Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Belgický autobus nehavaroval kvůli rychlosti, řidič mohl dostat infarkt

Vyšetřovatelé úterní havárie belgického autobusu už úplně vyloučili možnost, že by na vině byla příliš vysoká rychlost. Ve hře však dál zůstává několik alternativ. Řidič mohl náhle dostat infarkt za volantem, nebo nehodu způsobila nějaká technická či lidská chyba. Belgie památku obětí v pátek uctí státním smutkem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ch_geo

Vsem odbornikum na stavbu alpskych tunelu

Neplytvejte energii na chatu bezvyznamneho deniku a podavejte navrhy na adressu : ETH (Eidgenossische Technische Hochschule) Rämistrasse 101  8092 Zürich Schweiz. Byla by to velika skoda nevyuzit dlouholetych odbornych znalosti expertu na stavbu tunelu z CR. Piste prosim pod zn. "Brouk Pytlik prace vseho druhu". Odmena za vitezny navrh nebyla jeste v jeji vysi stanovena, ale vyplacena bude v CHF.;-D

0/0
16.3.2012 8:18

Dr No

Za tragické následky této nehody

může hlavně ten idiot, který navrhl v tunelu ten výklenek s kolmými stěnami ....

0/0
15.3.2012 21:39

Modrý a zelený blesk

---

Jó, po bitvě je generálem každej.

0/0
15.3.2012 22:22

Dr No

Re: ---

Vzhledem k tomu, že se například dělají kvůli bezpečnosti kolem silnic svodidla a podobně, aby se zabránilo možnému nárazu vozidla na překážku mimo vozovku, tak je vytvoření takovéto betonové překážky naprostou idiocií. Ten výklenek měl mít šikmé stěny pod malým úhlem vzhledem k vozovce. Pak by autobus čelně nenarazil, ale sklouzl.

0/0
16.3.2012 0:09

Qíteček v nemilosti cenzůry

Re: Za tragické následky této nehody

A myslíš, že ho tak navrhnul, páč je to sadista, nebo se řídil platnou normou?

0/0
16.3.2012 0:47

Dr No

Re: Za tragické následky této nehody

Pak je idiot ten, kdo navrhoval tuto normu ....

0/0
16.3.2012 1:08

Qíteček v nemilosti cenzůry

Re: Za tragické následky této nehody

Eště že máš ten svět tak jednoduchej....

0/0
16.3.2012 1:16

procensora

R.I.P.

:-/ To je moc smutny. To je velky nestesti.

0/0
15.3.2012 15:29

Duhová víla

Řidič

Asi neumím číst, nebo to ve článcích není...řidič to asi nepřežil, že? Netroluju, fakt nevím.

0/0
15.3.2012 14:36

To je bomba

Re: Řidič

nepřežil myslím ani aktuální, ani záložní řidič.

0/0
15.3.2012 15:13

procensora

Re: Řidič

Pisou ze dva ridici umreli

0/0
15.3.2012 15:27

georgino

Nikdy jsem neřídil autobus

Především chci kondolovat rodičům i pozůstalým po ostatních. Ta lítost asi dostala každého rodiče, dědu či babičku. Co se týče viny, nevěřím, že se nestalo něco mimořádného. Ti chlapi jeli dělat svojí profesionální přístup. Neumím si představit, že nečelili něčemu momořádnému. Na to se přijde, ale mělo by to být poučením pro české autobusáky. Už jenom to, že si sedne za volat s dvěma promile je v podivném kontrastu. Jo, chyba se stane, je jedno kde, ale život to nikdo nedokáže vrátit.

+1/0
15.3.2012 14:27

Lenhii

autobus měl limit 75 km/h dle jeho zadní části

jaktože to vjelo vůbec na dálnici?

0/0
15.3.2012 14:26

oldfashioned Kokodák v2

Re: autobus měl limit 75 km/h dle jeho zadní části

protože je to 15 km přes limit:-)

0/0
15.3.2012 14:47

Marconi 3rd edition

Jenom technická

Pro ty, kdy se podivují nad zkolaudováním tunelu. Na fotce č. 17 jsou vidět na zemi tři čtveřice šroubů, takže tam asi nějaké svodidlo bylo. Ale nebyl jsem tam, tak nevím, každopádně asi v té chvíli moc nezafungoval.

0/0
15.3.2012 14:10

Marconi 3rd edition

Re: Jenom technická

nezafungovalo

0/0
15.3.2012 14:11

BOP B 3AKOHE

Re: Jenom technická

Jsou tam jen přišroubované takové vyšší obrubníky.

0/0
15.3.2012 14:21

Marconi 3rd edition

Re: Jenom technická

Aha, dík za info.

0/0
15.3.2012 14:36

Dr No

Re: Jenom technická

Tam nemohlo být žádné svodidlo, protože ten výklenek je určen k odstavení nepojízdného vozidla.

0/0
16.3.2012 0:15

malcik321

Bus Autobus

Tak mi autor článku smazal příspěvek a opravil bus na autobus. Si fakt borec :-)

0/0
15.3.2012 14:00

Rubik1

Re: Bus Autobus

Pokud vím, tak autor článku nemá možnost mazat příspěvky. Rv

0/0
15.3.2012 14:11

provi_t

On to takový problém ani není, dostat infarkt

http://www.youtube.com/watch?v=gogPllfBvds&feature=g-all-lik&context=G2287f2eFAAAAAAAAAAA

0/0
15.3.2012 13:55

Oodi

Re: On to takový problém ani není, dostat infarkt

to je docela masakr.. by mě nenapadlo že trvá tak dlouho to dostat pod kontrolu, i když to díky komentářům k videu chápu...

0/0
15.3.2012 13:59

Bouše

Dotaz:

Jestli je podle některých diskutérů v pořádku, že ze zdi v tunelu čumí betonová kostka, proč nejsou stejné betonové kostky rozmístěny podél svodidel u všech silnic ? Vždyť by to přece byla nádhera, kdyby se splašená auta zastavovala na těch kostkách a neohrožovala by tak ostatní účastníky silničního provozu. :-)

+8/0
15.3.2012 13:20

swampy1977

Re: Dotaz:

dotaz, trva ti to dlouho vymyslet nejapne otazky nebo to z tebe pada rychleji nez to co z travis od obeda?

+1/0
15.3.2012 13:26

Bouše

Re: Dotaz:

Napřed bych chtěl argument, co je na mé otázce nejapného. :-P

+3/0
15.3.2012 13:29

richu_ch1

Re: Dotaz:

Nejasnost vaší otázky spočívá v rozmístění nesmyslných překážek.

0/0
15.3.2012 13:37

Bouše

Re: Dotaz:

Například v tunelu, že. :-)

0/0
15.3.2012 13:42

richu_ch1

Re: Dotaz:

Tak Vyklenek v tunelu má smysl. To, že vám ten smysl uniká, není téma této diskuse.

0/0
15.3.2012 13:45

Bouše

Re: Dotaz:

Jaký má takový kolmý výčnělek smysl? Jsem jedno ucho. :-)

0/0
15.3.2012 13:55

richu_ch1

Re: Dotaz:

Odstavná plocha, nouzový protipožární východ, servisní přístup k infrastruktuře tunelu ....

+1/0
15.3.2012 13:58

bar.bu.do

Re: Dotaz:

... a šikmá stěna by něčemu z uvedeného vadila?

0/0
15.3.2012 14:01

richu_ch1

Re: Dotaz:

Možná. To se ale neodvažuji tvrdit. Viz diskuse níže k tomuto tématu.

0/0
15.3.2012 14:03

bar.bu.do

Re: Dotaz:

... hmm ... a čemu asi tak ?

0/0
15.3.2012 14:04

richu_ch1

Re: Dotaz:

Třeba by mohla zvýšit riziko provozu v tunelu.

0/0
15.3.2012 14:11

bar.bu.do

Re: Dotaz:

... jak ? Jako svodidlo?

0/0
15.3.2012 14:17

kenobi02

Re: Dotaz:

tak třeba tento černý scénář, pojede kamion a bude to stejná nehoda (třeba infarkt), jenže nezůstane stát o kolmou stěnu, ale podél šikmé se vymrští do protisměru a tam čelně narazí do autobusu s dětma. Teď už ale náraz nebude řekněme v 80km/h rychlosti, ale 2x takový s horšími následky. tak co je lepší, kolmá stěna nebo šikmá???

0/0
15.3.2012 14:19

bar.bu.do

Re: Dotaz:

... tam žádný protisměr není ...

0/0
15.3.2012 14:23

richu_ch1

Re: Dotaz:

a kdyby tam byl, protoze je druha roura kvuli opravam uzavrena?

0/0
15.3.2012 14:26

bar.bu.do

Re: Dotaz:

... byla by tam třicítka ...

0/0
15.3.2012 14:59

kenobi02

Re: Dotaz:

toto jsem nevěděl. a je teda třeba zvážit o kolik by se ta šikmá stěna prodražila oproti kolmé a jakou má "cenu" těch 28 mrtvých. ...:-(

0/0
15.3.2012 14:31

BOP B 3AKOHE

Re: Dotaz:

Jéžiš, to je furt dokola. Samozřejmě, že by nevadila a v tomto konkrétním případě by možná zmírnila následky, ale prodražilo by to stavbu. Navíc jednou je to tak postavný podle normy a tím to končí. :-P

0/0
15.3.2012 14:04

Sanjuro

Re: Dotaz:

ze zdi žádná kostka nečumí

+1/0
15.3.2012 13:28

Bouše

Re: Dotaz:

Trapné slovíčkaření. :-)

+2/0
15.3.2012 13:31

109e

Re: Dotaz:

Nepopchybně ty strany nejsou stejné. Co na tom, že výsledek při střetu je naprosto stejný!

0/0
15.3.2012 13:33

bar.bu.do

Re: Dotaz:

... to ne, jenom je jeden jízdní pruh ukončen kolmou betonovou stěnou ...

0/0
15.3.2012 14:04

Marconi 3rd edition

Re: Dotaz:

Jaký jízdní pruh, proboha?

0/0
15.3.2012 14:12

bar.bu.do

Re: Dotaz:

... záliv ...

0/0
15.3.2012 14:18

Kulhánková, dcera

Re: Dotaz:

Záliv NENÍ jízdní pruh, proboha. Už zase ten tvůj pes?

0/0
15.3.2012 15:27

richu_ch1

Re: Dotaz:

No pokud to sníží celkové riziko, tak proč ne? Ikdyz, se divím, že na to někdo nepřišel už před vámi.

0/0
15.3.2012 13:32





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.