Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dárci ledvin mají dostávat „bolestné“. Nejvýše ale jen 24 tisíc

Lidé, kteří se rozhodnou darovat ledvinu, by měli napříště dostávat finanční kompenzaci. Vyplývá to z připravované novely transplantačního zákona. Dárci mají mít nárok na náhradu za ušlý zisk, když kvůli hospitalizaci nebudou moci vydělávat. Částka ale nesmí přesáhnout výši průměrného platu, tedy zhruba 24 tisíc korun. Podle lékařů je to málo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jynx

Ze života...

..zaměstnankyně darovala své šéfové ledvinu . Následně přišla o zaměstnání . Důvod? Měla často zdravotní potíže ;-( ..nechte si své orgány pro sebe , maximálně pro slušné členy své rodiny !!

0/0
26.4.2012 15:10

Pepa z Hongkongu, sponzor ODS

Jak znám Kalouska,

případnému dárci ledviny těch 24.000,-

1. zdaní minimálně 20%,

2. odečte částku od nemocenské,

3. v případě ztráty zaměstnání, sníží o ni podporu v nezaměstnanosti,

4. matkám o ni sníží mateřskou. R^

0/0
15.4.2012 15:43

Pepa z Hongkongu, sponzor ODS

Re: Jak znám Kalouska,

A samozřejmě z částky strhne poplatky za pobyt v nemocnici, případně doplatky za léky.

0/0
15.4.2012 15:45

alísek

ledviny

0/0
15.4.2012 15:30

Jynx

Re: ledviny

Ano , možná budu potřebovat ;-( koncem května.

0/0
26.4.2012 15:11

čulibrkbrk

Kalousek musí

přestat chlastat,nebo ty jeho nebude nikdo chtít,tím příjde o 24 tisíc.;-D

0/0
19.3.2012 11:09

Jynx

Re: Kalousek musí

;-D;-DR^ O jatýrkách víme své ! Bliká černé světélko !

0/0
26.4.2012 15:12

prestomanifesto

To se s darcema roztrhne pytel. Za takovy prachy.

+1/0
19.3.2012 10:52

Host8

Dialýza je drahá a pojišťovnám se ji zřejmě nechce platit.

Pak by ale měly přijít s návrhy - bezplatné zdravotnictví - léky, hospitalizace do konce života zdarma a pravidelné úhrady lázní apod. VZP rozfrcá peníze v IZIPu pro poslance ODS a nic se neděje, ale lidem, co budou riskovat zdraví nabídne mizerných 24 tis. bez krytí jakýchkoliv dalších případných nákladů. To raději pokrytecky vzkáží, že je každý sám odpovědný za své zdraví.

0/0
19.3.2012 9:37

dogi4

Takže, pokud

tomu dobře rozumím, pokud dárce nebude mít zdanitelný příjem, neodečte nic, jakož i nebude moci dostat ani žádnou náhradu, neb nemocenská nepřichází v úvahu.

0/0
19.3.2012 6:40

maniacc

Cena

Kdyz se ledviny budou moct prodavat, stane se z toho zbozi jen pro hornich 10000. Jak tak koukam vetsina z Vas tady by je chtela prodat, ale koupit uz ne! Ten kdo na to nebude mit dost penez ma podle Vas co.....? Regulace je rozhodne na miste!

+2/0
18.3.2012 20:28

Host8

Re: Cena

Je to další krok k naprosté devastaci zdravotnictví. Orgány nesmí být předmětem kupčení. Tady je vidět, jak hluboko správci našeho pojištění klesli. Pořád si hledají nové a nové cesty, jak kupčit, zneužívat lidi a legalizace odebírání orgánů živým lidem za žebračenku jim přijde vhod. Dovedu si představit, že budou zneužívat lidi v nouzi a ti se jim stanou bankou pro jejich kšefty.

+2/0
19.3.2012 9:42

Host8

Re: Cena

... ještě navíc ve zdravotnictví je naprosto pokleslá morálky - doktorům jde o prachy, v IZIPu vidíme přiklad, jak se členové ODS snaží tunelovat pojišťovnu, předražené přistroje aj. je dalším přikladem tunelování a tito morálně pokleslí lidé by měli řídit obchod s orgány. Lidem dají 24 tis. a sami si přisvojí jakou částku za nalezení vhodného dárce? Navíc opravdu spustí propagandu - bylo to Vaše rozhodnutí nechat se odoperovat, neste si náklady na podlomené zdraví sami. A celá řada dalších řečí ....

Morální společnost by nenabízela peníze, ale poskytla by nejlepší péči a kryla zdravotní rizika dárce a minimalizovala je!!!!

+2/0
19.3.2012 9:50

surimi

24 tisíc celkem nebo za měsíc v PN ?

Takže když dárce daruje ledvinu,ale potom se jemu samému po odběru přitíží (např. hojení operační rány per secundam) a nebude moci nastoupit hned do práce,bude muset zůstat delší dobu na PN,tak vlastně ještě prodělá.

0/0
18.3.2012 18:32

psycholog.idnes

Re: 24 tisíc celkem nebo za měsíc v PN ?

Tak předpokládám, že i na ledvinu, jako na zcela jedinečný výtvor každého člověka, se vztahuje autorský zákon. Takže těch 24 000 bude původce ledviny  (v okamžiku, kdy do toho vlezou peníze je potřeba přestat používat nesmyslný pojem "dárce") dostávat každý měsíc až do své smrti a teoreticky dalších 70 let po smrti původce jeho dědicové..:-P

0/0
18.3.2012 18:49

psycholog.idnes

Re: 24 tisíc celkem nebo za měsíc v PN ?

Bylo by dobré,kdyby příjemce ledviny nechodil močit na veřejné záchodky, protože OSA by to mohla chápat jako veřejnou produkci a pravděpodobně by močícího opět zkásla.:-P

+1/0
18.3.2012 18:51

dogi4

Re: 24 tisíc celkem nebo za měsíc v PN ?

No, ono je pak také nutno řádně definovat pojem "veřejný/á", neboť určitě je rozdíl mezi použitím veřejného záchodku, kde většinou močím bez účasti další veřejnosti, a veřejnou produkcí, kde se účast veřejnosti zcela jistě předpokládá.

0/0
19.3.2012 6:39

Don Corleone

Re: 24 tisíc celkem nebo za měsíc v PN ?

Spíš by to měli dostávat rodičové, resp., pokud ještě žijí, pra(...)rodičové dárce. Přeci jen dárce je jen takový "přenašeč". "Stavební materiál" poskytnul někdo jiný.

0/0
18.3.2012 19:23

Jynx

Re: 24 tisíc celkem nebo za měsíc v PN ?

:-):-):-):-):-)

0/0
26.4.2012 15:14

psycholog.idnes

Šulivajda

tu měl dobrý nápad, že na ledviny by měli mít nárok exetutoři.

Já bych řekl nejen exekutoři. Kdo chce podporu, nebo sociální dávky, by musel prokázat, že už nemá žádný majetek, který lze zpeněžit. Tedy že už má například jen po jednom z každého z párových orgánů. Tedy jen jednu ledvinu, plíci, oko... :-P

+1/0
18.3.2012 18:28

Host8

Re: Šulivajda

Ono to tak opravdu vypadá. Stále vymýšlí další a další nápady, jak ještě na něčem vydělat.

0/0
19.3.2012 9:51

Rubik1

Takové bolestné by byl dobrý kompromis

Jenže v článku se píše o pouhé náhradě ušlé mzdy. Takže dárce nic nedostane, pouze nepřijde o svoji mzdu. Pokud si tedy vezme na ty dny dovolenou, tak nedostane nic. Pokud není zaměstnancem, tak také nedostane nic. Prostě nedostane nic za žádných okolností, jenom mu bude v určitých případech kompenzována ztráta.

+1/0
18.3.2012 16:40

Kovis

Re: Takové bolestné by byl dobrý kompromis

A ani ta nemusí být kompenzovaná celá. Přesně tak. No neberte to.

0/0
18.3.2012 17:25

kieferr

hmm

Za života nikomu nic nedám a po smrti jsem to uředne zakázal. ČR mi může polibit p...l stejně jako všichni její ovečky.

+2/0
18.3.2012 16:06

Zná ho někdo? Ne? Pak je to on!

Re: hmm

Stejně by mne zajímalo, jak se to úředně zakazuje. Si jako myslíš, že tě sejme auto, odveze tě záchranka a někdo v časovém presu bude zjišťovat po úřadech, jestli seš nebo nejseš dárce? A na druhou stranu, vcelku bych ti přála, abys takovou ledvinku či srdce potřeboval. Jak bys pak škemral a jak by bylo hezký, kdyby ti každý řekl: polib mi prdel.

+2/0
18.3.2012 16:48

rafi eitan

Re: hmm

Ano, přesně tak se to dělá. Za života sepíšete prohlášení, že nechcete po vaší smrti darovat orgány, toto je evidováno, a v potřebném případě se to okamžitě zjistí. Nesepíšete li - bere se to jako souhlas.

0/0
18.3.2012 16:56

Zná ho někdo? Ne? Pak je to on!

Re: hmm

Už vidím toho doktora, jak leze do pičítače a hledá v nějaké databázi "nedárce" orgánů. NENÍ NA TO ČAS. ;-)

0/0
18.3.2012 17:58

vKrieg

Re: hmm

Radši se nebav o tématech, kterým nerozumíš, jenom ze sebe děláš hlupáka.

0/0
19.3.2012 1:41

Zná ho někdo? Ne? Pak je to on!

Re: hmm

;-D;-D;-D řekl odborník na transplantace..

0/0
18.4.2012 19:48

nazdravi

Re: hmm

Tak se vrat od kud jsi prilez.

0/0
18.3.2012 22:55

Šulivajda

Ledviny

Další možnost pro exekutory!

Není ti co zabavit?Nevadí,nuceně ti vezmeme ledvinu, kus játer a je vystaráno R^

+3/0
18.3.2012 15:25

Caroline P... Bártowa čamrda

Re: Ledviny

VVV vás by měli udělat ministrem zdravotnictví a financí  R^

0/0
18.3.2012 16:17

ducatofil

Re: Ledviny

myslíš, že naši exekutoři toho nejsou schopni

0/0
18.3.2012 17:30

Karlos BS MC

hm-tak to se mně netýká

a kdybych na tom byl nedejžbůh tak špatně, že bych se rozhodl ledvinu PRODAT, nikoli DAROVAT, tak si udělám výlet do jiné země:-)

0/0
18.3.2012 15:23

Zná ho někdo? Ne? Pak je to on!

Re: hm-tak to se mně netýká

třeba do Číny R^;-D

0/0
18.3.2012 16:49

psycholog.idnes

Dělá se z toho zbytečná věda.

Až bude elektronická lékařská knížka fungovat jak má, tak prostě optimálního dárce pro nějakého kulicha přejede nešťastnou náhodou auto. Bude to levnější a navíc zbyde spousta dalších použitelných součástek...  :-P

0/0
18.3.2012 15:01

tom-2718281828459

Re: Dělá se z toho zbytečná věda.

Přejetí autem by mohlo být pro ledvinu zničující. Spíš se udusí horkou bramborou ;-)

0/0
18.3.2012 16:07

macacek

bože to je stát

jedeš darovat ledvinu a proplatí ti lístek na autobus, na mhd už ne... to musíš sám... na benzín taky ne, protože je to moc drahý...

jinak moldavanky jezdí do turecka "darovat" ledvinu za 50 000 dolarů, který pak jdou do izraele pro širokou klientelu z celého světa....

0/0
18.3.2012 14:30

maniacc

Re: bože to je stát

Mas 50000 dolaru na koupi ledviny?

+1/0
18.3.2012 14:54

Pete Notime alias Rainy Day

To je méně než za jedno

slehnutí ministerské konkubíny na stole ministra ;-D

+7/0
18.3.2012 14:00

Caroline P... Bártowa čamrda

Re: To je méně než za jedno

zapoměl jste na V prime minister  Tlustýnka V

+2/0
18.3.2012 14:31

Kidkid

Jen ještě dotaz

kolik dostanou pozůstalí po zemřelém, když souhlasí s darováním orgánů pro lékařské účely? Nebo to je zdarma v rámci pitvy?

+2/0
18.3.2012 13:46

Petr-007

Správná připomínka.

Stejně jako v zmíněném případě, napakujou se všichni - doktoři, farmaceutický průmysl, nemocnice, jen ti co by doopravdy měli něco dostat nedostanou nic nebo minimum. Pokud ten zesnuly treba dluzil na danich pak Heger nejen ze bezostysne zdarma pouzije jeho organy, ale jeste za vami Kalousek drze posle vymahace z financniho uradu.

+1/0
18.3.2012 13:57

rafi eitan

Re: Jen ještě dotaz

Jistě, že nedostanou nic. Bere se to jako dobrá vůle zemřelého, a je to dobře.

+3/0
18.3.2012 14:05

ducatofil

Re: Jen ještě dotaz

Nic, ti se tohle ani nikdy nedozví a pokud to zakáží, doktoři to nerespektují, chybějící část se vycpe novinama, aby nebožtí držel tvar, stejně se to pak povinně spálí žehem a nikdy nikdo nic nezjistí. Neboj, tohle mají velice dobře promyšleno.

0/0
18.3.2012 17:33

fitzie

mít ledviny v háji

byla bych ochotna uvažovat v řádu statisíců až milionu. a to nejsem bohatá. než trávit život po dialýzách, tak raději umřít - nebo zaplatit dárci, který má dvě zdravé ledviny, ale zase potřebuje peníze.

+1/0
18.3.2012 13:46

maniacc

Re: mít ledviny v háji

Nic o tom nevis a delas chytrou, ostatne jako vsichni tady.

+1/0
18.3.2012 14:55

Kidkid

Skoro bych napsal bez komentáře,

ale nedá mi to. Má někdo z diskutérů znalost za kolik koupí ledvinu nějaká zahraniční společnost? Přece když dá někdo v USA třeba milion tak je to snad smlouva mezi dárcem a tamním nemocným. Nikdo nikomu přece nemůže zakázat aby jeden z párových orgánů prodal v cizině.

Nevím kolik by se našlo dárců, ale zatím jsem četl jen o darování v rodině.

+1/0
18.3.2012 13:42

net.Xtreme se nevzdává

Kolik z vás by odmítlo prodat ledvinu

za 24 tisíc?

A za milion? A za miliardu? Pokud se oháníte dobrem a zdravím, víte kolik dobra se dá za miliardu napáchat a o kolik si můžete prodloužit život?

0/0
18.3.2012 13:41

Kidkid

Re: Kolik z vás by odmítlo prodat ledvinu

Víte kolik mafiánů a vykuků by si na tu Vaši miliardu "brousilo zuby"? Mimo toho takoví, co mají miliardy moc dobra nenapáchají, protože se snaží, aby ty miliardy měli dvě.

0/0
18.3.2012 13:44





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.