Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nová Karolina se otevírá. Spíše Nová Fukušima, zářil laserový nápis

Bylo jasné, že otevření obřího obchodního komplexu Nová Karolina v centru Ostravy neskončí jen poklepáváním po ramenou nebo rautem pro pozvané. A stalo se. Kritici projektu večer na stěnu areálu laserem promítli nápis Nová Fukušima a přidali několik výroků politiků.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jirspi

Na tom nápisu je (bez diakritiky) Nová FukušiNA

a ne Fukušima ... KaroliNA - FukušiNA ... alespoň si to přečtěte ...

0/0
1.4.2012 11:43

cyril92

Symbolika úpadku

Přesně odpovídající a velmi symbolické celkovému úpadku a znehodnocení kvality VŠEHO v mé milované Ostravě mi přijde zavedení nové elektrobusové linky 95 na trase Elektra -> Fukšima. Na trase s pouhými dvěma zastávkami se coby lusknutím prstu přemístíte od Domu umění k Domu nevkusu. Jak typické a precenentní. FUJ!kušima.

0/0
30.3.2012 11:04

findus

Paní Ilona Rozehnalová

Jedna z vůdčích osobností protestů proti novému nákupnímu středisku a bojovnice za Ostravu kulturnější by hlavně měla zkulturnit svůj antikvariát. Všem doporučuji navštívit její zatiuchlý sklep v centru Ostravy.

0/0
24.3.2012 1:40

Paa1

Re: Paní Ilona Rozehnalová

Hlavně, že má výbornou nabídku knih. Všem doporučuji.  Jestli  ji můžeš zařídit slušný, finančně únosný pronájem reprezentativnějších prostor, tak to udělej, ty zatuchlino.

+1/0
30.3.2012 8:57

99beruska

Re: Paní Ilona Rozehnalová

Kde ho má? Zašla bych si něco vybrat...

0/0
30.3.2012 9:23

centos

Re: Paní Ilona Rozehnalová

Jmenuje se Fiducia.

0/0
30.3.2012 16:35

99beruska

Re: Paní Ilona Rozehnalová

Děkuji:-)

0/0
30.3.2012 18:14

anydela

Procházka

Dnes jsem si udělala sondovací procházku - od Kauflandu přes Fukušimu k Sýkoráku:

Budova tragická o tom již bylo napsáno dost. Obchody a značky, které mám ráda a dřív jsem pro ně musela přes půl republiky (tedy vlastně jsem nikdy extra pro ně nejela, přece jen to bylo trošku z ruky:-) ). Spousta lidí, kteří jsou rádi za to, že mají práci. Ještě více lidí s penězi, které mají kde utratit. A pak vylidněné vyprázdněné centrum města a náměstí, s prázdnými "vybydlenými" výlohami a kancelářemi....

Značky, které mám ráda ještě nějakou dobu nosit nebudu :-(

+2/0
23.3.2012 18:50

Isabelle

Re: Procházka

Nova Karolina ... nikdy jsem tam neprochazkovala ... namaluj nebo popis jak je to tam ...

0/0
23.3.2012 19:16

konipas03

Hnus,hnus,hnus.......

0/0
22.3.2012 20:45

lukis1987

ale nakoupit si tam pujdete že !

a co byste tam chtěli stěžujete si že nejsou pracovní místa a když se něco naskytne tak hučíte že je to hnusne že je to jen kostka komu se to nelíbí at tam nechodí odpočinkovou zonu mate v komenskeho sadech a mimochodem není to ještě hotove až to bude hotové tak tady budete psat jak je to hezke jak se vam mi se to líbí a je to lepší než kdyby se tam postavil nejaky barak na ktery by se lidi jezdili jen dívat .

+1/0
22.3.2012 20:22

99beruska

Re: ale nakoupit si tam pujdete že !

Tady nejde ani tak o pracovní místa jako spíše o to, že je na velice malém prostoru celkem dost nákupních center. Vemte si - přes koleje Kaufland, přes park bývalý Carefour, Lidl další Kauf...Ten plac byl super, aspoň kousek zeleně,nehledě na to, že za obchodním centrem je stará budova,pokud vím,snad chráněná. Komenského sady jsou jako jediný příklad odpočinkové zóny na 3.největší město republiky trochu málo,nemyslíte? Proč nenatahali lidi zase do centra města,kde budovy už stojí? Místo betonu mohli udělat park s prolézačkama a hracím prostorem pro děti a taky by tam bylo plno :-) . Škoda, snad to někoho napadne při přístím zastavování zeleného placu...

+1/0
24.3.2012 18:36

99beruska

Re: ale nakoupit si tam pujdete že !

To máte pravdu - barák stojí hned za tím ;-D

0/0
30.3.2012 9:16

loupeživý baron

Je to OK

Areál bude doslova "sloužit lidem", jak píšou komunisté na plakáty. Další konkurence - větší výběr, tlak na ceny - je jedině plus.

Ostraváci by tam asi chtěli raději nějakou chemičku, 150 let starou vysokou pec či ropnou lagunu, ale je pozdě brečet nad rozlitým mlíkem...

0/0
22.3.2012 19:38

cvancara

Re: Je to OK

"....Další konkurence - větší výběr, tlak na ceny......" ;-D

Dalsi konkurence? Stejne obchody v byvalem Kerfuru, stejne jako sopingaci, nebo ted ve Fukusime.

0/0
22.3.2012 19:56

loupeživý baron

Re: Je to OK

Jak co. Těžko jsou tam všechny obchody stejné.

Navíc Ostrava je dost velké a na velké ploše roztahané město a pár obchodních center v různých částech neškodí.

Že se někomu centrum nelíbí, je subjektivní hodnocení a není argumentem pro nic.

0/0
22.3.2012 20:06

db2002

Re: Je to OK

neni tam skoro nic co by v Ostrave uz nebylo a i ty kina maji stejne ceny a akci ve stejny den :D

0/0
23.3.2012 11:33

99beruska

Re: Je to OK

Líbí se mi, když situaci v Ostravě komentuje mimoostravák ;-) .Ti mají vždy největší přehled.

+1/0
24.3.2012 18:43

Paa1

Re: Je to OK

Copak přehled, ale nadhled, který občas lidem žijícím v těsné blízkosti chybí.

0/0
30.3.2012 8:58

99beruska

Re: Je to OK

Žijete tady? Je pravda, že lidi nadávají,ale pak jsou rádi. Jenže tady mi to fakt nepřijde jako dobrá investice. Kolikrát jsem si říkala, že by bylo super, kdyby i u nás byly obchody, co jsou v Praze - to by byla teprve konkurence! Ale s takovou? Jestli je z toho množství obchodů 5, které u nás zatím nebyly, přijde mi to na takové monstrum trochu málo,když už jsme tedy u té konkurence a obchodů jako takových. A co si budeme povídat - např. řetězec Datart asi těžko bude konkurovat sám sobě...Mě osobně vadí ta zastavěná plocha,když zrovna v tomto případě to není o tom, že si nemáte kde nakoupit. Kdyby to tak bylo, lidi by byli nadšení. Ale každému podle libosti. Štve mě opravdu jen to, že to byla super plocha pro děti - venkovní.Prolízačky, hřiště, pískoviště...mohlo se tam udělat odpočinkové místo, byť v centru OV. Anebo třeba mega parkoviště, to už je fuk...Ale bylo třeba udělat další obchody... Nevím no, nejsem moc velký fanda. Ale chodit mě tam nikdo nenutí, tak to už neřeším.

0/0
30.3.2012 9:11

zdarma

no....

to je vošklivý...

0/0
22.3.2012 19:27

semelik

Když hledím na tu hrůzu, co vyrosta skoro v centru,

představuju si jak by se tam hrnuly davy, kdyby Ostrava vyhrála závody o kulturní město Evropy. 

Takhle jsme chválabohu za blbce jenom doma.

+2/0
22.3.2012 19:13

Qíteček s modrým naslouchátkem..

Jo

A děkuju iniciátorům akce, že použili název "Nová Fukušima", a ne původní "Fukušima 2". Ta totiž už stojí v Japonsku. R^

0/0
22.3.2012 17:52

Dewils1

!

Tímto dostalo centrum (Laso) poslední hřebíček do rakve;-DRv

0/0
22.3.2012 17:43

db2002

Re: !

a proč jako?

0/0
23.3.2012 11:33

ramsveyker

Tohle byla šance...

...jak přetrumfnou nás, Pražany, architekturou 21. století - Škoda. Developerova nenažranost byla silnější

+1/0
22.3.2012 16:35

flames828

Re: Tohle byla šance...

Přestavba vysokých pecí ruluje. To je aktivita, která Ostravu skutečně pozvedá a věřím, že natáhne víc lidí a potenciálů, než defektní centrální nálepek tam, kde mohla být inteligentní klidová zóna triumfující opravenou kompresorovnou. Vlastně stačilo postavit ten projekt podle původní představy, furt to bylo lepší, než tenhle NEdodělek. Praha je jinde, ale upřímně, Praha je špinavá a zaprášená pomalu taky tak jako Ostrava (ono stačí sejít z hlavních turistických magistrál) , dojedu třeba do Butovic a je mi na blití stejně jako na Dubině. Pro Ostravu je její historie stigma, tak se asi všechno bere z pohledu ´není co pokazit´ nebo nevím. Ale hnusných měst je po republice dost i s ryze historickým centerm (zdravím všechny lidi z Vimperka nebo Přerova (kde je Tesco nejhezčí budovou)).

0/0
22.3.2012 17:07

JazzmineTea

Re: Tohle byla šance...

Moje kamarádka z Číny byla v Praze i v Ostravě a říká, že Ostrava je čistější. (Je fakt, že tu byla v červenci, ne v zimní inverzi, to by si asi připadala jak doma.)

0/0
22.3.2012 21:21

modern725

:-)

Docela humus, asi bych na to koukat nechtěl, tedy pokud je to v centru. Jinak u vedení města, které je ochotno zaplatit dva miliony za tři vykřičníky mě to nějak nepřekvapuje.

+1/0
22.3.2012 16:33

orionstar

Krabicové mostrum...

Už jak se tohle stavělo, říkal jsem si - Proboha, co jsou to za bedny ?? Tohle má být architektura 21 století ?? Je vidět, že hlavní bylo postavit to co nejjednodušeji a nejlevněji a tohle je výsledek ! Byl jsem se tam dnes podívat na otevření a s hrůzou jsem zjistil, že je to jen 200 obchodů a kino a toť vše !! Navíc tahle patrová bedna se vůbec na obchody nehodí, horní patro ještě ujde, je tam trochu světla a prostoru, ale dolní patra to už je jen bludiště chodeb v šeru, bez světla, kde bez průvodce nebudete vědět kde jste. Myslel jsem že uvnitř to bude vypadal lépe, ale tahle stavba je jen přerostlý další megaobchod ! A na tohle padlo toto vzácné obrovské volné místo v centru Ostravy ?? Za tohle by měli celé vedení města povyhazovat z oken !! A navíc ty byty u obchoďáku ?? To teda bude slast tam asi bydlet ?? Fukušima bouchla, doufám že i tahle přerostlá hrůza časem taky bouchne, zbourá se a pak tam konečně postaví něco užitečného a prospěšného pro všechny ostraváky !!

+2/0
22.3.2012 16:24

honza83

Sliby vs skutečnost

Původně i dle ještě do letošního února platného znění ÚP měly na Nové Karolíně vzniknout byty, pár malých obchůdků a zóna volnočasových aktivit + parky. Realita je taková, že vznikl obří hitlermarket, bytů jen pár a jako bonus kanceláře, kam se nikdo nastěhovat chtíti nebude. To už pomíjím vliv této zrůdnosti na dopravu - už dříve byla přilehlá křižovatka na hraně, nyní to bude věčně ucpáno, nastane i totální kolaps veřejné dopravy. Ale to jistě pány z magistrátu nezajímá, ti si své díky této zrůdnosti nahrabali (a nejen díky ní, podobný případ je rekonstrukce fotbalového stadionu ve Vítkovicích). Bohužel spousta ovcí opět naletí předvolebním slibům těchto politiků...

+2/0
22.3.2012 16:17

vlabra

Re: Sliby vs skutečnost

Přesně tak, nechápu kterého blbce napadlo postavit ty baráky tak blízko k ul. 28. října a hlavně hned u křižovatky s ul. Na karolině. Kdyby radši udělali spojku Frýdecká - Místecká (mimoúrovňovou odbočku za Frýdlantskými mosty k té mega křižovatce na Frýdecké co vede od nikud nikam) a rozšířili ul. 28. října.

Takhle to zastavěli a ještě chcou u finančáku postavit novou tramvajovou zastávku. Nechápu kde.

+1/0
22.3.2012 18:39

Pietrolini

Ostrava

Opuštěné náměstí v centru a odporné monstrum poblíž. Nevím,proč se nekonstatuje že obojí je fialový hnus. Tohle město nepotřebovalo novou nafukovací nákupní kostku,ale klidovou zónu,kam by lidi rádi chodili.

+6/0
22.3.2012 15:28

petr.n_22

Re: Ostrava

Ideálně vymyslet nějakou kombinaci tak, aby se to zaplatilo, a nemuselo se zase stavět a provozovat za státní.

+1/0
22.3.2012 15:31

petr.n_22

Trochu pozdě

Proč protestují tšď, když to stojí a je to zkolaudované ? Ozvat se měli při vydávání stavebního povolení.

0/0
22.3.2012 15:15

Qíteček v nemilosti cenzůry

Re: Trochu pozdě

No původní projekt byl krapet jinej...

+3/0
22.3.2012 15:31

99beruska

Re: Trochu pozdě

...nehledě na to, že se protestovalo celkem živě.Vzpomeňme třeba na akce, které se tam před začátkem stavění konaly... A k čemu to bylo. Opět k ničemu.Takže proč se vzrušovat,že?;-( Procházky nákupními centry bylo vždy to, po čem jsem toužila ;-D Ještě že máme hory tak blízko, aspoň někde se ještě stále dá relaxovat.

+1/0
24.3.2012 18:49

pivopad

Po česku

Trošku chaos v dopravě když zrušili to odbočení doleva pod mostama, ale to se utřepe.Do šopinu sem tam zavítáme, ale ve Futuru jsem nebyl několik let tak uvidím kdy budu mít důvod navštívit Fukušimu.Člověk si zvykne, ale řadím se mezi ty, kterým se ty krabice nelíbí.:-)

0/0
22.3.2012 14:42

taktaktak

Běžně

Běžně na západě od nás se staví taková supercentra mimo centra a obydlí obyvatel z důvodů,že zi je obchodníci nemohou dovolit výši cen pozemků,kdežto u nás si to mohou dovolit tak proč by tu možnost když mají ještě i finanční pobídky nedovolili.Však to už někdo když tito obchodníci opustí tyto stavby za ně zbourá,a že narušují klid v okolí je také nezajímá proto přeci byly zrušeny hlukové limity a další pobídkové činitely k nalákání co největšího počtu tzv.investorů.Spíš jsem počítal,že tu vznikne nová bytová zóna s možnosti oddychu nebo neco podobného,ale nové obchodní centrum si myslím neni zrovna vhodné pro město již s tak vysokou nzaměstnanosti.Zodpovědnost radních je v tomto případě nulová.

+1/0
22.3.2012 14:29

honza83

Re: Běžně

Ono Ostrava už nové hypermarkety nepotřebuje, jen uberou zákazníky těm stávajícím, trh je nasycen. A když už mermomocí stavět, tak využívat přednostně bronwfields, kterých je v Ostravě hodně. Ideální by byl např. zchátralý průmyslový areál v Hrušově (u odbočky na Slezskou Ostravu).

0/0
22.3.2012 16:21

taktaktak

Re: Běžně

Tady toho je odstaveného a zchátralého myslím i a nic pořádneho se tu nestaví myslím průmyslu,který by přinesl obživu a snížil nezaměstnanost.Stačí se jet podívat do Brna kde změny jsou znát a i viditlné oproti Ostravy,která pomalu a jistě skomírá.

0/0
22.3.2012 16:26

.coinneach.

promarnena prilezitost

Karolina je ostudou a jen stvrzuje skutecnost,ze Ostrava ma jedno z nejoskivejsich center vubec.

+2/0
22.3.2012 14:28

modrá sardinka

Re: promarnena prilezitost

Souhlasím, je to katastrofální. Roztahané bez možnosti se tam kloudně dostat autem i pěšky a teď ještě tohle, tak to je hřebík. Od ulice navíc místo aby člověka karolína lákala, stojí tam hradba skleněných krabic, to fakt nechápu. Působí to až depresivně. Co bude se starým náměstím, to si neumím představit. Ale obávám se, že páni radní a jejich známí už plány mají a dost se toho děsím.

+1/0
22.3.2012 20:34

Kahlan Amnell

Centrum bude prázdné

už se plno obchodů odstěhovalo do Karoliny. Za pár týdnů se bude slušný člověk bát vkročit na Masarykáč, protože tam budou akorát ty hlučné skupinky. I když možná i ty se odstěhují do nových lovišť. ;-D

+1/0
22.3.2012 14:27

petr.n_22

Re: Centrum bude prázdné

Přesně to se stalo v Liberci.:-(

0/0
22.3.2012 15:29

db2002

Re: Centrum bude prázdné

a proc jako? Lidi tam pres den bude uplne stejne. Ti co tam pracuji, studuji nebo bydli. Ruku na srdce uz ted cilene skoro nikdo do centra nakupovat nejezdil. Takze zmena nebude zadna, pripadne se par poflakovacu z Fukusimy prijde podivat jak vypada opravdove centrum a posedet v lete na zahradce

0/0
23.3.2012 11:38

rrrob

Čtyři tisícovky pařmenů...

a) jestlipak tam byli i pomazané hlavy z radnice, které ten pozemek před pár lety šikovně prodali?

b) doporučuji udělat reportáž o tom jak to v té Fukušimě tepe tak za dva tři měsíce. Tipuju, že vhodný název bude Město duchů.Rv

c) chudáci kanadští důchodci, jejichž fond to od MultiDev. koupil. To budou penze jak víno!!

0/0
22.3.2012 14:11

lsisec

Nová Fukušima

Dole už to někdo psal a tak nebudu originální: "Jsem ostravak jak CYP" a opravdu jsem se blbec těšil, že tam vznikne něco architektonicky zajímavého . . .    Dominanta Ostravy . . .

Včera sem jel po delší době kolem té hrůzy tramvají . . .

To je opravdu smutné. Co na to říct. Auroru na Odru a řezat to řezat a řezat . . . .

A přitom se mi ten Kainar (primátor Ostravy snad se tak i píše) zdál jako rozumný inteligentní člověk  . . . prd

+6/0
22.3.2012 14:11

syn truhláře

Z článku je patrné,

že policie slouží a pomáhá jen někomu a něčemu... Za peníze poplatníků hájí zájmy zbohatlíků a odstrňuje jejich oponenty.

+1/0
22.3.2012 14:07

taktaktak

Re: Z článku je patrné,

A co jste od kapitalistického zřízení čekal?Ti co nejvíce platí maji samozřejmně největší nárok na ochranu.Tak to bylo je a bude!

0/0
22.3.2012 14:19





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.