Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Za vybraného lékaře by si pacienti mohli připlatit od května

Pacienti by si za ošetření vybraným lékařem mohli platit už od května. Ministerstvo zdravotnictví dokončuje metodický pokyn, který by stanovil hranice částek. "Nebude to ale žádný ceník, spíše mantinely, které by nemocnice neměly překročit," řekl iDNES.cz mluvčí úřadu Vlastimil Sršeň.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jurgen

v dalsi fazi

se bude prispevek vybirat za osetreni lekarem (jakymkoliv ... nebot jich nazbyt neni uz nyni - bavime-li se o nemocnicich....) - neb je temer jiste, ze se i v CR zacnou objevovat nelekari - kteri zvladnou bezne problemy - a kterym se bude platit mene - legislativu jiste nejak jeste doresi ..... v USA jsou to PA a NP - neco jako "lekaruv pomocnik" a nebo "praktikujici sestra" - (a funguje to taky) .....

0/0
23.3.2012 17:23

Petrolin3

V tom bude pěknej binec.

Každý doktor včetně primáře by měl mít v nemocnici určitý závazek,který by měl splnit bez ohledu zda je po něm poptávka nebo ne.Na operace by měli být nasazeni podle náročnosti operace .Proč plýtvat časem předního odborníka na banální operace i když je někdo ochoten si připlatit..Nemělo by význam vybavovat nemocnice špičkovou technikou a odborníky a čekat až bude chtít někdo nadstandard.Nejlepší by bylo kdyby určité druhy nadstandardů poskytovaly soukromé špitály a špičkoví odborníci tam docházeli.Protekce se tímto stejně neodstraní.Přece nechcete tvrdit ,že t.zv. "kulichové" budou někdy něco platit.Dostane nadstandard a a zašolíchá se to tak,by platila pojišťovna.

0/0
22.3.2012 20:54

rosa3

Proč krácení platby pojišťovnou?

Nechápu, proč by měla pojišťovna platit míň za stejný výkon tomu lékaři,  který by dostal poplatek

od pacienta za jeho volbu.To potom asi ztrácí pro lékaře smysl.Nehledě na to, že se bude asi jednat hlavně o operace a tím pádem o zaměstnance nemocnice, kde se platí podle lůžkodne nebo za diagnozu, ne za konkrétní zákrok.

0/0
22.3.2012 19:52

rob_kteryten

Uz aby se zavedl

Nadstandard. Definice kterou ministerstvo aktualne rozesila je naprosto suprova. Lekarsky nejlepsi reseni bude vzdy standard. Priklad: pujdete na operaci sedeho zakalu, bude vam vymenena cocka. Standard bude vzdy ta nejlepsi cocka pro daneho pacienta. V pripade, ze pacient bude chtit cocku, ktera dokaze zlepsit zrat cca o jednu dioptrii (budou vam stacit slabsi bryle), tak si priplatite za nadstandard. S timto nemuze mit nikdo rozumny zadny problem.

+1/0
22.3.2012 19:51

rosa3

Mám peníze, tak chci apendektomii u primáře ?

Nejzkušenější lékař by měl dělat nejsložitější operace. Pokud bude plně vytížen banálními operacemi u platících pacientů, tak na těch složitých se asi budou zaučovat začátečníci.

0/0
22.3.2012 19:22

rob_kteryten

Re: Mám peníze, tak chci apendektomii u primáře ?

meles nesmysle. Priplatit si budes moci jen u vybranych zakroku. Kdyz budes mit akutniho slepaka, tak si nic priplacet nebudes, protoze pujdes rovnou pod kudlu a tezko si budes moci nekoho vybirat. Vybirat si budes moci u operaci, ktere se planuji dlouhodobe dopredu.Coz by jsi vedel, kdyby jsis dal tu praci si o tematu neco zjistit.

+1/0
22.3.2012 19:46

MNPV

Re: Mám peníze, tak chci apendektomii u primáře ?

Njn připlácel jsem už před 10 lety za akutní apendix , tuším 5tis. Ope.ratér byl na párty, ale přijel a laparoskopicky dceru odoperoval. :-P

+1/0
22.3.2012 19:57

rob_kteryten

Re: Mám peníze, tak chci apendektomii u primáře ?

coz tehdy rozhodne nebylo legalni :) Navic akutni apendix je akutni z nakeho duvodu...operater asi nebyl moc daleko co :)

0/0
22.3.2012 19:58

MNPV

Re: Mám peníze, tak chci apendektomii u primáře ?

Jasně, jen chci říct, že tohle fungovalo dávno, ještě za komunistů. Napřed ovšem se musel sehnat známý, který byl důvěryhodný a na té klinice u toho pana docenta to domluvil a pak teprve... Proto vítám , že trapně člověk nemusí zjišťovat za kolik , pak předávání obálky, prostě bylo to nepříjemné, někdy možná oběma stranám.

0/0
22.3.2012 20:03

rob_kteryten

Re: Mám peníze, tak chci apendektomii u primáře ?

souhlas

0/0
22.3.2012 20:08

MNPV

Re: Mám peníze, tak chci apendektomii u primáře ?

oprava: appendix- tuším

0/0
22.3.2012 19:59

bojimbojim

!!

Budu strucny.Dalsi vytahovani penez od lidi.Rv

0/0
22.3.2012 18:54

rob_kteryten

Re: !!

a on te nekdo nuti si vybirat nakeho urciteho lekare? Nenuti. Tak na co si stezujes?

+2/0
22.3.2012 19:46

Bozako

úplatky pro všechny

Ale jistě. Vymýtit úplatky ve zdravotnictví tak, že platit budou muset všichni, ne jen někteří, tomu říkám řešení. A že má člověk zákonem zajištěnou svobodnou volbu lékaře? Prosímvás, je toto svobodná volba? Kde to žijeme Rv

Jsem pravičák, ale tyto nápady mě zvedají ze židle.

0/0
22.3.2012 18:32

rob_kteryten

Re: úplatky pro všechny

a co se ti na tom jako nelibi? Kdyz budes chtit, priplatis si za urciteho lekare. Kdyz chtit nebudes, dostane lekare podle stejneho klice jako dnes. Co ti na tom proboha vadi?

+2/0
22.3.2012 19:47

mexikore

Dnes tu kádrovali Dobeše

Ale který tůr domácí vymyslel tuhle čuňárnu toho nikdo nekádruje.Větší pitominu jsem bohužel neslyšel hodně dlouhoRv

0/0
22.3.2012 18:25

rosa3

Re: Dnes tu kádrovali Dobeše

Je to fakt hrůza.A doufejme, že se tady nezavede jak je  na Slovensku zavedené, poplatek 10 Euro za možnost se objednat k lékaři na konkrétní termín, aby nemusel několik hodin čekat v ambulanci.

0/0
22.3.2012 18:33

MNPV

Re: Dnes tu kádrovali Dobeše

A co je na tom špatně?

0/0
22.3.2012 19:34

rob_kteryten

Re: Dnes tu kádrovali Dobeše

No to, ze na to nekteri nemaj penize a zavidim tem co maji, ze si mohou zaplatit nakou sluzbu navic.

0/0
22.3.2012 19:48

MNPV

Re: Dnes tu kádrovali Dobeše

Njn oni zase mají víc času a nevadí jim zřejmě čekat celé dopoledne v čekárně. Já bych dal okamžitě těch 250,- a rád, nesnáším čekání.;-)

0/0
22.3.2012 19:54

rob_kteryten

Re: Dnes tu kádrovali Dobeše

ja jsem se nedavno vratil z operace ramene - prot jsem take ted nonstop na debate :) - resil jsem,  ze chci od nemocnice dve ortezy na rameno - abych ji mohl vyprat. Pry to nejde, zaplatit si druhou take nemohu tak smolicek. Ze prej budu holt trochu smrdet. Tak jsem si temer za litr koupil sportovni ortezu. Kdyby byl nadstandard, tak by se me penize za ortezu vratily do zdravotnictvi. Takto jsou ziskem nakeho sportovniho shopu.

0/0
22.3.2012 19:58

MNPV

Re: Dnes tu kádrovali Dobeše

Jasně, já to chápu, ale spousta lidí se brání jakýmkoliv změnám, aniž by zapřemýšleli. Jinak na operaci ramene mám  jít taky, údajně ruptura rotátorové manžety, moc se mi nechce.

0/0
22.3.2012 20:08

rob_kteryten

Re: Dnes tu kádrovali Dobeše

ja mel ulomeny velky hrbol. Dostal jsem sest sroubu a desticku. Operace byla naprosto v pohode. Po operaci temer bez bolesti a personal super.....

0/0
22.3.2012 20:21

rosa3

Re: Dnes tu kádrovali Dobeše

Ono když se chce, tak se dá objednávat na vyšetření aj bez  poplatku navíc.

Taky neplatím u kadeřnice za termín na stříhání.

0/0
22.3.2012 20:09

MNPV

Re: Dnes tu kádrovali Dobeše

Těžká věc, když srovnáváte vyšetření u lékaře a ostříháním u kadeřnice.;-D

0/0
22.3.2012 20:13

rosa3

Re: Dnes tu kádrovali Dobeše

Srovnávám jen možnost objednání na konkrétní hodinu,u jakékoli služby

0/0
22.3.2012 20:16

rosa3

Re: Dnes tu kádrovali Dobeše

Moji pacienti mají možnost se objednat zcela zdarma.

0/0
22.3.2012 20:17

MNPV

Re: Dnes tu kádrovali Dobeše

Taky bývám objednaný a pak čekám třeba o dvě hodiny déle. Těžko říct proč, mohli mít akutního pacienta nebo komplikace, nebo známý. Stačí, když přijede do dveří vejde dealer.;-)U kadeřnice bych se naštval a šel jinam, zde bych si klidně připlatil aby event. dealer šel až po mě.

0/0
22.3.2012 20:25

Menetekel

A kdy budou zrušeny paušální měsíční platby 60Kč od VZP

za každého registrovaného ať marodí nebo doktora téměř nenavštěvuje ? Nepřipadá vám to v dnešní době jako luxus, inkasovat peníze jen tak bez práce ? 8-o

+1/0
22.3.2012 17:41

rosa3

Re: A kdy budou zrušeny paušální měsíční platby 60Kč od VZP

Ale když jste nemocný a chodíte tam třeba obden, tak víc kromě regulačního poplatuku nedostane

0/0
22.3.2012 18:29

Menetekel

Re: A kdy budou zrušeny paušální měsíční platby 60Kč od VZP

a není to postavený na hlavu ? 8-o

0/0
22.3.2012 18:39

rosa3

Re: A kdy budou zrušeny paušální měsíční platby 60Kč od VZP

Má to logiku, je zajištěný pravidelný měsíční příjem v ambulanci.Jiná možnpost by byla jak u specialistu -za každý výkon body, ale tam je taky limit na měsíc, podle období před rokem, takže by se mohlo stát, po přečerpání bodů

z limitu by lékař pracoval zadarmo a při menším počtu bodůby musel  peníze vracet.

0/0
22.3.2012 19:10

juzekcz

Re: A kdy budou zrušeny paušální měsíční platby 60Kč od VZP

Takže ještě se mi ukážete zítra. Pane doktore já jsem v pořádku, to nevadí zítra opět

ještě je to na hlavu?

0/0
22.3.2012 19:27

libl3

Páni podnikatelé, vezměte si příklad. Lékařům stát platí

ordinace, nástroje, personál a zaměstnance a ti jen berou malou domů. Tak se podniká a ne jako vy, udření páni podnikatelé.

0/0
22.3.2012 17:17

pan.pravda.se.vraci

Re: Páni podnikatelé, vezměte si příklad. Lékařům stát platí

zavidis doktorum, protoze sam bys mel problem odmaturovat na stredni zdravce?

+2/0
22.3.2012 17:18

kukvykuk-

Re: Páni podnikatelé, vezměte si příklad. Lékařům stát platí

Jaká závist, řekl jenom pravdu.

0/0
22.3.2012 17:41

vencadoa

Re: Páni podnikatelé, vezměte si příklad. Lékařům stát platí

Tak už i ministerstvo zdravotnictví přiznává,že není doktor jako doktor.A proč chtějí přidat všichni 12000 Kč měsíčně?Mě dvakrát operovaly ruku a dvakrát se jim to nepovedlo,tak na potřetí dám do obálky 50 000Kč a budu doufat v zázrak?

0/0
22.3.2012 19:17

pan.pravda.se.vraci

Opravdu si nekdo

z odpurcu mysli, ze ted si za volbu lekare priplatit nemuzu? Lol, tak to jste chudi nejen penezi, ale i duchem!

0/0
22.3.2012 16:55

Sergey Stokurev

Re: Opravdu si nekdo

Ano, v tomto smyslu opravdu nejde o nic nového. Nejvíc mě nejde do hlavy, proč to rovnou nezavedou i u soudců, tam je situace dlouhodobě naprosto totožná a lidi to pálí ještě víc...

0/0
22.3.2012 17:32

seelen

Zmatená diskuze

zdar;-)

0/0
22.3.2012 16:46

rob_kteryten

Re: Zmatená diskuze

zmateny jsi ty a zadne debata zde neprobiha, protoze odpurci nejsou schopni se vymacknout a rici, co presne jim vadi.

+1/0
22.3.2012 16:49

sorgedoktor

Složitější operace dělali primáři nebo zkušenější...

Ted budou operovat  toho kdo si zaplatí.....

   Osobně se divím, že na tohle nějaký lékař s pevným charakterem přistoupí

0/0
22.3.2012 17:07

pan.pravda.se.vraci

Re: Složitější operace dělali primáři nebo zkušenější...

me to prijde lepsi, nez aby primar delal transplantaci jater bezdekovi, kterej si je prochlastal a celej zivot neodved na zdravotnim ani korunu.

0/0
22.3.2012 17:08

cenzůra mě nedostane

Re: Složitější operace dělali primáři nebo zkušenější...

Jenže on tu transplantaci nebude dělat ani tomu, kdo celý život poctivě dělal, jen si bohužel neměl z čeho odklonit nějaké ty milionky.

0/0
22.3.2012 17:34

MNPV

Re: Složitější operace dělali primáři nebo zkušenější...

To by se vám lehce přihodilo třeba v USA, tady se mluví o něčem úplně jiném. Transplantační tým je transplantační tým, tam nic platit nebudete. Jen pokud budete chtít jmenovitě určitého lékaře.

0/0
22.3.2012 19:39

Šulivajda

Za vybraného lékaře

Si můžu vybrat i Hegera?

0/0
22.3.2012 16:38

jrosa

Re: Za vybraného lékaře

Jedno ošetření = jeden jeho ministerský měsíční plat!!

0/0
22.3.2012 16:42

Sergey Stokurev

A co když bude ordinující nepříplatkový lékař zrovna opilý?

Bude pak samotná možnost být za nemalý příplatek ošetřen jiným vnímána jako TČ vydírání ze strany nemocnice? Při trestní odpovědnosti právnických osob by snad měla, nebo ne?

+2/0
22.3.2012 16:37

rob_kteryten

Re: A co když bude ordinující nepříplatkový lékař zrovna opilý?

pokud bude vozralej, tak na nej zavolej PCR a neres pitomosti.

+1/0
22.3.2012 16:38

Šulivajda

Re: A co když bude ordinující nepříplatkový lékař zrovna opilý?

A co když bude jedinný nepříplatkový?

0/0
22.3.2012 16:40





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.