- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
jde o reformu třetího stupně školství. Je u nás 85 vysokých škol a z toho jen 20 univerzit a ta "nejlepší" - Karlova se loni umístila ve třetí stovce světových univerzit. A navíc ti "neklidní" byli většinou z různých akademií.
No, ono ty žebříčky jsou taky přizpůsobené tomu, aby v nich vévodili určité univerzity. Tím je nechci nijak snižovat, ale výsledky nejsou dány jen kvalitou, ale také tím, jak se ta kvalita měří. Ono to je, jako byste chtěl srovnávat NHL s českou extraligou - česká extraliga bude vždy finančně a zájmu níž, než NHL, ale to však neznamená, že nemůže být dobrá a produkovat kvalitu.
To je lidem vlastní: namísto diskuse se oponent zaškatulkuje do krabičky popsané názvem vyvolávající v lidech odpor. Když někdo ve středověku chtěl diskutovat o bohu či posunout vědecké paradigma, tak byl prohlášen za kacíře. Když za dob studené války byl někdo nepohodlný, stal se "přisluhovačem Západu". Když se znelíbil někdo na Západě, byl prohlášen za komunistu a také čelil perzekucím (viz např. vynálezce atomové bomby, který se poté stavěl proti jejímu dalšímu vývoji). Dnešní politici mají plnou hubu demokracie, ale ve skutečnosti se spíše chovají jako by byli absolutističtí monarchové (což vlastně po své volební období jsou). Náš národ je líný protestovat a když už studenti zvedli zadky a začali protestovat za výrazné podpory pedagogů (a myslím, že i sympatií mnoha lidí, ač to na diskusích většinou vypadá opačně), tak je něco špatně. Dobeš není přístupný diskusi a jeho kroky nikterak VŠ nepomohou. Diskutovat nechtěl, pak je třeba nalézt jiný prostředek jak upoutat pozornost.
Ba, ba, ta hrstka baťůžkářů pozornost upoutala, podobně jako před časem lékaři z akce "My odejdem - Vy zdechnete". Jde jen o to, zda jim ta pozornost pomohla.
Jsem student, který se aktivně účastnil protestů proti vládním návrhům na změnu fungování vysokých škol.
1. Protestující studenti rozhodně nejsou jednolitý celek, který má na všechno stejný názor, jak je často prezentováno. Co student to jiný pohled na věc, někdo se školným souhlasí, jiný ne atd. Na čem se protestující shodli, a co bylo jádrem protestů, je, že nový zákon omezí akademickou svobodu.
2. Protesty rovněž souvisí s odporem proti zavedení "mechanismů trhu" do akademického prostředí. Reforma chce univerzitu přeměnit ve firmu s manažerským stylem řízení, která bude chrlit absolventy podle poptávky pracovního trhu. Smyslem univerzity je ale přece i něco jiného! Od vysokoškolsky vzdělaného člověka se očekává určitý rozhled, schopnost kriticky myslet. Prostě nebýt jen CIHLOU VE ZDI!! Tohle je přesně přínos humanisticky zaměřených studentů pane KROKODYL1. Jsou schopni se zamyslet nad stavem společnosti, kam směřuje, jestli je to špatně či dobře...a ne pouze tupě souhlasit..
Máte sice pravdu, že student by neměl být jen "cihlou ve zdi", ale přesně to dělá současné školství. Humanitní obory jsou založeny na stejnosti, která je studentům vnucena osnovami a jejich laxností. Jejich odlišnost není často podložena opravdovým vlastním názorem založeným na poctivém studiu mnoha zdrojů, ale spíše jde o snahu odlišit se za každou cenu. Je nutné si uvědomit, že univerzity jsou víceméně nastaveny jako výrobní podnik (jen jsou ještě mnohem neefektivnější), kdy děláme z lidí standardizované výstupy. Zčásti to je logické, protože každý student musí znát určité minimum své profese i tzv. best practises. Bohužel problém je, že se opíráme jen o best practises, ale přijímáme je nekriticky, nediskutujeme a už vůbec dál nestudujeme a nevyvíjíme nové best practises. To totiž jde jen tehdy, kdý máte špičkové odborníky jako kantory a hlavně pro věc zapálené studenty, kteří studují, zajímají se a jejich zájem nekončí jen u přečtený skript, které jsou logicky jen úzkým výsekem ...
za diskuzi, odcházím plnit manželské povinnosti (úklid garáže)
je špatné rozložení VŠ studentů. Stovky se jich hlásí na "neproduktivní" obory ..... práva, sociologie, různé humanisticky zaměřené obory apod. Co tito absolventi pak státu a společnosti přinášejí? V 90-ti% jsou následně živeni z různých grantů, závislí na státním rozpočtu apod. Stačí si srovnat čísla absolventů technických a humanitárně zaměřených VŠ v Číně a v USA. "Humanisti" společnost vysávají, ale rozvoj jí nepřinášejí. Nevěřím např., že by specialistka na gender problematiku byla přínosnější než absolvent třeba FEL (elektrotechnická fakulta) ČVUT !!!
Ale takhle to nemůžeš brát! Například ve většině zemí EU už absolventy elektrotechniky potřebovat nebudou, páč nebudou mít elektřinu. No a naopak - specialisty na gender problematiku by islámské země potřebovaly jako sůl.
To oni nemají ani špetku inteligence, když takhle přesvědčují národ o své zbytečnosti?
Jsou to politologové a ne zbyteční nejsou, ti dva toho dokázali opravdu hodně! Neznáte je tak mlčte
Hlavně abychom měli dostatek politologů a sociologů!!! Ty nám v Číně ani v Indii nikdo nevyrobí...
V Číně Vám vyrobí vše, co budete chtít, ale i tyto státy mají dobré sociology a politology ( spíše Indie). Tyhle obory nejsou zbytečné
Co tu vadí???? Školné? Co je na tom divného!!! Díky vzdělání budou mít větší příjmy... A na to jste přišel jak. Učím na technice už dvacet let. Mám hrubý tabulkový plat 19.700,- To považujete za ty větší příjmy?
Z hlediska pokladní v Kauflandu, která je po smrti svého manžela samoživitelka s 11.000,- hrubého a dvěma dětmi, je Váš plat vysoce nadprůměrný.
Bohuzel velka cast protestujicich studentu (kterych je mimo jine naproste minimum) naletéla na libive reci o omezeni akademickych svobod a skolnem - ze tyto protesty uzurpovali komuniste z ProAlt a nastrcili pred sebe studenty jako dukaz sve sily si bohuzel neuvedomuji.
Jo, to v 89 Jakes & spol. take tvrdili , ze studenti jsou zneuzivani "ztroskotanci a samozvanci" v zoldu Zapadu.