Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Neházejte studenty do marxistického pytle. Regulovaný spor není revoluce

Podle politologů Stanislava Balíka a Jiřího Hanuše se s Týdnem neklidu na vysokých školách vrátila do českého společenského diskursu marxistická argumentace. Politologové Kateřina Vráblíková a Ondřej Císař namítají, že s marxismem akademiků to tak horké nebude. Neklidná demokracie je pořád lepší než pasivita a mlčení k problémům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Lionel 1

Prosím, vynechte ve svých diskusích "univerzity",

jde o reformu třetího stupně školství. Je u nás 85 vysokých škol a z toho jen 20 univerzit a ta "nejlepší" - Karlova se loni umístila ve třetí stovce světových univerzit. A navíc ti "neklidní" byli většinou z různých akademií.

0/0
4.3.2012 12:53

parlost18

Re: Prosím, vynechte ve svých diskusích

No, ono ty žebříčky jsou taky přizpůsobené tomu, aby v nich vévodili určité univerzity. Tím je nechci nijak snižovat, ale výsledky nejsou dány jen kvalitou, ale také tím, jak se ta kvalita měří. Ono to je, jako byste chtěl srovnávat NHL s českou extraligou - česká extraliga bude vždy finančně a zájmu níž, než NHL, ale to však neznamená, že nemůže být dobrá a produkovat kvalitu.

0/0
4.3.2012 13:20

Lionel 1

Re: Prosím, vynechte ve svých diskusích

Z hokejem na mě nechoď, to je pro mě zcela neznámá. ;-D

Co se hodnocení universit týče, myslím že se hodnotí nejen oblíbeností, ale hlavně uplatněním absolventů na trhu práce. Kvalitu absolventa pak ohodnotí sama praxe.

0/0
4.3.2012 13:38

parlost18

Re: Prosím, vynechte ve svých diskusích

Nevím, jak je zrovna sestaven tento žebříček, ale ten co jsem viděl já obsahoval více proměnných, přičemž stěžejní byla věda a výzkum - čili počet článků a jejich citovanost. Není třeba připomínat, že většina hodnocených časopisů je v USA a ti preferují samozřejmě vlastní univerzity. Citovanost a impakt faktor jsou uměle zvednány - například, aby vás uveřejnili v jistém časopisu, tak musít odcitovat určitý pevně stanovený minimální počet článků právě z tohoto časopisu (často je vydáván danou univerzitou). Další bariérou je jazyk, kdy samozřejmě rodilý mluvčí je vždy ve výhodě - bez ohledu na to, jak skvěle cizinec jazyk umí. Vedle toho podpora vědy je v USA nepoměrně vyšší, vědci nejsou ani zdaleka tak vytíženi výukou jako u nás. Svou roli hraje také počet lidí ve vědě pracujících v dané instituci, kdy je jasné, že nějaké česká vysoká škola zaměstnávající pár prof. a doc. nevytvoří počtem tolik publikací, co Harvard. Atd. Blíže ale do toho nevidím. Každopádně, k oběktivitě to má daleko

0/0
4.3.2012 15:42

A.C.Dupin

Re: Prosím, vynechte ve svých diskusích

Ono to hodnocené pro AWRU je celkem v pořádku, protože vychází z toho, co lze zjistit, tedy zejména vědecká produkce - z celkem rozumné představy, že bez kvalitní vědy kvalitní vysokoškolská výuka nejde (! pozor, jde pouze o podmínku nutnou). Ovšem zřejmě záměrně se zapomíná, že ČR dává na vědu a vysoké školy velmi málo jak absolutně tak i relativně (jako podíl HDP). A protože smysluplná věda něco stojí, tak musí mít zákonitě poměrně malý vědecký výstup. Bohužel tohle nejde zhodnotit, to je přenecháni na inteligenci každého, kdo žebříčky hodnotí.

+1/0
4.3.2012 14:25

parlost18

Re: Prosím, vynechte ve svých diskusích

jj, souhlasím, že věda je pro kvalitní výuku důležitá. Začínám však mít pochyby, zda tomu tak je třeba u managementu. Zde si spíše začínám myslet, že věda je na škodu. Management je hlavně praktická disciplína. Vědecké modely managementu jsou natolik abstraktní a od reality odtržené, že v praxi téměř nikdy nefungují. Ono se asi ke všem vědám nedá přistupovat dle jednoho hodnotícího systému.

Souhlasím i s tím, že se na vědu u nás dává strašně málo - a to, co se dá je rozfofruje většinou naprosto neefektivním způsobem a drahý čas pracovníků je většinou zatěžován nepřiměřenou komunikací s úřady a papírováním a řešení formálních banalit. Ono se i špatně vědecky pracuje, když nejkvalitnější lidé odejdou do praxe ti, co zůstanou se věnují vědě tak napůl, protože si přivydělávají kde to jde a to ještě spoustu hodin musí odučit. Systém u nás není nastaven dobře a je to škoda. Myslím, že u nás máme potenciál dělat kvalitní vědu stejně jako jinde.

0/0
4.3.2012 15:56

Lionel 1

Re: Prosím, vynechte ve svých diskusích

Prvni tvůj rozumný příspěvek. Řídit VŠ či univerzitu nemůže profesor, který by se měl věnovat vědě a výuce. Např. prof MVdr. XY, Dr.Sc. může být vynikající v léčení neprůchodnosti střev u hovězího dobytka a výborným učitelem, ale ve vedení podniku, jakým vysoká škola bezesporu je, asi vynikat nebude.

A co se týče platů - stát to neutáhne a je potřeba, aby se za vzdělání na VŠ platilo. Tzv. odložené školné funguje ve spoustě států a nikterak počet studentů nesnížilo a naopak zvýšilo zájem absolventů se po škole okamžitě zaměstnat.

Mimochodem - snaživí studenti mají zaměstnání zajištěné již ve druhém či třetím ročníku a budoucí zaměstnavatel si je hýčká.

Resumé: zavést školné a změnit způsob vedení vysokých škol.

0/0
4.3.2012 19:12

Osel

Re: Prosím, vynechte ve svých diskusích

Ano, žádná česká škola nepatří do absolutní elity první třicítky škol. Celkově se  je na Zemi cirka 17 000 VŠ a univerzit, do žebříčků se dostane nejlepších 1000 nebo 2000 (podle toho, kdo je dělá). Takže 350 místo UK znamená, že škola patří mezi 2% nejlepších na světě a 500  místo MU, že škola patří mezi 3% nejlepších na světě. V prvních dvou tisících jsou potom ještě asi další 3-4 české VŠ, takže patří mezi 10% nejlepších na světě. Není to nic světoborného, ale ani žádná hrůza. Jen tak mimochodem, v 80. letech se v na chvostu první tisícovky umísťovala jenom UK. A nikomu to nevadilo... .:-P

Hýk

Osel

0/0
6.3.2012 13:04

parlost18

...

To je lidem vlastní: namísto diskuse se oponent  zaškatulkuje do krabičky popsané názvem vyvolávající v lidech odpor. Když někdo ve středověku chtěl diskutovat o bohu či posunout vědecké paradigma, tak byl prohlášen za kacíře. Když za dob studené války byl někdo nepohodlný, stal se "přisluhovačem Západu". Když se znelíbil někdo na Západě, byl prohlášen za komunistu a také čelil perzekucím (viz např. vynálezce atomové bomby, který se poté stavěl proti jejímu dalšímu vývoji). Dnešní politici mají plnou hubu demokracie, ale ve skutečnosti se spíše chovají jako by byli absolutističtí monarchové (což vlastně po své volební období jsou). Náš národ je líný protestovat a když už studenti zvedli zadky a začali protestovat za výrazné podpory pedagogů (a myslím, že i sympatií mnoha lidí, ač to na diskusích většinou vypadá opačně), tak je něco špatně. Dobeš není přístupný diskusi a jeho kroky nikterak VŠ nepomohou. Diskutovat nechtěl, pak je třeba nalézt jiný prostředek jak upoutat pozornost.

+1/0
4.3.2012 12:15

Lionel 1

Re: ...

Ba, ba, ta hrstka baťůžkářů pozornost upoutala, podobně jako před časem lékaři z akce "My odejdem - Vy zdechnete". Jde jen o to, zda jim ta pozornost pomohla. :-P

0/0
4.3.2012 12:23

A.C.Dupin

Re: ...

Lékařům? Ano, akce "Skutečně si myslíte, že se nic nestane, když odejdeme?" a kterou servilní modrosoudruzi novináři pro natvrdlé čecháčky změnili na vydírání lékařům ukázala, že představitelé vládních stran se chovají hůř než papaláši komunističtí. Takže se neobtěžují protesty a plynule přecházejí do zahraničí. Řada mladších (včetně mě) se nakonec rozhodla si v ČR dodělat atestaci, doučit se ještě několik jazyků (vždy jsem se chtěl naučit francouzštinu a arabšitnu nebo perštinu) a teprve pak zmizet. Nakonec řada mediků mizí rovnou po promoci a ani se neobjevují ve statistikách ČLK. Ostatně, není náhodou, že již několik let si v Praze mohou medici dělat USMLE, tedy zkoušky nutné pro výkon profese v USA, a že je o tuto zkoušku celkem zájem.

Takže i Týden neklidu studentům pomůže - otevřít oči, využít poslední možnosti jakž takž fungujícího vysokého školství, získat poměrně kvalitní vzdělání a z banánistánu.

+2/0
4.3.2012 14:35

aaiv

Re: ...

Jistě máte pravdu, ale vaše otevřenost je rudý hadr před očima těch, co jim inteligence leží v žaludku principiálně.

0/0
4.3.2012 15:26

DeLugOs

Neznalost, nepochopení...

Jsem student, který se aktivně účastnil protestů proti vládním návrhům na změnu fungování vysokých škol.

1. Protestující studenti rozhodně nejsou jednolitý celek, který má na všechno stejný názor, jak je často prezentováno. Co student to jiný pohled na věc, někdo se školným souhlasí, jiný ne atd. Na čem se protestující shodli, a co bylo jádrem protestů, je, že nový zákon omezí akademickou svobodu.

2. Protesty rovněž souvisí s odporem proti zavedení "mechanismů trhu" do akademického prostředí. Reforma chce univerzitu přeměnit ve firmu s manažerským stylem řízení, která bude chrlit absolventy podle poptávky pracovního trhu. Smyslem univerzity je ale přece i něco jiného! Od vysokoškolsky vzdělaného člověka se očekává určitý rozhled, schopnost kriticky myslet. Prostě nebýt jen CIHLOU VE ZDI!! Tohle je přesně přínos humanisticky zaměřených studentů pane KROKODYL1. Jsou schopni se zamyslet nad stavem společnosti, kam směřuje, jestli je to špatně či dobře...a ne pouze tupě souhlasit..

+1/0
4.3.2012 12:06

parlost18

Re: Neznalost, nepochopení...

Máte sice pravdu, že student by neměl být jen "cihlou ve zdi", ale přesně to dělá současné školství. Humanitní obory jsou založeny na stejnosti, která je studentům vnucena osnovami a jejich laxností. Jejich odlišnost není často podložena opravdovým vlastním názorem založeným na poctivém studiu mnoha zdrojů, ale spíše jde o snahu odlišit se za každou cenu. Je nutné si uvědomit, že univerzity jsou víceméně nastaveny jako výrobní podnik (jen jsou ještě mnohem neefektivnější), kdy děláme z lidí standardizované výstupy. Zčásti to je logické, protože každý student musí znát určité minimum své profese i tzv. best practises. Bohužel problém je, že se opíráme jen o best practises, ale přijímáme je nekriticky, nediskutujeme a už vůbec dál nestudujeme a nevyvíjíme nové best practises. To totiž jde jen tehdy, kdý máte špičkové odborníky jako kantory a hlavně pro věc zapálené studenty, kteří studují, zajímají se  a jejich zájem nekončí jen u přečtený skript, které jsou logicky jen úzkým výsekem ...

+1/0
4.3.2012 12:23

parlost18

Re: Neznalost, nepochopení...

.. dané problematiky. Já jsem například proti školnému právě  pro to, co vy tvrdíte, že by se na univerzitách mělo dít. Podle mého by univerzity měli umožňovat studentům mít konkurenční výhodu na trhu práce, popř. naučit je, jak si práci sami "vytovřit" tím, že se stanou sami o sobě společností či nějakou založí. Naše univerzity produkují jen neschopnou stejnost a tudíž jejich zpoplatnění považuju za nešťastné. Vzdělání totiž není produkt v tom smyslu, že se dá odmítnout, pokud je cena přemrštěná. Chce-li být člověk biologem, musí univerzitu vystudovat, protože na dobré slovo biologa-amatéra nikde nezaměstnají. Trh práce se tedy vynucuje diplomy navzdory tomu, že ví, že diplom není zárukou ničeho. Dá se říci, že stát zbabral naše školství, podnítil inflaci titulů, donutil trhy v mnoha oborech najímat pouze lidi s tituly a nyní chce tento zmetek zpoplatnit.

Je však třeba si uvědomit, že u výuky se na kvalitě podílí jak kantor, tak student. A bohužel většina studentů chce jen ten ...

0/0
4.3.2012 12:29

parlost18

Re: Neznalost, nepochopení...

... diplom. Sám pracuji na VŠ humanitního zaměření a musím říci, že většina studentů opravdu nemá sebemenší zájem o studium - semtam napíšou nějakou tu seminárku, o zkouškovém se naučí (v lepším případě) skripta a jdou na další semestr. Spoustu předmětů považují za zbytečné a co je nejhorší, vůbec nečtou a nemají téměř žádnou praxi a tím je pro ně všechno, o čem se hovoří příliš abstraktní. Já se zrovna zabývám managementem, čili něčím co se člověk z lavice bohužel nenaučím, protože tato práce se skládá převážně z tzv. měkkých dovedností. Na druhé straně je ale vině i české školství. Hovoří se často o tom, že je nerovnoměrná distribuce studentů mezi obory. Bohužel na technické obory je třeba rozsáhlá znalost matematiky. Tyto znalosti jsou vymezeny nejen tím, jak je dítě schopné, ale také tím, na jakou střední školu se dostane. Většina středních škol totiž neumí učit matematiku, popř. snižuje laťku kvůli většině. Mnoho studentů po soš pak nemá jinou volbu, než zamířit na humanitní obory

0/0
4.3.2012 12:40

Lionel 1

Re: Neznalost, nepochopení...

Šmankote, takový nával protichůdných ideí se jen tak nevidí, to tě na hromadné procházce městem nepustili k megafonu? ;-D

Á propos, zkus si vygůglit školné na opravdických universitách a taky se podívej na složení jejich ředitelství a management vůbec. Budeš se divit.;-)

0/0
4.3.2012 13:01

parlost18

Re: Neznalost, nepochopení...

Příště napište raději svůj názor, jo?

Jo a svět není jednoduchý - kdyby byl, žádné protesty se nekonají. Je jasné, že svět je plný protichůdných idejí a v dnešním světě ani nejde myslet jednorozměrně či z pohledu jediného člověka.

Nemusím nic googlit abych věděl, že na velkých univerzitách je poněkud jiné školné. Jenže zde mluvíme o českém školství - o celém českém školství. Mrkněte jak vypadá třeba americké školství jako celek a ne jen na pár top univerzit, kterých je jednak pár a jednak koncentrují inteligenci z více jak 300 mil obyvatel a to nepočítám zahraniční studenty. My bychom tu mohli vytvořit stěží jednu takovou elitní univerzitu. Navíc, pokud zde někdo založit třeba soukromou takto elitní univerzitu, tak nemám nic proti.

0/0
4.3.2012 13:12

Lionel 1

Re: Neznalost, nepochopení...

Karlova universita bývala kdysi na mnohem vyšší úrovni a lépe mezinárodně hodnocena, než dnes. A měla spousty studentů i ze zemí, jako Anglie, USA či Francie. Ale kde nejsou peníze, nelze nic dělat kvalitně a není to jen o školství.

A co se týče amerického školství - s doktorským titulem tam absolvuje zlomek studentů, u nás téměř každý humanitní vysokoškolák.

+2/0
4.3.2012 13:34

parlost18

Re: Neznalost, nepochopení...

To je nesmysl. V žádném případě neabsolvuje téměř každý humanitní vysokoškolák doktorská studia. Samozřejmě, inflace proběhla i zde, ale už se tomu dělá postupně přítrž. Dnes jsou podmínky přísnější než tomu bylo před pár lety - alespoň na naší univerzitě. Problematikou doktorského studia není jen počet studentů a to, že tuto dráhu volí lidé, které to ani moc nebaví, ale spíše nedostatek školitelů, kteří by si vzali doktorandy pod svá křídla. Každý vedoucí je hodnocen za to, kolik jich má, nikoliv za to, kolik spolu dovedou práce - podle toho to tak vypadá. I kovář potřeboval svého mistra a já tohle považuju za jednu z největších bolestí doktorského vzdělávání. Dneska totiž ani tak nejde o výsledky, ale o to, kde vás kdo protlačí. Na články v hodnocených časopisech existují pořádníky, které jsou spíše přidělené "politicky", nikoliv na základě posouzení kvality (samozřejmě jistá míra kvality je požadována, ale nad touto hranicí už rozhodují jiné faktory).

0/0
4.3.2012 15:35

A.C.Dupin

Re: Neznalost, nepochopení...

V Německu, Rakousku, Švédsku, Finsku, Dánsku,.... nejsou opravdové univerzity? omg

0/0
4.3.2012 14:50

A.C.Dupin

Re: Neznalost, nepochopení...

Příklad s biologem-amatérem je věcně špatný -  poukazuje na obecnou chybu ve vaší argumentaci. U přírodovědných a technických oborů není možné studovat "amatérsky", protože součástí studia je to, že student alespoň částečně pronikne do know-how oboru a to vyžaduje poměrně drahé přístrojové vybavení. Diplom není v takovém případě jen formalita, diplom je dokladem, že uchazeč o nějakou pozici zná základy a má osahané i know-how.

0/0
4.3.2012 14:48

parlost18

Re: Neznalost, nepochopení...

Ale já přece netvrdím, že by měli firmy zaměstnávat samouky. Pouze tím chci říci, že student nemá na vybranou, protože odmítnutí placení školného by pro něj znamenalo nemoci dělat práci, kterou chce. A co se týká vaší argumentace:  Ano, studenti se dostanou k určitému vybavení, ale to nijak nezajistí jejich kvalitu. Tím pádem diplom je spíše dokladem, že se k tomu dostali, ale nedokládá kvalitu studenta. Stejně jako na ostatních oborech se totiž i při práci s podobnými přistroji může laťka studentů u různých škol velmi lišit. Je rozdíl, když jedné třeba zemědělské škole stačí, že studentům traktor popíše a druhá je naučí ho řídit a opravit.Proto také tvrdím, že na jedné straně stát  nutí studenty si pořizovat tituly, ale na druhé straně to studentovi nezaručuje nic - na školách je různá vybavenost, různě kvalitné kantoři, různá "univerzitní" kultura a všechny tyto proměnné je člověk schopen posoudit až z odsupem, kdy je nějakou dobu v praxi, nikoliv  v době, kdy se rozhoduje.

0/0
4.3.2012 16:08

A.C.Dupin

Re: Neznalost, nepochopení...

Dovolím si podotknout, že přizpůsobení spektra absolventů trhu práce není špatné, spíše je tomu naopak. Stovky estetiků ročně skutečně nepotřebujeme - ovšem několik málo desítek by smysl mělo, byť ani oni nejspíš nenajsou uplatnění někde ve svém oboru. To ovšem managerské řízení univerzit nezajistí. To funguje stejně nebezpečně jako současné financování od kusu, jen se nátlak na jednotlivé fakulty povede tak, aby vyučovaly co nejlevnější obory, po kterých je velká poptávka (tedy nejrůznější ekononěco a psychoněco obory).

0/0
4.3.2012 14:41

Escoto

Re: Neznalost, nepochopení...

Zavedení principu trhu do vysokého školství by bylo to  nejlepší co nás může potkat, z jednoho prostého důvodu - většina studentů na naší fakultě (FF) jsou šašci, co se tam schovávají před nástupem do práce, pár lidí má asi zájem opravdu o duševní rozvoj. ALE nás co tam šli s představou o práci je tam menšina, takže si nemůžeme dupnout že škola absolutně neplní to co nám slibovala a dělá z nás nepoužitelný materiál. A nevim jak Vy, ale já rozhodně nešel na vysokou školu proto abych skončil u nekvalifikované práce, protože k žádné kvalifikované tato škola podklady nedává.

PS: Studuji společenskovědní obor a po dokončení chci jít k policii, takže ne, nešel jsem na FF s představou nějakých obrovských výdělků.

0/0
8.3.2012 11:26

Krokodyl1

Děkuji všem

za diskuzi, odcházím plnit manželské povinnosti (úklid garáže) ;-D

0/0
4.3.2012 11:34

Krokodyl1

V prvé řadě

je špatné rozložení VŠ studentů. Stovky se jich hlásí na "neproduktivní" obory ..... práva, sociologie, různé humanisticky zaměřené obory apod. Co tito absolventi pak státu a společnosti přinášejí? V 90-ti% jsou následně živeni z různých grantů, závislí na státním rozpočtu apod. Stačí si srovnat čísla absolventů technických a humanitárně zaměřených VŠ v Číně a v USA. "Humanisti" společnost vysávají, ale rozvoj jí nepřinášejí. Nevěřím např., že by specialistka na gender problematiku byla přínosnější než absolvent třeba FEL (elektrotechnická fakulta) ČVUT !!!

+3/0
4.3.2012 9:43

Lionel 1

Re: V prvé řadě

Ale takhle to nemůžeš brát! Například ve většině zemí EU už absolventy elektrotechniky potřebovat nebudou, páč nebudou mít elektřinu. No a naopak - specialisty na gender problematiku by islámské země potřebovaly jako sůl. ;-)

0/0
4.3.2012 9:55

Krokodyl1

Re: V prvé řadě

Nepozoruji, že by ČR byla islámská země (teda prozatím) :-P

0/0
4.3.2012 10:11

Lionel 1

Re: V prvé řadě

Psal jsem snad něco o ČR?8-o

0/0
4.3.2012 10:18

Krokodyl1

Re: V prvé řadě

Tak předpokládám, že článek a problematika o které diskutujeme, se týká školství v ČR.

0/0
4.3.2012 10:19

Lionel 1

Re: V prvé řadě

Aha, takže Čína a USA jsou česká krajská města. ;-D

0/0
4.3.2012 10:24

Krokodyl1

Re: V prvé řadě

S některými lidmi nemá cenu diskutovat. Absolutně jste nepochopil obsah mého příspěvku. Jednalo se o srovnání technických a humanitních věd v celosvětovém měřítku s návazností na HDP a obecný růst ekonomiky. To vše pochopitelně v souvislosti se situací v ČR. I když to nebylo explicitně uvedené, tak předpokládám, že z kontextu to pochopitelné bylo. A mimochodem argument typu "nebude elektřina" apod. považuji za krajně irelevantní. Hezký den.

+3/0
4.3.2012 10:32

Lionel 1

Re: V prvé řadě

Irelevantní? To tvrdí elektrotechnik? Cožpak sis nevšiml, že si Němci, Rakušáci a další chtějí pozavírat jaderné elektrárny? Slunce a vítr to neutáhnou, uhlí jim zakážou zelení a ropa je drahá.

0/0
4.3.2012 10:46

Lionel 1

Re: V prvé řadě

A ještě něco: můžeš ta čísla absolventů v Číně a v USA a zdroj uvést? Abych lépe pochopil obsah tvého příspěvku a nemyslel si, že jsi jen obyčejný elektrotechnik, který si myslí, že humanitní obory nepotřebujeme, ale bez něj se společnost rozhodně neobejde. ;-D

0/0
4.3.2012 11:04

Krokodyl1

Re: V prvé řadě

Tak na to stačí pan Google. Ale aby jste mne neosočil z přezíravosti, tak takto narychlo doporučím např.

http://chronicle.com/article/Chinese-Students-Prove-a/129628/

http://virtual.cvut.cz/doctors/studium.html

http://ec.europa.eu/research/innovation-union/pdf/competitiveness-report/2011/executive-summaries/cs.pdf

ale stačí chvíli koukat na net a ta čísla najdete naprosto přesně.

0/0
4.3.2012 11:20

Lionel 1

Re: V prvé řadě

Takže podle tebe tyto články dokazují "špatné rozložení studentů VŠ"?

0/0
4.3.2012 11:32

briza

Re: V prvé řadě

Ja, ac absolvent CVUT FEL rozhodne nepovazuji prava za neproduktivni obor. Naopak me svym zpusobem mrzi, ze vedle sve stavajici kvalifikace nemam pravni vzdelani. Zrovna tak me mrzi (ale clovek holt ma jen jeden zivot), ze jsme tehdy pred 89 misto marxaku nedostali radeji poradne zaklady klasicke filosofie.

Pokud jsem za dobu sve praxe potkal sefa, nebo obchodniho partnera, ktereho jsem si opravdu vazil,tak to byli prave lide u kterych jejich znalosti a celkovy rozhled zdaleka presahovaly jejich hlavni obor.

Tvrzeni, ze "humanisti spolecnost vysavaji" mi prijde jako, ponekud kratkozraky, predsudek.

+1/0
4.3.2012 9:55

Krokodyl1

Re: V prvé řadě

Ano, můžeme polemizovat o tom, zdali je výhodnější být špičkovým specialistou v jednom oboru, či mít širší přehled ve více vědních oborech. Dovolím si oponovat tvrzením, že já si dokáži vážit i úzce zaměřených specialistů. Jinak s tím marxákem souhlas ;-D (btw., technická kybernetika abs. 88 - nejsme spolužáci?)

0/0
4.3.2012 10:18

briza

Re: V prvé řadě

Stejny obor, ale o 2 rocniky nize. :-)

0/0
4.3.2012 10:22

BlackMax

Re: V prvé řadě

Podívejte na příklad našeho pana ministra práce a sociálních věcí. Myslíte, že jeho rozhodnutí v oblasti, které evidentně nerozumí a nezvládá ji, jsou nějak zvlášť přínosná? Tedy, myslím, pro kohokoliv jiného, než pro něj samotného?

0/0
4.3.2012 10:45

Krokodyl1

Re: V prvé řadě

To je diskutabilní. Mě osobně se některé jeho snahy líbí, ale to je pochopitelně věc názoru. Zeptám se spíše na upřesnění druhé části vašeho příspěvku. Domníváte se, že na pozadí jeho aktivit je nějaká korupční či jiná motivace?

0/0
4.3.2012 10:55

BlackMax

Re: V prvé řadě

http://www.lidovky.cz/fond-proti-korupci-podal-trestni-oznameni-na-ministra-drabka-ptc-/ln_domov.asp?c=A120227_162510_ln_domov_ape

Dále, pokud vím, tak v některých firmách dodávajících ten slavný software pan Drábek před svým ministrováním působil.

0/0
4.3.2012 10:59

Krokodyl1

Re: V prvé řadě

Děkuji, podívám se.

0/0
4.3.2012 11:01

BlackMax

Re: V prvé řadě

V tomto kontextu - nepopírám, že studium na technice je těžké a náročné. Ale mám pochybnosti, zda rozvíjí sociální kompetence (některých) svých absolventů potřebným způsobem.

0/0
4.3.2012 11:05

Krokodyl1

Re: V prvé řadě

Ano, pokud to, že se hlásím ke svým názorům tak, jak jsem je prezentoval v této diskuzi, mne z Vašeho pohledu pasuje na asociála, tak se k tomuto označení hrdě hlásím ;-D

0/0
4.3.2012 11:26

BlackMax

Re: V prvé řadě

Z toho si nic nedělejte, to je věc vývoje. ;-) Ještě se nenarodil člověk ten, který by se zavděčil lidem všem. Ale v principu - přiznání si problému je prvním krokem k nápravě.

0/0
4.3.2012 11:53

Keltman4u

Re: V prvé řadě

Nepřemýšlejte pořád jen v přínosech pro HDP, pokud nebudete mít ve státě dobré právníky a i jiné obory, tak vám celé slavné HDP spadne jako domeček z karet. Lidé zaměstnaní v těhto oborech jsou potřeba pro udržení celkového statutu společnosti, třeba proti tomu aby se všechno přepočítávalo jen na koruny

0/0
4.3.2012 10:56

Krokodyl1

Re: V prvé řadě

To vůbec nepopírám, pouze se domnívám, že tento segment je poněkud přebujelý.

0/0
4.3.2012 10:58

Keltman4u

Re: V prvé řadě

Přesně tak, domníváte se. Já si myslím, že dokud pro tyto lidi bude práce a dokážou si sehnat zaměstnání, nebude tento segment přebujelý, však poptávka trhu to reguluje

+1/0
4.3.2012 11:02





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.