- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Je to jasne spiknuti, jenze zatim se nepodarilo nikomu odhalit, jak k tomu skutecne doslo a co tim polska vlada sledovala
Z vyšetřování polských orgánů vyplývá, že v inkriminované době došlo k poruše stavění jízdní cesty pro vlak Interregio na správnou kolej a tudíž nemožnosti rozsvícení povolující návěsti, načež výpravčí poslal pomocí přivolávací návěsti Interregio proti správnému směru vstříc IC.
Z uvedeného vyplývá, že ačkoliv technika nepracovala správně, sama o sobě nevytvořila nebezpečný stav, nýbrž lidé, kteří ji obsluhovali a závažným způsobem porušili předpisy při řešení této situace.
Otázkou zůstává, jaký podíl mají na této události, kromě výpravčích, sami strojvedoucí, jelikož při jízdě na přivolávací návěst je třeba přizpůsobit rychlost jízdy daným podmínkám.
"Mlodawski ale v této souvislosti řekl, že vybavení tratě v místě nehody bylo dobře udržované a pracovalo spolehlivě." A pritom mela signalizace 20 minut pred nehodou poruchu. Tak co teda?
Zařízení bylo na sto procent spolehlivé. Správa kolejí za to rozhodně nemůže.