- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
tím přesněji je potřeba je napsat, aby to po nás druzí přečetli.
Comenia je jednoduchá, proto se v ní individuální odchylky časem projeví negativně.
o výuce psaní najdete zde: http://www.evropsky-rozhled.eu/vyuka-psani-v-usa/
Rozhodně stojí za to si jej přečíst.
přečtěte si i diskusi ke článku v Respektu (http://respekt.ihned.cz/c1-54608890-bez-krasopisu), je tam leccos zajímavého
[ukaz_vsechny]=1&article[comment][art_id]=54608890&p=R00000_d&article[id]=54608890#comm]http://respekt.ihned.cz/?article[comment][ukaz_vsechny]=1&article[comment][art_id]=54608890&p=R00000_d&article[id]=54608890#comm
říká oslovený druhák...
Vzhůru k negramotnosti našich dětí
Tiskaci pismo je uhlednejsi a uci se ve vicero zemich. Pravdou je, ze psaci pismo se hure cte a deti z jinych statu jej neumi ani cist nebot na skolach se jiz dlouhodobe uci tiskaci. Toto tiskaci pismo je upravene pro napojovni dalsich pismen, je to spis takove tiskaci-spojovaci pismo, aby se dalo snaze navazovat dale a tim i rychleji psat. Rozhodne je uhlednejsi a jednodussi pro cteni i pro male deti. Nevyhodou tohoto pisma je, ze je pomale. Pokud si student musi psat poznamky, je 2x pomalejsi, nezli pismo psaci. Zase na druhou stranu se do skol stale vice protlacuji notebooky, pocitace, iPady apod. takze ta rychlost bude druhotna.
Pardon, ale NIKDO z těch, jejichž písemný projev jsem na VŠ viděl, nepsal psacím písmem.
Kdyz jsem pred 13 lety poprve priletela do USA, tak jsem nechtela ani verit tomu, ze tady deti ve skole uci psat timto pismem. Zacala jsem tak psat i ja a nemuzu si to vynachvalit. Zpocatku mi to delalo problem kdyz jsem se podepisovala.
Tímto písmem těžko. pokud vím, tak na něj má patent nějaká češka.
Plošné zavedení ministerstvo neplánuje
"... písmo je super, jen ho děti po sobě nepřečtou ...." Kristova noho!
"V první fázi trváme na tom, aby předlohu co nejvíc ctily a co nejvíc ji napodobily. Individualita v písmu je ale přítomna už od začátku," říká Václavíková.
No právě, INDIVIDUALITA. i ty šablony by měly sloužit k tomu, aby se dítě naučilo ten PRINCIP, jak dané písmeno napsat. Opakuji, NAPSAT, a ne namalovat neboi narýsovat! Když si vzpomenu, jak nás prudili, že nožičky u "m" jsou dál od sebe, že nahoře jsou obloučky moc ostrý nebo zase moc zaoblený atd., a přitom to "m" BYLO STÁLE ČITELNÉ JAKO "m"!
že by nás zavedení náhradního tiskacího písma masově naprosto odřízlo od dopisů našich předků a od historických pramenů.....
Pak tedy čtěte, prosím:
http://aplikace.mvcr.cz/archiv2008/archivnictvi/nkp/ack/ack2.jpg
Se znalosti psacího písma to přeci není sebemenší problém, no ni?
Mé nepatrné osobě jen nezbývá než obdivovat ty blázny, kteří od cyrilice přešli k jakési hloupé latince. Zcela bez ohledu na zpětnou kompatibilitu s dopisy předků, no považte!