Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Neberete léky, končím. Lékaři budou moci odmítnout neposlušné pacienty

V českých zákonech se poprvé objeví úprava umožňující lékařům ukončit péči o pacienty, kteří nedodržují navrhovanou léčbu. Ten, kdo nebere léky nebo nechodí na kontroly, tak od dubna bude moci přijít o doktora. Počítá s tím zákon o zdravotních službách, který začne platit od dubna.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

s3x

Aha...

Takže když se zjistí, že jsem si nevyzvednul "léky"¨, které chvilkově potlačí příznaky problému, který neřeší, ale zato způsobí 10 nových, tak jsem bez "léčby"? Wow, tak to o hodně přijdu... ;-D

0/0
13.3.2012 21:11

wikiped

Už teď jsou naši doktoři pověstní chováním dle mengeleho

Teď začnou ještě vyhrožovat!!! RvRv

To je tím, že ministr zdravotnictví je většinou ministr pro doktory a ne pro pacienty. Jediný, který měl trochu pacienty na mysli byl Julínek, a tomu doktorská lobby nemohla přijít na jméno. Bohužel to nepochopilo ani ovčanstvo... RvRvRv

+1/0
13.3.2012 10:45

Menetekel

U soukromého doktora bych to pochopil

ale ten státní by měl makat až do konce svýho dechu. To za ty měsíční paušální platby od VZP na každého pacienta !!

+1/0
12.3.2012 18:16

p.dump

Re: U soukromého doktora bych to pochopil

Já mám zdraví jen jedno. :-/

0/0
12.3.2012 18:20

Oerteplur

Re: U soukromého doktora bych to pochopil

paušální platby lékaři neberou na pacienta ale na každého registrovaného. Ať marodí či ne ;-)

+1/0
12.3.2012 18:24

Stary Fafa

Re: U soukromého doktora bych to pochopil

jenze pausalni platby berou praktici a ti jsou vetsinou privatni.

+1/0
12.3.2012 20:20

p.dump

Sečteno a podtrženo

Šikana bílé mafie ;-€

+1/0
12.3.2012 18:13

Y.N

Celou diskusi číst nebudu, souhlas s Kefalínem a spol.

Mám sestru 22 let v Kanadě, která na rozdíl ode mě má asi jen 10 gynekologických prohlídek, za to už před 10 lety byla na kontrolu střev, bylo jí tehdy 38 roků. Kdo z Vás má preventivku na onemocnění střev karcinomem?Já jako žena MUSÍM chodit na gyndu každý rok a vyslechnout si lživou propagandu jak v Česku ženy doslova vymírají na karcinom dělož.krčku. Je mi 50 roku a onkologickou prevenci střev nemám,  před 3 lety jsem o ní požádala a bylo mi řečeno, že pokud nikdo toto onemocnění v rodině nemá, je to zbytečné. Gynekolog. onemocnění taky žádná žena v rodině nemá, ale jsme v Česku, že:-(

Tady s tímhle nařízení bude jen pěkný b**del, délka dožití občanů bude ještě nižší než je teď.

0/0
12.3.2012 17:31

Y.N

Re: Celou diskusi číst nebudu, souhlas s Kefalínem a spol.

Mám za sebou prohlídku preventivní u záv. lékaře. Udělal mi podle zprávy onkologickou prohlídku - napsal, že sliznice normální bez rezistence, prsy bez rezistence. Pouze mi měřil tlak8-o

0/0
12.3.2012 17:33

Hijo De Puta II

Jak to v reale funguje v Kanade :)))

Pridavam svuj pohled na "zdravotnicka specifika" za morem, konkretne v Kanade. Nic vycteneho ci zprostredkovaneho, pouze vlastni zkusenost. Pokud se jiz podobny prispevek zde objevil, omlouvam se. Tak tedy. Mate ci nemate prachy. Pokud mate neni problem, platite si blue cross ci jeste neco navic, neco utahne pojistovna, neco vy. Uvedu par prikladu: Treba u zubu je to velka legrace, vetsina i tech nejlepsich pojisteni vam da ca 50-60% zbytek platite v cash (ca stovky az tisice dolaru, dle zakroku). Ale jste v kategorii co ma prachy tak o co jde, ze. Dalsi specifikum je to cemu se v Cesku rika pohotovost. S vyhozenym ramenem jsem jednou na pohotovosti cekal 6 hodin nez na me prisla rada. A neni to neobvyklost ci nahoda. Jedna moje znama trpela bolestmi bricha. Doktor se s ni neparal a objednal ji na specialni vysetreni - cekaci doba 1 rok (nic neobvykleho,...na to se da snad rict, ze do ty doby bude mrtva nebo zdrava).

+1/0
12.3.2012 18:53

Hijo De Puta II

Re: Celou diskusi číst nebudu, souhlas s Kefalínem a spol.

Mimochodem, protoze se to velmi zhorsilo a bylo nutno jednat, zjistilo se ze je to cancer...Soucasna lecba pokracuje metodou pokus omyl na spickove cancer klinice (ale to nekritizuju, s cancer se toho moc delat neda). Ale porad priplaci a ne malo za - hospitalizaci, chemoterapie, leky... Je to jako kdyz bourate v aute, mate sice pojistku, ale taky spoluucast a amortizaci. Takze porad neco doplatit musite. Stale mluvim o lidech co maji prachy. No a ti co je nemaji, to resi aspirinama ze superstoru ci safewaye, na zuby rezignovali. Mimochodem chrup je znamka zivotni urovne, muzete ty lidi hodnotit jak kone...Rekl jsem A mel bych rici i B. Co je dobre je ze leky se prodavaji v retezcich, existuje konkurence ktera tlaci leky dolu. Spousta beznych leku a vitaminu je levnejsi nez v Cesku. Vybaveni spitalu a ordinaci a platy samozrejme nesnesou srovnani. Kanadsky zdravotnictvi je samozrejme hybrid a asi neni nejlepsi vzor.

+1/0
12.3.2012 18:54

Hijo De Puta II

Re: Celou diskusi číst nebudu, souhlas s Kefalínem a spol.

Momentalne co je u koryt pravice je tlak to jeste vice zprivatnit a dohnat Staty nam nejblizsi. No uvidime. Nechci rikat, co je lepsi a co je horsi, jenom pridavam vlastni pohled jak to vypada tady a co by bylo dobry okopirovat (treba ty leky volne prodejny) a co treba ne (poddimenzovana pohotovost, 50% doplatky u zubare, nedostupnost urcite pece dolnim 20%...).

+1/0
12.3.2012 18:56

furtspolu

Totéž by mělo platit ...

pro kuřáky a alkoholiky. Znám případy , že je hospitalizován pacient, kterému se dělají boulem po těle a je mu disgnostikováno poškození jater. Lečí se a po propuštění z nemocnice první jeho cesta vedo do putyky a hned

pivo a rumy. Denně si nosí z prodejny lahváče piva a dál se "léčí " slivovicí. Copak to ten doktor nepozná a nebo nemá tu odvahu jej vyhodit z ordinace ? Zbatečné výdaje Zdr. pojišťovny na takové " pacoše.". Ničíš si vědomně zdraví ? Tak si jej nič ale pomoc u lékaře nehledej.Rv

0/0
12.3.2012 17:23

Oerteplur

Re: Totéž by mělo platit ...

většina takových lidí je beztak v invalidce. :-)

0/0
12.3.2012 18:25

ajmi

?????

Tak nevím,co mám brát za léky,když mi předepíše při zánětu průdušek. medikamenty na usnadnění vykašlávání a současně codeinový preparát na utlumení kašle.Příště budu chtít detailní vysvětlení,abych nebyla náhodou neposlušný pacient.

+3/0
12.3.2012 16:28

dohnal

Re: ?????

Medikamenty na usnadnění vykašlávání v zásadě ještě nikomu nepomohly ke zlepšení zdraví. Spolupracujeme s lékaři, kteří by to nepředepsali ani omylem. V

0/0
12.3.2012 16:48

řešení

Třeba bude mít lékař víc času na poslušné pacienty

A to je přece dobře R^

+1/0
12.3.2012 13:15

136N

Re: Třeba bude mít lékař víc času na poslušné pacienty

8-o;-D;-D;-D

0/0
12.3.2012 16:31

dohnal

Re: Třeba bude mít lékař víc času na poslušné pacienty

;-D ;-D ;-D poslušný pacient poslušně vyjídající lékárnu R^

+2/0
12.3.2012 16:50

Mahas

pro hovadka typu Kefalin2 a jemu podobni

To se zase strhla diskuze. Mili utocnici proti lekarum, racte si uvedomit nasledujici. Jedine, co kdy motivovalo jakehokoliv jedince je nepritomnost zdravi nebo financni postih. Dosud cesky pacient neriskoval v podstate ani jedno.

Plati, ze mame 66% dospele populace v zone nadvahy a obezity? Plati! Plati, ze obezita prokazatelne patri k tvz. civilizacnim chorobam, ktere neoddiskutovatelne nici zdravi, stejne jako cukrovka II. typu, koureni cigaret, dymek, doutniku, prejidani se jidlem s nedostatkem vlakniny ( ne nadarmo vedeme tabulky v poctech rakoviny tlusteho streva na hlavu na celem svete )...Plati !! Plati, ze 80% zdravotnich neduhu - pocinaje bolestmi zadicek, infarkty, mrtvice az po ty rakoviny slinivky, tlusteho streva, jater, plic - je podmineno zivotnim stylem. Nikdo nerika, ze se o ty lidi nebude nikdo starat, ba naopak. Ale bude-li prislusny pacient OPAKOVANE A PROKAZATELNE ignorovat veskera doporuceni ( nejen ne/brani leku od firmy XY ), bude mit lekar moznost rici DOST!

+8/0
12.3.2012 13:04

Lumpíí i po banánu 5

Re: pro hovadka typu Kefalin2 a jemu podobni

nejvíce chorob je ze stresu.

No a třeba takové anorektičky zásadně porušují léčebný režim = nejíš, umři ?

Doporučuji knihu Miroslava Hrabicy "Co nám tělo říká aneb po stopách nemocí". Můžete totiž žít sebezdravěji, pokud nebude tělo v souladu s duší, tak stejně časem onemocníte.

Dříve, když člověk onemocněl, tak se ve svém počínání tzv. "zastavil", klidový režim, naslouchání vlastnímu tělu, zpytování svědomí .... . Dneska se lidi nadopujou práškama a jedou dál = a to opravdu není dobré. 

Toto nařízejí je jen v souladu s Big brother, aby se odlišili neposlušní (to mohou být i ti s vlastním názorem)

+2/0
12.3.2012 14:12

Mahas

Re: pro hovadka typu Kefalin2 a jemu podobni

ach jo... to je zase esoterika. Ja sam jsem docela zastancem psychosomaticke mediciny, ale nic se nesmi prehanet.

Ty anorekticky... mate vubec predstavu, ze tady jde o poruchu prijmu potravy? Ze jde o zmeny v chemismu mozku a ty holky to , minimalne v urcitych stadiich, nemaji zjevne pod volni kontrolou, kdezto pani Vomackova pri svych 160 cm tech 100 kg pod kontrolou ma a je ovlivnena jen svou zravosti a primarne neochotou trvale zmenit zivotni styl? Proc si jako protiargument vzdycky lidi vybiraji ty nejpitomejsi a vicemene okrajove zalezitosti... ?

Jinak ano, stres je vyznamny faktor, tezko kvantifikovatelny, to nikdo nezpochybnuje, ale prave tihle pacienti pak stoji pred lekarem a rikaji - dejte mi prasek, injekci, napiste masaze, za tyden musim - do prace, za rodinou atd... Jenze chodi opakovane, proste nic nezmeni. To je chyba doktora? A kdyz to chce ukoncit, tak je on ten spatny? Ne pacient

Toto narizeni vubec v souladu s Big brother neni, jde o zneuzivan pece, opakovane

+3/0
12.3.2012 14:25

Stary Fafa

Re: pro hovadka typu Kefalin2 a jemu podobni

jasne, ze je plno nemoci ze stresu, i kdyz asi ne nejvic. Ale jak ten stress chcete zrusit? Vy vite o nejake realisticke moznosti, jak treba z prace pilota, neurochirurga, hasice nebo dulniho zachranare udelat nestresova povolani?

+2/0
12.3.2012 14:37

Mahas

Re: pro hovadka typu Kefalin2 a jemu podobni

hlavne dve veci se tady pomiji - prvni je, ze stres je vyznamny faktor, ale zdaleka ne jediny a vyziva a pohyb ( dva nejsnadneji ovlivnitelne ) , ktere vyzaduji dlouhodobou snahu ze strany pacienta, ty byvaji opomijene prave pacienty - aspon v CR.

Za druhe, povaha nekterych povolani takova je, ale o to dulezitejsi aby dany clovek po skonceni sve sluzby delal sam neco aktivne proti stresu, neco co jemu vyhovuje a prinasi prokazatelne vysledky - a kazdy to na sobe pozna. Tim neminim - TV, pocitac, hospoda a tak

+2/0
12.3.2012 15:00

Stary Fafa

Re: pro hovadka typu Kefalin2 a jemu podobni

Pravda. Ale lidi jsou jaci jsou a do vysoce stresujicich povolani se vetsinou dostavaji lide s urcitymi povahovymi rysy. A presvedcovat treba traumatologa o zmenach jeho zivotniho stylu neni zrovna snadna zalezitost. ;-)

+2/0
12.3.2012 15:47

dohnal

Re: pro hovadka typu Kefalin2 a jemu podobni

Tak tak, výživa a pohyb..nejsnadněji ovlivnitelné, přesto najdeme spoustu slepě zarytých odpůrců R^, kteří se krmí jako telátka mlékem a mléčnými produkty V

0/0
12.3.2012 16:55

A.C.Dupin

Re: pro hovadka typu Kefalin2 a jemu podobni

Jeliman č. II - uplatnění o "sabotování" pacientem nelze užít mimo jiné v případě, že je pacientův přístup zapříčiněn chorobou. Když už se k něčemu vyjadřuješ, měl bys znát alespoň znění zákona.

+1/0
12.3.2012 14:49

vpro2

Re: pro hovadka typu Kefalin2 a jemu podobni

ono ale take bohuzel plati, ze spousta neduhu je zpusobovana vytrvalym utocenim chemie a leku na organismus cloveka ... vezmete si treba zbytky hormonalni antikoncepce ve vodovodnim systemu a mohly bychom pokracovat i nadale ... a at chcete nebo nechcete, status quo je takovy, ze dost velka cast praktickych lekaru, potazmo i specialistu neresi priciny nemoci, ale jen jejich dusledky ... pro priklad, prijdete k internistovi, zmeri vam tlak, zjisti hypertenzi, posle vas na krev, zjisti cholesterol a aniz by se nejak moc staral a napred navrhl po konzultaci zmenu jidelnicku, pripadne zivotniho stylu, rovnou vam napali prasky a zasobi vas letaky o vyzive a paciente, starej se. Pritom tlak vam vyskoci treba jen z duvodu "syndromu bileho plaste" a cholesterol mate sice podle "EU tabulek" vyssi, ale nikoho nezajima, ze pro stredoevropana je tato hodnota vicemene normalni :-/

+4/0
12.3.2012 14:19

vpro2

Re: pro hovadka typu Kefalin2 a jemu podobni

fuj "mohly" jak jsem to mohl napsat ;-D ... samozrejme i ;-)

0/0
12.3.2012 14:20

Mahas

Re: pro hovadka typu Kefalin2 a jemu podobni

castecne mate pravdu, ze zdaleka ne vetsina lekaru ma snahu hloubeji informovat pacienty o rezimovych opatrenich. Na druhou stranu, internet a knihovny jsou vsude plne informaci a plati, ze "kdo hleda, najde...!!" Neni uz to zdaleka tak, ze dnes ma lekar pristup k informacim a pacient ne, lekar mozna mirne snadneji a lepe se mu chapou, ale hlavne jich musi mit v hledacku radove vice, pacient se muze "zamerit" na svuj problem a v tom se klidne vzdelat hodne do hloubky ( a ze se to deje !! ) . Ale i tak hypertenze nebo cholesterol vetsinou v sobe maji od lekare aspon obecne doporuceni na upravu jidelnicku, pohyb. Proc by mel neco vysvetlovat, kdyz letaky to reknou taky? Cajthamlova s Havlickem si v televizi muzou plice vymluvit a i kdyz mnoho lidi na jejich porady kouka, pak se prihlasi a stejne to nerespektuji. I kdyz ty informace uz minimalne jednou videli v TV.

BTW zadna hodnota cholesterolu pro "Stredoevropana" v norme neni... to je nas sebeklam, to same s glykemii...

+2/0
12.3.2012 14:32

vpro2

Re: pro hovadka typu Kefalin2 a jemu podobni

jo kuracka "mirne" pri tele Cajthamlova? Tak to jooo ;-D to je ta prava ;-) ostatne vyuzivat TV jako voditko ke zdrave vyzive je docela usmevny nazor ;-)

+2/0
12.3.2012 14:55

Mahas

Re: pro hovadka typu Kefalin2 a jemu podobni

co mne je do toho, ze Cajthamlova kouri, Havlicek nekouri, napr. Je dulezite, jestli to, co po tech lidech chteji, prinasi vysledky? A prinasi? Zjevne ano... takze co je na tom spatne? Co z toho, co ona sama doporucuje, NEPLATI? Nerikam, ze je to jedina cesta do Rima, ale presto plati, ze ma vysledky.... Kecy o tom, ze kouri nebo nema BMI 21 jsou o nicem... Sama rozhodne obezni v medicinskem slova smyslu tedy urcite neni

+1/0
12.3.2012 16:22

Stary Fafa

Re: pro hovadka typu Kefalin2 a jemu podobni

castecne pravda. Na druhou stranu vetsina doktoru Vam potvrdi, ze zrovna rezimova opetreni jsou mistem, kde je nejvetsi problem se spolupraci pacientu.

+2/0
12.3.2012 14:46

vpro2

Re: pro hovadka typu Kefalin2 a jemu podobni

jasne, souhlas ... ja to beru podle vlastni zkusenosti, kdy pri mereni Holterem jsem mel 80% doby v normalu a cholesterol mam tesne na hranici (a nadvahu rozhodne nemam v 50 letech 185cm/86kg a dosti aktivni sportovec, cyklistika a volejbal stale zavodne :-)) ... pi. doktorka se se mnou vubec neparala a okamzite naparila medikamentozni lecbu (nacez jsem mel po statinech hezke krece v celem tele), takze to dopadlo, ze jsem prasky vysadil a nasadil si vlastni "cesnekovou dietu". Sice jsem trochu zavanel, ale pri kontrole si pi. doktorka pochvalovala, jak ta medikace hezky zabira ... takze asi tak ;-)

+1/0
12.3.2012 15:00

Mahas

Re: pro hovadka typu Kefalin2 a jemu podobni

ano, a kontrolni otazka... ci je to chyba? Doktora? Mozna tak maximalne ve zpusobu, jak to poda, jinak nevim, nevim

+1/0
12.3.2012 15:02

Stary Fafa

Re: pro hovadka typu Kefalin2 a jemu podobni

To IMHO neni chyba doktora. To je myslim zcela rozumna strategie. V pomerne omezenem case, ktery ma doktor s pacientem k dispozici se proste venuje vetsi usili na veci, kde se ocekava lepsi spoluprace a lepsi vysledek.

+1/0
12.3.2012 15:10

Toranoko

Pokud odmitnete navrhovanou lecbu

a budete za to vyskrtnut, neni to lecba navrhovana, ale vnucena. Tolik k formulaci v textu.

Jinak myslim, ze bude dobre mit paku na opravdu neukaznene pacienty, kteri neberou leky, nedrzi dietu apod.

Nicmene se s tim bohuzel podle me svezou i pacineti, kteri se sice lecit chteji, ale i jinymi zpusoby, nez navrhuje lekar, napr. urcity lek odmitnou - protoze vidi jinou alternativu.

To je ale neco jineho, nez si ho nechat napsat, vyzvednout a pak ho nebrat.

+4/0
12.3.2012 12:55

brezinka1

Re: Pokud odmitnete navrhovanou lecbu

R^

0/0
12.3.2012 13:46

Stary Fafa

Re: Pokud odmitnete navrhovanou lecbu

Ale to co pisete o vnucovane lecbe prece neni pravda. Pokud odmitnu dejme tomu operacni vykon na orthopedii, tak nema smysl, abych tam dal dochazel a domahal se analgetik a konzervativni lecby. Takze je zcela OK, kdyz mne orthoped vyskrtne z ambulance a ja se budu lecit u internisty, neurologa nebo fyziotherapeuta.

+1/0
12.3.2012 14:41

A.C.Dupin

Re: Pokud odmitnete navrhovanou lecbu

Přečti si ten zákon, jelimane. Pokud odmítne navrhovanou terapii, nejsou splněny podmínky. Podmínky jsou splněny teprve tehdy, když terapii akceptuje, nicméně nedodržuje.

+1/0
12.3.2012 14:47

děndě

až teď??

Já teda nevím, proč až teď, když tady ( MS kraj) to dělají zubaři už minimálně 5 let- kdo 2 roky nepřijde na prevenci- čau, hledej si někoho jiného. Dobré řešení, když jsou jen za platbu na ruku, ne?? Chudáci pacienti.

+1/0
12.3.2012 12:32

Toranoko

Re: až teď??

no, nemaji na to pravo, takze pokud jim to pacienti trpi...kdyby se pacient byval ohradil, pokud je registrovany, toz by ho musel byval lekar prijmout

0/0
12.3.2012 12:48

Y.N

Re: až teď??

A co chcete dělat, stěžovat si nepomůže, zametá se to pod koberec...

0/0
12.3.2012 17:06

chudy lekar

Skvěle!

R^ Jedna lepší zpráva, než druhá. Napřed zarazila komora domporody, teď konečně dojde na neukázněné pacienty.

+3/0
12.3.2012 12:09

Stary Fafa

Re: Skvěle!

To je sice pravda, ale na tomhle foru ti to moc kamaradu neudela. ;-)

+1/0
12.3.2012 12:21

chudy lekar

Re: Skvěle!

S tím počítám, resp. nepočítám ;-)

0/0
12.3.2012 12:27

řešení

Chápu lékaře, že léčit kuřáky se každému nechce

Obzvlášť na plicním ;-D

0/0
12.3.2012 11:35

Stary Fafa

Re: Chápu lékaře, že léčit kuřáky se každému nechce

I na tom plicnim se najde dost doktoru, kteri se o kuraky radi postaraji. Ten navrhovany zakon je vyslovene pro velmi osobni situace, kdy si doktor a pacient navzajem nesedli.

0/0
12.3.2012 11:48

řešení

Re: Chápu lékaře, že léčit kuřáky se každému nechce

Bodejť. Je dobře, že tu možnost dali i lékařům.

0/0
12.3.2012 11:49

Pohodomil

Pro rejpaly, hlupáky a kverulanty:

Doktor se nebude zbavovat slušných pacientů. Tady jde o alkoholiky, feťáky a jiné potížisty, kteří svým postojem k léčbě zbytečně berou čas doktorům pro práci s jinými pacienty a čerpají peníze ze společné hromady. Ale možná se to týká právě zdejších diskutujících, proto ve všem hledají nějaké háčky a za vším vidí ošklivého lékaře;-D

+6/0
12.3.2012 11:28





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.