Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Belgická škola oněměla. Rodiče čekají na zprávy o nehodě autobusu

V belgickém Heverlee se v jedné ze dvou škol postižených tragédií autobusu ve Švýcarsku shromáždili rodiče i místní představitelé. Vyučování bylo kvůli tragické nehodě belgického autobusu ve Švýcarsku úplně zrušeno. O osmi dětech zatím nejsou žádné zprávy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Larrax

hrozna tragedie

Nechapu, ze tady nekdo resi takove ptakoviny jako nesrovnalosti v textu.

+3/0
14.3.2012 18:33

ivoš

Tak se dohodněte!

Novinky: oněmělé děti byly po náraze v autobuse uvězněny. iDnes: děti křičely a nemohly ven. Odpusťe mi cynismus, ale podle toho Novinky píšou o mrtvých a iDnes o živých, nebo jak to mám chápat? Senzace a hra na city za každou cenu?

0/0
14.3.2012 17:37

ivoš

Re: Tak se dohodněte!

Je to o pár řádků níž, omlouvám se za překotnou reakci.:-/

0/0
14.3.2012 17:39

Dříč_z_Cejlu

Viděls někdy...

křičet mima..??

0/0
14.3.2012 17:42

ivoš

Re: Viděls někdy...

Viděl. Pana Ladislava Fialku.. Nevydal ani hlásku, a přitom křičel velmi silně. Jestli tomu rozumíš. Ale sem to asi nepatří.

0/0
14.3.2012 17:47

wotomtoje.

To je něco pro novináře a politiky!

Nějaké neštěstí a problémy, které mají více společného s naší republikou se najednou neřeší! Chápu, že je to tragédie, ale proč to je celý den na hlavní stránce? Rv

0/0
14.3.2012 17:30

Larrax

Re: To je něco pro novináře a politiky!

Tak to necti!

0/0
14.3.2012 18:35

wotomtoje.

Re: To je něco pro novináře a politiky!

Já to nectím ty tele! :-P

Samozřejmě že jsem to pochopil, akorát je přesně vidět, jaký píšou troubové jako ty nesmysly, když nepoužívají háčky a čárky!

0/0
14.3.2012 18:59

Henrik_Larsson

Novinářská žumpa v plné kráse!

Novinářskej hyenismus nezná hranic, zveřejňovat zápisky zemřelých dětí, ani moje neobyčejně bohatá zásoba sprostých slov nestačí na to, abych vyjádřil, co si o tom myslím!!!

+2/0
14.3.2012 17:00

the doctor

Děti křičely a nemohly ven. Neubránili jsme se slzám

na novinkách zase píšou "Autobus jel příliš rychle, oněmělé děti v něm byly po nárazu uvězněny", "Na místě nebylo ani slyšet křik dětí. Děti jsou v takových chvílích němé, jsou

ve velkém šoku."

tak jak to teda je

0/0
14.3.2012 16:48

Henrik_Larsson

Re: Děti křičely a nemohly ven. Neubránili jsme se slzám

přijde to opravdu tak důležité to vědět?

+1/0
14.3.2012 16:56

ivoš

Re: Děti křičely a nemohly ven. Neubránili jsme se slzám

TOHLE říkejte novinářům, ne diskutujícím.

0/0
14.3.2012 17:40

stonozka

Re: Děti křičely a nemohly ven. Neubránili jsme se slzám

On to vědět nechce. On jen poukazuje na protiřečící si zprávy. Chce tím asi říct, že by se novináři měli vyjadřovat přesněji a méně emotivně.

0/0
14.3.2012 17:40

ivoš

Re: Děti křičely a nemohly ven. Neubránili jsme se slzám

Ach sorry, já jsem tohle přehlédl.:-/

0/0
14.3.2012 17:38

dahona

Re: Děti křičely a nemohly ven. Neubránili jsme se slzám

Promiňte všichni, je mi úplně jedno, jak to bylo! Sama jsem přišla o syna a vím, jaké peklo prožívají rodiče. Takže neřeším, jak byl článek napsán. Jen je mi nesmírně líto pozůstalých. Je to těžká rána, která nepřestane bolet! Upřímnou soustrast všem.

+2/0
14.3.2012 17:52

MarkétaV.

Re: Děti křičely a nemohly ven. Neubránili jsme se slzám

Naprosto s Vámi souhlasím, mám stejně starého syna a také vím, jak se cítí rodič, který neví jestli jeho dítě žije nebo přežije, mám podobnou zkušenost (můj syn díky Bohu přežil), proto nechápu komentáře některých lidí, takto mohou psát jenom úplní ignoranti!!! Každého normálně smýšlejícího člověka musí zpráva o takové tragedii zasáhnout! R. I. P. ;-(

0/0
14.3.2012 21:05

Larrax

Re: Děti křičely a nemohly ven. Neubránili jsme se slzám

To má tak někdo starosti...

+2/0
14.3.2012 18:36

pavel64

Hrůza

Hrůza, před pár dny ty mrtvé děti v Afghánistánu, teď tady ta nehoda. Chudáci rodiče.

0/0
14.3.2012 16:39

dropa

Re: Hrůza

V tom Afgánistánu se rodiče dlouho netrápili.

0/0
15.3.2012 15:43

BOP B 3AKOHE

Mohlo to být takhle

http://www.youtube.com/watch?v=gogPllfBvds

0/0
14.3.2012 16:38

sámvelkýmao

no

někde psali, že bus jel výrazně rychleji, než povolených 100km/h. žeby i belgičtí řidiči odpojovali omezovače rychlosti?....

0/0
14.3.2012 16:26

momoko

Re: no

V seriozním deníku jménem Blesk

0/0
14.3.2012 16:33

stonozka

Re: no

Asi jsem zbabělec, ale mně připadá i těch 100 km v tunelu dost. Vždycky, když jsem řídila přes tunel, byla ve mně malá dušička... Člověk na to nesmí myslet, co by se stalo, kdyby jediný řidič na tak omezeném prostoru stočil trošičku volant... Chudáci rodiče.

0/0
14.3.2012 17:43

danny47

Re: no

Na busech dost těžko.... Maximálně tak posunutý na 105... aale jestli 100 nebo 105 to při nárazu do zdi je už opravduminimální rozdíl...

0/0
14.3.2012 18:35

echo z ucha

Mám stejně starýho syna

Je to divoch, život před sebou, krásný roky života ... normálně něco snesu, ale tato zpráva mě fakt dostala ... opravdu ... nedokážu si představit co musí rodiče a příbuzní těch dětí zažívat ... a před těmi záchranáři klobouk dolů ;-(

+3/0
14.3.2012 16:24

lesní zvěř

Re: Mám stejně starýho syna

Taky jsem to obrečela. Kdo má děti, pochopí. Resp. i ten, kdo je nemá...;-(

+1/0
14.3.2012 16:35

arniie

Hm

Gdyby nastražil takovou past  projektant u nás,nepřekvapilo by mě to.Za takovou tikající bombu by měl někdo pikat,tolik zmařených životů;-€

0/0
14.3.2012 16:23

rqmark

Re: Hm

Myslím že nemáte pravdu. Návrh tunelů podléhá určitým požadavkům. Takovýchto výklenků je v tunelech mnoho. Pokud projektant splnil veškeré normové předpisy (a troufám si tvrdit že s nejvyšší pravděpodobností ano)  tak to nemůže být jeho. Společnost a její poždavky se často mění na zákaldě tragických událostí. Do havárie titaniku stačilo pokrýt několik procent cestujích záchranými čluny, po havárii musí být pro každého cestujícího místo na záchranném člunu. A tak by se dalo pokračovat... Prostě se dá bohužel říci, že je to chyba společnosti.

0/0
14.3.2012 16:31

arniie

Re: Hm

Tak předpis vytvořil absolutní blbec,a tlupa dalších ho odsouhlasila.Kolmá betonová stěna ve směru jízdy je do nebe volající ho...ina;-€

0/0
14.3.2012 16:36

rqmark

Re: Hm

Možná by jste se měl podívat kolem sebe, kolik je různých blbostí. Většinou je každej nadmíru chytrej po bitvě. Ale třeba se snažte aktivně zapojovot (připomínky, atp.) do tvroby norem a kontaktujte jejich tvůrce :-). S Vaším smělým duchem a rázností to půjde zajísté snadno, a třeba zachránite nějaké lidské životy...

0/0
14.3.2012 16:50

davyjones

Re: Hm

tak jo, vsichni budeme zvesela tvorit normy, delat zdarma za ty, co za to jsou placeni a nemaji ani na to premyslet . takhle nejak?

0/0
14.3.2012 17:34

ivoš

Re: Hm

Vaše reakce je pod dojmem tragédie pochopitelná, ale nikdy žádná norma nebude dokonalá, a) proto, že ji tvoří člověk, b) proto, že podmínky (třeba provozu na silnicích) se časem mění. Chybějící nájezdové pruhy na D1 jsou podle toho taky blbost, ale v době, kdy se dálnice stavěla, to bylo v pořádku. Nikdo nemohl počítat s tak enormním nárůstem provozu. Spíš mě zajímá, proč se na to reaguje s takovým zpožděním.

0/0
14.3.2012 17:45

davyjones

Re: Hm

díky, ani já nedělám dokonalé věci, a už vůbec ne hned od počátku. Někdy je asi vážně potřeba pohled zvenku a zpětná vazba. Ale s hloupostí je třeba pořád bojovat:)

0/0
14.3.2012 19:00

b166er

Re: Hm

Je to řešení používané všude ve světě. U nás jen není moc tunelů dlouhých dost na to aby se zde tento prvek projektoval.

0/0
14.3.2012 18:37

arniie

Re: Hm

K tomu ještě v tunelu,kde řidiče rozptyluje spousta vjemu,přítmí, blikání světel atd.

0/0
14.3.2012 16:40

jupp

Re: Hm

Zadna tikajici bomba.

Autobus zajel plnou rychlosti do bocniho vyklenku, ktere jsou v pravidelnych odstupech a jsou urceny pro bezpecne odstaveni vozidla v nesnazich. aby nepredstavoval nebezpeci. Do toho vyklenku se da pohodlne zajet.

0/0
14.3.2012 17:24

richu_ch1

Re: Hm

Nezajel . Naboural. On totiž napřed skrtnul o krajnici.

0/0
14.3.2012 17:36

jupp

Re: Hm

TRochu slozitejsi. Pravym prednim kolem narazil na pravy obrubnik, prejel na levou stranu, odrel levy bok busu o levou stenu tunelu a prejel na pravou stranu do odstaneho prostoru, kde boural.. A vsichni v okamziku narazu byli pripoutani.

0/0
14.3.2012 20:36

b166er

Re: Hm

Tento výklenek, ironií je, že se nazývá bezpečnotní záliv, slouží k odstavení vozidel. Běžně se takto staví a to tak, že v daném betonovaném pasu se k pojízdnému bednění přidá dodatečná forma pro tento záliv. Předchozí má normální tunelový profil a následující je už rozšířený. Toto řešení je snažší na montáž a provedení, rychlejší a levnější. Kdyby se prováděla varianta se sklonem a existoval o tom článek v době před nehodou, budou tady jistě ti stejní co teď křičí jaký to je nesmysl křičet, jak je to zbytečně drahé a jak by měla být varianta s kolmou stěnou. Lidem se holt nedá zavděčit a nejvíc budou křičet ti co o dané problematice nemají přehled.

+1/0
14.3.2012 18:31

stopKSČM

Děti křičely a nemohly ven. Neubránili jsme se slzám

Ať mi nikdo netvrdí,že to není bulvár:-/

0/0
14.3.2012 16:16

Zao Ce-tung, politický Dr. Cvach

Re: Děti křičely a nemohly ven. Neubránili jsme se slzám

Myslíš, že nekřičely? A že záchranáři jsou lidé bez emocí?

0/0
14.3.2012 16:25

stopKSČM

Re: Děti křičely a nemohly ven. Neubránili jsme se slzám

Proč to tak rozpatlávaj?Ještě že nejsou ty zprávy ozvučené ,tklivou hudu ,jako dávaj k těmto reportážím na Nově bych nevydejchal.

0/0
14.3.2012 16:30

JUDr. Lawyer

Neskutečná shoda okolností

Mikrospánek, zdravotní potíže řidiče nebo cokoliv jiného - a přesně v moment, kdy autobus míjí výklenek. Stačila snad vteřina víc nebo míň a autobus by se "jen" odřel o stěnu tunelu, vysypalo by se nějaký okno a maximálně by došlo k řeznému poranění. Takhle je to masakr ;-(

0/0
14.3.2012 16:15

opportunity

Re: Neskutečná shoda okolností

Mikrospánek se mi moc nezdá, byli na cestě teprve minut.

0/0
14.3.2012 18:52

Ginny

Bezpečnostní výklenek

Takzvaný bezpečnostní výklenek v tunelu zabíjel. Zdá se, že si ho snad řidič spletl s jízdním pruhem. :-(

0/0
14.3.2012 16:14

rqmark

Moc nešťastné

třeba se změní pohled na návrh těch výklenků. Třeba by mohly být lemovány záchytnými svodidly (s plynulým náběhem), nebo by ten portál (ukončení) nemusel být kolmý ale pod půdorysným úhlem 60 stupňů. Prostě aby se případný kolmý náraz v rychlosti eliminoval...

0/0
14.3.2012 16:13

b166er

Re: Moc nešťastné

Plynulý náběh je bohužel velmi náročný na montáž (bednění, výztuž - použít atypické pruty, ručně je vázat, nemožnost použít sítě - jedná se o zborcenou plochu). Tunel je už sám o sobě dost drahá záležitost a onen záliv, výklenek, jej prodražuje - větší kubatury ražby, větší dimenze ostění atd.

Je to smůla, velmi špatná náhoda, že se autobus neotřel o stěnu, ale vjel do tohoto zálivu.

0/0
14.3.2012 18:58

Fair-Play

Tady jsou zese případy pro Chocholouška

jeden se diví a nechápe, proč jezdí děti někam na lyžák když on sám jezdit nechce a druhý nemůže za boha pochopit, že zeď v tunelu kolmá ke směru jízdy může být nebezpečná (jak se ostatně potvrdilo)!!

+2/0
14.3.2012 15:26

jupp

Re: Tady jsou zese případy pro Chocholouška

Vyklenek je pro vozidlo v nesnazich, jam zajede, aby nepredstavovalo prekazku v jizdni draze. Vjezd povlovny, vyjezd neni.

0/0
14.3.2012 17:36

richu_ch1

Re: kterej debil

Při takových konstrukcich se počítá statisticky a vybírá se menší zlo.

0/0
14.3.2012 15:27





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.