Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Otevření tunelu Blanka omezí dopravu na povrchu, některé ulice se zúží

Zprovoznění tunelu Blanka v roce 2014 nebude znamenat pouze to, že se část aut odkloní pod zem. Praha chystá v souvislosti s otevřením i řadu změn na povrchu. Zkušenosti z Paříže totiž dokazují, že samo zprovoznění městského okruhu bez další regulace na povrchu nemusí být efektivní.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Volejbalové kladivo

můj názor.

Blanka by měla pohltit všechny auta co jedou ze směru brno, písek, karlovy vary, chomutova, směrem na ústí- Tím by se mělo ulehčit magistrále přes centrum. určitě to bude znát. Když otvírali pražský okruh řepy - D1. Tak spousta odborníku psalo jak to nepomůže a koukněte se na barandovský most, je to nejprůjezdnější mst přes vltavu.

0/0
27.3.2012 13:42

arné knobloch

Re: můj názor.

To nepsali odborníci, ale "odborníci" z řad ekoteroristických organizací a spolků.

0/0
4.4.2012 12:07

Paula

Ve Veletržní ....

chtějí ubrat pruhy, když se nad Parkhotelem má stavět Tesco s 550 parkovacími místy ??? Která skopová hlava  tohle vmyslela ????;-€;-€;-€

0/0
27.3.2012 11:43

lu2222

Re: Ve Veletržní ....

Já bych se hlavně ptal, která skopová hlava vymyslela postavit obří Tesco na takovym místě.

0/0
27.3.2012 12:25

Paula

Re: Ve Veletržní ....

Abych tak řekla ... jeden debi*ní nápad za druhým .....

0/0
27.3.2012 13:13

Bobík Dudlík

Jsem pro zůžení!

Jsem pro jakékoliv úpravy, které povedou k odvedení automobilové dopravy do miliardových tunelů pana Béma.  Bohužel, podle vyjádření hlavounů v článku se opět na něco bude čekat, co se ale nedostaví a tak se nad tím mávne rukou, následně se to zdůvodní tím, že jednou za čas je třeba tunely čistit a že na to nejsou peníze atd... zkrátka, miliardové tunely Bémovky se opravdu vyplatí a stejně se budeme dusit v ulicích Prahy 6 a 7. Opět se promarní šance na zkvalitnění života v této oblasti Prahy. Zcela zcestné je srovnávat Prahu s Paříží, stejně si kdejaký lobista rozhodne to svoje.

0/0
27.3.2012 10:50

cenzore_zdar

Re: Jsem pro zůžení!

Pokud si myslite, ze se zkvalitni vase zitiv Korunovacni ulici, zuzenim pruhu, tak to Vam gratuluji. Jedine ceho se docili je opet kolona, tentokrate jednopruhova. Ano je to mene smoudicich aut na metr ctverecni, ale logicky mi z toho vyplyva, ze doba, po kterou bude jednopruh smoudid v kolone bude vetsi. Takze spicka nebude napriklad od 16 do 18 ale od 16 do 20. ;-D A to se vyplati. Jedine co zmensi smoudeni v Praze je vetsi kapacita ulic pro plynulejsi provoz a znaceni alternativnich tras do stejne destinace. V praze poste pokud nejste prazak, tak vubec nevite kudy jet, pokud chcete uspesne objet ucpanou korunovacni.

0/0
27.3.2012 11:56

Si0 po 4. zákazu

Největší golfová jamka.

0/0
27.3.2012 9:11

BOP B 3AKOHE

foto 4 "bílé vykukující kusy geotextýlie"

...podle vzoru Otýlie :-P

0/0
27.3.2012 8:46

BOP B 3AKOHE

foto 8 "Z tunelu Blanka byl odvezen poslední kubík hlíny"

Já myslel, že je to vyhrabaný v písku...

0/0
27.3.2012 8:49

BOP B 3AKOHE

foto 10 "Blanka tunel"

náměstí Václav :-P

0/0
27.3.2012 8:50

leather-man

Re: foto 10

Letiště Václav Havel. :-P

0/0
27.3.2012 9:37

honza2007

dokud nedokončí vnější okruh,

tak se nic nezmění....:-/

0/0
27.3.2012 8:39

Krokodyl1

V rámci zlepšení dopravy v Praze navrhuji:

1. zrušit všechny dvouproudové komunikace

2. omezit rychlost na 20km/h kvůli hluku

3. každých 50m vybudovat min. 1 semafor s nonstop provozem

4. pro každý vůz poue 1 povolené místo k stání

5. rozdělit Prahu na min. neprůjezdných 15 zón - do každé vjezd pouze z přilehlého okresního města (např. na P-6 povolit vjezd pouze z Kladna)

+2/0
27.3.2012 0:47

cover72.net

Re: V rámci zlepšení dopravy v Praze navrhuji:

Je to vtip, nebo jste z Auto*matu?

0/0
27.3.2012 10:51

jbroz50

Re: V rámci zlepšení dopravy v Praze navrhuji:

To není vtip - to jsou akce, které se v současnosti dějí. Především semafory, rušení pruhů, zužování ulic do neprůjezdnosti............

0/0
27.3.2012 11:52

cover72.net

Re: V rámci zlepšení dopravy v Praze navrhuji:

Já vím, že se to děje. Jenomže v dnešní době si už člověk nemůže být jistý, jestli ty šílené návrhy (paušální dvacítka) prezentujete jako vtip, nebo jestli se rekrutujete z řad aktivistů a skutečně si myslíte, že tím měníte svět k lepšímu a "zlepšujete dopravu"...

0/0
27.3.2012 11:58

jbroz50

Re: V rámci zlepšení dopravy v Praze navrhuji:

no, já to neprezentoval, jenom se k tomu přidávám - není to ani tak vtip, jako hořká ironie.

0/0
27.3.2012 11:59

Krokodyl1

Re: V rámci zlepšení dopravy v Praze navrhuji:

Asi tak nějak :-/

0/0
27.3.2012 13:43

hokejový expert von Kei II.

A co bude, až se tunel zacpe bouračkou?

0/0
27.3.2012 0:30

mire

Re: A co bude, až se tunel zacpe bouračkou?

tak se profókne a pojede se dál

+1/0
27.3.2012 3:14

liberecak

Zas někdo vymejšlí blbosti

Počkal bych, jak to dopadne, taková věc se dá zregulovat za 14 dní přenosnýma značkama. Nač stahovat kalhoty. Další věc je, že dopravě naopak pomůže, když tam žádná omezení nebudou!! Protože řidiči se už těší, jak budou průjezdné stávající ulice, ne že budou ještě užší. A jinak k té regulaci  - v Patočkově byly připraveny preferenční pruhy pro busy, stačilo otevřít Patočkovu místo objízdné Pod Královkou a najednou nejsou pruhy potřeba. Čím míň semaforů....o ničem jiném to není. Blanka pomůže hodně, a pak dostavba okruhu. Když se nemůžu ze Suchdola dostat do Bohnic jinak než přes Letnou, Holešovice, Troju...místo aby tam byl jeden 200m most!!! tak čemu se tady pořád kdo diví....

+3/0
27.3.2012 0:29

elfinn

Tak na to koukám,

že u většiny mnou využívaných tras se doprava ještě zvýší. Bezva. :-/

+1/0
26.3.2012 23:43

Keni

Co to je za šílence na úřadech.

Zatím jediné rozumně řešení (krom tunelů) v Praze byl Smíchov. To co provedli na Václaváku, že když potřebuji z Václaváku do Národní (pár metrů a tak 5min pěšky) tak objíždím 15-20min půl centra, opravdu není rozumné řešení. To samé Veletržní je pro automobily uzavřená a ta Milada Horákové se dá pochopit.

Ale pokud chce Praha, aby byl okruh k něčemu, je potřeba omezit průjezd čtvrtí (jednosměrkama a ne zákazama viz Smíchov) a zajistit z každé strany skvělé, kapacitní, plynulé a rychlejší napojení na okruh (asi jako Evropská, Magistrála pro Pankrác, Sokolovská apod.

Pokud omezí ty hlavní komunikace (jako třeba Magistrála s nesmyslnou 50km\h), tak se provoz jen přesune dovnitř čtvrtí. Proč si zajíždět a nadávat na neschopnost na magistrále, když se dá jet v klidu a rychleji přes Nusle; Spořilov; Strašnice. Toto si ti tumpasové neuvědomují. Ale pokud bude ta hlavní komunikace zkrs jako Magistrála, je to také špatně. Ale magistrála po Nuselák a Argentinská l Vltavě by měla mít 100km\h

0/0
26.3.2012 22:06

magdik

Re: Co to je za šílence na úřadech.

No tak vidíš, těch 5 minut cesty tě nezabije a ještě zhubneš. Jinak se měl postavit okruh, ale na tom asi Janoušek neměl zájem. Tak se miliardy betonu cpou do Blanky. Nejdřív byl Bém pro knihovnu na Letné, ale pak otočil, protože Janoušek mu to zakázal. Potřeboval si tam dosadit svoje firmy, který by zruinovaly stát a tak tam není nic. ;-O

+1/0
27.3.2012 9:04

jbroz50

jo, jistě, pět minut nezabije,

hlavně když přitom poneseš na zádech ledničku ;-D;-D;-D

+1/0
27.3.2012 11:55

jbroz50

Re: Co to je za šílence na úřadech.

si děláte srandu, ne?

Zrovna Evropská - zneprůjezdněná - ze dvou pruhů je většinou jenom jeden, kolony kam se člověk podívá, Sokolovská taky mívala dva pruhy a teď je k ničemu, podobně Plzeňská, opět zblokovaná - atd...., žádné radiální komunikace mezi okruhy neexistují a to co je nahrazuje je postupně zblokováváno ve jménu tzv. zklidnění dopravy - což znamená spoustu zplodin z aut, spotřeby, kolon, havárek, atd... navíc.

0/0
27.3.2012 11:58

Grossak

Re: Co to je za šílence na úřadech.

Smíchov s koordinací pro auta a bez preference MHD? Je třeba to vidět i z jiné strany než z auta.

0/0
27.3.2012 23:11

cenzore_zdar

pomoci doprave?

Pan Heroudek by mel slozit funkci, protoze takovejhle BLABOL, ktery neni podlozen absolutne zadnou studii jenom nejakym vagnim argumentem o Parizi, ktera s Prahou ma spolecnou tak maximalne rozhlednu na Petrine je az do nebe volajici!!!! Prohoba to musi vsude sedet na zadku, kde se o necem rozhoduje, naprostej kokonut?!Rv

Asi jednoho dne bude defenestrace.....

+2/0
26.3.2012 21:57

heroforseason

Re: pomoci doprave?

To je samozřejmě podložené mnoha studiemi a žádný blábol to není.

+2/0
26.3.2012 23:27

Krokodyl1

co je to za blábol?

Jen totální blb by přece volil pro průjezd zasekanou Malou stranu, když by měl k dispozici rychlou objezdovou trasu. Např. z Braníka do Dejvic také volím raději Strahovský tunel, protože to tam prostě "jede" než se mačkat na nábřeží, i když se jedná o kratší trasu.

+1/0
26.3.2012 21:29

danny47

Re: co je to za blábol?

Jenže to je logika - s tou u úředníků nepochodíš.... Takže když třeba zásobovací vůz bude potřebovat obsloužit Malou Stranu a pak Smíchov, tak tam vjede, vrátí se, objede, vrátí se z druhé strany, vrátí se, nějak o točí a pojede dál.. ;-D ;-D ;-D

+1/0
26.3.2012 21:33

Leinad

Re: co je to za blábol?

Jinými slovy Braessův paradox nikdy nebyl v dopravě pozorován.

0/0
26.3.2012 22:01

vilda570

Aby to nedopadlo jako v Paříži

kde se dalo hladce Paříží projet. No to by byla katastrofa, kdyby se dalo Prahou projet bez kolon. Centrum města už je teď pro Čechy mrtvá zona, kterou je potřeba zvětšit.

+2/0
26.3.2012 21:26

schima

Nesmysl

Nevím co tím magistrát sleduje. Ale jakmile se Blanka otevře tak půjde o rychlé a přímé spojení do Holešovic. Neexistuje jiná cesta ze západu či od letiště do Holešovic a dále třeba Prosek nebo D8. Já se těším až to bude otevřené, věčné kolony nejenom na Letné mě fakt nebaví

+2/0
26.3.2012 21:02

Mispulda

Co se tedy stalo v Parizi?

Ale porad nevysvetlili proc to dopadlo v Parizi tak jak dopadlo. Pokud tranzituju, tak si prece vyberu prujezdnejsi trasu. Tam v tom bude jeste neco jineho...

0/0
26.3.2012 21:01

Keni

Re: Co se tedy stalo v Parizi?

Protože okruh po vzoru Prahy funguje na 1\2 a je moc daleko A86 a omezení na části na 2m výšky. Jejich vnitřní okruh je díky žabožroutskému jízdnímu stylu (dálnice s předností z nájezdu; při odbočování vlevo se auta míjejí vlevo, tedy blokují samy sebe) neprůjezdná. Takže pokud to znáte, tak přes město projedete nohem rychleji. Naštěstí je Paris fakt obrovská a žabožrout bez navigace netrefí a ta ho nevede do města.

0/0
26.3.2012 22:13

Briťák

Kravina zúžovat,

Jen se podívejte co borci udělali na Jugoslávských Partizánů od Kulaťáku dolů. 3 semafory, před rokem jeden. Jezdilo se ve dvou pruzích, teď v jednom a je to věčně zasekané. Hlavně že máme zelené ostrůvky a další nesmysly včetně zúžení u kruháku do jednoho pruhu údajně kvůli EU normě na přechody.

+4/0
26.3.2012 20:59

danny47

Re: Kravina zúžovat,

R^ (pro příspěvek, samozřejmě, pro tzv. "řešení" dopravy maximálně tak Rv)

0/0
26.3.2012 21:33

Leinad

Re: Kravina zúžovat,

Myslíš tu doporučující (nenařizující) EU normu, která by se dala dodržet hromadou způsobů, kdyby byl důvod?

Nadruhou stranu jednopruh si prosadili místní kvůli parkování. :-P

0/0
26.3.2012 21:37

cenzore_zdar

Re: Kravina zúžovat,

Od te doby touto ulici nejezdim. Ostatne stejne jako napriklad Vinohradska od Flory na Zelivskeho. Ve spicce lahoda, to je lepsi risknout "prujezd zakazan" pres Vinohradskou nemocnici. Popripade kdyz uz tam benga stoji, tak hold zaparkuju cvicne vystoupim nastoupim a jedu dal :-D. Ale je to rychlejsi nez se koktat v kolone. PS:

Lituju VSECHNY ktery v Jugoslavskych partyzanech se museji koktat autobusy 107 a 147. I na kole je to rychlejsi!!!!!;-D

+2/0
26.3.2012 22:02

Leinad

Re: Kravina zúžovat,

A tak logicky je kolo rychlejší v hromadě případů. Od Zahradního města na Košík taky raději jedu na kole skrz "pole", než autem okolo. ;-D (a to i když jedu "dopravně", "bez sportu".)

Jenže jelikož mám rád jízdu na kole jako rozumnou alternativu (auto vs MHD vs kolo), nemám rád cykloterorismus a bezdůvodné omezování aut.

0/0
26.3.2012 22:34

Glaukom

Re: Kravina zúžovat,

tak z toho busu stačí vystoupit a narvat se do tramvaje nebo jít od intíku pěšky, ale co je otevřená terronská, tak to není tak hrozné ...

0/0
27.3.2012 9:20

Keni

Re: Kravina zúžovat,

To je ten důvod, proč raději přes město, než po okruhu a pak s touto pastí. Ale to byrokratický expert placeného z rozpočtu nikdy nepochopí.

Praha musí dokončit oba okruhy (v nedohlednu). Poté zajistit rychlou a dobrou spojnici z okruhu k vnitřní části a zbytek ucpat jednosmětrkama a cyklistama. Pokud by nebyla uměle nesmyslně brzděná průjezdnost jižní spojka, tunely, magistrála po Pankrác tak by možná i 50% aut z centra na této straně zmyzlo.

Na silnicích jako Vršovická; Michelská zelenáv vlna ; a Vyskočilova, Vídenská, Evropská, Plzeňská ještě se zvíšenou rychlostí. To by zde ale nemohlo být milión přechodů a semaforů. Jak se to má dělat se stačí podívat na podchody a nadchody na 5.Května či Nuselském mostě.

0/0
26.3.2012 22:27

Grossak

Re: Kravina zúžovat,

To je krásný nesmysl. V

0/0
27.3.2012 1:31

Neutrální Nick

Re: Kravina zúžovat,

Podchody a nadchody na Nuselském mostě? Hmmm... ;-D;-D;-D

0/0
27.3.2012 7:46

Keni

Re: Kravina zúžovat,

Zase nějaký intelignet. Na straně v Legerce je podchod, na straně Pankráce je bezbariérový nadchod a díky metru i podchod. Na trase Nuselák - Pankrác je 6podchodů či podjezdů. Stačí jen pořádně čumět.

0/0
27.3.2012 18:58

Grossak

Re: Kravina zúžovat,

Tu normu jsme si udělali sami. Jinak, pokud vybudujete v místě, kde je vysoká poptávka po dopravě (Praha) novou kapacitní komunikaci, a na povrchu necháte to, co tam bylo dosud, výsledek bude, že dříve či později pojede po povrchu to samé, co tam jezdilo před zprovozněním tunelu. A k tomu už máme X-násobně víc aut v tunelu. Nárůst dopravy na Jižní spojce po zprovoznění Pražského okruhu je toho důkazem. Je sice dobře, že se víc lidí dostane za vyděláváním/utrácením peněz, jenže pokud nejedou MHD, ale autem, přináší to negativní vlivy na okolí, ať chcete nebo ne. Je potřeba nezapomínat na to, že lidé nebydlí v tunelech, nýbrž k nim musí ze svých zdrojů a cílů dojet dlouhé kilometry kolem míst, kde bydlí lidi. Jinak by tam mohl být docela fajn život. To je jen takové malé vysvětlení, proč vlastně nesouhlasím s nadpisem vašeho příspěvku.

+1/0
27.3.2012 1:27

jbroz50

Re: Kravina zúžovat,

Naprostá blbost.

K žádnému nárůstu dopravy na Jižní spojce nedošlo. Ano, stáhla se tam doprava z ostatních míst, když původně se jezdilo Jeremenkovou nebo Bráníkem apod., ale kvůli tomu se okruhy dělají, aby odvedly dopravu z obydlených ulic. Dokonce i doprava, která původně jezdila z D1 centrem přes magistrálu a Reslovkou na Smíchov teď prostě používá Jižní spojku a snížení dopravy na magistrále je v řádu desítek tisíc aut denně. Ale naopak - ještě po roce a půl od otevření okruhu je doprava na Jižní spojce téměř plynulá a vše pojme.

Takže - nesmysly, nesmysly, nesmysly.

A konečně si už ujasněte, že svoboda lidí je také v tom, že mohou sami svobodně cestovat kam chtějí a ne jako stádo tam, kam se je někdo snaží nacpat.

0/0
27.3.2012 12:09

Grossak

Re: Kravina zúžovat,

Fakta. Na spojce 2009-11 nárůst 10 až 20 tisíc aut. Přírůstek netvoří jen „objezdy“. Jsou zde i jízdy nové. Pokles v Legerově 2009-11 ne desítky tisíc, ale cca 2000 aut. Ano, rok a půl od okruhu je spojka téměř plynulá. Jaký úspěch! Jak dlouho ještě? Rok? Za pět let někdo přijde, že potřebujeme další silnice. Barrandovský most (měl navždy odvést dopravu z centra) dobře fungoval cca 5 let. Pak se zahltil. Oproti tomu metro C je staré 38 let a na hranici kapacity, ale jezdí rychleji a vozí podstatně více lidí než v roce 1974. Pro IAD sci-fi.

Svoboda cestovat je nezpochybnitelná. I způsob? Svoboda jednoho končí tam... Jet autem není divné. A není divné poukázat na přítěž, jež někomu doprava způsobuje. Ani náruživý řidič nechce mít okna do Veletržní. Jsou opravdu hnusná. Pro uživatele auta je auto fajn. Pro okolí přítěž. Čím lepší nastavíte podmínky pro auta, tím víc je budou lidé používat. Vyhovíte svobodě jedněch a potlačíte svobodu druhých? Proto si nemyslím, že zUžovat je kravina.

0/0
28.3.2012 0:26





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.