Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vyšší daně jsme si nedomluvili, bouří se část ODS proti Nečasovi

Premiérovi bobtná v ODS problém. Mnoha členům vadí, že se ODS zpronevěřila základním principům svého programu. Podílí se na zvyšování nepřímých daní a nejspíš podpoří návrh na progresivní daň z příjmu: lidé by měli platit z příjmu nad sto tisíc třicetiprocentní daň.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

snickim

Zvyšování daní

Osobně nemám rád zvyšování daní a štve mne to, že Nečas na něco takového chce kývnout.

Na druhou stranu bych chtěl upozornit přítomné voliče levice, že i po letošním zvýšení DPH jsou nízkopříjmové skupiny s celkovými daněmi a odvody na úrovni roku 2006-7, tedy tam kde byly v nejlepších časech vlády sociální demokracie. Každý si to můžete spočítat sami. Já si s tím dal trochu práce a vypočítal, kolik daní zaplatí každý ze svého platu plus kolik k tomu zaplatí na DPH. Pro výpočet jsem vzal poměr nákupů v nižší a vyšší sazbě DPH 50:50. Obecně platí, že lidé s nižšími příjmy dají větší podíl na potraviny a další položky v nižší sazbě. Ti s vyššími příjmy naopak platí častěji vyšší sazbu daně (poměr potravin vůči ostatnímu zboží je nižší). To znamená, že ve skutečnosti jejich celkové procentuální platby daní a pojištění budou o něco vyšší než uvádím.

0/0
20.3.2012 11:08

snickim

Re: Zvyšování daní

Plat 8000 Kč měsíčně

rok      2000    2001-3    2004-5    2006-7    2008-9    2010-11    2012

             29%     29%         28%        26%         25%         24%           26%

0/0
20.3.2012 11:11

snickim

Re: Zvyšování daní

Plat 10000 Kč měsíčně

rok      2000    2001-3    2004-5    2006-7    2008-9    2010-11    2012

             31%     30%         29%        27%         25%         24%           26%

0/0
20.3.2012 11:13

snickim

Re: Zvyšování daní

Plat 15000 Kč měsíčně

rok      2000    2001-3    2004-5    2006-7    2008-9    2010-11    2012

             34%     33%         32%        30%         30%         30%          31%

0/0
20.3.2012 11:16

snickim

Re: Zvyšování daní

Plat 20000 Kč měsíčně

rok      2000    2001-3    2004-5    2006-7    2008-9    2010-11    2012

             35%     35%         34%        32%         33%         33%           34%

0/0
20.3.2012 11:17

snickim

Re: Zvyšování daní

Plat 25000 Kč měsíčně

rok      2000    2001-3    2004-5    2006-7    2008-9    2010-11    2012

             37%     36%         35%        34%         35%         35%           36%

0/0
20.3.2012 11:19

snickim

Re: Zvyšování daní

Z uvedeného vyplývá:

Nízkopříjmové skupiny (pod 20 tisíc měsíčně) se i po zavedení změn a vyšších daní mají lépe než za doby vlády ČSSD.

Nejvíce se reformy dotkly lidí s příjmem 20-25 tisíc měsíčně, protože jejich celková daňová zátěž se blíží k rokům 2004-2005, respektive 2001-2003.

0/0
20.3.2012 11:23

snickim

Re: Zvyšování daní

Pro úplné jasno - uvedená procenta pro každou příjmovou skupinu a rok uvádějí, kolik daný člověk zaplatí v % ze svého hrubého příjmu na dani, sociálním a zdravotním pojištění a na DPH z výrobků a služeb, které si z čisté mzdy pořídí. 

Jinými slovy - čím nižší procento, tím méně zaplatil státu a tím více si toho daný člověk může ze svého platu pořídit..

0/0
20.3.2012 11:29

VH75 humanitární bombardér

Nečasovi bobtná tak akorát podbradek

ODS nemůže bobtnat , shnilé věci nebobtnají Rv

0/0
20.3.2012 8:48

pavel.n

Doporučuji přečíst - volební program ODS 2010 !!!!!

Hodně zajímavé čtení  - co slovo to lež !!!

.

http://www.ods.cz/docs/programy/volebni-program2010.pdf

0/0
20.3.2012 4:45

pipina z las vegas

Tak Nečas,

v této chvíli je tu cca 1500 komentářů. A podívej se, v kolika dostáváš podporu.

Skončil jsi, Nečas. Když ne dnes, tak zítra.

+1/0
19.3.2012 20:51

cimina

A budou tak zásadoví i v plnění ostatních volebních slibů?

0/0
19.3.2012 19:47

zrušený3x

To je pravda

Předvolebním heslem bylo nezvyšovat daně. A jeký je to fičák.

0/0
19.3.2012 17:09

AA00_multinekulturní_3

Re: To je pravda

A je pro Nečase takový problém vykopnout toho ekonomického analfabeta a jmenovat nového ministra financí,

který bude umět šetřit ? Zdražovat umí každý tupec.

0/0
19.3.2012 18:29

berkovec

Za koho mluví?

Kdo financuje naše mocipány, že o jejich prohlášeních ani vlastní strana neví?

Za koho vlastně vystupují?

0/0
19.3.2012 16:57

Šulivajda

ODS se zpronevěřila základním principům svého programu

ODS je strana v posledním tažení a čím dříve odejde do zapomnění tím lépe!!

+4/0
19.3.2012 16:00

Qlk_4

Re: ODS se zpronevěřila základním principům svého programu

Levicovych stran mame bohuzel dost, takze zmizi-li ODS, asi se to ani nepozna...

+1/0
19.3.2012 16:16

Qlk_4

Re: ODS se zpronevěřila základním principům svého programu

I kdyz, jak nad tim premyslim, tak to asi jedno neni. kdybych si mohl z levicovych stran vybrat kterou zachovat, tak bych asi byl pro ODS...

0/0
19.3.2012 16:19

AA00_multinekulturní_3

Re: ODS se zpronevěřila základním principům svého programu

Sám jste se opravil, zrovna jsem chtěl napsat to samé. Z levicových stran je jednooký mezi slepými králem právě ODS.;-)

0/0
19.3.2012 18:30

MOPO

Re: ODS se zpronevěřila základním principům svého programu

Snad odejde na pravdu boží...

0/0
19.3.2012 16:24

Aqua

Re: ODS se zpronevěřila základním principům svého programu

Nojo, ale koho pak volit? Voliči sockomančů budou volit sockomanče, i kdyby se upsali ďáblu, ale zbytek aféry zajímají a pak to takhle dopadá...

0/0
19.3.2012 18:24

Agatha Christie

Vláda končí, vážení.

Kalousek přišel o střechu nad hlavou, osaměle se v hotelu u..lastá a bude klid. R^ http://www.parlamentnilisty.cz/parlament/vlada/Miroslav-Kalousek-se-rozvedl-226503

+1/0
19.3.2012 15:35

bolan

Re: Vláda končí, vážení.

Tak to je fakt strašně důležitá informace! Čtenáři Blesku z toho jistě nebou spát a čtenáři Parlamentních listů, které nemají s parlamentem vůbec nic společného o tom budou dlouze živě debatovat!:-))

0/0
19.3.2012 16:07

fantoci

Prostě geniální

Ty modrý ptáci kradou 20 let a ještě mají tu drzost, že nechtěj zvyšovat daně svým soudruhům (nový kapitál), hold se zase budeme muset složit na jejich sociální příspěvek na bydlení a na žrádlo, jako to dostává určitá minorita, žijící v severnější části naší země,;-D

+2/0
19.3.2012 15:26

nesmídolesa

Až zvýšíme

daně na 100% tak dosáhneme kýženého komunizmu. Nedostaneme za práci žádné peníze a vláda se o nás postará tak, jak se stará o cigány. Už se na to těším.;-D;-D;-D

0/0
19.3.2012 15:00

loupeživý baron

Re: Až zvýšíme

No, komunismus nepotřebuje daně, jak je známe dnes, protože státu patří vše a všichni.

0/0
19.3.2012 15:24

bojovnik2

Kabinetní ukázka myšlení ODSáka:

Vyhnat lidi pod mosty, znedostupnit nemocným léky, udělat ze zaměstnanců bezprávné otroky, ano, ano jaká krása a pokrok. Cože, já bych se měl nějakým procentem podílet na řešení problémů společnosti? Zločin, zločin! Ó lidská nízkosti, tvoje jméno je ODS.

+3/0
19.3.2012 14:53

Qlk_4

Re: Kabinetní ukázka myšlení ODSáka:

Blahoslaveni chudi duchem...

0/0
19.3.2012 16:17

Bivoj, biji Odstop a VeVerky

Re: Kabinetní ukázka myšlení ODSáka:

ale i když je chudý je modrý duch mocný

0/0
19.3.2012 18:12

držte si klobouk

ále domluvili, tuhle na posledním jucheché

asi jste byli všichni namol

0/0
19.3.2012 14:51

maruširi.vr.11

Malá ukázka z praxe

Chcete dát děcko do školky. Bydlíte na P4. Zřizovatelem a provozovatelem školky je magistrát P4. Víte, co musíte udělat, aby vám magistrát P4 vzal děcko do školky, která mu patří? Musíte si zajít na magistrát P4 pro potvrzení, že vaše dítě má bydliště na P4 a to pak předat jinému úředníkovi magistrátu P4. Během tohoto nesmyslného kolečka, kdy vás vlastně ďábel posílá k čertu, samozřejmě platíte poplatek. A na tomto principu pracuje 90% všech ouřadů, placených z našich daní.

+7/0
19.3.2012 14:49

čičo

Proč ?

Proč musíme stále drasticky snižovat rozpočet ? Stačí ho udržovat na hranici  100 mld. jako to dělají ostatní státy. A pořád zůstaneme v zadluženosti v popředním pořadí v Evropě. A tím udržíme sociální smír ve státě. Neman snad pravdu   ?

0/0
19.3.2012 14:39

jirka1965

Re: Proč ?

100 mega je dost - to se řítíme směrem k dluhové pasti poměrně rychle.

0/0
19.3.2012 14:41

Paul100

Re: Proč ?

Státní rozpočet, deficit státního rozpočtu, státní resp. veřejný dluh, jsou různé pojmy.

+1/0
19.3.2012 14:42

diskuter99

Re: Proč ?

ne ... nejde o snižování rozpočtu, ale o snižování dluhu, který narůstá tím, jak se zvětšují výdaje státu a zároveň klesají příjmy ... rozpočet jako takový neustále roste (inflace)

0/0
19.3.2012 14:43

Paul100

Re: Proč ?

Nejde o snižování dluhu, ale o snižování deficitu st. rozpočtu. Už si to konečně ujasněte. Dluh od r. 1993 neustále narůstá

0/0
19.3.2012 14:49

diskuter99

Re: Proč ?

ono by mělo jít o snižování dluhu ...., nejen deficitu státního rozpočtu ... pak by byla spousta věcí jednodušší

0/0
19.3.2012 15:09

vejcednes

Spravodlivé by bolo zaviesť 70%-nú daň na mzdu politických

nominantov. A ODS by len na členskom mohla do konca roku vybrať pár stomilónov a vložiť ich do ŠR. Ako prvú splátku za vykonané zlodejstvá. Samozrejme ostatné strany tiež. A nech si tp riešia v členskej základni, kto má koľko dať. Najlepšie si vidia na prsty. :-)

+1/0
19.3.2012 14:34

kazator

za tech zlych komunistu

mel kazdy kde bydlet, co jist. vetsina z nas mela chatu/chalupu, nekdo i dve. bezurocne pujcky na domky, pro novomanzele, na druzstevni bydleni. pozemky na bydleni za halire.

a ted? 10% lidi v exekuci, dalsich 60% flikuje od vyplaty k vyplate a desi se ze skonci na ulici, vsude zlodejske dane, ceny.

+5/0
19.3.2012 14:28

diskuter99

Re: za tech zlych komunistu

ti hodní komunisti vyházeli mraky třídních nepřátel na ulici ze dne na den a bez soudu, před tím, než postavili paneláky / přehrady, tak tam lidem sebrali zem a srovnali se zemí celé vesnice, i za komoušů byl starobní důchod 100 Kč a nikde se člověk nedovolal žádné pomoci ... ani za komoušů nebyly půjčky bezúročné (ano, novomanželská) ...

+2/0
19.3.2012 14:38

kazator

Re: za tech zlych komunistu

dneska se likviduje ekonomicky.

+1/0
19.3.2012 15:17

diskuter99

Re: za tech zlych komunistu

tehdy taky ... a ještě hůř, než dnes .... např. zemědělské dávky ....

0/0
19.3.2012 15:28

jirka1965

Re: za tech zlych komunistu

Tohle asi nemyslíte vážně?

0/0
19.3.2012 14:42

loupeživý baron

Re: za tech zlych komunistu

A že v porovnání s Rakouskem, které po válce bylo na podoblé úrovni jako Česko, zůstalo Česko za 40 let komunismu v ekonomickém výkonu o 30 let vzadu, to už tě netrápí.

Že Rakouský důchodce, který byl doma za sociální případ, byl po revoluci v českých poměrech milionář, to už nevidíš...

A to ani v Rakousku nebylo nic ideálního, resp. bylo tam zhruba totéž, co teď tady.

+2/0
19.3.2012 14:42

diskuter99

Re: za tech zlych komunistu

a to Rakousko ještě tu válku prohrálo je to tak? neplatilo náhodou taky válečné reparace? nebo řekli že byl anšlus, takže nic?

0/0
19.3.2012 14:44

loupeživý baron

Re: za tech zlych komunistu

To nemělo zásadnější vliv.

0/0
19.3.2012 14:45

diskuter99

Re: za tech zlych komunistu

ne? nerozbrali jim vítězné mocnosti průmysl (jako německu) a neodvezli to pryč? a jestli museli platit reparace ... vliv to podle mne má - Čr byla na straně vítězů, průmysl v podstatě nedotčený (ano pár továren to odneslo), zatímco poražení byli takřka bez průmyslu a ještě museli platit .... tedy měli jsme daleko lešpí výchozí podmínky po válce .. ...

0/0
19.3.2012 14:49

loupeživý baron

Re: za tech zlych komunistu

Jistě, lze to vystavět i tak, že Česko (nebo i dokonce celé Československo) bylo po válce v lepším stavu a mělo dokonce lepší výchozí pozici. I když tam dáme tu rezervu, výsledek je více než jasný, není třeba slovíčkařit.

Nejzásadnějším činitelem byla míra svobody, kdy v Rakousku stát zasahoval do lidského života minimálně o řád méně. Byly tam lepší podmínky, vyšší motivace, a to jsou řádově důelžitější faktory, než jestli byly po válce někde více rozbité fabriky...

0/0
19.3.2012 14:55

diskuter99

Re: za tech zlych komunistu

souhlasím. navíc ještě německá mentalita a pracovitost (s pocitem studu z války) a české švejkovství a flákačství ... komunisti naprosto zničili morálku národa, včetně zbytků jeho pracovitosti ....

+1/0
19.3.2012 14:58

loupeživý baron

Re: za tech zlych komunistu

Je to spíš opravdu otázka nastavení prostředí, než nějaké abstraktní německé mentality či švejkovství.

NDR měla podobné prostředí jako Československo a taky velmi podobné výsledky. A nedá se říct, že by na tom NDR byla bídně kvůli tamní národní povaze a mentalitě.

Je to z 95% o systému a prostředí. Jak lidi žijí ve špatném nesvobodném systému, zdají se jako hloupí, neschopní, s podřadnou mentalitou a přitom to mohou být v podstatě ti stejní lidé.

Viz. Severní a Jižní Korea...

0/0
19.3.2012 15:06





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.