Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Za vyoperované vaječníky žena vysoudila sto tisíc odškodného

Všeobecná fakultní nemocnice v Praze musí zaplatit odškodné 100 tisíc korun ženě, které lékaři při gynekologické operaci v roce 2002 odstranili vaječníky a vejcovody.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

sofistikusII

odborníci na slovo vzatí

zase žasnu, kolik je tu odborníků na medicinu a zvláště na onkologii. pokud jsem pochopil, tak paní měla nádor dělohy. a v tom případě - pokud si operatér nebyl jistý rozsahem (říká vám, vážení odborníci,  něco klasifikace TNM?) onemocnění, byla "panhysterektomie" plně indikována. to už jsou jí pak vaječníky opravdu k ničemu za cenu života 10 let. kdyby je tam operatér nechal, dnes by vysoudila odškodné rodina za nedostatečně rozsáhlý zákrok. a o tom nemáte, vážení, v okamžiku, kdy stojíte nad otevřenou ránou moc času přemýšlet. jenom nesmyslný právní řád /a věřte, že od prvního dubna bude ještě hůř pro Vás i nás/ umožňuje takové rozsudky. pokud vám - mužům - najdu rakovinu prostaty ohraničenou na žlázu, nebudu ani okamžik váhat vzít vám s prostatou nejen žlázu, ale i semenné váčky, hrdlo měchýře a vnitřní svěrač i když vím, že pak 90% vás bude impotentní a velká část bude mít potíže s udržením moči. ALE BUDETE ŽÍT!

0/0
28.3.2012 20:11

sofistikusII

Re: odborníci na slovo vzatí

a malý dodatek. když stojím nad nádorem, nemám čas - musím se rozhodnout zatraceně rychle - ne jako právník, který má týdny, měsíce a někdy i roky na jednu kauzu. Dodnes vzpomínám na svého prvního šéfa, před 30ti lety, kdy ultrazvuk byl v začátcích a o CT jsme neměli ani tušení, který říkal: "když nevím, operuji. a pokud se rozhodnu, musím to dotáhnout do konce, i když třeba zjistím, že to není to pravé, nikdy od toho nesmíš utéct" a dnes mu dávám tam do toho chirurgického nebe plně za pravdu. bohužel, v dnešní až "přesofistikované" době z medicíny odešla lidskost, důvěra a kumšt.

0/0
28.3.2012 21:41

ja_je_nekdo_jiny

Taková směšná suma za zbytečný předčasný přechod

a urychlené stárnutí...

0/0
27.3.2012 16:44

Ikout

Kastrace

Proč nenazývají tuto operaci pravím jméne? Aspoň by pár lidí zde pochopilo o co vlastně v tom článku jde. U mužů by to tak nazvali. Tu ženu prostě vykastrovali se všemi důsledky tj. neplodnost, velká a prudká změna hormonů v ženském těle, které mají vliv na psychiku atd. Možná to některým pisatelům nenylo jasné, ale teď to snad pochopí!!

+5/0
27.3.2012 14:10

pacient75

Re: Kastrace

Mohu se zeptat, kolik je paní let ?

+1/0
27.3.2012 14:23

Ikout

Re: Kastrace

V první řadě se omlouvám za chyby v mém textu. 

Nevím, kolik je paní let, ale jsou operace u kterých by měl být pacient před obeznámen, co může nastat a kastrace ať ženy nebo muže do těchto operací patří. Jestli chcete říci, že ženě po přechodu jsou vaječníky k ničemu tak s tím nesouhlasím. Stále je to její orgán. Prsa jsou od určitého věku ženám tak y k "ničemu" , ale jejich odstranění v případě nádorů se důkladně diskutuje.

0/0
27.3.2012 14:32

pacient75

Re: Kastrace

Já netrvrdím,že k jsou k ničemu. Ale pokud bylo paní kolem 50.-ti,tak to není taková tragédie jako třeba ve 30.-ti ...

+2/0
27.3.2012 14:45

michamal

Re: Kastrace

Podle ČT bylo paní v době operace 51 let. Takže trauma z neplodnosti by bylo na psychiatra a o zas tolik předčasnou menopauzu taky nešlo...

+1/0
27.3.2012 15:11

Ikout

Re: Kastrace

Nepřu se, jestli to mělo významný vliv na její aktuální stav, ale opakuji toto není jako vyndání slepého střeva či žlučníku, což mimochodem se taky předem diskutuje. Kastrace nebo odstranění prsu je zásach do psychiky ŽENY jako takové a proto by to měla předem odsouhlasit. Nepopírám, že ze zdravotního důvodu jako je právě rakovina prsu dělohy atd. je to spíš kladné, ale ne bez vědomí pacientky.

0/0
27.3.2012 15:29

michamal

Re: Kastrace

To máte pravdu, já jen zpochybňovala konkrétně tyto dva argumenty. Navíc se mi nelíbí, že v článku není zmíněn věk pacientky. Je opravdu obrovský rozdíl mezi odejmutím plně funkčních vaječníků třicetileté a padesátileté. V prvním případě by mi 100 tisíc přišlo malé odškodnění, u padesátnice už by to bylo přijatelné. Žádné odškodnění by nebylo potřeba, kdyby operatér postupoval jinak. Ale předpokládám, že mu odebírání vaječníků nepůsobí nějakou zvláštní zlomyslnou radost. Vedly ho k tomu nejspíš obavy z rozšíření onkologického nálezu, opakované komplikované operace a anestézie u pacientky, která nemusela být zdravotně natolik v pořádku, aby další operace neznamenala zátěž. Prostě článek je zase ušitý horkou jehlou bez zásadních faktů.

+1/0
27.3.2012 15:44

Y.N

Re: Ale, ale je to tak jak píše autor/ka

Je to kastrace a ta se u nás  v ČR používá u žen  jak málem u psů a koček8-o

Skuste nějakému muži říci, že příjde o varlata, uvidíte poměrně zuřivou reakci a to i u lékaře. Muž je prostě stále něco více. Navíc se prokázalo, že to bylo zbytečné a jen něco operovat, protože by MOHLO v budoucnu dojít k nějakému problému je s prominutím hovadina. To by jsme se nesměli rodit vůbec, protože by jsme mohli eventuálně onemocnět. A to že měla pacientka 51 let na tom nic nemění......

0/0
27.3.2012 17:07

michamal

Re: Ale, ale je to tak jak píše autor/ka

Ano, kastrace to je, to se snad s Vámi nikdo nepře. Jen mi to prostě u jednapadesátileté ženy nepřipadá tak tragické. Nechci se s Vámi hádat, podle tónu soudím, že se Vás téma dotýká hlouběji. Co vím, je to, že se, nejen čeští, lékaři u gyneko-onkologických pacientek vyššího věku opravdu snaží vyoperovat vše, orgány mají stejný základ. A to nejen u nás. Osobně bych nesrovnávala s odstraňováním varlat u mužů, jsou přece jen dál od ostatních orgánů a myslím, že za tím žádná diskriminace nebude. Navíc opravdu neznám statistiky.

0/0
27.3.2012 19:36

aaiv

Re: Kastrace

Naopak jí posloužili, vaječníky jsou po přechodu v těle časovanou pumou; poučené pacientky s gynekologickými potížemi při hysterektomii naopak stojí i o vynětí vaječníků.

+1/0
27.3.2012 19:56

fichifi

A

už se nedivím, že dneska existuje formulář Potvrzení o předání informovaného souhlasu.

0/0
27.3.2012 13:26

modroslizák

Na Sicílii by takového chirurga dala mafie odvést za město

a tam by zase jejich chirurg odřízl tomu zlovolnému felčarovi něco jiného. Jenže u nás to zase zpraví prachy. Modrý to za těch 22 let takhle občany naučili.

+1/0
27.3.2012 13:14

Wabo

Re: Na Sicílii by takového chirurga dala mafie odvést za město

Ano. Na západ od nás to také spraví prachy, oko za oko ne znakem nižší civilizovanosti. Jenže na západ od nás by paní vysoudila násobky té sumy. Navíc prevděpodobnost, že by ji takto nevratně zdravotně a sociálně poškodili bez jejího poučeného souhlasu (poučeného ve smyslu důkladného promyšlení důsledků) je tam malá.

0/0
27.3.2012 13:24

Ulrich

Úmyslné vážné ublížení na zdraví.

Jednalo se evidentně o zcela vědomé a chtěné ( tzn. úmyslné ) zmrzačení, tzn. o trestný čin úmyslného těžkého ublížení na zdraví. Připomnělo mi to postavu přezdívanou Chirurg ve filmu Salamander:   http://www.youtube.com/watch?v=NJSnTtyr1_g

+1/0
27.3.2012 12:58

nocenka

Ať už jde o kohokoliv,

tak tvrzení, že odebrání vaječníků nemá žádné faktické následky - to je tak na facku dotyčnému.:-/

+3/0
27.3.2012 12:54

Petr_M

Re: Ať už jde o kohokoliv,

No tak napište jaké následky.

0/0
27.3.2012 13:22

Wabo

Re: Ať už jde o kohokoliv,

Proboha! Vraťe se do základní školy!

+2/0
27.3.2012 13:25

Petr_M

Re: Ať už jde o kohokoliv,

Já jen čekám, jestli mě někdo poučí.

0/0
27.3.2012 13:35

Ulrich

Re: Ať už jde o kohokoliv,

No tak zrcadlově takové jako by tobě odřízli varlata.

0/0
27.3.2012 13:43

Petr_M

Re: Ať už jde o kohokoliv,

Je mi líto, ale stále nechápu.

+1/0
27.3.2012 13:53

Ulrich

Re: Ať už jde o kohokoliv,

Máš nějaký sexuální život a máš, případně chceš mít děti? Protože bys je neměl, kdyby ti někdo odříznul varlata ( u žen vaječníky ).

0/0
27.3.2012 13:58

Petr_M

Re: Ať už jde o kohokoliv,

A jde to u ženy bez dělohy?

+1/0
27.3.2012 14:00

Ulrich

Re: Ať už jde o kohokoliv,

Sex určitě ano. K tomu dělohu nepotřebuješ. Potomci jen prostřednictvím jiné ženy ( oplodní se vajíčko, k čemuž je třeba těch vaječníků, které byly v daném případě pacientce odstraněny, a vloží se do dělohy jiné ženě ).

0/0
27.3.2012 15:08

Petr_M

Re: Ať už jde o kohokoliv,

A myslíte, že jedenapadesátiletá žena bez dělohy by toužila po náhradní matce pro její dítě? Já myslím, že ne. Totéž si myslel i soud, proto zákrok označil jako "bez faktických následků" (o případně dříve nadešlé menopauze může být vedena diskuse odborníky jinde). Promiňte mi moje předchozí dětinské otázky, věcem ohledně početí rozumím dobře.

+1/0
27.3.2012 15:28

oskie98

Re: Ať už jde o kohokoliv,

Jenomže je dost pravděpodobné, že v případě mladší ženy by postupovali stejně. Prostě bez souhlasu pacientky si něco takového nesmějí dovolit. Navíc sami uznali, že k odnětí mělo dojít jen v případě pozitivní biopsie, a ta nakonec pozitivní nebyla.

0/0
27.3.2012 15:42

Petr_M

Re: Ať už jde o kohokoliv,

Vlákno se týká "faktických následků".

0/0
27.3.2012 15:45

Ulrich

Re: Ať už jde o kohokoliv,

V článku není žádný údaj o věku ženy v okamžiku operace. Nicméně zdaleka nejde jen o možnost mít potomky. Nejméně stejně důležité je i zastavení produkce hormonů. Vaječníky jsou totiž také žláza, která produkuje hormony mající silný vliv na vnitřní prožívání ženy. Odněntí vaječníků je opravdu stejné jako by vám vzali varlata. Najednou byste neměl žádnou chuť na sex, úplně by se vám změnila psychika. Poklesla by vaše vitalita, soutěživost, radost ze života. Pokud to nevíte, je to smutné. Koukejte si to nastudovat a dokud to neuděláte, nezasahujte do podobných diskusí.

+1/0
27.3.2012 15:55

Wabo

Re: Ať už jde o kohokoliv,

Diskuze s ním je zbytečná, vždyť vidíte, že by si musel biologii člověka doplnit od základů. Možná je mu 11.

+1/0
27.3.2012 14:02

ducatofil

Re: Ať už jde o kohokoliv,

není mu 11, jen provokuje.

0/0
27.3.2012 18:12

nocenka

Re: Ať už jde o kohokoliv,

vy si zkuste nastudovat něco o ženském přechodu.

+1/0
27.3.2012 14:06

johnz123

Ještě jednou :-)

Zajímavé, že paní nejmenovali ve článku ani jednou...skoro, jako kdyby se z toho jména dalo něco usoudit :)

+3/0
27.3.2012 12:49

Wabo

Re: Ještě jednou :-)

Vy jste b

0/0
27.3.2012 13:18

Wabo

Re: Ještě jednou :-)

Vy jste blázen. Ta poškozená je ještě relativně mladá, ale je doživotně postižená neplodností, což je citlivé postižení, v Česku často označované "už není ženská". Z toho plyne, že je postižená i sociálně. Proč by dávala souhlas s tím, aby iDNES s jejím jménem seznámila celou republiku.

Článek má smysl pro ostatní oběti arogance lékařů, kteří mevratně zasahují bez jejich poučeného souhlasu. Takových přípaadů snad bude ubývat.

+2/0
27.3.2012 13:22

johnz123

Re: Ještě jednou :-)

Taky bych chtěl jednou být na takové intelektuální úrovni, abych věřil médiím a slepě všemu věřil. Má známá (gynekoložka) se jednou dostala až do občanského juda, protože byla nucena během porodu tento zákrok provést jedné...mladé slečně s pěti dětmi a byla popotahována po soudech nehledě na znalecké posudky. Česká média si vše přibarvují podle toho jak se to komu zrovna hodí.

0/0
27.3.2012 13:31

Wabo

Re: Ještě jednou :-)

Přibarvený byl spíš příběh slečny s pěti dětmi, protože ve většinové populaci to není obvyklé. Nicméně si předtavte, že jdete na operaci kýly a nečekaně se probudíte bez varlat. Víc snad není třeba dodat. ¨

Navrch ke všemu, co vám to v dalším životě přinese, si ještě připočtěte to "mediální přibarvení".

+2/0
27.3.2012 13:58

Leinad

Re: Ještě jednou :-)

Pokud byly znalecké posudky v pořádku, tak snad nebyla odsouzená.

0/0
27.3.2012 14:04

pacient75

Re: Ještě jednou :-)

Mohu se Vás zeptat,kolik je paní let ? Že píšete relativně mladá ...

+1/0
27.3.2012 14:09

Leinad

Re: Ještě jednou :-)

I kdyby to byla stará Bangová nebo Janoušková, co lékaře oprávnilo k takové operaci? 8-o

Navíc kdyby to byla jedna z nich, opravdu by odškodné bylo tak malé?

+1/0
27.3.2012 13:27

Wabo

Re: Ještě jednou :-)

Bohužel se to stává i ve většinové populaci, není to  zdaleka  tak řídké jako amputovaná zdravá noha místo trombotické (ale i to se bohužel stává).

0/0
27.3.2012 14:00

johnz123

Zajímavé

0/0
27.3.2012 12:48

hafusak2

To už před lety byla v TV jedna,

kterou po jejích sedmi dětech "proti její vůli" sterilizovali, takže potom měla už jen dvě děti a tak chce odškodné. Rv;-D

+1/0
27.3.2012 12:47

silný kuřák

Taky uvažuji o nějaké žalobě...

Stát způsobil, že mám nervy nadranc a každé ráno, když otevřu tisk, mi plave žaludek....Obávám se, že se jedná již o trvalý stav....

+2/0
27.3.2012 12:39

NATTER

Tak málo???

Minimální hodnota odškodnění je  35 000 EURO.!! Asi jí někdo ukecal.

0/0
27.3.2012 12:35

Wabo

Re: Tak málo???

Souhlas. U nás jsme ale zatím s odškodňováním v zárodečné fázi. Za 10 let to bude vypadat jinak.

0/0
27.3.2012 13:27

články zásadně nečtu!

barva?

"začala tloustnout, trpěla nespavostí a měla psychické potíže." - hlavně že je na co to svýst. Když je málo pohybu, hodně se žere, tak to je normální.

0/0
27.3.2012 12:21

ježo

Re: barva?

Barva?Dobrá 100červenejch sedma na konec.

0/0
27.3.2012 12:32

Dyna

Re: barva?

Proč zbytečně zatěžovat soudy a právníky,  stačí mrknout na chytré příspěvky některých diskutujících.

+4/0
27.3.2012 12:41





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.