Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Lidé z Fukušimy nesou známky kontaminace, radiace působí 200 km daleko

Už je to rok, co zemětřesení a následná vlna tsunami poničily jadernou elektrárnu v japonské Fukušimě. Radiace ale stále působí až 200 kilometrů od poničených reaktorů. Lidé žijící v tomto okruhu nesou známky kontaminace z místních potravin, uvedla ve středu laboratoř francouzské nevládní organizace ACRO.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ProEvropan

Nakreslate si kolem Temelina kruh o polomeru 25 km

Z diskuze vyplyva, ze ty desitky tisicJaponcu se vystehovalo do telocvicen jenom proto, ze radi trampuji. Protoze se jim to zalibilo, opustili svoje obydli a ziji v provizoriu. Asi netusi, ze existuji odbornici v Cesku, kteri by jim to vysvetlili.

0/0
9.3.2012 10:10

celim

závod po stopách radioaktivního mraku na Ukrajině proběhl,

ale nikde jsem nečetl o nějakém nárůstu případů rakoviny mezi závodníky!

0/0
8.3.2012 12:22

vransen

Naměřili u dospělých

o nic nejde, smeteno ze stolu. Jenže tímhle svinstvem jsou postiženy třeba i těhotné a kojenci. Ať si každý odpoví sám, jak moc by se tam hrnul? Pozemky a nemovitosti tam teď budou určitě velmi levné.

0/0
8.3.2012 9:13

celim

Re: Naměřili u dospělých

Nevím, kolik bylo mezi těmi 20000 obětmi tsunami těhotných!

0/0
8.3.2012 9:19

vransen

Re: Naměřili u dospělých

Nechápu, proč pořád potřebujete řešit lidi, kteří už to mají dávno za sebou? Navíc v důsledku pohromy, kterou nelze předvídat, ani ovlivnit? Já píšu o těch, co žijí a jaký je jejich výhled do budoucnosti.

0/0
8.3.2012 9:24

stroup

Re: Naměřili u dospělých

Tak třeba celim by se svoji těhotnou manželkou na kukandu k černobylu nebo fukušimě jel.. každej jsme nějakej..:-)

+1/0
8.3.2012 9:25

MiroTR

Re: Naměřili u dospělých

K Fukušimě klidně.  Větší dávku radiace bych zřejmě schytal při cestě tam a zpět.

0/0
8.3.2012 9:32

stroup

Re: Naměřili u dospělých

vidíte, já bych ji asi nepustil ani do letadla na dálkovou cestu.. vzhledem k tomu kolik příbuzných už mi zařvalo na raka...

0/0
8.3.2012 9:41

MiroTR

Re: Naměřili u dospělých

Dnes jsou radiační normy (pro civilní obyvatelstvo) natolik přísné, že se daleko více projevují jiné vlivy.  Mimo jiné i to, že dříve se dost lidí třeba ani toho propuknutí rakoviny nedožili.  Zemřeli dříve na něco jiného, co se dnes dá léčit, nebo operovat, anebo už se nepoužívá (PCB a podobné chemikálie).

0/0
8.3.2012 10:01

mc.vlada

Re: Naměřili u dospělých

Lež

+1/0
8.3.2012 10:41

celim

Re: Naměřili u dospělých

No těhotenství má už 30 let za sebou, ale nicméně do Černobylu bych ji nevzal ani tehdy. Ve Fukušimě se toho víc napsalo, než tam po tsunami hrozilo on je značný rozdíl mezi bezpečnostními normami a skutečným nebezpečím!!! Je faktem, že radioaktivní záření může u citlivějších jedinců vyvolat rakovinu, ale jedná se spíš o masívní dávky. Japonské normy jsou přísnější než naše a ani překročení těch našich nemusí uškodit. No a když srovnám těch 20000 mrtvých oproti možná hypotetíckých několika mrtvých vlivem záření, tak to je vcelku zanedbatelné. Ono se jedná spíš o teoretizování než že by něco skutečně hrozilo.

0/0
8.3.2012 11:15

MiroTR

Re: Naměřili u dospělých

Výhled do budoucnosti těch, co je zasáhlo zemětřesení, nebo tsunami je často horší, než těch, co jsou v té mírně kontaminované oblasti.

0/0
8.3.2012 9:31

vransen

Re: Naměřili u dospělých

Možná jde o to, co můžete ovlivnit a co ne.

0/0
8.3.2012 9:34

Stoura

Re: Naměřili u dospělých

jak ovlivníte zemětřesení nebo tsunami?

0/0
8.3.2012 9:56

vransen

Re: Naměřili u dospělých

Podívej Stoura, posledně ses tady moc nevycajchnoval s chlazením plynového hořáku a tohle je zase úvaha stejným směrem. V němčině existuje na podobný styl náhledu na problematiku termín Fachidiot. Sorry, na tohle nebudu reagovat.

0/0
8.3.2012 10:02

Stoura

Re: Naměřili u dospělých

V čem konkrétně jsem se podle Vás "nevycajchnoval"? Podle mne jsem nenapsal nic, co by nebyla pravda. Pokud ano, uveďte prosím co.

I když si myslím, že právě proto, že jsem napsal pravdu, nebudete reagovat.

0/0
8.3.2012 10:10

vransen

Re: Naměřili u dospělých

Napsal jste to správně, to nepopírám. A máte i znalosti z oboru, což oceňuji. Akorát nemáte ten potřebný nadhled, což je vidět i z vašeho předchozího dotazu.

0/0
8.3.2012 10:17

Stoura

Re: Naměřili u dospělých

Myslím si, že nadhled mám. Jenže asi nadhlížím z trochu jiného úhlu než Vy.

Můj předchozí dotaz měl především ve zkratce naznačit, že účelově používáte různá kritéria při posuzování rizik.

0/0
8.3.2012 10:27

Kulhánková, dcera

Re: Naměřili u dospělých

Pro vás ale nadhled = hlava napadená protijadernou "eko" hysterií.

0/0
8.3.2012 13:02

MiroTR

Re: Naměřili u dospělých

To asi ne.  Ale právě ta kontaminace se dá ovlivnit.  Na rozdíl od Černobylu byli obyvatelé informování a mohli proto odejít z ohrožené oblasti.

+1/0
8.3.2012 10:03

celim

Re: Naměřili u dospělých

Navíc se tam provádí důsledná dekontaminace. Jde dělat dosti dobře díky tomu, že je to tampo katastrofické tsunami dost zplanýrované a pak, záření je úplný detail oproti jiným škodám způsobeným tou tsunami.

0/0
8.3.2012 11:19

ducatofil

Jasně ekoteroristický

aktivistický spolek naměřil. Tak to určitě budou jako vždy "pravdivá" data;-D;-D;-D

0/0
8.3.2012 7:49

celim

Re: Jasně ekoteroristický

Jo, naměřili data odpovídající přírodnímu pozadí u nás!

0/0
8.3.2012 11:24

ingchemik

Nechci to zlehčovat,

Katastrofa to jistě byla, ale kolik že to poškození JE mělo obětí? Rád bych někdy někde viděl i dlouhodobou statistiku, tedy nakolik vzrostla nemocnost či úmrtnst v dané oblasti. Vím, že je na to ještě brzo, ale napsat, že v moči je césium bez informace o tom, jaké to může mít v konkrétním případě následky, je poněkud zavádějící. Hrůza, ti Japonci svítí, jakto, že k nám můžou jezdit na dovolenou???

+2/0
8.3.2012 6:29

stroup

Re: Nechci to zlehčovat,

kolik? dvě.. jeden se koukal ale byla tam tma.. no a ten druhej mu půjčil zapalovač aby si posvítil..

0/0
8.3.2012 8:13

MiroTR

Re: Nechci to zlehčovat,

Pokud je v moči cesium (stopové množství), znamená to mimo jiné, že se z těla vylučuje a tedy dál neškodí.  Což je rozdíl proti Černobylu, kde se jednou vdechnutého prachu nezbavíte do smrti.

0/0
8.3.2012 8:54

vransen

Re: Nechci to zlehčovat,

Vést nějakou velmi přesnou statistiku není možné. Ty lidi vystěhovali jak v případě Černobylu po celé zemi, čímž se ztrácí spojitost s havárií. (Na čele to nikdo napsané nemá). Pokud tedy něco vzroste, tak leda nějaké místní průměry daleko od místa havárie. Tyhle hodnoty se ale celkem logicky nebudou lišit od místního normálu, takže pak se dá krásně argumentovat, jak o nic nejde.

0/0
8.3.2012 9:11

Stoura

Re: Nechci to zlehčovat,

Na té Ukrajině se samozřejmě zvlášť sledují lidé, kteří byli vystěhování ze zasažené oblasti. A pokud by na ně mělo ozáření vliv, mělo by se to mezi nimi projevit v porovnání s celostátním průměrem. Můžeme zkusit dohledat statistiky.

0/0
8.3.2012 14:02

mc.vlada

Lžou a lžou

Při katastrofě byl svět ujišťován, že vlastně o nic nejde, i paní drábková tvrdila, že se vlastně nic neděje, srovnáví s Černobylem absolutně není na místě, a jediné, co uniká, je radioaktivní jód s poločasem rozpadu 7 dní, tedy brnkačka. Nedávno už jsem se dočetl, že do može uteklo něco jiného, s poločasem rozpadu 30 let a že je zamoření cca 20% ve srovnání s Černobylem. Nyní se dočítám, že jsou kontaminovaní lidé až ve vzdálenosti 200 km od elektrárny. Jak dlouho budou ještě demokratická média lhát stejně jako komunisti. Vždyť to byl jeden z argumentů proti bolševikům, proč je demokracie lepší. A dneska lžou stejně. Tak v čem jsou lepší???

0/0
8.3.2012 6:16

Mražená spermie

Re: Lžou a lžou

něvěř všemu co kdo někde napsal. ;-)

0/0
8.3.2012 6:32

mc.vlada

Re: Lžou a lžou

Tak na co pak jsou svobodná média, když se jim stejně nedá věřit?

0/0
8.3.2012 6:44

MiroTR

Re: Lžou a lžou

Nevím, co tvrdila nějaká Drábková u vás,  ale rozhovory s paní Drábovou si můžete najít na netu.  Tam říká, že u nás se opravdu nic neděje (navýšení je sotva měřitelné) a v Japonsku se jedná (mimo elektrárnu) o překročení normy, ale ne o výši, co by byla smrtelná.  Na následky tsunami a zemětřesení zahynulo skoro 20 tisíc lidí, na následky radiace nikdo.

+3/0
8.3.2012 6:34

mc.vlada

Re: Lžou a lžou

Zatím !?!

0/0
8.3.2012 6:43

MiroTR

Re: Lžou a lžou

Ano, zatím.  Stejně tak, jako zatím nezemřel na ozáření nikdo z Temelína.

0/0
8.3.2012 6:59

mc.vlada

Re: Lžou a lžou

Nějak se vám to motá, v Temelíně přeci nebyla žádná katastrofa a až na drobnosti nedošlo k masivnímu úniku radiace jako ve Fukušimě. A že na ozáření neumírají lidé hned, pokud není dávka fatální, ale třeba i po několika letech, se učí už na základní škole.

+2/0
8.3.2012 7:03

MiroTR

Re: Lžou a lžou

Ale dávky ozáření jsou srovnatelné.  Ano, po řadě let se může projevit i to, že často létáte, že bydlíte v domě z plynosilikátů, atd.  Další rozdíl je v tom, čím jste kontaminován, tedy jaký je poločas rozpadu toho prvku a po jakou dobu.  Pokud budete dýchat prach v jáchymovském dole, jste na to podstatně hůř, než při kontaminací jódem, i když je okamžitá dávka podstatně vyšší, atd.

+1/0
8.3.2012 7:13

mc.vlada

Re: Lžou a lžou

Jo, ale ve Fukušimě podle posledních informací uniklo docela dost cesia s poločasem rozpadu 30 let, srovnávat to s dávkami, které člověk dostává třeba v letadle nebo jako zaměstnane JE je hloupé.

0/0
8.3.2012 10:37

Stoura

Re: Lžou a lžou

Naopak. Je dobré to porovnat.  Hloupé je se takovému porovnání vyhýbat.

Vnitřní kontaminace může samozřejmě být horší, ale také nemusí. Vždy záleží na konkrétním porovnání konkrétních hodnot.

+1/0
8.3.2012 11:00

MiroTR

Re: Lžou a lžou

Cesium se v organismu neusazuje, na rozdíl od těžkých kovů (plutonium).

0/0
8.3.2012 16:56

mc.vlada

Re: Lžou a lžou

A mimo jiné paní Drábková v televizních rozhovorech komentovala i situaci přímo na místě s tím, že z těchto reaktorů nemůže v podstatě nic nebezbečného uniknout, jsou bezpečné, nemůže se v nich z principu roztavit palivo a kontaminace mimo elektrárnu je takřka vyloučena. já jsem to sledoval pozorně a tyhle její kecy si moc dobře pamatuji.

+4/0
8.3.2012 6:47

MiroTR

Re: Lžou a lžou

Inu - ta Drábková není odborník na JE. ;-D  Přečtěte si spíše něco od odborníků z ÚJB.

0/0
8.3.2012 6:58

mc.vlada

Re: Lžou a lžou

Není??!!???    proč potom vede úřad který vede proboha?????

0/0
8.3.2012 7:03

MiroTR

Re: Lžou a lžou

Úřad vede paní Drábová, jestli jste to ještě nepostřehl. ;-);-D;-D;-D

0/0
8.3.2012 7:14

mc.vlada

Re: Lžou a lžou

No tak jsem ji zdrobnil, na skutečnosti to však nic nemění, no ale hlavně že to některým ubožákům udělalo radost.

0/0
8.3.2012 10:39

MiroTR

Re: Lžou a lžou

Pokud si někdo nepamatuje ani jméno, které se vyskytuje v této souvislosti pravidelně, jak mohu věřit tomu, že si pamatuje jiné věci ?

+1/0
8.3.2012 16:59

celim

Re: Lžou a lžou

Překročení normy, kteá je daleko tvrdší než normy u nás a v Evropě.

0/0
8.3.2012 8:41

celim

Re: Lžou a lžou

My jsme tady stejněkontaminováni jako ti lidé 200km od Fukušimy! Co s tím nděláme!

0/0
8.3.2012 8:22

MiroTR

Re: Lžou a lžou

Dáme si na hlavu alobal a budeme sledovat větry ! ;-D;-D;-D

0/0
8.3.2012 8:56

celim

Re: Lžou a lžou

Výborný nápad! Už sháním alobal! ;-D

0/0
8.3.2012 9:18

MiroTR

Re: Lžou a lžou

Fajn.  A jak jste na tom s větry ?  ;-D;-D;-D

0/0
8.3.2012 9:23





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.