Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Bémovy odposlechy nešlo nezveřejnit, tvrdí zástupce šéfredaktora MF DNES

Nahrávky hovorů Pavla Béma a Romana Janouška dokazují natolik závažné skutečnosti, že je nebylo možné zamlčet, řekl čtenářům iDNES.cz zástupce šéfredaktora MF DNES Jiří Kubík. "Co víc už je veřejný zájem, než slyšet na vlastní uši primátora Prahy, jak nechává za sebe rozhodovat protřelého lobbistu?" uvedl v on-line rozhovoru.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

kagan1

Ctete mezi radky

Kdyz ctu diskuze k temto clankum, vidim, ze si nevsimate podstatneho. Mlada Fronta zverejnila odposlechy. Ted kryje zdroj. Postupne davkuje uryvky rozhovoru. Nevrti tak trosku psem? Ty odposlechy lez jednoznacne moralne zavrhnout. Ale jinak jsou to jen vpravde sproste a ubohe vexlacke kecy. Mlada Fronta zverejnenim tech odposlechu vlastne vsechny hrisniky prikryla a sama prispely k tomu, ze se kauza odehraje do autu, ackoli predstira opak. Proc zastupce sefredaktora nesel nejdrive na policii? Proc mu pravnici neporadili, ze zverejnenim pomuze darebakum? Anebo darebaci ridi MF? Jak to vlastne je? MF vydela nejake penize a upevni svoji pozici na trhu s tiskem. A to je asi pro MF nejdulezitejsi...

Co je dulezite? Ovlivnovali opravdu tak moc primator a jeho lide sve okoli? Pokud ano, nebyli sami. Kdo jim pomahal zmanipulovat vyberova rizeni? To neudela jeden clovek nebo dva ci tri. Jak chcete ovlivnit deni v soukrome firme (Navatyp), ktera vam nepatri. Majitel rozhodne ne lobbista.

0/0
30.3.2012 13:39

K_L_M

Re: Ctete mezi radky

Nemyslím si, že policie by něco vyšetřila.

Pokud to bude stačit na politický a podnikatelský konec obou lumpů tak s tím jednoznačně souhlasím.

Jen nechápu, že Bémovi jen zastavili členství na půl roku. Což lze interpretovat jako podání pomocné ruky ze strachu z odvety. Ta ODS asi bude mnohem víc prolezlá podvody než se na první pohled zdá.

Každý na koho promluví by se měl otočit na druhou stranu.

0/0
2.4.2012 13:21

Emannn

sleaze

Říká se tomu "sleaze" což bych přeložil jako "odporný politický sliz".

Nerad bych, aby se zapomnělo na jiné kauzy, tj jak Vondra šel po Kalouskovi a vice versa. Když oba zjistili, že ten druhý má taky dost hnoje na toho druhého, tak asi uzavřeli smír a už se o tom ani nepíše. Ale mělo by.

0/0
28.3.2012 22:59

zdenanek

Bém a spol.

pan šéfredaktor ví co dělá - po 5ti letech. Nějak se mu vrátila paměť.

0/0
28.3.2012 21:02

kalamita69

spravedlnost u nás už nehledejte

Lidi vy si snad myslíte, že když něco začne šetřit kriminálka, nebo se dokonce něco dostane k soudu, že bude rozhodnuto spravedlivě? V našem zkorumpovaném státě a s děravými zákony? Proč myslíte, že je čím dál víc voleb a referend? Aby byli politici z obliga - za všechno může národ - koho si zvolíme, toho máme. A teď mezi tou prolhanou a chamtivou verbeží vybírejte ;-( Takhle jsem si demokracii opravdu nepředstavovala.

A naše média? Žádné není 100% objektivní. Kdyby ano, tak je nejspíš zruší. Pod tlakem jsou nuceni informovat jen o tom, co se komu hodí a tak raději máme černé kroniky, drby o VIP, hloupé telenovely a seriály. Jen výjimečně něco zajímavého, ale věřte tomu. Následky? Národ intelektuálně degeneruje. A když někdo vyvine snahu vytvořit něco zajímavého, naučného nebo dokonce prospěšného, dozví se o tom jen velmi malý okruh zasvěcených. Možná.

Útěchou je, že není z čeho vybírat :(

0/0
28.3.2012 11:31

Return

bis ?

Nemohu pochopit,jak se z bis dostane nahrávka do soukromých rukou ? A z ABL na veřejnost ? Co tím Bárta sleduje ?

0/0
28.3.2012 8:56

Hynek Vilém Jarmila reloaded

v normálním světě by to probíhalo asi takhle

Pokud odposlouchávala BIS, tak by to předala premiérovi a pak by se to dostalo na státní zastupitelství a k protikorupční policii. A začalo by se to hned vyšetřovat.

Pokud to státní struktura dokázala 5 let ignorovat, tak díky bohu za to, že to někdo vynesl a dal novinám.

0/0
28.3.2012 8:41

kagan1

Re: v normálním světě by to probíhalo asi takhle

a ty noviny to zazdily jako dukaz. To je fakt dobry. Tem novinam nejde o verejne blaho, ale o trzby z prodeje novin. Kapisto?

0/0
30.3.2012 13:41

akzzko

Pan Kubík možná kdysi nějaké novinářské ambice měl...

...teď už to je jen hra a hlavně, o jeho nezávislosti netřeba spekulovat..Rv

0/0
27.3.2012 22:10

modrý pták

Po tolika letech!

Soudruh si slintá přes pysky a lže!!!

0/0
27.3.2012 21:26

Prof. Čmajzl , občanský demokrad

Něco je cinkle smradlavé

dejte si dohromady  vládu  V.Klause , rok 1996-1998 , 500 mil pro Janouškovy agentury na boj s drogami v těchto letech 1996-1988 , prachy ODS ve Švýcarsku rok 1988 ,

Ale nepište to do diskuzí iDnes ....je to mazané

0/0
27.3.2012 21:15

ddtx

Re: Něco je cinkle smradlavé

ze by mazanek ? :-)

0/0
28.3.2012 8:05

Karel moudrý

daňový poplatník

Všichni daňoví poplatníci mají právo vědět, kam směřují jejich peníze. A pokud nějaký grázl část jejich daní krade ( ať už solo nebo v tandemu - viz Bém - Janoušek) tak mají i právo na tyto informace. A nezáleží na tom, jestli se jedná o Drobila, Béma Janouška, Grosse, Pallase, Vondru nebo jiného darebáka.

A rovněž poplatník musí mít právo na informaci o jejich trestu. Dokud se toto pravidlo nezavede do praxe,  měl by ministerský předseda chdit kanálama.

0/0
27.3.2012 20:49

jackie13

Re: daňový poplatník

až dojde na Palase,tak to bude určitě veselé čtení.

0/0
28.3.2012 8:30

kagan1

Re: daňový poplatník

pozor to neni tandem. Jeden clovek nebo dva ci tri je malo. Na radnicich a ve vladach se meni po volbach cele garnitury vcetne uredniku a stejne to chobotnici neznici. To neni o dvou lidech. Vsichni mame maslo na hlave. 40let komunismu nadelalo vetsi paseku, nez jsme si ochotni pripustit. Bohuzel.

V roce 1990 jsme si rikali, ze je to minimalne na jednu generaci. No, bude to tak na dve tri? V Jugoslavii to Titovi take jeste nezapomneli. Tam je to na jeste 50 let. Diky valce, ktera otevrela stare rany.

0/0
30.3.2012 13:45

jaromirka

pane redaktore

naprostá pravda co píšete všichni tomu rozumí a taky to tak berou. Jenom klaus to ani nečetl ani číst nebude. Teď můžeme ještě čekat na velemoudro jakla;-O

+1/0
27.3.2012 20:40

Kurri 22

Re: pane redaktore

Jakl už se k tomu vyjadřoval v Týdnu. Počkat, hned to najdu.;-D

0/0
27.3.2012 20:44

Kurri 22

Re: pane redaktore

Kalenská: .......Nepředpokládám, že jste si tu nahrávku na internetu neposlechl.

Jakl: Já že bych si ji poslechl? To si fakt myslíte?

Kalenská: Ano.

Jakl: Že by mě to v životě napadlo? Myšlenka, že bych poslouchal něčí nahrávky? Mně to příjde úchylný. Ani mě to nenapadlo.

0/0
27.3.2012 20:46

repulsive

Re: pane redaktore

na druhou stranu, lidi, kteří tento, a jiné internetové deníky kvůli "horší kvalitě" informací, než jsou pak v tištěné verzi, nečtou, přesto že je to levnější a pohodlnější, tak trochu obdivuju..

0/0
27.3.2012 20:51

repulsive

Re: pane redaktore

("tištěné" - rozuměj "zpoplatněné" - ať už tištěné, nebo šířené ipad aplikací a podobně)

0/0
27.3.2012 20:59

Kurri 22

Re: pane redaktore

Co že? To jsem nějak nepochopil.

Já si kupuju Týden nebo HN, abych měl co číst ve vlaku, jelikož iPad ani nic podobného nemám.

0/0
27.3.2012 21:19

repulsive

Re: pane redaktore

to patřilo Jaklovi..

0/0
27.3.2012 21:41

ddtx

Re: pane redaktore

Jakla by to nenapadlo, polcajty taky ne, tak proc se ty nahravky asi porizuji, ze by pro ABL?

0/0
28.3.2012 8:07

Emannn

sleaze - Re: pane redaktore

To je dost prča, slyšet co Jakla nenapadá. Ještě větší prča je slyšet občas, co ho napadá. Hrozná squadra, tohle. Prostě "sleaze". Spodina.

0/0
28.3.2012 23:03

repulsive

pravdu se zatím asi nedovíme

.. a na tomhle webu určitě ne :)

0/0
27.3.2012 20:22

MFD to hraje s náma

Re: pravdu se zatím asi nedovíme

R^

:-/ iDNES je blog. Dej dost škváry a začnou s honem na kohokoliv.

0/0
27.3.2012 20:35

repulsive

Re: pravdu se zatím asi nedovíme

blog + chat :)

0/0
27.3.2012 20:37

MFD to hraje s náma

Re: pravdu se zatím asi nedovíme

R^

0/0
27.3.2012 20:39

tyraelid

Problem je v tom ze idnes zverejnila pouze NEKTERE nahravky:

Idnes ma temer 100 hodin odposlechu na kterych jsou zachyceni prakticky vsichni clenove vlady a samozrejme spicky opozice. Nejedna se jen o nahravky Janouska, ale i Dalika, Jansty, Tvrdika, Havy, Mlynare a dalsich lobbistu. Bohuzel na mou otazku proc zverejnili jen nektere odposlechy pan redaktor neodpovedel a preskocil ji. O necem to take svedci.Rv

+3/0
27.3.2012 20:09

Kurri 22

Re: Problem je v tom ze idnes zverejnila pouze NEKTERE nahravky:

Já teda s vámi obvykle nesouhlasím. V tomto případě je to naopak. Nejprve musím říct, že mi ten samotný únik (nebo jak to vůbec napsat) a hlavně zveřejnění nevadí, naopak je to dobře.

Nicméně jak jsem psal níže, vadí mi, že novinářská práce v MF Dnes probíhá jen na bázi shánění odposlechů nebo pořizování nahrávek a tím to končí. Když si projdeme MF Dnes, tak oni skutečně už nic jiného zajímavého nenabízejí.

Ale zpět k těm nahrávkám, vadí mi tady ta jejich salámová metoda kauz na pokračování, kdy to obvykle probíhá stylem - jeden den - zveřejnění první částí - následuje poprask, v Událostech, komentářích šéfredaktor nebo Kubík na většinu otázek odpovídá: "Kupte si zítra MF, bude tam další část odposlechů." - zveřejnění druhé části - někdy to zveřejňují i natřikrát. Za týden se to zrecykluje, udělá se nějaká mapa kamarádů a je po kauze.

Zmiňoval jsem tady taky kauzu Morava, kde to Kroupa utnul zrovna ve chvíli, kdy mohl konečně něco zjistit.

+2/0
27.3.2012 20:20

tyraelid

Re: Problem je v tom ze idnes zverejnila pouze NEKTERE nahravky:

Ty telefonaty jsou sikovne vybrany a je temer 100% jasne ze Janouskovi hovory nebyly jen s Bemem a Duricou, Janousek ma kontakty na vsechny politiky. Byly ale vybrany jen hovory s Bemem, ackoliv je jasne ze ten kdo odposlechy ma je musi mit komplet. Na otazku proc byly zverejneny jen ty S bemem pan redaktor neodpovedel. Nekdo mu je naserviroval, ale myslet si ze je zatim nejaka dobra duse ktere jde o dobro je nesmysl. Tady probiha v zakulisi nejaky velky boj o kterem my nevime a do ktereho nekdo sikovne vtahl MF Dnes. Ja mam informaci ze ty odposlechy jsou skutecne ohromujici rozsahu, ze trvaly temer 2 roky a nahravala se cela politicka spicka od Klause pres ustavni soudce po vsechny ministry a poslance. A posledni vec -  ABL na neco takoveho nemal prostredky, ti si horko tezko obstaravali vypisy hovoru, ale tohle je skutecne monstrozni akce ktera nema obdoby.

0/0
27.3.2012 20:28

repulsive

Re: Problem je v tom ze idnes zverejnila pouze NEKTERE nahravky:

je dobře zveřejňovat, jenže když informace dodávají lidé v těch kauzách nějak zapletení, a to za účelem mediální likvidace kumpána, který se stal nepohodlným, a podobně, tak ty noviny plní roli tak trochu užitečného idiota, s prominutím.

0/0
27.3.2012 20:31

MFD to hraje s náma

Re: Problem je v tom ze idnes zverejnila pouze NEKTERE nahravky:

Užitečný idiot obvykle neví, že pomáhá někomu na úkor jiného. Místní redakce tohle ví ale až moc dobře.

0/0
27.3.2012 20:38

repulsive

Re: Problem je v tom ze idnes zverejnila pouze NEKTERE nahravky:

aha. no tak jestli je to takhle, tak to jsem nevěděl, to je jiná. máte nějaké info o nějakém zájmovém propojení p. Kroupy s někým a podobně?

0/0
27.3.2012 20:42

Kurri 22

Re: Problem je v tom ze idnes zverejnila pouze NEKTERE nahravky:

Tak teď tady řešíme dilema - buď jsou tak blbí nebo to dělají za peníze, teď co je horší, že?;-D

0/0
27.3.2012 20:43

MFD to hraje s náma

Re: Problem je v tom ze idnes zverejnila pouze NEKTERE nahravky:

Kroupy ne, Kmenty ano. Viz odposlechy jedné 24leté poslankyně.

0/0
27.3.2012 20:46

repulsive

Re: Problem je v tom ze idnes zverejnila pouze NEKTERE nahravky:

ano, psal jsem Kroupa a měl jsem namysli Kmenta. díky

0/0
27.3.2012 20:52

repulsive

Re: Problem je v tom ze idnes zverejnila pouze NEKTERE nahravky:

myslíte blondýna kočího? kdo by měl chuť to poslouchat?

0/0
27.3.2012 20:53

Kurri 22

Re: Problem je v tom ze idnes zverejnila pouze NEKTERE nahravky:

Asi tak.

Proto tady píšu o tom, že mi vadí jak novináři z MF pracují. Mně nevadí (a naopak jsem rád), že se tohle zveřejní, ale musí kolem toho být ještě skutečná novinářská (investigativní) práce, což tady absolutně chybí.

A doporučuju přečíst si knihu Sabiny Slonkové o kauze Olovo (mimochodem tam píše, že ji tehdy Kubík podrazil), ona si to asi ani neuvědomila, když tu knihu psala, ale tam se v podstatě přiznává k tomu, jací diletanti v MF Dnes pracovali a pracují.

+1/0
27.3.2012 20:42

Hra11

To všechno nějak páchne.

Sledování v r. 2007. Únik už v roce 2009. Zveřejnění až v r. 2012. Kdo si tady vlastně určuje, kdo kdy bude komu vládnout? Případně, která strana bude mít důvěru? To má mít tisk a zpravodajství také důvěru občanů? Občané vzpomeňte, že něco v tomto období zveřejnit šlo.

0/0
27.3.2012 19:33

Kurri 22

Re: To všechno nějak páchne.

Souhlasím. Nicméně, proč by měl tohle někdo účelově vytahovat zrovna dnes, kdy už je Bém v podstatě politickou skoromrtvolou? Nebo právě proto?

0/0
27.3.2012 19:38

tyraelid

Re: To všechno nějak páchne.

Je to jasne vydirani - tech co maji jeste pravomoc - bud budete poslouchat, nebo skoncite jako Bem. A tak budou vsechny drzet pod krkem.

0/0
27.3.2012 20:10

Kurri 22

Re: To všechno nějak páchne.

V tom roce 2009 to údajně uniklo do ABL, že?

Na tom je zajímavé, že (tedy pokud je to pravda) MF se nejdříve pár měsíců zaobírá nahráváním a maily okolo VV a jejich celkovou diskreditací (což asi ani nedalo moc práce;-)), ale na druhé straně se VV (ABL) nechají využít k jejich politickému boji.

0/0
27.3.2012 20:26

tyraelid

Re: To všechno nějak páchne.

Hlavne pokud by mel Barta v ruce takove materialy okamzite je vyuzije pri krizi ve VV. Ale on nic takoveho nemel, to nekdo idnes nalhal a ta potom z lasky k Bartovi skocila.

0/0
27.3.2012 20:30

Kurri 22

Re: To všechno nějak páchne.

No, Bárta toho může mít víc a pouštět to do médií postupně. Dneska je (možná) 2 roky do dalších voleb, což je asi brzo, ale třeba toho má skutečně víc. Nebo předpokládá, že ty volby budou dříve.

0/0
27.3.2012 20:39

MeddlinG

Mazánku, kamaráde...

...to zní dobře...

0/0
27.3.2012 18:59

Rafaelou

naprosto v pořádku....

Nezveřejnit tyto odposlechy by bylo chybou.Je třeba aby lidé věděli koho zvolili a kdo ovlivňuje jejich osudy.V tomto případě patří novinářům spíše dík.R^

0/0
27.3.2012 18:32

huruvu

Jedině když utečou nějaké odposlechy,

tak se kolem různých šmejdů začne něco dít. Jinak se všechno ututlá, skryje, přelepí podmínkou. Děkuji Čtvrtníčkům, Lábusům a hlavně novinářům, že takové materiály seženou a zmedializujou. Alespoň nějakej trest, protože jinak ty šmejdy nic nebolí, jsou za vodou, znaj se se soudcema atd.

+3/0
27.3.2012 17:55

Kurri 22

Re: Jedině když utečou nějaké odposlechy,

Samozřejmě je to dobře, ikdyž v tomhle případě asi všichni věděli, jak to v té Praze chodí.

Nicméně by mě skutečně zajímalo, jak to ti novináři "shánějí".

0/0
27.3.2012 18:06

brezinka1

Re: Jedině když utečou nějaké odposlechy,

co zato?

0/0
27.3.2012 19:21





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.