- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Teď už to zpět nikdo nevrátí a kdyby byl kapitán opravdu takový hajzl apod.co se o něm píše, v klidu by se k soudu dostavil a ještě k tomu s úsměvem a dotčeným výrazem,jak ho vůbec moh z něčeho tak hrůzného nařknout...Je to taky jen člověk...Tahle kauza je fakt jak HON NA ĆARODĚJNICE-nebo aspoň v médiích tomu tak je
... nebo mu jde o prachy za co nejdelší líčení?
spravedliva justice v praxi podle zasad demokracie. Nejdriv se musi shromazdit fakta, aby soud mohl na jejich zaklade rozhodnout zda existuje duvod zahajit rizeni proti kapitanovi a /nebo jinym clenum posadky. Ackoliv se to vetsine lidi zda samozrejmosti, spravedlnosti musi byt ucineno zadost. Vysledky predbeznych slyseni dostanou do rukou i obhajci a budou podle toho pripravovat obhajobu.
Ucelem predbezneho liceni je ziskani informaci od pasazeru o chovani kapitana a posadky po havarce,
vedeni evakuace a organizace
jejich zachrany.
Pokud soud rozhodne, ze kapitan a /nebo dalsi clenove posadky maji z ceho se zodpovidat, budou z pasazeru, zachranaru a clenu posadky vybrani svedci pro obzalobu i obhajobu pri vlastnim soudnim procesu.
že kapitán určil kurs lodi sice blízko ostrova, ale po vyzkoušené a bezpečné trase. První důstojník, který měl službu na můstku (kapitán není povinen řídit loď 24 hodin v kuse) ale asi usoudil, že plují příliš blízko pobřeží a nařídil změnu kurzu. Kapitán, který byl v té době někde mimo, si toho pochopitelně všiml, přišel na můstek a nařídil návrat na původní kurz. Možná si předtím (nejspíš v rozčilení nad blbostí prvního důstojníka) nezkontroloval reálnou polohu lodi, do které ji přivedl změněný kurz a tím došlo k nárazu na vyčnívající podmořské skalisko (a nebo se mu už ani nedalo vyhnout). Po nárazu lodi se ale kapitán zachoval velmi profesionálně, protože dokázal s lodí najet na mělčinu pár metrů od břehu a tím zachránil životy velké části cestujících. To opuštění lodi, které mu různí pitomci stále vyčítají, byla jen hloupá formalita, která neměla na další průběh událostí absolutně žádný vliv. Ani přítomnost kapitána by nezachránila ty cestující, kteří uvázli v zatopené část lodi.
Byla to jen jejich volba zariskovat plavbu s italským nagelovaným kapitánem, který by v CZ nedostal kapitánské zkoušky ani, na SPLAVOVÁNÍ VORŮ po Vltavě ! ! !
PS : to je tvrdá - REALITA.
Na druhou stranu loď je pořád částečně nad vodou, takže tam zařvat neměl nikdo. Stačilo organizovat záchranné práce.
ale je vtipne, jak zde kazdy druhy ktery v zivote nebyl na lodi hodnoti namorni manevr o kterem vi uplne houby :)
To myslíte VÁŽNĚ ? ? ?
...lze vystopovat jistou paralelu....
1) Na palubě Concordie vládla: a) pohoda, b) panika, c) ponorka
2) K večeři cestující měli: a) krevety, b) lanýže, c) utopence
3) Schettino měl na můstku: a) nafukovací vestu, b) nafukovací pannu, c) bývalou moldavskou pannu
4) Pasažéři Concordie byli: a) veselí, b) zoufalí, c) na dně
jen mi prijde nejak smesne co bych asi ja, suchozemec a turista, chtel rici k lodnimu manevru na mori? To ze opustil lod je jednoznacne k cemu vyslechy svedku neodbornoku? Mezi nami je to samozrejme personalni vkus jak stravit dovolenou, ale do plovouciho mesta me na dovolenou nikdo nedostane. Ta desna nuda cumet do vody a na jine snobske xichty by me zabila drive nez stroskotani.
kladne hodnotim tve priznani, ze jako suchozemec a turista o namornictvi nic nevis. Duvod k vyslechum pasazeru ale neni ziskani informaci o namornim manevru, ktery navedl lod na utes (k tomu maji odborniky a zaznam z lodni "cerne skrinky"), ale o chovani kapitana a posadky po tom, dodrzovani bezpecnostnich predpisu, vedeni evakuace a organizace zachrany pasazeru.
Posledni dve vety rikaji hodne o tvem zivotnim stylu v Kanade. Jak znamo, severni Amerika nabizi ty nejlevnejsi lodni zajezdy na svete protoze v USA a Kande je nejvetsi koncentrace zajezdnich lodi /nejvetsi koncentrace zakazniku / nejvetsi konkurence. Zvlast vyhodne jsou "last minute" nabidky na zajezdy na kvalitnich lodich. Napr. 4denni zajezdy do Karibiku na lodi Millennium zacinaji od $279 a 7denni na Grand Princess od $399. Podobne to je se zajezdy na Mexickou Rivieru. Nektere nabidky davaji letenky do/z pristavu zdarna pro obcany Kanady a USA. Tyhle lidove ceny umoznuji dovolene pro pracujici, nikoliv pro snoby.
Zato těch 30 lidí který zabil určitě žádný deprese nemá, tak ať si to kapitán klidně užije místo nich, bude mít asi dost času na rozjímání.
dalsi ktery ma hned ve vsem jasno.
a zajít ke zpovědi.
A ulevit si tak.