Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stovky lidí líčily soudu havárii Concordie, kapitán je s depresí doma

V Itálii začal soud rozplétat příčiny lednového ztroskotání obří výletní lodi Costa Concordia. Do toskánského Grosseta svolal stovky lidí. Předběžné líčení mělo posoudit důkazy a odpovědnost obviněných před očekávaným procesem. Podle lodního důstojníka neměl kapitán lodi Francesco Schettino v osudnou chvíli na očích brýle, a neviděl tak, kam loď pluje. Kapitán k soudu nepřišel.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

unnderworld

Bohužel se stalo...

Teď už to zpět nikdo nevrátí a kdyby byl kapitán opravdu takový hajzl apod.co se o něm píše, v klidu by se k soudu dostavil a ještě k tomu s úsměvem a dotčeným výrazem,jak ho vůbec moh z něčeho tak hrůzného nařknout...Je to taky jen člověk...Tahle kauza je fakt jak HON NA ĆARODĚJNICE-nebo aspoň v médiích tomu tak jeRv

0/0
7.3.2012 0:36

jirspi

A co tak jako slavný soud řeší ...

... nebo mu jde o prachy za co nejdelší líčení?

0/0
4.3.2012 15:49

captain cook

Re: A co tak jako slavný soud řeší ...

spravedliva justice v praxi podle zasad demokracie. R^ Nejdriv se musi shromazdit fakta, aby soud mohl na jejich zaklade rozhodnout zda existuje duvod zahajit rizeni proti kapitanovi a /nebo jinym clenum posadky. Ackoliv se to vetsine lidi zda samozrejmosti, spravedlnosti musi byt ucineno zadost. Vysledky predbeznych slyseni dostanou do rukou i obhajci a budou podle toho pripravovat obhajobu.

Ucelem predbezneho liceni je ziskani informaci od pasazeru o chovani kapitana a posadky po havarce,

vedeni evakuace a organizace

jejich zachrany.

Pokud soud rozhodne, ze kapitan a /nebo dalsi clenove posadky maji z ceho se zodpovidat, budou z pasazeru, zachranaru a clenu posadky vybrani svedci pro obzalobu i obhajobu pri vlastnim soudnim procesu.

+1/0
5.3.2012 5:21

Dr No

Celá věc se nejspíš stala tak

že kapitán určil kurs lodi sice blízko ostrova, ale po vyzkoušené a bezpečné trase. První důstojník, který měl službu na můstku (kapitán není povinen řídit loď 24 hodin v kuse) ale asi usoudil, že plují příliš blízko pobřeží a nařídil změnu kurzu. Kapitán, který byl v té době někde mimo, si toho pochopitelně všiml, přišel na můstek a nařídil návrat na původní kurz. Možná si předtím (nejspíš v rozčilení nad blbostí prvního důstojníka) nezkontroloval reálnou polohu lodi, do které ji přivedl změněný kurz a tím došlo k nárazu na vyčnívající podmořské skalisko (a nebo se mu už ani nedalo vyhnout). Po nárazu lodi se ale kapitán zachoval velmi profesionálně, protože dokázal s lodí najet na mělčinu pár metrů od břehu a tím zachránil životy velké části cestujících. To opuštění lodi, které mu různí pitomci stále vyčítají, byla jen hloupá formalita, která neměla na další průběh událostí absolutně žádný vliv. Ani přítomnost kapitána by nezachránila ty cestující, kteří uvázli v zatopené část lodi.

0/0
4.3.2012 3:49

captain cook

Re: Celá věc se nejspíš stala tak

8-o8-o8-o8-o

+1/0
4.3.2012 4:11

jirspi

Re: Celá věc se nejspíš stala tak

... už jsem klidný, protože až si to soud přečte, tak ho osvobodí

+1/0
4.3.2012 15:57

captain cook

Re: Celá věc se nejspíš stala tak

...za predpokladu, ze to Dr No soudu poslal. Je to v jejich zajmu, aby ho vzali vazne, protoze jim to usetri spoustu casu a penez.

Clovek, ktery na Concordii nebyl, nema pristup k zaznamum a vypovedim zachranaru, posadky ani pasazeru ani k cerne skrince ....a prece pripad vyresil raz-dva. Tomu rikam skutecny genius!

;-);-);-);-);-)

+1/0
4.3.2012 22:44

Dr No

Re: Celá věc se nejspíš stala tak

Na to není nic geniálního. Výpovědi cestujících, záchranářů a většiny členů posádky jsou k objasnění příčiny havárie naprosto zbytečné. Pokud někdo tyhle lidi tahá k soudu, tak je to buď naprostý pitomec, nebo jen hraje divadlo pro sdělovací prostředky. Černé skřínky by mohly něco objasnit, pokud by zachytily celou konverzaci na můstku před havárií. Hlavně to, co si řekl kapitán s prvním důstojníkem, který se ale údajně sám přiznal, že svévolně změnil kurz lodi (pokud i-dnes nelže), protože se mu zdálo, že pluje příliš blízko břehu. A že primární příčinou havárie byla nepochybně právě změna kurzu, to je naprosto logické. A rovněž je logické, že by se kapitánem obrovské záoceánské lodi těžko mohl stát pitomec a hazardér, který by vedl loď po neznámé trase. Ostatně se někde také řeklo, že v blízkosti ostrova neproplouval poprvé.

Pokud se jedná o chování kapitána po nárazu lodi na skálu, tak se mu absolutně nedá nic vytknout. Udělal to nejlepší, co se v té situaci dalo udělat.

0/0
5.3.2012 9:04

Tomann

Re: Celá věc se nejspíš stala tak

Dokonala smes faktu a nesmyslu a proto zavery z ni vyvozene jsou nesmysl. 

-

Kapitan volal zachranare se 45 minutovym zpozdenim a opusti lod aniz by koordinoval zachranne prace. Absolutne nic se mu neda vytknout? Genialni zaver. Doufam, ze se prihlasite obhajobe jako hlavni svedek.

+1/0
5.3.2012 10:02

Dr No

Re: Celá věc se nejspíš stala tak

Maximum, co mohl kapitán udělat pro záchranu cestujících, bylo s lodí najet na mělčinu kousek od břehu. A to udělal. V každém jiném případě by se oběti počítaly na stovky, ne-li na tisíce. Bez ohledu na to, jak brzo by zavolal záchranáře a na to, jestli by zůstal na lodi a koordinoval záchranné práce. Na volném moři by se loď nepochybně převrátila a potopila mnohem dřív, než by se z ní mohla při sebelepší organizaci evakuace dostat převážná většina cestujících. Zato v případě, že loď seděla na dně, nezáleželo už vůbec na rychlosti a organizaci evakuace. Lidé by se z ní dostali bezpečně pryč v každém případě. Těch pár nešťastníků, kteří zahynuli, mělo prostě smůlu, že se nedostali buď nešťastnou shodou okolností nebo vlastní vinou včas ze zatopených prostor lodi. Těm nemohl pomoct nikdo, ani kapitán, kdyby "hrdinně" zůstal na lodi ...

0/0
5.3.2012 10:31

Tomann

Re: Celá věc se nejspíš stala tak

Ano pane Schettino. Jak rikate, pane Schettino. 

;-D

+1/0
5.3.2012 10:41

jedenactikilovakoule

Re: Celá věc se nejspíš stala tak

děkujem za rozbor!   8-o

0/0
5.3.2012 6:43

katano

ať jsou rádi, že se vůbec ZACHRÁNILI

Byla to jen jejich volba zariskovat plavbu s italským nagelovaným kapitánem, který by v CZ nedostal kapitánské zkoušky ani, na SPLAVOVÁNÍ VORŮ po Vltavě ! ! !

         PS : to je tvrdá - REALITA. :-P

0/0
3.3.2012 13:45

Englishman

Re: ať jsou rádi, že se vůbec ZACHRÁNILI

Na druhou stranu loď je pořád částečně nad vodou, takže tam zařvat neměl nikdo. Stačilo organizovat záchranné práce.

+2/0
3.3.2012 14:24

captain cook

Re: ať jsou rádi, že se vůbec ZACHRÁNILI

jo, Ceska paroplavba a jine plavebni instituce - svetovy zdroj kvalitnich namorniku;-D

0/0
4.3.2012 3:40

Chytrakz hospody

Re: ať jsou rádi, že se vůbec ZACHRÁNILI

Zy si myslíš, že splavování vorů po Vltavě je nějaká sranda, kterou se může bavit každý nedouk;-O;-D

0/0
5.3.2012 13:06

rob_kteryten

No tak nechci se kapitana nak zastavat

ale je vtipne, jak zde kazdy druhy ktery v zivote nebyl na lodi hodnoti namorni manevr o kterem vi uplne houby :)

0/0
3.3.2012 13:44

katano

Re: No tak nechci se kapitana nak zastavat

To myslíte VÁŽNĚ ? ? ? :-P

0/0
3.3.2012 13:46

Nenic mi me triangly

Re: No tak nechci se kapitana nak zastavat

kolik lodi jsi uz ridil? ;-D

0/0
3.3.2012 14:15

uss___topeka

Re: No tak nechci se kapitana nak zastavat

ja kdyz byl maly, tak sem si braval s sebou do vany lodicky...pocita se to?

0/0
3.3.2012 14:46

Englishman

Re: No tak nechci se kapitana nak zastavat

Problém je v tom, že o něm houby věděl asi i Schettino :-)

+2/0
3.3.2012 14:25

Antidukat

V chování Schettina a řidiče Neoplanu od Nažidel Krbce...

...lze vystopovat jistou paralelu....

+1/0
3.3.2012 13:37

Antidukat

Malý kviz pro čtenáře Idnesu

1) Na palubě Concordie vládla:  a) pohoda, b) panika, c) ponorka

2) K večeři cestující měli:  a) krevety, b) lanýže, c) utopence

3) Schettino měl na můstku:  a) nafukovací vestu, b) nafukovací pannu, c) bývalou moldavskou pannu

4) Pasažéři Concordie byli: a) veselí, b) zoufalí, c) na dně

+1/0
3.3.2012 13:35

Nenic mi me triangly

vubec se nechci kapitana zastavat

jen mi prijde nejak smesne co bych asi ja, suchozemec a turista, chtel rici k lodnimu manevru na mori? To ze opustil lod je jednoznacne k cemu vyslechy svedku neodbornoku? Mezi nami je to samozrejme personalni vkus jak stravit dovolenou, ale do plovouciho mesta me na dovolenou nikdo nedostane. Ta desna nuda cumet do vody a na jine snobske xichty by me zabila drive nez stroskotani. :-)

0/0
3.3.2012 13:32

captain cook

Re: vubec se nechci kapitana zastavat

kladne hodnotim tve priznani, ze jako suchozemec a turista o namornictvi nic nevis. Duvod k vyslechum pasazeru ale neni ziskani informaci o namornim manevru, ktery navedl lod na utes (k tomu maji odborniky a zaznam z lodni "cerne skrinky"), ale o chovani kapitana a posadky po tom, dodrzovani bezpecnostnich predpisu, vedeni evakuace a organizace zachrany pasazeru.

Posledni dve vety rikaji hodne o tvem zivotnim stylu v Kanade. Jak znamo, severni Amerika nabizi ty nejlevnejsi lodni zajezdy na svete protoze v USA a Kande je nejvetsi koncentrace zajezdnich lodi /nejvetsi koncentrace zakazniku / nejvetsi konkurence. Zvlast vyhodne jsou "last minute" nabidky na zajezdy na kvalitnich lodich. Napr. 4denni zajezdy do Karibiku na lodi Millennium zacinaji od $279 a 7denni na Grand Princess od $399. Podobne to je se zajezdy na Mexickou Rivieru. Nektere nabidky davaji letenky do/z pristavu zdarna pro obcany Kanady a USA. Tyhle lidove ceny umoznuji dovolene pro pracujici, nikoliv pro snoby.

+2/0
4.3.2012 4:06

captain cook

Re: vubec se nechci kapitana zastavat

Pro obcany USA a Kanady lodni zajezdy tak zevsednely, ze zadne snoby nich nepotkas. Lidove zajezdy do Karibiku, na Mexickou Rivieru nebo Aljasku, trebaze na kvalitnich lodich aspon o 1 ci 1 1/2 hvezdicky nad Costu, jim nestoji za rec ani namahu.

Cucet do vody nebo valet sunky sice muze ten, koho to bavi, ale protoze se vetsina plavby deje vecer a pres noc a maximum casu se venuje co nejdelsi navsteve pristavu, pocet "sea days" je znacne omezeny. Nektere 7 denni zajezdy navstivi 5 pristavu vcetne vychoziho. Kdo kdy byl na zajezdu s jednou z kvalitnich spolecnosti take dobre vi, ze firmy se snazi nabidnout zakaznikum co nejlepsi sluzby, aby se k nim vratili. Lodi maji skvele vybaveni, all inclusive stravu 24/7 a program pasivnich i aktivnich cinnosti tak nabity, ze se pasazeri musi porad rozhodovat co vybrat a ceho se vzdat.

Jenom sockam a proletarum, kteri nemaji tech par mizernych stovek na dovolenou nezbyva, nez na tyto zajezdy plivat jed s vymluvou, ze jsou nudne a jenom pro snoby.

+2/0
4.3.2012 4:35

captain cook

Re: vubec se nechci kapitana zastavat

PS. samozrejme je mozne, ze v te Kanade vubec nezijes, jenom se tak snobsky stavis, aby sis dodal dulezitosti, kterou tvuj zivot postrada;-)

+1/0
4.3.2012 4:52

svatej

Kapitán zbabělec má chudáček deprese...

Zato těch 30 lidí který zabil určitě žádný deprese nemá, tak ať si to kapitán klidně užije místo nich, bude mít asi dost času na rozjímání.

0/0
3.3.2012 13:16

rob_kteryten

Re: Kapitán zbabělec má chudáček deprese...

dalsi ktery ma hned ve vsem jasno.

0/0
3.3.2012 13:45

CeleronD

Kapitán by konečně měl uznat vinu

a zajít ke zpovědi.

A ulevit si tak.

0/0
3.3.2012 13:06

fsp1111

Houby deprese, stará ho nepustí

má teď vojnu jako řemen

0/0
3.3.2012 13:05

Hnev lidu

smrt 20 lidí z 4000 je nesmírný úspěch

kapitána by neměli soudit ale pochválit :-P

0/0
3.3.2012 12:41

Kidkid

Re: smrt 20 lidí z 4000 je nesmírný úspěch

Tak zachránilo se skoro celé osazenstvo. Jenže kdyby kapitán nehazardoval s lodí s nějakým zdravením kamarádů na pevnině tak k žádnému neštěstí nedošlo a loď dávno plula s dalším turnusem a neležela jako šrot u pobřeží.

+1/0
3.3.2012 13:00

Nenic mi me triangly

Re: smrt 20 lidí z 4000 je nesmírný úspěch

nebo by taky nekde bezvladne plovala jako jeji sesterska lod odtazena k Seychyldam

0/0
3.3.2012 14:19

svatej

Re: smrt 20 lidí z 4000 je nesmírný úspěch

Sory... ale chcete ho snad pochválit že utek až po nehodě ?

Jako kdyby někdo boural, zabil chodce na přechodu, nezavolal záchranku a utek, tak byste ho pochválil že před srážkou aspoň brzdil???

+3/0
3.3.2012 13:18

Englishman

Re: smrt 20 lidí z 4000 je nesmírný úspěch

Jaký podíl měl kapitán, který zdrhnul mezi prvními, na jejich záchraně? A proč by se něměli z lodi, která se trošku opřela o skálu pár desítek metrů od pobřeží a nepotopila se, zachránit všichni?

+3/0
3.3.2012 14:28

jan.banos

Re: smrt 20 lidí z 4000 je nesmírný úspěch

Loď není letadlo.

i Titanic se před 100 lety potápěl dost dlouho na záchranu všech lidí.

0/0
3.3.2012 14:39

captain cook

Re: smrt 20 lidí z 4000 je nesmírný úspěch

nikoliv na melcine 250metru od pobrezi

+1/0
4.3.2012 4:40

slapr

představení začíná

peníze se točí...

0/0
3.3.2012 11:46

Bendr69

Re: představení začíná

Souhlas.Peníze jsou peníze ať to stojí co to stojí.

0/0
3.3.2012 11:53

Danny_Kay

Re: představení začíná

Teda...vy dva jste vylozene filosofove...pokracujte ;-)

+2/0
3.3.2012 12:03

SecondWisdom

Re: představení začíná

;-DR^

0/0
3.3.2012 13:06





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.