Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Domácí násilí zažila v Česku téměř každá druhá žena, zjistil průzkum

Bití, psychické deptání či pronásledování zažilo ve svých rodinách čtyřicet procent žen. Policie se zabývala pětinou všech případů domácího násilí, pouze tři procenta doputovala k soudu. Zjistil to průzkum obecně prospěšné společnost proFem, která výsledky zveřejnila na úterní diskusi Mluvme spolu o domácím násilí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

l.g

ProFem

Už jen podle názvu společnosti, která průzkum provedla, by se dalo velmi silně uvažovat o podjatosti průzkumu.

Pak je otázka, co to je psychycké týrání. Pro některou možná i to, když jí manžel nevezme v sobotu do nákupního centra...

Tím bych nerad skutečné týráni nějak bagatelizoval, ale výsledky považuji za hodně přestřelené.

0/0
28.3.2012 12:56

renny2

Re: ProFem

Nadhoďte na Xmanu, ať provedou srovnatelný výzkum, ale tam se řeší jiné věci :-)  (Nezlehčuji úděsnou úroveň mnoha článků na On...ě? :-/) uf

0/0
28.3.2012 13:12

.MichaL

Re: ProFem

To je dobrá myšlenka, která ale naráží na technický problém - nejspíš neexistuje mnoho ...jaktojenříct.... maskulinistických organizací, které se systematicky zabývají ochranou a analýzou mužských práv. Profesionálové, kteří by za peníze z nějakého grantu řešili stejnou problematiku z opačného pohledu, se budou hledat těžko:-) Fakt by mi stačilo, kdyby ProFem vypustil do světa i použitou metodiku. Jinde na jejich stránkách jsem totiž narazil na zmínku o KAŽDÉ DESÁTÉ ženě, která má zkušenost s domácím násilím. Tak teď babo raď.

0/0
28.3.2012 13:26

renny2

Re: ProFem

Není to třeba tím, že mužská práva nejsou tak "lámána" jako ženská, nebo jsme takové citlivky a nic nesneseme? Přiznám se, že se jsem Pro Fem nijak nezkoumala ani jsem nečetla příslušnou zprávu... Velmi bych uvítala víc studií z opačného pohledu... bohužel příspevky v diskuzích většinou jen lítají z extrému do extrému (na obou stranách) ..díky za to, že jste se jako jeden z mála opravdu snažil zjitit víc R^

0/0
28.3.2012 13:36

antimultivitamin

Špatný výběr životního partnera

Zažil jsem to v rodině i u přátel. Než se s někým rozhodnete žít, je potřeba použít MOZEK, ostatní orgány jsou sice taky užitečné, ale ne tolik. Ale hlavně to chce nevěřit na pohádky!!! Lásky sice umí i hory přenášet, ale z násilníka slušného člověka neudělá. Stejně tak nedokáže vyléčit alkoholismus ani psychopatii. Tím ovšem neomlouvám domácí násilníky, takový člověk vůbec nepatří mezi lidi. Nicméně jediná opravdu účinná obrana je prevence. A jediný skuteční způsob prevence domácího násilí je vyhnout se vztahům s násilníky. Neříkám, že je to vždy snadné, ale pokud s násilníkem trávíte delší čas jsou u náznaky agresivity vždy pozorovatelné, pokud je ovšem člověk vidět chce.

+1/0
28.3.2012 11:58

renny2

z článku je smutno, z diskuze ještě víc

Bohužel jen ve svém nejbližším okolí vím o čtyřech případech domácího násilí na ženách  - dlouhodobé psychické ponižování a vydírání i fyzické násilí, a podotýkám jen ve vlastní generaci, žádný případ u mužů. Muži jsou přirozeně dominantnější a také se dost často opírají o argument, že vydělávají více "já tě živím...". Takže jistě domácí násilí na ženách silně převažuje. Navíc ženy mají mnohem horší možnosti osamostatnění a někdy ani nemají na výběr...Petře, netahejte sem, co sem nepatří - článek hovoří o chování těch, kteří páchají násilí, a věřila bych, že mnoho z nich používá děti na vydírání - je to to nejbližší a vůči ženě nejúčinnější, po čem mohou sáhnout! Netvrdím, že my ženy jsme dokonalé, ale vyjádření či náznaky mnoha diskutujích, že jsme jen kravky, které občas potřebují proplesknout...pánové, je mi z vás smutno...

0/0
28.3.2012 10:56

l.g

Re: z článku je smutno, z diskuze ještě víc

Ono je to tak trochu úroda "slavné" emancipace. Tím si muži kompenzují vytrácející se přirozenou dominanci. Na druhou stranu ženy přirozenou dominanci začínají vnímat jako nátlak.

0/0
28.3.2012 13:01

renny2

Re: z článku je smutno, z diskuze ještě víc

Je emancipace a emancipace - ta první je o považování ženy za majetek (jen mrkněte na diskuzi a uvidíte, že to není minulost), stejná práva, srovnatelné ohodnocení apod.  a druhá "nástavba", kterou do extrému tlačí ortodoxní feministky a které se rozumní lidé v lepším případě zasmějí.Myslím, že ve vztahu by měla fungovat "houpačka" - v něčem je lepší a dominuje jeden, v jiném druhý, takže se to srovná. Násilí či psychický nátlak (jsi hloupá kráva, spočítej si, za kolik makáš)  jako kompenzace ztráty přirozené dominance mi nepřijde jako přijatelné odůvodnění, natož omluva.

...osobně nakupování nesnáším, ale výlet za botičkami do supermarketu mi připadá stejně smysluplný jako nedělní odpoledne strávené s lahváčem u bedny či hulákáním na stadionu... odepírání obého srovnatelný teror

+1/0
28.3.2012 13:30

l.g

Re: z článku je smutno, z diskuze ještě víc

Vaše houpačka může fungovat jedině v případě, že existuje nějaký potenciál dohody. V případě že ale neexistuje, vytváří emancipace ve vztahu zcela patovou situaci. Vztah 2 lidí nemůže fungovat, pokud každý ze dvou má stejnou váhu hlasu a stejná práva. Ve dvojici musí být vždy jasně řečeno, kdo je "vedoucí". Jinak se sporné situace nedají vyřešit. Tohle příroda "pochopila" evidentně lépe než lidé a nadělila každému pohlaví jiné fyzické síly. Z nich vyplývá, kdo má mít rozhodující slovo, pokud to dojde až tak daleko, že je třeba si názor vynutit silou. To je nepochybně krajní řešení, nicméně zcela legitimní, pokud jsou vyčerpány všechny ostatní dostupné prostředky.

Od toho už je jen krůček k tomu, že muži své fyzické síly používají jako "poslední argument" daleko častěji, protože vyrovnané role pár mnohem snáze ženou do konfliktu.

0/0
28.3.2012 14:21

arsenjev

Re: z článku je smutno, z diskuze ještě víc

Tohle prostě nemůžete myslet vážně. Jakou váhu může mít názor vynucený silou? Naprosto nulovou!!! Násilí jako legitimní prostředek - určitě by se s tím dalo uspět u neandrtálců ale dnes už jsme snad někde jinde. Chápu, že si mnozí z nás nesou tohle přesvědčení ze svých rodin ale je potřeba jasně říct - násilí v komunikaci nemá co dělat. Je to jen obraz bídy v našich komunikačních dovednostech, vlastně každé abnormální chování je svědectvím o nějakém zádrheli v dětství té které osoby. Zdravě sebevědomý člověk který má přirozeně rád sám sebe a život jako takový, prostě nepotřebuje sahat po násilí. Určitě existují asociálové, kterým není pomoci a je potřeba oddělit je od společnosti, ale spousta násilníků by určitě prohlédla při vhodné terapii a mohli by z nich být lidé, kteří se mohou každému přímo podívat do očí... V

0/0
28.3.2012 16:26

renny2

Re: z článku je smutno, z diskuze ještě víc

Tak to jste napsal fakt hezky. Jen aby to proboha nečetl manžel - já mám vyšší IQ, ale on má větší sílu...

0/0
28.3.2012 23:33

Petr_

mnohdy jsou muži vydírány, že je připraví o děti . . .

To zni velice neverohodne. Vsichni vime jak to vypada. O deti prijde rozvedeny otec a soudy jsou na strane exmanzelky. Beru to tak, ze kdyz najdu v clanku jen jednu jedinou umyslnou lez beru jako neverohodny cely clanek.

+1/0
28.3.2012 10:33

.MichaL

Já tu svojí

asi požádám, aby si občas naplácala sama - jednak jsem na to línej, jednak ona sama bude nejlíp vědět, za co si to zasloužila;-)

0/0
28.3.2012 10:18

.MichaL

nepodařilo se náhodou

Někomu najít na stránkách profemu metodiku toho průzkumu? Není tam jako domácí násilí náhodou vyhodnocována třeba i hlasitá hádka nebo vyhrůžka typu "ještě jednou utratíš celou mojí vejplatu za botičky a dostaneš pár facek"? Já jsem hledal a nenašel a mám takový dojem, že by to těm číslům dalo nový rozměr.

0/0
28.3.2012 10:15

st.1

pro většinu diskutérů

VŮBEC NEVÍTE O ČEM TLACHÁTE

0/0
28.3.2012 9:07

opportunity

Re: pro většinu diskutérů

Přesně tak. Sice jsem sama v té půlce, které se nic nestalo, ale věřím, jak může být člověk bezmocný a zoufalý...

0/0
28.3.2012 9:12

.MichaL

Re: pro většinu diskutérů

Samozřejmě, protože většina diskutérů své partnerky nemlátí. Což je ovšem v příkrém rozporu s tím výzkumem, tak nevím..:)

+1/0
28.3.2012 10:23

antimultivitamin

Re: pro většinu diskutérů

R^

0/0
28.3.2012 12:00

Atomike

Měl jsem kdysi partnerku

která mi dala v hádce facku. Tak jsem se napřáh a facku jsem jí vrátil. Od tý doby vona, ovlivněna mediální masáží, všude vyprávěla, jak jí biju. Takový to jistě vyplňujou i do formulářů. Čert jí vem, ještěže už si jí užívá někdo jinej.

+4/0
28.3.2012 7:51

Scarlett from Scottland

Re: Měl jsem kdysi partnerku

měla jsem kdysi partnera, co mě chytil pod krkem při nějakém jeho žárlivém monologu, tak jsem mu zaryla nehty do tváře.... zůstala mu 10cm jizva. Doufám, že si to pak pro příště pamatoval. I přesto, že si to zasloužil, tak mě to mrzelo, ale na druhou stranu mu ta jizva sekla :-)

0/0
28.3.2012 8:02

Atomike

Re: Měl jsem kdysi partnerku

...a právě proto by se tyhle průzkumy neměly dělat monosexuálně, ale obecně.

+1/0
28.3.2012 8:04

B-25

Každá druhá??

Že já jsem byl vždy takový hodný blbec...:-P Ženy si toho neváží, tahají se s kdejakým hajzlem - dobře jim tak. Dnes na dobré vychování kašlu.

+2/0
28.3.2012 7:42

Atomike

Re: Každá druhá??

Souhlas. Pamatuju si to už z puberty, kdy holky šly spíš po kamarádech, který se chovali nadřazeně a neurvale. O slušnejch se řikalo, jaký jsou to ňoumové. Tak ať si nestěžujou.

+2/0
28.3.2012 7:46

sámvelkýmao

no

a taková to byla láska.....

0/0
28.3.2012 7:37

Atomike

Re: no

láska je mocná čarodějka.

0/0
28.3.2012 7:51

Hellmoon

Jo jo kdyby to tak bylo

a přez všechny tyhle výkřiky dnesu se latex a kůže líp neprodává :-/

+1/0
28.3.2012 7:31

Scarlett from Scottland

hm, je to možné

ale každá druhá asi ne. Možná si muži myslí, že si tím získají autoritu... :-/

0/0
28.3.2012 7:30

1888

To ovsem znamena ze

domaci nasili zazil i kazdy druhy muz. Je zajimave ze v mem okoli mely navrch spise zeny. Vetsinou pres deti a jedna nechala dokonce manzela zmlatit. Spolecnost by mela svoji pozornost zamerovat spise submisivni postizene noumy a dominantni agresory bez ohledu na pohlavi.

0/0
28.3.2012 6:43

Atomike

Re: To ovsem znamena ze

Jo, taky jsem se chtěl zeptat, jestli holky taky zajímalo, kolik ponižování, vydírání, nebo psychického týrání zažili muži.

0/0
28.3.2012 7:28

Scarlett from Scottland

Re: To ovsem znamena ze

asi taky, to je jasný. Jen nevím, zda to umí na stejné úrovni jako muži. A co se týče mlácení, tak to ale asi opravdu bude více spíše na straně mužů.

0/0
28.3.2012 7:36

Atomike

Re: To ovsem znamena ze

Řekl bych, že ani to ne. Akorát chlap tu facku spíš snese. Navíc ženská se tím moc netrápí, jestli někoho praštila, ale chlap furt přemejšlí, jestli by ženský neco neudělal. A že by kolikrát potřebovala proplesknout, aby se probrala.

0/0
28.3.2012 7:44

Scarlett from Scottland

Re: To ovsem znamena ze

jenže ono to není o pouhé facce. Ženská dá případně chlapovi lepáka, ale pochybuji, že do něj třeba kope nebo s ním nějak smýká...

0/0
28.3.2012 7:56

Atomike

Re: To ovsem znamena ze

Jo tak lepáček se toleruje. Ten nevadí, ten leští. Jinak jsem už párkrát od manželky slyšel, že kamarádky v noci sem tam manžela praštěj, nebo kopnou ve spaní, protože je sere. Ale to nevadí. Nemá na to dokonce žena nárok?

0/0
28.3.2012 8:03

Scarlett from Scottland

Re: To ovsem znamena ze

vy nechápete co vám píšu? netoleruje se nic. Jenže mnohý muž nekončí u pouhého lepáčka. Žena nejspíš ano. Takže to prosím nesrovnávejte. Jinak já nikdy chlapovi lepáka nedala.

0/0
28.3.2012 8:04

Atomike

Re: To ovsem znamena ze

Jenže vy píše furt takový "nejpíš", nebo pravděpodobně, ale vona taková dáma dokáže bejt taky pěkná svině, abych použil slova klasika.

0/0
28.3.2012 8:07

Scarlett from Scottland

Re: To ovsem znamena ze

no jasně, že píšu nejspíš, já opravdu se všemi nežiji :-) takže to nikdo nemůže tvrdit bez "nejspíš" :-) beru to také ze své zkušenosti, ale to není podstatné, ale z logiky věci ženská prostě dá tak maximálně chlapovi toho lepáka

0/0
28.3.2012 8:11

roedor

Re: To ovsem znamena ze

8-o to snad ne! Já spím jak špalek, ale když mě drahý vzbudí chrápáním, tak ho akorát pohladím se slovy "miláčku, chrápeš". Asi na to jdu špatně;-D

0/0
28.3.2012 13:48

Return

A co ?

U jistých žen platí : manžel už mne nemiluje, už mne týden nezmlátil! :-/ Krev není voda,temperamentní typy mají "italské " vztahy! :-P

0/0
28.3.2012 5:49

anti-multi

Zakadrujte ten problem jinak

Z clanku vyplyva, ze v Cesku je 60% nenasilnych muzu. Z diskuse pak vyplyva, ze 99% muzu jsou vlastne obeti zen.

+2/0
28.3.2012 5:32

1888

Re: Zakadrujte ten problem jinak

To je zrejmne vybuch vzteku, nebot ve vsech moderovanych debatach a v mediich jsou vinici vzdy muzi.

0/0
28.3.2012 6:45

renny2

Re: Zakadrujte ten problem jinak

R^

0/0
28.3.2012 11:09

namestii

I vztah je o managmentu

Tak nějak se v životě potkávám převážně s ženami, které buď přímo vyžadují, nebo aslespoň dočasně přijímají submisivní roli. Samozřejmě je to výchovou, ale to nemusíme hodnotit. Mít doma "hodného podpantofláka" nechce asi žádná. "Každá" by chtěla mít doma muže, kamaráda, kluka, chlapa... Jenže, jen pár lidí, co mají přirozený respekt - aniž by museli zvedat hlas. Buď mají ten dar, nebo se to naučili. Ti ostatní si respekt vydupávají fyzickou silou (postavení těla, hlas...), nebo vydíráním na základě závislosti ženy na muži (finance, soc. postavení,...). Což by také nemuselo být vždy úplně špatně, ale je třeba s tím umět pracovat, což chce hodně citu, empatie... A to umí snad ještě mín lidí (chlapů).

Je to tedy začarovaný kruh. Ženy chtějí něco, s čím neumí chlapy zacházet. Končí to buď tím, že on je ten blbeček, nebo ona vyplní v testu, že byla vystavena domácímu násilí.

0/0
28.3.2012 0:40

tetek.

Důvěřovat policii a právníkům?!

hehehehhehe;-D R^

0/0
28.3.2012 0:26

tokajda

A co my muži, nás bijí ty hysterky legálně?

+1/0
27.3.2012 23:45

Daniel P.

ptal se někdo mužů?

Mě dala na zadek jak maminka, tak babička, a sestra mě psychicky deptala. A od jedné slečny jsem dostal facku přes celou hubu a to jsem jí nic neudělal (dokonce ani potom jsem jí nic neudělal).

+1/0
27.3.2012 22:45

Daniel P.

Re: ptal se někdo mužů?

Jo, a jedna slečna zneužila mé indispozice po požití alkoholu a znásilnila mě.

0/0
27.3.2012 22:47

Atomike

Re: ptal se někdo mužů?

Jo jo, taky se mi to stalo. Seděla na mě, že jsem se nemohl ani hejbat a ruce mi držela nahoře nad hlavou. Typický znásilnění.

0/0
28.3.2012 7:36

captain cook

Re: ptal se někdo mužů?

to by me zajimalo, jestli to nahodou byla ta, co o tom vypravela "po veceri jsme sli ke mne na stamprlicku a potom jsem ho tak mirne znasilnila";-);-)

0/0
28.3.2012 7:38

hnusná poslanecká imunita

reálně max každá 15 žena

Každá 2 to tvrdí, ale ve skutečnosti zažila to ta¨k každá 15.

Najdou si v práci milence a při rozvodu to tvrdí skoro každá, prototže se jim to hodí aby si uzurpovaly dítě pro sebe.

Moc dobře to znam, jakých lží jsou schopny

+1/0
27.3.2012 22:35

Daniel P.

Re: reálně max každá 15 žena

Jestli to nebyl ten známý test francouzského původu, ve kterém jsou otázky jako "Vyjádřil se někdy váš manžel či přítel nelichotivě o vašem oblečení? Odmítá váš manžel stýkat se s vaší rodinou (vaší maminkou)?"

Odpověď "ano" znamená, že se muž dopustil na ženě tzv. psychického znásilnění.

+1/0
27.3.2012 22:51





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.