Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Letištní kontrola chlapce na vozíku rozlítila USA

Video zobrazující nevybíravé praktiky při letištní kontrole tříletého dítěte upoutaného na invalidní vozík opět rozpoutalo vášnivé debaty o prevenci terorismu a šikaně cestujících ve Spojených státech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Larry Matejka

Z USA se stává vězení s nejvyšší ostrahou

Je zloči a v rozporu s ústavou.... Je to odporné, agenti TSA strhávají lidem protézy ňader, pytlíky s vývody, svlékají do naha staré babičky, strkají dětem do kalhotek své neměněné modré rukavice. Je to ponižování a zároveň proces domestikace otroků... Nevzdělatní, mnohdy obtížně anglicky mluvící agenti TSA, patřičně vymytí na školeních, kteří by většinou nedostali práci obsluhy na WC, něco jako Městská policie Praha... Neprofesionální a nezákonný přístup.... Tohle je něco, čemu lidé musí říci rázné ne... Jedenáctého září 2001 zemřelo na následky terorismu cca 3500 lidí, ale ten samý počet si vzala za oběť rakovina, stejně jako každý následující den... Neměl by boj proti této nemoci zastínit strach z mužů v turbanech? Pravděpodobnost, že se stanete obětí terorismu je asi stejná jako že vás zabije včelí žihadlo... Za 40 let zemřelo v USA na následky terorismu cca 4000 lidí... Jen na následky předepisovaných léků umírá 106 tisíc ročně, tedy 4 240 000 za tu samou dobu... Absurdní...

+1/0
22.3.2012 18:02

k.marco

Když prohlídka tak u každého

Prohlídka OK, je to v pořádku. Měli zvolit, ale prohlídku formou hry to dítě do toho zapojit a nakonec něčím odměnit za spolupráci. To co je vidět je takové sterilní.

0/0
22.3.2012 15:57

Larry Matejka

Re: Když prohlídka tak u každého

Formou hry? Až vám nějaký pedofil v uniformě TSA bude strhat modré rukavice do kalhotek vaší devitileté dcery, jako se toběžně děje? To má jako za odměnu dostat lízátko? Nojo, média o tomhle mlčí... To jediné vás omlouvá... NIC ale NIC o tom nevíte... ;-€

0/0
22.3.2012 18:13

captain cook

Re: Když prohlídka tak u každého

Matejko, bud si v USA vubec nebyl a jen kecas sve anti amicke nesmysly, nebbo jsi byl a choval ses s prominutim jako vylozeny dukat a v tom propade sis vyslouzil, ze jim nezbylo si na tebe s temi rukavicemi posvitit.

Zadnemu normalnimu cloveku ani diteti ruce do kalhotek nestrkaji. To je jenom tvoje fantazie - fuj, fuj, fuj - ty mas napady!Rv

0/0
23.3.2012 9:24

Marobud Veliký

hm

fasisticke metody polofasistickeho statu

+1/0
22.3.2012 15:48

captain cook

Re: hm

fantasmagorie obyvatele prostoru za peci v Horni Dolni:-P

0/0
23.3.2012 9:26

akleen

No comment

nejsvobodnejsi zeme....

+1/0
22.3.2012 13:38

captain cook

Re: No comment

ty toho tak vis, antiamiku!;-D

0/0
22.3.2012 13:49

Tezeas

"když se dívám na teror v očích toho malého dítěte"

Tady zas někdo umí anglicky, že? Teror v očích, to může vymyslet jenom idnes...

+3/0
22.3.2012 11:45

Santa

Re:

Jestli měl v očích teror, pak ho šacovali zcela správně. Co kdyby ho měl ještě někde jinde...

0/0
22.3.2012 15:53

TYGR.NET

Nechtějí teroristy? Tak ať si je nevychovávají ...

Každou chvíli tam někdo vystřílí nějakou školu, každou chvíli někdo někoho zabije a oni si myslí, že kontroly na letišti tomu zamezí?

0/0
22.3.2012 10:58

fingerprint

Re: Nechtějí teroristy? Tak ať si je nevychovávají ...

Napsat, že je to hloupej názor, by asi dostatečně nevystihlo, jak moc hloupej názor to je. Nikdo si nemyslí a ani netvrdí, že kontroly na letištích zamezí střílení na školách (mimochodem: kolik že jich podle tebe bylo, když mají být každou chvíli). Tyhle kontroly jsou kvůli tomu, aby se zamezilo možnýmu použití letadel pro teroristický útok. Konspirátoři za tím vidí i jiný důvody, to je jejich věc, ale ani oni to nepřičítaj snaze zamezit násilí na školách.

+1/0
22.3.2012 12:35

captain cook

Re: Nechtějí teroristy? Tak ať si je nevychovávají ...

hmmm...u tebe neexistuje schopnost logicky myslet, jenom slepovat antiamicke nesmysly dohromady at maji hlavu ci patu nebo ne. ;-D

0/0
22.3.2012 13:32

palffy

palffy

Taky na tom nevidim nic strasneho. Kontrola musi být sám chodím o berlích takže osobní kontroly mám a nikdy se mi nestalo, že by kontrola byla nepřijatelná. Naopak vždy velmi slušné chování, Vždy sem byl usazen na židli, a informován o tom co bude následovat, kontrola byla vždy během 5 minut hotova. V USA na letišti, na lod k Statue of Liberty, v Paříži na letišti. Nikdy nenastal problém. jednou seřval jeden druhého, že není připravena židle a musím na ni 20 vteřin čekat, že ji měl mít připravenou už když viděl že se blížím k rámu. Naopak v ČR se to nekontroluje třeba při vstupu na fotbal a hokej. Vždy jen dobrý ty jdi mít v bundě kulomet normálně projdu.

+2/0
22.3.2012 10:34

AlenaV 1976

Re: palffy

Tak minimálně mohl tu kontrolu provádět ohleduplněji a ne to dítě téměř vystrčit z vozíčku a pak ho zase posadit. Asi to bez těch kontrol nejde, protože by toho jistě někdo zneužil, ale obzvlášť u dětí by se k tomu mohlo přistupovat citlivěji. Nechápu ani toho otce, proč nebyl raději u kloučka. Nesměl nebo raději točil?

+1/0
22.3.2012 12:07

fingerprint

Re: palffy

Mohl, určitě. Všecko můžeš dělat ještě ohleduplněji, citlivěji, mírněji, přesněji atd. Podstatný je, že tohle asi není tak neohleduplný, aby to stálo za článek... i když, co novinářům nestojí za článek?

0/0
22.3.2012 12:40

AlenaV 1976

Re: palffy

To máte pravdu. Prostě ten táta se měl vykašlat na kameru a postarat se o dítě. Kluk byl jistě vyděšený . Mě by taky vytočilo, kdyby mi někdo téměř shodil dítě z vozíku, ale nestála bych a nekoukala. Na druhou stranu, kdyby novinky chtěly, najdou mnohem horší příklady bezohledného chování k lidem se zdravotním hendikepem, přímo tady v Česku.

0/0
22.3.2012 13:10

Frisby

To rodinné video někdo natáčel

Povedený tatíček! Běžně se kontrolují děti i v kočárcích, takže to, že je na vozíku... nevidím v tom důvod k výjimkám.

Prohlídka se dělá za dozoru rodiče, jako tady. Za sebe můžu říct, že bych byla u kluka a odpoutala ho z vozíku. Je malý, dítě, když nespí, tak taky berou rodiče k sobě. Takže by mi ho kotrolovali v náručí a vozík zvlášť. To vídám jako mnohem běžnější praxi.

Tenhle chlap radši držel v ruce kameru, teď ať si zamete před vlastním prahem:-P

+1/0
22.3.2012 10:30

AlenaV 1976

Re: To rodinné video někdo natáčel

Souhlasím. Mám dnes už dospívající mentálně postiženou dceru, která se také venku pohybuje na vozíčku a rozhodně bych nestála a nenatáčela. Snažila bych se nějakým způsobem pomoci, nakonec i pro to dítě by to bylo méně stresující.

0/0
22.3.2012 12:13

akleen

Re: To rodinné video někdo natáčel

Nikdo jiny nesmi se motat kdyz je kontrolovan. V USA, by se take mohlo stat, ze by rodic skoncil na zemi v poutech, ze se do toho plete, byt se snazil pomoct.

0/0
22.3.2012 13:41

captain cook

Re: To rodinné video někdo natáčel

jenze vubec nic mu nebranilo v tom, aby k diteti behem prohlidky laskave nepromluvil. Staci totiz tatovo slovo a dite se ve stressove situaci okamzite uklidni, kdyz mu tata rekne, ze neni proc se bat. Dite si vzdycky nejdriv vsimne reakce rodicu, nez zareaguje na nejakou nezvyklou situaci.

0/0
22.3.2012 13:48

AlenaV 1976

Re: To rodinné video někdo natáčel

No, ale pokud je to tak, že otec ani nemohl dítě posadit zpátky do vozíku, pak to právě to bylo dost špatné. Nepíší jak vážné postižení, úraz či nemoc dítě má, ale pokud hrozilo, že spadne, pak to mohla být i potenciálně nebezpečná situace. Že pochybil otec o tom není pochyb.

0/0
22.3.2012 14:14

Frisby

Re: To rodinné video někdo natáčel

Směl natáčet. Děti předškolního věku nesmějí a ani neprohlížejí bez dohledu dospělých. A ani není zakázané dovolit prohlídku vozíku zvlášť a dítěte zvlášť... Prohlídnout dítě v náručí, otočené obličejem ke kontrole a podepírané rodičem je dokonce snazší a šetrnější "prohlídnout" a nikde to zakázané není... Stačilo chtít.

0/0
22.3.2012 15:16

captain cook

Re: To rodinné video někdo natáčel

kdyby se tata min zajimal o obsluhu kamery a misto toho nabidl, jestli nepotrebuji aby dite podrzel zatimco bezpecaci prohledli vozejk......jenze to by tatik prisel o nataceni a moznost pozdeji video zaznam prodat nejakemu bulvaru!

0/0
23.3.2012 9:29

Občan svobodný

Stačí lidi trošku vystrašit

a hned se vzdají všeho, dokonce i své důstojnosti a vůbec jim nepřijde divné, že v autobusech či metru žádné takové kontroly nejsou potřeba.

0/0
22.3.2012 10:26

captain cook

Re: Stačí lidi trošku vystrašit

tak to vypada, ze ty ses z tve Horni Dolni nejdal dostal autobusem MHD do Prahy a po meste metrem.

To je pravy duvod tvych jalovych reci o zbytecnosti bezpecnostnich kontrol na letisti.;-D

0/0
22.3.2012 10:37

fingerprint

Re: Stačí lidi trošku vystrašit

Tak to dopadá, když se rychleji píše, než myslí. Možná proto, že metrem těžko narazíš třeba do Pražskýho hradu nebo WTC. Jinak tvoje poznámka nedává vůbec smysl: jak to, že se autobusech a metru neprovádějí kontroly souvísí s tím, že se lidé při postrašení vzdají všeho?

+1/0
22.3.2012 12:44

tnx

Nechapu

Sorry, nevidim tam nic divneho. Nebo snad mate pocit, ze terroristi jsou tak citlivi, ze by je nikdy nenapadlo zneuzit dite na voziku k propasovani zbrane do letadla? Kdyz to napadlo i filmare jednoho z dilu Vetrelce? Sice na tom voziku nebylo dite, ale to na situaci nic nemeni.

+1/0
22.3.2012 9:38

Občan svobodný

Re: Nechapu

Bu bu bu. ;-D Kolik odhalilo kontrol teroristů? Ani jednoho? aha Rv

+1/0
22.3.2012 10:06

Frisby

Re: Nechapu

Ale pašeráků dost;-)

0/0
22.3.2012 10:32

captain cook

Re: Nechapu

mame snad podle tebe pockat az se tem fanatickym rucnikarum nebo komukoliv jinemu s pifkou vuci vetsinove spolecnosti podari explodovat jedno-dve A380 s 500pasazery na palube, pomoci exploziv skrytych v necem uplne nevinnem jako je vozejk, kocarek nebo treba paraple?

Nebo rozumne uzname, ze prevence je nejlepsi zbran a nechame letistni bezpecaky, aby delali svou praci a nebudeme jim kafrat do remesla blbymi recmi o nejake falesne "svobode" jako ty a ohanet se, ze dosud "nechytili zadneho teroristu"? Neuvedomujes si, ze je to prave existence kontrol, ktera brani tem blbcum fanatickym, aby zautocili ve velkem? Je ovsem mozne, ze pravy duvod za temi malo inteligentnimi recmi je fakt, ze sedis za peci nekde v Horni Dolni, necestujes a je ti do toho velke houbelec.

0/0
22.3.2012 10:33

pingu1

Re: Nechapu

..unos letadel 9.11 byl proveden

..nozi typu  "tepichmesser" , ktere propasoval do letadla  clovek z letistniho personalu..

to jen tak na okraj , bijci za osahavani a rentgenovani na  letisti...:-P

0/0
22.3.2012 11:10

captain cook

Re: Nechapu

cestujeme letadlem hodne casto a nikdy jsme nemeli zadne potize s bezpecnostnimi kontrolami.

Vsiml jsem si, ze tady nejvic remcaji lide, kteri toho moc nenacestovali.

0/0
22.3.2012 13:38

pingu1

Re: Nechapu

..srabsky uhejbas z otazky...;-)

0/0
22.3.2012 15:28

pytlas

Re: Nechapu

Tak jednu ze života z vlastní zkušenosti: Mým malým dcerám vyhodili před odletem do Egypta průhledné plastové pistolky na vodu (to průhledné zdůrazňuji, ať někdo nenamítá něco o žíravině a pod.).

Běžně kontrola nepustí ani nůžky na nehty. Ovšem v bussines třídě se servíruje k jídlu kovový příbor, v palubním prodeji si běžně koupíte skleněnou láhev, atd. Letištní kontroly nejsou ani tak o bezpečnosti, jako o vyvolání iluze u cestujících, že je to pod kontrolou.

+2/0
22.3.2012 12:04

captain cook

Re: Nechapu

kazda kontrola je jina. Kdyz cesti bezpecaci vyhazuji plastove pistolky, muzes se jich zeptat proc.

 Cestujjici v business jsou obvykle castejsi zakaznici aerolinky, kteri jsou svym psychologickym profilem povazovani za neco o stupen verohodnejsiho nez nejaky manik v cattle class, ktery leti jednou za uhersky rok a kouka neutratit prilis mnoho za sedadlo. Jeden z duvodu, proc i dnes dostavaji lepsi kvalitu prostirani. s yemi sklenenymi lahvemi, uznavam, to aerolinky jeste nevyresily. Nektere uz v economy neserviruji/neprodavaji vino ve sklenenych lahvickach, ale plastovych.

0/0
22.3.2012 13:46

pingu1

Re: Nechapu

..jo cattle.. aha, takze si navic jeste namyslenej...Rv

0/0
22.3.2012 15:29

pingu1

..unos letadel 9.11 byl proveden

..nozi typu  "tepichmesser" , ktere propasoval do letadla  clovek z letistniho personalu..

to jen tak na okraj , bijci za osahavani a rentgenovani na  letisti...:-P

0/0
22.3.2012 8:47

captain cook

Re: ..unos letadel 9.11 byl proveden

opakovanim neceho z toho souislost nevyvodis:-P

0/0
22.3.2012 13:52

pingu1

Re: ..unos letadel 9.11 byl proveden

..chytremu napovez...:-P

0/0
22.3.2012 15:30

Cynické H0VAD0

...

...bla bla bla bulvarni lupo, kdyby nekontrolovali vsechny, tak prvni multikulturni rucnikar ovesi decko C4kou

0/0
22.3.2012 8:31

Občan svobodný

Re: ...

Nesmysl, od toho tam jsou bezpečnostní rámy. atd. Toto je jen buzerace, co metro a autobusy? Tam to nevadí, že nejsou kontroly?

0/0
22.3.2012 10:07

captain cook

Re: ...

uz ti nekdo jiny vysvetlil ze jsi vedle jak ta jedle, ale ty bud neumis pochopit precteny text, nebo proste se na nic jineho nez tyhle hloupe placaniny nezmuzes.

0/0
22.3.2012 14:01

Peter-S

WHAT?

Co se otci nelíbilo? Úředník v klidu a jemně prohlídl kluka, jestli mu tam tatík nedal bombu. Čekal jsem od videa nějakej tvrdej zásah, kde dítě málem shodí z vozíku, ale tohle bylo opravdu "v rukavičkách" (a to doslova :D).. No problem.R^

+3/0
21.3.2012 21:30

etg

Re: WHAT?

jasny...jako jo, mohl mu mozna trosku vic pomoct nahoru a dolu a u kontroly decka by treba bylo fajn, kdyby dostalo nejaky bonbon (tech par centu by letiste snad neporazilo....), ale v zasade v poradku...

0/0
22.3.2012 8:39

Vit I.

Re: WHAT?

Víte jak by Amíci řvali, kdyby to dítě dostalo bonbon? ;-D

0/0
22.3.2012 10:34

captain cook

Re: WHAT?

je videt, ze nic o Amicich nevis - jenom si blbe vymejslis;-D;-D;-D

0/0
22.3.2012 14:02

AlenaV 1976

Re: WHAT?

Já tam vidím, že ho téměř z toho vozíku shodil. Kluk evidentně není schopen se sám posadit a balancuje tam.Pro to dítě to musel být dos stresující zážitek. Ale táta rozhodně neměl stát a natáčet.

0/0
22.3.2012 13:17

captain cook

Re: WHAT?

Kdyby tata misto nataceni ke klukovi laskave promluvil a vysvetlil mu to slovy jake 3 lete dite pochopi, pak by bylo vsechno v poradku. Dite se v nezname situaci ze vseho nejdriv ohlizi na to, jak zareaguji rodice. Uklidnujici slova od taty bylo vsechno, co dite potrebovalo slyset.

0/0
22.3.2012 14:05

AlenaV 1976

Re: WHAT?

Na videu je vidět, že dítě má na noze ortézu, nebo sádru, takže minimálně to, že ho neposadil a otec mu, jak se i z videa zdá nemohl pomoci bezohledné bylo. Navíc i zdravé tříleté dítě ve stresu reaguje jinak. A pokud by to bylo dítě s mentální retardací, či autistické rozhodně nepochopí co se děje a proč nemůže být rodič u něho.

0/0
22.3.2012 14:22





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.