- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Já vám to řeknu.... protože se vytvořil totální paskvil... který je označen jako "reforma"....
zajímalo by mě jak bychom reagovali na protest talentovaných dětí a dorostu v hokejových sportovních třídách,kde poukáží na obrovské náklady rodin spojené s výchovou těchto talentů.Asi bychom si uvědomili, že pokud dítě skutečně talent je, tak se ta investice zatraceně vrátí v 16 letech v Kanadě a dnes už i jinde a možná by se nám příčilo vyhovět protestům a lépe finančně zabezpečit ze svých daní tyto třídy a střediska vrcholového sportu.
Záměrně volím tento extrémní příklad pro pochopení reálné situace z hlediska komerčního využití vysokoškolského vzdělání, které je pro schopné absolventy samozřejmé a to kdekoliv ve světě.
Co se týče svobody tak hluboce nesouhlasím s tím, aby z prostředky které jsem uvolnil prostřednictvím daní pro provoz státních vysokých škol" svobodně" nakládali Ti co je využívají, upravovali si platy, prodávali nebo pronajímali nemovitosti a podobně. Považuji za správné, aby vláda odpovídala za jejich využití a měla k tomu vytvořeny legislativní podmínky .
Jistě, něktěří si přijdou bokem na značné částky, to se ale netýká průměru. Dokonce vím o škole, kde se šetří na platech, aby bylo na vybavení.
Uvědomujete si vůbec, že když jsou třeba v nemocnici špičkové a drahé přístroje, musí být nějaké takové, byť v levnějším provedením, i na fakultách?
Nakonec i na jiných školách máte přístroj za čtvrt či půl milionu a KAŽDÝ ze studentů musí na tom udělat jeden den praktické výuky. A samozřejmě, v reálu třeba vystřídá během studia 15 takových zařízení. Nejmůže přijít do praxe a koukat na to, s čím má pracovat, jako "tele na nový vrata..."!
Nejaky intelektualni rozvoj byl mozny, kdyz na univerizitach studovalo 10% populace, tedy ti nejchytrejsi. S masifikaci, kdy kazdy, kdo si koupi maturitu je prijat ke studiu, je to dnes casto jen sbirka pologramotnych blbu, zejmena u nekterych oboru, co se pysni tim, ze pro prijeti neni potreba umet ani pocitat.
Tedy vysoka skola je dnes normalni fabrika s prumernou populaci - a jako takova se to ma ridit. Takze skutecne je tnutne skoly predelat na manazersky system, akademicke svobody jsou v takto masove pojatych univerzitach nesystemovy prezitek.
ten Mádl jim ale leží sakra v žaludku,
každý druhý jejich výkřik odkazuje na přemluv bábu a dědka
takž to asi byla povedená kampaň
Nase vlada se rozhodla o unikatni projekt, spojeni do dvou odlisnych systemu - pravicoveho: nizke dane, vysoka spoluucast a levicoveho: vysoke dane, nizka spoluucast do noveho konceptu - vysoke dane, vysoka spoluucast.
....je tristní pohled - začalo to snad Piťhou a přes borce typu Zemana (Eduarda),dále Buzkovou a Mutter Kuchtovou to nebere konce ....a Dobeš je obzvlášť vypečený "řízek" ....
Kdyz jsem videl, ze jsou vysoke skoly financne chronicky podhodnocene, tak jsem uz nemusel cist dal ...... nevim jak ostatni skoly, ale treba VUT v Brne ma penez deset prdeli .... mozna nektere skoly maji malo, ale asi si to ani nezaslouzi, ale neverim tomu, ze by nejaka vysoka skola trpela. Maji penize z vlastnich projektu, patentu, podporujou je externi firmy, atd ...... penize se vsude (konretne VUT) sypou oknem! Navic skoly vysiraji jednoho inzenyra za druhym, takze titul uz dnes muze mit skutecne uz opravdu kazdy debil .......
Kdyz se rekne skolstvi, mysli se treba i zakladni skoly ..... tam je to ale uplne jina pisnicka .... kdyby ty prachy co vali zbytecne vysokym skolam, ktere je neumi rozumne vyuzit (korupce), tak dali do zakladniho skolstvi, aby ty decka dneska aspon meli nejakou sanci do zivota, zvlaste kdyz je rodice neumi vychovat .....
A nebo tezce jit po vysokych skolach a nedavat jim ve financich zadnou volnost, ikdyz to vlastne chcou a je to jen dobre!
podlidem stačí, dokáží li napočítat do 500.
Pokud jde o základní školy, tam by se musela učitelům vrátit RÁKOSKA. My jsme se báli přinést domů pětku, dnešní učitel se bojí žákovi tu pětku dát, aby nebyl fyzicky napaden jeho rodičem (pokud beru krajní případ).
Peníze na žáka, počínaje středními školami, vedou k tomu, že neukázněný či líný žák není ze školy vyhozen, jako tomu bylo dříve takřka automaticky.
přeji studentům,ať si tuto báječnou dobu taškařic užijí. Bude alespoň na co vzpomínat. A kdo to bere vážně,tak někak politicky,jeho problém.
Chtel bych poprosit pana Jirsu jestli by nemohl napsat jaky ma akademicky titul. Pokud tedy nejaky ma, tak hluboce smekam (opravdu uprimne) pred jeho skromnosti (to se totiz v Cesku moc casto nevidi). Pokud zadny nema a je opravdu "jen" prednasejici, mel bych jiste obavy o to je-li pro tuto diskusi kompetentni...
Mgr. Jakub Jirsa, Ph.D....vás lidi co neumíte s internetem by měli zavřít do nějaký rezervace. Najít si tohle trvá asi tak 3 sekundy.