Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Čeští piloti s gripeny tankují palivo za letu

Natankovat do stíhačky palivo za letu patří mezi složité manévry. Poprvé v historii si to vyzkoušeli i čeští piloti s gripeny. Podívejte se na unikátní videozáběry z jejich výcviku nad Švédskem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Cizurator

Výborně!

Je vidět, že tradice českého vojenského letectví žije s dobou. Jen tak dál!R^

[>-][>-][>-][>-][>-][>-][>-][>-]

0/0
7.3.2012 15:14

Píter

No vida.

Jsme na sklonku pronájmu, a takový pokrok. Pro obranu to nepotřebujem. K čemu nám to bylo dobré? Za nedlouho propukne litý boj o nové stihačky. Celý tento kolotoč, a i jiné veletoče se točí k  financování zločinecké kasty, která je po parlamentních volbách právě u moci.

0/0
7.3.2012 13:48

Chudým bral, bohatým dával..(22)

Měli by udělat live přenos, jak poletí tankovat do Švédska

já bych se na to rád podíval, start v Čáslavi, nějaké to video z letu - Mach 1 / 2 , cvičný útok na nějakou loď, všechno pěkně live, myslím, že sledovanost by byla dobrá V[>-]V

0/0
7.3.2012 13:12

strycek-Joe spol. s r.o.

To jako budou s půjčenými Grippeny

bombardovat na lýzynk ?

+1/0
7.3.2012 13:10

calver1

První

pokusy o tankování za letu proběhly již v roce 1920. No vida a naši piloti se to necelých 100 let poté taky začínají učit. Ale budiž poznamenáno, že to není chyba pilotů, ale jejich neschopných velitelů.

0/0
7.3.2012 13:02

Cizurator

Re: První

Kecáte s prominutím blbosti.

Tankování za letu vždy prováděli ti, kteří to potřebují. České letectvo je dosud zaměřeno na obranu našeho vzdušného prostoru, jen nyní se připravují na případné nasazení v rámci jednotek NATO na zahraniční mise.

0/0
7.3.2012 15:16

standik007

Proč ve vzduchu?

A proč netankujou na zemi? To je kvůli ekologům, pač by hrozilo rozlití?

0/0
7.3.2012 12:51

Cizurator

Re: Proč ve vzduchu?

Tankujou na zemi. Když mají dlouhou misi, tak tankují ještě jednou ve vzduchu.

0/0
7.3.2012 15:17

nick

nahofno

ty stíhačky (a  všechny ostatní podobné)  jsou totálně  nahofno ....... to si opravdu myslíte  že si  potřebujeme  pronajímat pár  kusů ???? myslím že  je  čas  zrušit  české stíhací letectvo .......

+1/0
7.3.2012 12:50

ernest

Re: nahofno

Prosímtě napiš teda jakou by jsi navrhoval ochranu vzdušného prostoru. .

0/0
7.3.2012 12:56

sin34

Re: nahofno

L159 - Uplne v klidu... Mame jich hromadu a platime za uskladneni Pente.

0/0
7.3.2012 12:58

albert10

Re: nahofno

Tak to už bychom nemuseli mít nic , vyšlo by to nastejno.

0/0
7.3.2012 13:01

ernest

Re: nahofno

Ani hofno ty odborníku.. L-159 jsou letadla podzvuková jestli jsi to ještě nezaznamenal. To znamená že jejich max. rychlost je jen něco přes 900 km/h což je skoro stejný jako dopravní letadla ( Gripen 2400 km/h). Čili nejsou určeny k ochraně vzdušného prostoru ale především k výcviku a podpoře pozemních jednotech. Stydím se za tebe jaký nesmysl sem píšeš...

0/0
7.3.2012 13:08

sin34

Re: nahofno

Klidne se za me styd. Mne je to tak nejak u (_._) Ja myslim, ze nepotrebujeme nadzvukova letadla. A vpripade, ze by nekdo skutecne mel velmi vazny duvod, abychom potrebovali, stacila by 2 v pronajmu. Osobne vidim za nejvetsi zlo nas kseft s Polakama, kdy jsme se pomerne lacino zbavili velmi slusnych Migu, ktere treba Slovaci dal vesele pouzivaji. Misto toho prisly Gripeny a s nimi korupci prorostla najemni smlouva navic jeste vyjednana pres pana Havu a jeho Omnipol.. A prosim jednej s lidmi s patricnym respektem, nechapu, kde se tady v CR bere ten uzasny patent na rozum spojeny s aroganci a velmi nevhodnym chovanim.

0/0
7.3.2012 20:22

nick

Re: nahofno

O to právě  jde  . Jestli ten prostor  "chránit" ......zkus  se  nad  tím zamyslet . Proti komu ? proti teroristům ? proti rusům ?

0/0
7.3.2012 14:15

Cizurator

Re: nahofno

Vykálet se na tradici nadzvukového letectva by nás stálo více, než ji znovu zavádět v případě krize.

Proberte se. žijete ve světě válek a mezinárodního napětí.

0/0
7.3.2012 15:18

nick

Re: nahofno

Mám alternativní řešení . každýmu bojeschopnýmu muži koupit  kvalitní kolo a  doplnit  zásoby  samopalů ve  skladech . samozřejmě  vše  made in CZ :-) ........ ne  vážně  fakt si myslím že  tento špás  je  v  dnešní době  zbytečný ........

0/0
7.3.2012 14:19

D.Brux

pocit, že koš do kabiny musí narazit

Zažívám v automyčce běžně.

0/0
7.3.2012 12:29

jiriluk1

TopGun

Naper to tam Mavericku.

Roger, roger.

Mayday, mayday, Maverick padá. :)))

0/0
7.3.2012 12:27

Korektní Želva

Re: TopGun

Vždy si vzpomenu na tuhle scénu - http://youtu.be/q4087-nKMVA?t=2m46s

0/0
7.3.2012 12:31

TerMiXnatoR

Technologie fungující díky spalování fosílií,

to jsme fakt případnému nepozemskému pozorovateli hodně k smíchu ;-)

0/0
7.3.2012 12:24

Alex Murphy

Re: Technologie fungující díky spalování fosílií,

Co je to za blábol?

0/0
7.3.2012 12:49

Hnev lidu

Re: Technologie fungující díky spalování fosílií,

letecké palivo se skládá z čeho, hm ? ;-)

0/0
7.3.2012 12:55

antiArab

Dobra prace!!!!

+8/0
7.3.2012 12:08

uss___topeka

hlavne nekupovat F-16,

to je ta nejhorsi mozna volba...

+2/0
7.3.2012 12:08

BukajAktobos

Re: hlavne nekupovat F-16,

Důvod? Relativně levné, masově rozšířené, tuny a tuny náhradních dílů všude po světě, kompatibilní se všemy systémy NATO... Osobně si myslím, že pro nás je nadzvukové letectvo luxus, ale když už, tak F-16 je optimální volba.

+1/0
7.3.2012 12:56

sin34

Re: hlavne nekupovat F-16,

Proc? Protoze TUNEL...

0/0
7.3.2012 12:59

jfb

Re: hlavne nekupovat F-16,

A zbytečně drahé na provoz ...

0/0
7.3.2012 16:37

Hnev lidu

Bravo

další dovednost, která se bude hodit, až naši žoldáci budou házet bomby na civilisty v nějakém neposlušném státě. :-P

0/0
7.3.2012 12:07

BMG

Re: Bravo

Civilisti v neposlušných státech se nejraději zabíjejí navzájem. Třeba v Iráku se jich takhle odpravilo mnohonásobně víc, než se jich povedlo zabít americké armádě. Zřetelně nepochopili, že partizánská válka proti vlastním lidem nemá ten potřebný efekt.;-D

0/0
7.3.2012 12:13

American Eagle

Re: Bravo

Toho bych se v případě gripenů nebál- jednak letadlo není plně kompatibilní s NATO standardy a naši piloti stejně nemají příslušný výcvik, aby mohli útočit na pozemní cíle. Jejich úkolem je ochrana vzdušného prostoru a jezdit na chlastačky Tiger Association. Když měli jít piloti vrtulníků do Afgánu, tak půlka jednotky dala zbaběle výpověď....

0/0
7.3.2012 12:20

jfb

Re: Bravo

Další kecal, co takhle si zjistit podrobnosti?

0/0
7.3.2012 12:34

Hnev lidu

Re: Bravo

nedali snad ti vrtulníkáři výpověď ? :-P Má pravdu. Naši vojáci bojují především o výplatu a teplé místo v klasárnách než se dočkají výsluh. Když je válka, tak do ní jdou buď podivíni, které baví zabíjet lidi, nebo vlastenci, kteří se v civilu živí úplně něčím jiným.

0/0
7.3.2012 12:55

jfb

Re: Bravo

Z Armády nemůžeš jen tak jednoduše dát výpověď. Končili jim smlouvy - odsloužená léta, tak jen neprodloužili smlouvu, na což měli nárok.

0/0
7.3.2012 16:40

Hug0

kolik??

kolik nas ta sranda stoji??

to se zdrazuji zakladni potraviny, aby mohly gripeny tankovat ve vzduchu??

CR hrozi nejake prime ohrozeni, ze si musi vydrzovat nadzvukove letectvo? letectvo ktere se ani nad nasim uzemim neotoci....!!??

hlavnim nepritelem CR je korupce, socialni stat a drogy - s tim ma stat bojovat a na to gripeny nepotrebuje ...

+1/0
7.3.2012 12:03

A jedeme nanovo...

Re: kolik??

chtěl jsem napsat schválně kdo první napíše podobnou hovadinu a než jsem dočetl článek, tak sjet mi předběhl. Takže gratuluji. Jste první, věřím, že v dlouhé řadě vám podobný, kteří neví absolutně nic, ale na všechno jsou odborníci :-P

+3/0
7.3.2012 12:05

DreamTheater

Re: kolik??

Nic navíc, je to součástí ceny za pronájem

0/0
7.3.2012 12:07

TerMiXnatoR

Re: kolik??

nic navíc :D :D :D a proto ten pronájem řeší policie a soudy v obou zemích?

0/0
7.3.2012 12:26

BMG

Re: kolik??

Ano, sociální stát je nepřítel vyžírající erár 10x víc než armáda, je potřeba s ním bojovat.;-D

+1/0
7.3.2012 12:09

Czeczooo

Re: kolik??

vzhledem k tomu, ze naklady na armadu tvori tusim ani ne 1% ceskeho rozpoctu, tak nas tahle sranda nestoji prakticky nic, oproti tomu co nas stoji zastupy zbytecnych uredniku, zastupy nasich vecne nepracujicich spoluobcanu pobirajicich davky, predrazene statni zakazky, atd.

+1/0
7.3.2012 12:10

elektroman

Re: kolik??

pánové si asi rádi hrájí na vojáčky a vzhlíží k USA, žeRv Nepotřebujeme ani Gripeny, ani letectvo....no asi ani armádu. To by se ušetřilo peněz.

0/0
7.3.2012 12:29

jfb

Re: kolik??

Pokud si to myslíte, vraťte občanku a táhněte, když si nepřejete existenci ČR.

+1/0
7.3.2012 12:41

nick

Re: kolik??

co sem motáte  občanku ? na co nám pronájem těch pár  předražených kusů je  ????? Snad  abychom se  mohli paktit .......

+1/0
7.3.2012 12:54

Hnev lidu

Re: kolik??

bohužel naše armáda není protivníkem nikomu. Porazí nás kdejaký stát světa, hůř jsou na tom snad jen Slováci.

+1/0
7.3.2012 12:57

jfb

Re: kolik??

No určitě bychom zvládli Slováky, Maďary a Rakušáky asi také. Ale o to nejde. Armáda je ve špatném stavu, ale dokud alespoň trochu funguje, tak je možné ji RELATIVNĚ levně a rychle dát dohromady. Dokud máte letectvo. lze cvičit piloty, kterých můžete mít o dost více než letadel např., letadla se v případě potřeby dokoupí. Ovšem pokud letectvo/tanky (relativně moderních máme jen 30 ks), atd. tak už je v případě potřeby dohromady nedáte.

0/0
7.3.2012 16:43

Alex Murphy

Re: kolik??

Je to potřeba. O tom se nediskutuje, prostě je to tak. Tečka.[>-]

+1/0
7.3.2012 12:52

Pišvejc

Re: kolik??

Je jedno dost staré přísloví:

Stát, který odmítá živit svoji armádu bude brzy živit tu cizí.

+2/0
7.3.2012 13:13





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.