismus, protože většina střílejících byli také černoši.

0/0
29.3.2012 18:20

rendavous8

Re: Jinde mají lepší tlumočníky

http://img138.imageshack.us/img138/2397/21carsxlarge1.jpg

0/0
29.3.2012 18:24

rendavous8

Re: Jinde mají lepší tlumočníky

http://img688.imageshack.us/img688/4233/46193237.jpg

0/0
29.3.2012 18:36

rendavous8

nissan-altima-hybrid-nypd-police-patrol-car

http://img10.imageshack.us/img10/2158/nissanaltimahybridnypdp.jpg

0/0
29.3.2012 18:40

nosalis

Re: Jinde mají lepší tlumočníky

a to je podle vas dobre? sahnout si pro doklady a byt zastreleny? .. co kdyz je clovek cizinec a pokynum policie nerozumi ?

0/0
29.3.2012 18:50

rendavous8

Re: Jinde mají lepší tlumočníky

Ono chvíli trvá, než se tam naučíte žít. V autoškole Vám řeknou, jak se máte chovat. Proto policisté neradi vidí mezinárodní řidičák. Udělají Vám problém, ale nakonec ho musí uznat.

Já mám z dávných dob historku, kdy jsem posla policejní auto do plotu na protější chodník. Tam platí nepsané pravidlo,že když se před přechodem podíváte na přijíždějící auto, tak mu dáváte přednost. A já 8L8EC se před přechodem rozhlíd a vlezl policejnímu autu do cesty. Ti nádávali ;-D

Tam jsou ale zákony jednoznačné, ani mne nezastavili. To naopak v česku neví řidiči a chodci, co mají dělat. Řidič je povinen přizpůsobit rychlost jízdy tak, aby bezpečně zastavil před přechodem vždy, když je to nutné. A chodec zase nesmí řidiče vstupem na přechod omezit v jízdě. Jeden zákon přebíjí druhý. Ale zase v česku nejsou nepsané zákony. V jedné části NY se za stejnou věc pokutuje dle zákona a v jiné části se to ignoruje.

0/0
29.3.2012 19:02

nosalis

Re: Jinde mají lepší tlumočníky

tak ja nevim .. NY je asi jiny nez CA

V autoskole to cloveka mozna nauci ..ale pokud clovek uz ridicak vlastnil, tak staci udelat testy na DMV (pisemne a jizdy) ..a pak dostane jejihc ridicak .. tim padem ho nema kdo naucit jak se chovat pri policejni hlidce ... ale predpokladam, ze kdyz cloveka zastavi, tak se clovek holt nauci .. ale nerad bych skoncil v kulkou v hlavne, protoze jsem policistovi chtel ukazat ridicak

ty prechody .. toho jsem si nevsiml ... kolikrat se rozhlizim a nikdo se kvuli tomu nerozjel .. ano, kultura na prechodu pro chodce (a nejen tam) je neco uplne jineho nez v CR ... ale zase muze clovek namitat, ze nejenom tim je doprava po meste (v aute) mnohem pomalejsi nez treba v Praze

0/0
29.3.2012 20:23

nosalis

Re: Jinde mají lepší tlumočníky

navic ten cizinec muze mit auto z pujcovny .. a zatim jsem nevypozoroval ze by auta z pujcovny mela jinou znacku nez mistni ... ano, autoritu by mela mit policie vetsi ..ale delat z toho policejni stat taky neni dobre

kolikrat uz sem videl policajty jak jednou , semafor cervena, hodi sireny, projednou krizovatkou, vypnou sireny... to mi taky neprijde ok

0/0
29.3.2012 20:26

rendavous8

Re: Jinde mají lepší tlumočníky

V podstatě s Vámi souhlasím. Jiný kraj, jiný mrav. V NY mě kdysi dávno řidičák stál 20 babek. Jak říkáte, pouze testy. Pak jsem se dověděl, že se dá řidičák udělat i v rodném jazyce. A Poláci a Rusi byli ještě dál, měli i své autoškoly. A tam učil i jeden čech. A ten mi doporučil udělat jízdy, jinak prý dělají problémy. Nebyla to pravda. Ale jízdy tehdy stály 600 babek a to byla před dvojičkami moje skoro týdenní výplata. Tak jsem se s tím čechem domluvil a udělal jsem si s ním seznamovací jízdu se vším všudy za to, že jsem mu spravil počítač. Já u něho byl celý den s jeho compem a on se mnou v mém autě strávil půl dne ;-D

A vyplatilo se to. Kdybych ty zkušenosti sbíral sám, tak budu živit soudce. Sice právníka dostanete zdarma i s tlumočníkem (a někdy i zubařem či ušním - to je sranda, to je amerika). Ale doporučuji přiděleného právníka vyšachovat a zaplatit si svého. Nakonec to vždy lepší

0/0
29.3.2012 21:14

pedro de sančéz

Máme

svou korupci.[>-]

+1/0
29.3.2012 18:09

nosalis

Re: Máme

a stado hloupych lidi co na to plati a jedina jejich reakce je nadavani u Piva a na ynternetu

0/0
29.3.2012 20:27

dolito

policajti mají asi na paměti

Policajti asi mají na paměti, jak dopadl kolega, který pacifikoval Kateřinu JAUJAU a proto jsou setsakramentsky opatrní na někoho sáhnout. Novodobá arogantní šlechta se umí mstít!

+2/0
29.3.2012 18:03

Vapch

Re: policajti mají asi na paměti

Na tom něco je...

0/0
29.3.2012 18:35

dolito

stále čekám

Stále čekám na zveřejnění jmen, komu Janoušek volal od nehody a komu zase volal onen volaný Janouškem. Jestli to nezveřejní, měl by jít z funkce ministr vnitra, protože je podezřelý! Koho jiného by policisté poslechli?

+2/0
29.3.2012 18:00

Bezkoruny

Policie v akci v PV včera!!!!

Trošku z jiného soudku - včera v Prostějově - Vrahovicích honili dopraváci po městě motorkáře. Zběsilá honička za plného provozu v podvečer při rychlosti přes 120 km/h měla za následek havárii policejního vozu Octávia a Renaultu s řidičkou. Auta na šrot, policisté lehce a těžce, řidička lehce. Motorkář v tahu! Kde jsou informace na iDNES? více na konkurenčním http://prostejovsky.denik.cz/

0/0
29.3.2012 17:58

raadoos

To jsou pěšáci

Vědí s kým mají tu ,,čest" a určitě nechtějí přijít o práci, to je jedne strana mince. Druhá strana je že sfetovaný ožralý vrah nemá na ulici co dělat a měli ho okamžitě spacifikovat,pak by bylo na místě heslo ,,POMÁHAT A CHRÁNIT" ale otázkou je koho chrání a komu vlastně pomáhají? Různým řidičum za malé přestupky od peněz ti se necukají a nemají jimbiče kolibříky a jiné příšerky ktré by je chránili. 5x blicí smajlík !!!!!!

0/0
29.3.2012 17:57





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.