Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Církev obral už Josef II., řekl expert ČSSD. A Benda se zlobil

Na veřejné debatě o vracení církevního majetku to jiskřilo. "Církev měla pouze právo užívací. Pokud bychom měli mluvit o krádeži, adeptem je někdo jiný než minulý režim, a to císař Josef II.," řekl stínový ministr financí ČSSD Jan Mládek. "To je neuvěřitelný omyl," zlobil se poslanec ODS Marek Benda.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Roman Roubal

Souhlas s Klausem,velká část má parazitické chování

mnozí"studují" na několka fakultách současně, z čehož dovozuji, že inteligence národa se patrně za poslední léta posunula za hranici geniality.;-D navíc se tady hraje velmui podivná politická hra proti min. Dobešovi. Agent Randák se činí..

Školné okamžitě! A pro sociálně slabé zavést za zákona státní stipendium!!

0/0
29.2.2012 21:45

Roman Roubal

Re: Souhlas s Klausem,velká část má parazitické chování

to sem nepatří omlouvám se 8-o

0/0
29.2.2012 21:48

modrozlodějskej fógl

Re: Souhlas s Klausem,velká část má parazitické chování

Hm., asi jsi již pře míru popil měšního vína!

+1/0
29.2.2012 21:55

proLogos

Ad Paroubkův právník A. Hobza

Pan Paroubek se hodněkrát (nevím, jestli ještě doteď) oháněl "Právně historickou analýzou Univerzity Karlovy", týkající se církevního majetku. Od té se Univerzita DISTANCOVALA, jako od neoficiální a neschválené. Tam nejcitovanějším autorem je prof. Antonín Hobza. Prominentní prvorepublikový právník. Pár jeho citací z let 49-50 kdy jako poslanec komunistického parlamentu podporoval proticírkevní procesy a hájil perzekuční zákony:

... papež "stojí v táboře amerických imperialistů, štvoucích lidstvo do třetí světové války"; Vatikán je špionážní centrála podporující "vlastizrádné akce"a umožňujícící "mezinárodní akce zločinecké".

Při procesech s kněžíci a řeholníky zastával názor "Čím vyšší (církevní) funkcionář, tím větší vina a tím větší trest".

-

Aneb: argumenty z tohohle elaborátu nejsou košer, ať je používá Paroubek, nebo někdo z ČSSD...

+3/0
29.2.2012 20:53

proLogos

.. aneb, jak co překroutit.

Josef II 1781 církvení majetek zestátnil, František II 1809 vykradl kostely na financování válek, 1848 byl církvi vrácen a podrobně zapsán do pozemkových knih. O vlastnictví nebylo pochyby ani za 1. republiky, kdy stát ani prakticky nevykonával dozor a neztěžoval církvi dispozici s majetkem.

Socani neustále papuškují slátaniny prvorepublikových komunistů. Každopádně, pane Dienstbier, je třeba si neplést "soukromé vlastnictví" a "veřejné užívání".

Dřív bylo pouze omezeno disponování s majetkem - například prodej se souhlasem státu - což je ale už dneska u všech kulturních památek automatický - a nikdo nezpochybňuje jejich vlastnictví.

+5/0
29.2.2012 20:15

Roman Roubal

Re: .. aneb, jak co překroutit.

R^ velmi dobře formulováno.

Pozor, at Vás nesmaže ideocensor....:-/

+1/0
29.2.2012 20:24

ivdo

Re: .. aneb, jak co překroutit.

Tak proč nejsou restituce podle těchto podrobných zápisů? Tak jako všichni ostatní restituenti museli dokládat svá vlastnická práva.

+2/0
30.4.2012 16:46

Demon light

nevím jestli nás křesťany redakce maže...

ale jisté je jedno, restituce budou, ať se soudruzi staví na hlavu jak chtějí....:-)

+2/0
29.2.2012 18:42

Roman Roubal

Re: nevím jestli nás křesťany redakce maže...

ano , dokonce i tento příspěvek mi byl vymazán:

29.2.2012 14:57 Tento příspěvek obsahuje vulgarity, urážky nebo je rasistický, proto byl smazán:

"Redakce MFD maže křestanské diskutéry a ty kteří restituce obhajují, jak jsem nyní zjistil. Inu, Rudá fronta svou minulost nezapře.I takhkle se vytváří "veřejné mínění" v postkomunistickém "Česku" A.D. 2012

Každý nezaujatý čtenář si jistě udělá svůj obrázek podrobnějším pročtením této diskuse. Aby mi tento příspěvek zdejší censor nesmazal, s odůvodněním, že "patří do chatu, nebo je mimo téma diskuse" připisuji toto : Ano jsem pro restituce, jako akt spravdlnosti na napravení bezpřikladného násiílí na katolících !"

Takže tohle má být svobodná diskuse ? Všiměte si, jak vulgární jsou příspěvky některých ateistů, resp. odpůrců restituci ! Ty nicméně nechává admin (censor) bez povšimnutí a nemaže. Komunisté a levičáci se prostě bojí restitucí jako čert kříže. Ale jak píšete - nebude jim to nic platné. Bůh se už postará...

+2/0
29.2.2012 20:08

Vlad IV

Re: nevím jestli nás křesťany redakce maže...

Vivat Cristus rex

XVX

+2/0
29.2.2012 20:14

Roman Roubal

Re: nevím jestli nás křesťany redakce maže...

Ave crux spes unica XVX

+1/0
29.2.2012 20:18

Blb z dolní

Re: nevím jestli nás křesťany redakce maže...

Mažete se svou lakotou a nenažraností!

0/0
29.5.2012 15:36

panZagloba

Re: nevím jestli nás křesťany redakce maže...

Ta se projevuje jak......??? 8-o8-o8-o

0/0
29.5.2012 17:01

bertik

Re: nevím jestli nás křesťany redakce maže...

nejste nakej divnej souhlasit stema darmozroutama celej zivot jen tlucou hubou o bohu zijou s vericich a ze statni pokladny a jeste by chteli restituce ja bych jim dal pekny ho.... at si reknou bohu mozna jim neco da

0/0
30.4.2012 22:40

OskarPokorny

Roubalův "vlastňák"

Ale víte co je největší gól? Celá tato debata je o církevních restitucích a náhodně se stočila na Galilea - Roman Roubal (zdejší největší zastánce církevních restitucí tu VLASTNÍM ODKAZEM ukázal, že církev zbavila Galilea svobody, zavřela a posléze donutila k domácímu vězení. jedná se tedy o organizaci, která prokazatelně zbavila jedince svobody na základě toho, že měl jiný názor - to je prosím definice zločinecké organizace/režimu. Taková organizace (stejně jako KSČ) ztrácí nárok na majetek. Zastánce restitucí Roubal tedy vlastnoručně dodal argument proč se tem majetek restituovat NEMÁ.

+5/0
29.2.2012 14:41

Roman Roubal

Re: Roubalův

neumíte číst ? Píše se tam, že G. byl v domácím vězení, NIKDY NEBYL VEZNĚN INKVIZICI.

vaši pohrobci dneska zavírají mladé lidi za vylepení "extremistické" samolepky v tramvaji

Pane Krejčí, musím pracovat, nejsem placen jako Vy, Suska a spol. za kafrání na diskusích.

S Pánem Bohem.. večer se zase možná ukážu.

X

+2/0
29.2.2012 14:46

lubka

Re: Roubalův

A neber na darmo boha do svých pokřivených úst !!;-€

0/0
29.2.2012 14:48

Walter White

Re: Roubalův

Nadarmo je dohromady a Buh je s velkym B osle:-P

+2/0
29.2.2012 14:52

lubka

Re: Roubalův

Ujel mi prst na mezerníku a v jeho případě je jedno jestli s velkým či malým MULO

+1/0
29.2.2012 14:55

Walter White

Re: Roubalův

Jiste :-)

+2/0
29.2.2012 14:57

lubka

Re: Roubalův

Jestli jste se teď zapojil, neproběhlo náhodou střídání stráží ?

+1/0
29.2.2012 14:59

modrozlodějskej fógl

Re: Roubalův

To nevadí, my jsme mu rozuměli, a flanďáci si mohou .......Rv

0/0
29.2.2012 19:03

Roman Roubal

Re: Roubalův

mám dojem Vaši "flandáci" a podobné urážky věřících, pravděpodobně vyjadřují postoj redakce i.dnes !

není Vám hanba, argumenty nemáte, dovedete jen urážet !Rv

0/0
29.2.2012 20:12

modrozlodějskej fógl

Re: Roubalův

Chtěl jsi napsat vynývačů mozků.....!

0/0
29.2.2012 21:59

Roman Roubal

Re: Roubalův

zmlkni rudý milicionáři, argumenty zase žádné, jen podlosti a nálepky

0/0
29.2.2012 22:16

OskarPokorny

Re: Roubalův

Ech čistým použitím logiky - neexisuje NIKDO kdo by platil za to, že NEBUDOU církevní restituce a tedy platil diskutéry (proč by to dělal).? Zatímco v případě 60 mld se už církve třesou a určitě se jim "vyplatí" investovat pár korun do placených diskutérů, aby to alespoň opticky vypadalo na to že restituce mají nějakou veřejnou podporu.

+2/0
29.2.2012 14:51

lubka

Re: Roubalův

Jak to, že Vám říká příjmením ?? Že by odkryl Vaši databázi ?

0/0
29.2.2012 14:51

OskarPokorny

Re: Roubalův

Říká to špatně - Není možné mě vystopovat na netu a to ani podle emailu ani podle IP.

+1/0
29.2.2012 14:53

Roman Roubal

Re: Roubalův

;-D potrefený se ozval

0/0
29.2.2012 21:01

yyyjj

Komu to vracíme jimi uloupený majetek ?

Co je na této zprávě nekorektní nebo nepravdivé nebo sprosté ? Je to jen reakce na dalšího nedotknutelného zločince, jehož čin nebyl díky jiným - ne iDEGENES -novinářům zameten pod "tijáru" našich podpapežů©Já !!! Křesťanisti©Já Katolícisti©Já povolují jen manželský sex za účelem početí. Jak by tedy mohl křesťanistický duchovní sexovat jen naplano ??! Zase se jeden křesťanistický©Já duchovní v Česku pokusil opakovaně beztrestně počít malého papežíčka sadistickohomosexuálním konáním s malinkými ministranty. Deset Zdrávas, pět Otče a je čistý.

Dnes na Novinkách.cz. Nic nekorektálistického©Já. Nic vymyšleného. Jen pravda.

http://www.novinky.cz/krimi/260423-knez-stihany-za-sex-s-ditetem-v-cirkvi-skoncil.html

+2/0
29.2.2012 14:39

Demon light

Re: Komu to vracíme jimi uloupený majetek ?

soudruhu co s tím...??? zakázat církev...?:-)

+2/0
29.2.2012 18:59

Roman Roubal

Re: Komu to vracíme jimi uloupený majetek ?

:-)

at to raděj zednáři nezkouší

http://www.youtube.com/watch?v=Im7PMtF-QVc&feature=related

0/0
29.2.2012 20:36

yyyjj

Komu to vracíme jimi uloupený majetek ?

Naučte se číst něco jiného než bibli=korán=MELS=MK a potom můžete adekvátně reagovat. Třeba i dějiny násilné kristianizace, i inkvizice jako malého jejího kousku. Evropa, Afrika, Ásie, Ameriky, Austrálie, FŠUDE.

Komunisti, bohužel, už nejdou zrušit a zakázat jen po víc než 20 letech, křesťanistické©Já sekty určitě po víc než 2000 letech zakázat taky nepůjdou. Demografie a Muslimisti©Já to vyřeší za nás.

0/0
29.2.2012 23:16

Roman Roubal

Galileo padl dosporuj ako slon do porcelánu

Spor se vedl kolem tehdejších tří teorií o vesmíru. Dvě z nich byly geocentrické a třetí heliocentrická. Ve svých podrobnostech nebyla ANI JEDENA Z NICH zcela pravdivá, ovšem zdálo se, že každá objasňuje to, co bylo pozorovatelné prostým okem. Každá zahrnovala závratný počet epicyklů, kruhů uvnitř kruhů, nutných ke smíření teorie s tím, co bylo jasně viditelné na nebi.

Nejstarší pohled, který po staletí přežíval, byl směsicí Aristotelových a Ptolemaiových pozorování a dohadů. Tahle teorie, známá jako ptolemaiovský model vesmíru, se těšila vážnosti, zejména v první polovině druhého tisíciletí př.Kr., kdy Aristoteles mezi filosofy a teology svrchovaně panoval. Aristotelovo dědictví bylo západnímu světu navráceno ve třináctém století velkým vědcem a teologem sv. Albertem Velikým.

Sv. Albert ale hledal důkazy, a pokud to bylo nutné, pokusy opravoval Aristotelova tvrzení, ovšem pozdější vědci měli sklony přebírat Aristotela doslovně.

+1/0
29.2.2012 14:26

anfrene

Re: Galileo padl dosporuj ako slon do porcelánu

bojuj!!

+1/0
29.2.2012 14:28

OskarPokorny

Re: Galileo padl dosporuj ako slon do porcelánu

Jsi normální? To že G. teorie nebyla (ve své době) plně dokazatelná ovšem neznamená že ji můžeš zakázat. O to totalitářům ovšem JDE - zakazovat nepohodlné myšlenky. Prostě církev využila svůj mocenský monopol k tomu aby potlačila myšlenku a pronásledovala a zbavila svobody jejího nositele. To jsou znaky totalitní společnosti a nyní se takové organizace prohlašují za zločinecké. Církev by tedy měla sedět v koutě mlčet a stydět se a ne ještě požadovat majetky.

+3/0
29.2.2012 14:31

Roman Roubal

Re: Galileo padl dosporuj ako slon do porcelánu

jste blázen ? Kdo ji zaskazuje? Ani tehdy ji círekev nazakazovala, jen požadovala, aby byla považována pouze za akademickou hypotezu k debatě. S tím ovšem Galileo nesouhlasil a proto narazil. Stejně by narazil každý vědec i nyní - jen s tím rozdílem, že po vyhazovu z univezity ( v USA desítky připadů) by zustal existenčně nezajištěný a universita by mu nevyvařovala a nepodával humry a telecí k obědu (Sic), jako to měl zajištěné Galileo od církve a inkvisice. Dnešní vedecká a politicky korektní inkvisice je mnohem nemilostrdnější než ta papežská v 17. století.

Vás asi platí ÚV KSČ pane Krejčí, ale já musim pracovat, takže někdy příště...

!!RvRv

+1/0
29.2.2012 14:40

legionar

Teraz uz zamerne klames !

Ze si si ani neprecital ten DLHY clanok z Ottovho slovnika ? :)

Galileo po prvom procese velmi uzkostlivo hovoril o heliocentrizme ako o HYPOTEZE !

Nie, ze bol "tvrdohlavy" a "drzy" ...

Ostatne - uz som to tu raz napisal: Kto odsudi RKC za to, ze 2000 rokov hlasa (nie ako HYPOTEZU, ale ako SVATU A JEDINU PRAVDU !!!) vsetky tie recicky okolo ICH Boha ?

A, presne tak ako Galilei ich este nikdy NEDOKAZALA !!!

+1/0
29.2.2012 14:47

Vlad IV

Re: Teraz uz zamerne klames !

Tak to neposlouchej a drž sprotou papulu!

Nebo dokaž opak.....;-D;-D;-D

+1/0
29.2.2012 18:48

legionar

Ake mile od Teba :)

Ty si este stale nepochopil, ze som mu to uz DOKAZAL ? 8-o

Aky iny dokaz by si este chcel vidiet ?

0/0
29.2.2012 20:08

Vlad IV

Re: Ake mile od Teba :)

Důkaz a tvé představy založené na demagogickém tvrzení jsou dvě rozdílné věci.......;-(

+1/0
29.2.2012 20:10

Roman Roubal

Re: Ake mile od Teba :)

nebudte ateisto trapný a necitujte tady pokrokářský slovník starý přes 120 let !" To už je opravdu lepší wikipedie

+1/0
29.2.2012 20:17

legionar

Neviem, kto je tu trapny, Romanko [:-)]

Ja si obajvitela Jupiterovych mesiacov s popieracom Jupiterovych mesiacov nepletiem ... ;-D

Pokial chces dalsie zdroje, aj tie sa daju najst.

Sku napriklad Hansa Kunga. ;)

0/0
29.2.2012 20:24

Vlad IV

Re: Neviem, kto je tu trapny, Romanko [:-)]

Proč zrovna tento prolhaný heretik? 8-o

Mimochodem,tomu bych už v jeho vlastním zájmu tu hranici postavil......

0/0
29.2.2012 21:09

wildchild

Re: Neviem, kto je tu trapny, Romanko [:-)]

Hans Küng je podle mně zajímavý teolog a má místo v mé knihovně...

0/0
29.2.2012 22:58

Vlad IV

Re: Neviem, kto je tu trapny, Romanko [:-)]

Co je na něm zajímavého? Jeho hereze?

+1/0
29.2.2012 23:02

Roman Roubal

Re: Neviem, kto je tu trapny, Romanko [:-)]

a tohle jste viděl pane vlade ?

http://www.youtube.com/watch?v=QMgSwc2ZZ-Y

opravdu za hranicí dobrého vkusu, z takových zdrojů možná čerpají p.Oskar, Suska a jim podobní

0/0
29.2.2012 23:13

Vlad IV

Re: Neviem, kto je tu trapny, Romanko [:-)]

Znám to už dávno......

0/0
29.2.2012 23:15

Vlad IV

Re: Neviem, kto je tu trapny, Romanko [:-)]

Mám téměř jistotu,že část těchto zdrojů je takovéhoto původu:

http://www.uloz.to/xj8BEpJ/tajna-inkvizice-1-plameny-viry-2002-cz-dub-avi

P.S.Všimněte si prosím,že takové svinstvo mohlo vzniknout za koránolíbače z Krakowa....Co se týká B16- inu Chameleón......;-(

0/0
29.2.2012 23:40

wildchild

Re: Neviem, kto je tu trapny, Romanko [:-)]

Jeho myšlenky, teologie...

0/0
1.3.2012 17:58





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.