Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Polský prokurátor viní z vlakového neštěstí výpravčího. Ten se zhroutil

Polská prokuratura chce kvůli tragické sobotní srážce vlaků obvinit výpravčího. Pokud by mu prokázala u soudu vinu, hrozí mu za neúmyslné zavinění vlakového neštěstí až osm let vězení, hlásí televize TVN24. V Polsku je kvůli neštěstí dvoudenní státní smutek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Si0 po 4. zákazu

Já měl teda zato, že současné automatizované systémy řízení

jsou natolik blbuvzdorné, že neumožňují pustit dva vlaky na jednu trať proti sobě.

0/0
6.3.2012 10:49

philby

dispečer??

Jestli je v originále "dyżurny ruchu", není to náhodou výpravčí?? ;-D A "špatně nastavil mechanismus", to už jsem byl pod stolem. Mám tušení, že se tomu mechanismu říká výhybka....... :-P

Kdo se trochu orientuje v polštině, zde originál: http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114871,11282341,W_jaki_sposob_pociagi_znalazly_sie_na_tym_samym_torze_.html

0/0
5.3.2012 22:32

JBetak

Re: dispečer??

Nedramatizoval bych to. Překládají spíš z angličtiny než z polštiny  - včera psali "kontroluje" a mysleli tím "řídí", to je typické pro překlady z angličtiny. Mechanismem se spíše míní zabezpečovací zařízení - výpravčí osobně nenastavuje přímo výhybky. Ty nastavuje signalista nebo stroj.

+1/0
6.3.2012 8:09

pidro

Nechcete jít na Novinky?

Tam je to na vaší úrovni.:-/

0/0
5.3.2012 20:15

demon3

To je dobrý

"Vlak jedoucí z Krakova do Varšavy se ocitl na stejné koleji jako protijedoucí souprava směřující z Přemyšle do Varšavy"

To tam maj dvě Varšavy nebo to jeden z nich bral do Varšavy oklikou, podle vzoru "všechny cesty vedou do Říma".

A nebo je chyba ještě někde jinde ???

0/0
5.3.2012 19:01

Qíteček - nikoli alpský

Re: To je dobrý

Křišťálová lupa, no... ;-)

0/0
5.3.2012 19:40

JBetak

Re: To je dobrý

V první zprávě byl první vlak jmenován opačně, z Varšavy do Krakova.

0/0
6.3.2012 8:22

Sharpe

otazka

Nevite, nahodou, jesli jiz na to vznikla nejaka koonspirace, tedy odhaleni, ze to bylo vse zavinene nejakym spiknutim ? Zatim sem nic nenasel, coz je mi divne

0/0
5.3.2012 17:38

Eda.Hans

Lidská chyba je to nejjednodušší, ale jestli to není tím, že

ten zabezpečovací systém je z roku 1860...To je přeci nesmysl nechat rychlíkovou trať na pospas lidskýmu faktoru ? To je nenapadlo za 50 let do toho trochu zainvestovat ?

0/0
5.3.2012 17:06

broskvovyPRD

Re: Lidská chyba je to nejjednodušší, ale jestli to není tím, že

taky nechápu, že to je jen na lidech. :( A vůbec to nebylo jednomu strojvedoucímu podivné, že si to hasí na jiné koleji? Obzvlášť jestli se to jezdí tahle pravidelně... Jsem zvědavý co všechno vyšetří...

0/0
5.3.2012 17:14

turista-

Re: Lidská chyba je to nejjednodušší, ale jestli to není tím, že

Byla tam rekonstrukce a jezdilo se jen po jedné koleji.

0/0
5.3.2012 19:08

Rakeis

Re: Lidská chyba je to nejjednodušší, ale jestli to není tím, že

Už před sto lety věděli že lidskému faktoru nelze v dopravě důvěřovat. U nás při podobné nehodě udělali  v jeden moment chybu 3 lidé. Měli jim doporučit tzv.žezlový systém. Strana co má žezlo pouští vlaky. Ale je fakt že nejvíce nehod je při rekonstrukcích

0/0
6.3.2012 9:06

Arnie

Re: Lidská chyba je to nejjednodušší, ale jestli to není tím, že

Zab. zarizeni chybu asi neudelalo. Jen je holt pravidlo, ze temer kazde rozhodnuti ZZ lze za nejakych podminek obejit "dispecerem". A uz tu bylo psano, ze tam byla rekonstrukce - to je zrovna doba, kdy je spousta zabezpecovacich mechanismu prave "obejita".

0/0
6.3.2012 8:57

zuzkadost

...

to se mi nezdá, dispečer?

0/0
5.3.2012 17:06

villík

Hmmm. A tam v tom okolí:

Krade se tam taky měď ?

0/0
5.3.2012 16:02

JavorMagor

Polsko truchli..

rusi zabavu, sportovni utkani atd, coz tem vagonum vubec nebrani v tom, aby po sobe lezly :-/

Fuj ...

+2/0
5.3.2012 14:58

swampy1977

Re: Polsko truchli..

vazne velmi vtipne, asi mas hodne mindraku

0/0
5.3.2012 15:25

JavorMagor

Re: Polsko truchli..

nvm, prijde mi to aspon jako fer reakce. osobne bych si ten clanek ani vubec necetl, protoze za a, vlakem nejezdim a za b, nikoho v polsku nemam.

Ale kdyz uz tam takovou bulvarni a senzacni fotku dali R^R^, tak jim tam ten koment napisu, at z toho maji kluci novinarsti aspon nejake love, ze jim tu nekdo neco napsal.

0/0
5.3.2012 15:38

kočka

Re: Polsko truchli..

8-o

0/0
5.3.2012 16:20

yenkee

Re: Polsko truchli..

Tvuj nick te prozradil.

0/0
5.3.2012 17:39

zaknaktel

Re: Polsko truchli..

Co přesně provedl? Povinně netruchlí?

+1/0
5.3.2012 17:57

AntiEU

Nehoda

Pendolino kdesi stojí gu polomy, zamrzli mu všechny cd romy. A stalo se. Upřímnou soustrast.

0/0
5.3.2012 14:08

mircxxx

Re: Nehoda

co to je "gu polomy"?

0/0
5.3.2012 14:55

pavouk

Re: Nehoda

Vy nebudete z Ostravy, že?

Není to "gu polomy", ale "u Polomi" (myslí se tím obec Polom) :-)

+2/0
5.3.2012 15:28

lopee

Polsko truchlí po víkendové tragédii

Tak po letecké havárii truchlily, teď truchlí po železničním neštěstí... co přijde? ještě mají moře a spoustu silnic. V době tupých škrtů to není oblíbené, ale co prevence? Ta by neškodila ani v ČR.

+1/0
5.3.2012 14:02

mircxxx

Re: Polsko truchlí po víkendové tragédii

? ony truchlí jen ženy? chlapi netruchlí?

0/0
5.3.2012 14:56

Sean_

Re: Polsko truchlí po víkendové tragédii

ony truchlý jen ženy? chlapi netruchlí?

+2/0
5.3.2012 15:01

opportunity

Re: Polsko truchlí po víkendové tragédii

A to má být vtipné? 8-o

0/0
6.3.2012 8:30





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.