Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Řidič dodávky podle svědků hazardoval, objel kolonu a vjel pod vlak

Neuvěřitelný hazard zřejmě stojí za pondělní nehodou, při níž vlak smetl v Protivíně na železničním přejezdu dodávku. Řidič na místě zahynul. Podle svědků pekařská dodávka objela kolonu, která stála na červené u přejezdu, a vjela pod vlak. Ten se řítil rychlostí 100 kilometrů v hodině.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pavel.n

Když ono je to těžký !!!!!!!!

Jezdím poměrně dost a přejezdy jsou prostě tragedie !!!!

Ty lumpové z ČD si to nastavili , aby to vyhovovalo jim !!!!

Příklad - v Losinách je přejezd a cca 100m od něj je zastávka - spadnou závory a za cca 1 minutu přijede vlak , co zastaví ve stanici ( 100m od přejezdu ) - lidé nastoupí , vystoupí a vy pořád čekáte .........a po tomhle divadle se lokálka pohne a vy přemýšlíte , proč jste tam cca 5 minut zbytečně stáli ....................

Takových přejezdů je spousta - takže není se co divit , že to lidi občas zkusí !!!!!!!

0/0
1.3.2012 4:45

tarten

Re: Když ono je to těžký !!!!!!!!

Jste stejně informovaný jako ten starosta Protivína. České dráhy nic nenastavují a o přejezdu je zbytečné s nimi jednat, protože s nimi nemají skoro nic společného. Je to jako vyjednávat s autobusákem o rekonstrukci křižovatky.

0/0
5.3.2012 11:38

tarten

Re: Když ono je to těžký !!!!!!!!

Jinak těžké to samozřejmě pro řidiče je. Leckdy pomůže automatický přejezd, ale přejezd takhle blízko zastávky o mnoho lépe zabezpečit prostě nejde. Jediné dobré řešení je podjezd. Na tom se ale obce ani kraj nechce finančně podílet, že?

0/0
5.3.2012 12:03

Honza13

Škoda té lokomotivy.

Ale snad to nový nátěr spraví. Hlavně, že je o jednoho šílence za volantem míň.

+2/0
29.2.2012 22:55

zdarma

hmm...

Vilém dopekl.

0/0
29.2.2012 18:22

furtspolu

Co na to housky a chleba ?

Bylo jim ublíženo a nebo to zaplatí pojišťovna taky. RvPekař dopekl.;-O

0/0
29.2.2012 17:48

Hynek Vilém Jarmila reloaded

je takový problém na tyhle místa dát závory?

Mám pocit, že na bezpečnost přejezdů se strašně kašle. Závory snad nestojí tolik, spouští se to stejně jako výstražné světlo a ten elektromotor a rameno závory .. kolik to může stát?

Stejně jako skutečnost, že se pomalu odstraňují blikající bílá světla z výstražných světel přejezdů. Hodně přejezdů má to místo překryto plechem, místo aby to blikalo. Před lety jsem takhle skočil dost ošklivě přejezd, návěstí přejezdu po stranách silnice byly od silničářů zahrabané ve sněhu, přejezd nesvítil a v šeru nebyl v podstatě vůbec vidět. Bílé světlo na přejezd prostě upozorní.

0/0
29.2.2012 11:11

síma25

Re: je takový problém na tyhle místa dát závory?

A jaký je problém na červenou zastavit?

+4/0
29.2.2012 11:53

AnalProbe

Re: je takový problém na tyhle místa dát závory?

1) Závory sebevraha nezastaví. 2) Bílé světlo neupozorňuje na přejezd.

+1/0
29.2.2012 12:47

synej

Re: je takový problém na tyhle místa dát závory?

Počítejte, že to bude stát dost ... Nesmíte počítat jen elektromotor a rameno.

0/0
29.2.2012 17:58

Lord Helma

Re: je takový problém na tyhle místa dát závory?

Vrať řidičák, modré světlo říká, že přejezd je volný a lze ho přejet max. 50km/hod, ale rozhodně to není něco jako oranžové blikadlo na křižovatce. S takovou taky jednou pod tím vlakem skončíš.

+1/0
29.2.2012 18:22

synej

Re: je takový problém na tyhle místa dát závory?

Bílé světlo, ne modré.

0/0
29.2.2012 19:53

tarten

Re: je takový problém na tyhle místa dát závory?

Máte pravdu. Jenže kdo si to v zákoně nečte, ten se snadno splete. Skutečná barva toho "bílého" světla je podle normy mírně namodralá, což je často řešeno bílou žárovkou za modrým sklem, takže když zhasíná nebo se rozsvěcí, vypadá dost modře. Je to trochu podobné jako se "žlutým" světlem, které je ve skutečnosti celkem jasně oranžové.

0/0
5.3.2012 11:57

tarten

Re: je takový problém na tyhle místa dát závory?

Závory by to mohly i zhoršit, důležité je červené světlo. Ještě by si pár trumberů mohlo začít myslet, že když se závory začínají zvedat, tak už mohou projet...

0/0
5.3.2012 11:40

Harpyje pralesní

Co chtěl, to má...

Přirozená selekce... :-/

+3/0
29.2.2012 10:32

DBLXCHT

V pořádku...

+3/0
29.2.2012 9:24

babacek

Řidič

Je to vysoká daň za hloupost, ale za hloupost se platí.

+5/0
29.2.2012 7:40

Smrť

Re: Řidič

V tom věku už mohl mít rozum. Svůj osud si vybral sám a z jeho pozůstalosti by měly být zaplaceny škody na vlaku.

+2/0
29.2.2012 9:50

rkkk

Re: Řidič

Právěže v tomhle věku si lidé dobře pamatují situaci za bolševika, kdy byla signalizace často rozbitá a na přejezdech se čekalo velmi dlouho zbytečně. To je naučilo jezdit na červenou.

0/0
29.2.2012 10:08

Alex_crusty

Re: Řidič

Za bolševika si lidi zvykli na spoustu věcí....jestli se za 20let neodnaučil jezdit na červenou na přejezdech, tak je spíš zázrak, že mu to procházelo tak dlouho

+7/0
29.2.2012 10:24

bkv

Re: Řidič

jak dlouho se chcete ještě vymlouvat na bolševika? Vždyť už tu není přes dvacet let.

+3/0
29.2.2012 10:30

rkkk

Re: Řidič

Přejezdy dráhy ze státních dotací modernizovaly postupně až po revoluci a řada lidí si ani neuvědomila, že už nejsou tak poruchové, jako dřív. Třeba u nás se běžně stávalo, že ještě začátkem 90. let byly závory dole třeba 2 hodiny, aniž by projel nějaký vlak. Nadzvedávali si je i slušní řidiči, kteří by jinak žádný předpis vědomě neporušili. Pak to najednou opravili a nikde o tom nepsali, takže prostě zvyk nedůvěřovat železniční signalizaci je pochopitelný.

0/0
29.2.2012 10:55

tarten

Re: Řidič

V zákoně i v praxi se pro řidiče už od bolševika změnila hromada věcí. Kdo to nehodlá brát na vědomí, je nebezpečný všem včetně sebe.

0/0
5.3.2012 11:53

babacek

Re: Řidič

Pozustalí jsou snad také potrestáni.

0/0
29.2.2012 13:33

tarten

Re: Řidič

Nicméně škoda přetrvává.

0/0
5.3.2012 11:43

babacek

Re: Řidič

Eventuelní dluhy platí ten kdo přijme dědictví.

0/0
5.3.2012 14:34

tarten

Re: Řidič

To není za hloupost, ale za projetí červené. Za to se takhle platívá všude.

0/0
5.3.2012 11:42

babacek

Re: Řidič

Projet na červenou vidím celkem vzato dost často, ale policajt nikde v dohledu.

0/0
5.3.2012 14:33

karelvesely

-

objel kolonu a vjel pod vlak.....se vsadím, že první co policajti po příjezdu na místo udělali bylo, že strojvůdci vrazili do huby ten jejich alkotestr a běda, jestli by dýchnul třeba jen 0,02.......:-P

0/0
29.2.2012 7:33

- - - - - - - -

Re: -

testery nejsou kalibrované do hodnoty 0,2

0/0
29.2.2012 10:11

sámvelkýmao

no

již náš stařičký učitel autoškoly nám vtloukal do hlavy: s lokomotivou se nikdy netrkejte, nemůžete zvítězit.......

+2/0
29.2.2012 7:22

babacek

Re: no

R^

0/0
29.2.2012 7:40

nezkrotný živel Soulburner

Re: no

R^

0/0
29.2.2012 15:38

rkkk

:-|

Prázdný vlak, čekající auta a jeden mrtvý. Lepší důkaz o zbytečnosti železnice si nelze představit. Silniční doprava by měla vlaky úplně nahradit. je to přežitek.

0/0
29.2.2012 2:52

captain cook

Re: :-|

hodne hloupe a nedomysleneRv

+7/0
29.2.2012 4:39

rkkk

Re: :-|

To není nedomyšlené. Technický vývoj neustále přizpůsobuje stroje potřebám člověka a vlaky, protože se jedná o hromadnou dopravu, nebudou při sebelepším vylepšování jezdit přesně tam, kam člověk potřebuje a neposkytnou mu tolik soukromí a nezavezou ho tam v daný čas. Zatímco nedostatky aut lze odstranit poměrně snadno a jejich bezpečnost, pohodlí při jejich řízení i škodlivý vliv na životní prostředí, se daří neustále zlepšovat, tak nedostatky železnice odstranit nelze.Dlouhodobě je situace neudržitelná. Vlaky dotujeme, auta zdaňujeme, vidíme jenom menší tření při pohybu po kolejích, ale nepočítáme s nákladností aparátu, který musí udržovat železnici v chodu ani s nemožností zavést konkurenční prostředí, které by tlačilo na efektivitu. Prostě vlaky mají cenu tak maximálně na dopravu velkých nákladů na hlavních tratích, ale nějaké lokálky pro pár pasažérů to už chce začít likvidovat a koleje dát do šrotu.

0/0
29.2.2012 9:25

Kulhánková, dcera

Re: :-|

Ano, ta zbytečnost se projevila teď v zimě, kdy sice bylo nutné tratě udržovat od sněhu a stromů, ale jezdilo se, na rozdíl od autobusů, které byly zafoukané a nejely nikam!

+4/0
29.2.2012 9:35

vítr_v_zádech

Re: :-|

Hodně krátkozraké vidění.

Píšete, že vlaky se hodí na dopravu velkých nákladů. Jak chcete rychle a efektivně dopravovat tisíce (desettisíce až stotisíce) lidí za prací do velkých aglomerací? Jedná se právě o velký náklad, viď. Příklad nehledejte v Kotěhůlkách. Vemte si jen pražské metro, železnice v Tokiu, New Yorku, Londýně, atd.

Co se týče nákladní dopravy, platí to stejné. Veliké přístavy a logistická centra pro přepravu jsou železniční uzly.

Pokud Vám vadí železnice v Kotěhůlkách, tak se prosím vyjádřujte v této oblasti a nezatahujte do toho technický vývoj obecně. Železnice nebude potřeba když vynaleznem teleportaci. Ale to ani auta, lodě, letadla.

+2/0
29.2.2012 11:16

tarten

Re: :-|

Tak tak. Pražské příměstské vlaky použije 90 000 cestujících denně.

0/0
5.3.2012 11:45

Edd

Re: :-|

Neni to zbytecne - je to prirozena selekce. ;-D;-D;-D

0/0
29.2.2012 6:13

Richard Hardon

Re: :-|

Tak tak. Svet by se mel ridit podle nejblbejsich, aby nahodou nedosli ujmy!

+1/0
29.2.2012 8:40

Smrť

Re: :-|

Jasně, co nejvíc aut na už tak přeplněné silnice! Svatá prostoto:-/

0/0
29.2.2012 9:53

rkkk

Re: :-|

Kdybychom silnice stavěli místo kolejí a místo nádraží parkoviště, tak přeplněno nebude. Svět jde dál, s tím železniční nostalgici nic nenadělají.

0/0
29.2.2012 10:00

Harpyje pralesní

Re: :-|

Dušinko prostá...

+4/0
29.2.2012 10:34

bkv

Re: :-|

Vždyť místo kolejí postavíte tak jeden pruh silnice. To se bude jezdit jednosměrně. Parkoviště místo nádraží - V jiném příspěvku píšete, že železnice člověka nedoveze tam kam potřebuje a v tomto příspěvku chcete na místech kam železnice člověka doveze (nádraží) stavět parkoviště. Pro koho vlastně? Vždyť podle vašich vlastních slov tam ty lidé jet nepotřebují, tak tam nebudou ani parkovat.

+1/0
29.2.2012 10:35

rkkk

Re: :-|

Tady píšu o místě, které zbytečně nádraží zabírají na nejlepších místech měst. Místo nich můžou být klidně obchoďáky a byty a místo některých obchoďáků a bytů zase parkoviště, když to chcete napsat tak polopaticky. samotné koleje zabírají málo, ale kolem je ještě pruh, který také patří k dráze a navíc zóna, kde není možné jenom tak něco bez povolení postavit. To je prostě hodně místa na to, když v těch stotunových kolosech cestují dva, tři lidé mimo špičku. Bydlím u kolejí, tak vím, o čem je řeč.

0/0
29.2.2012 11:02

macarát

Re: :-|

U kterých kolejí bydlíte?

0/0
29.2.2012 11:38

rkkk

Re: :-|

Praha-Kolín-Česká Třebová

0/0
29.2.2012 12:08

Lord Helma

Re: :-|

Pane jste prosťáček mající na vše jednoduchý recept. Dle vaší logiky by na cestě nemělo být jediné prázdné auto.  Vždy jezdí vytížené, že? Dle vaší logiky zrušíme ve městech tramvaje, nahradí je bus. Jen pro vaše info na náhradu jedné tramvajové soupravy dvou vozů potřebujete minimálně 5 bežných autobusů - na jednoho řidiče tramvaje pět autobusáků, nemluvě o smradu a zabraném místě.

+1/0
29.2.2012 18:27

rkkk

Re: :-|

Ano, žádné prázdné osobní auto nejezdí, protože je tam vždycky minimálně jeden člověk, který řídí a zároveň někam cestuje. To se o hromadné dopravě nedá napsat - tam může sedět i člověk, který nikam necestuje, ale jen řídí. Tramvaje jsou z kolejových vozidel úplně nejhorší, protože šíleně komplikují dopravu a zabírají místo v centrech velkých měst, kde je nejvíc potřeba. Do jejich pruhu, kde občas projede jedna, by se mohlo nacpat né 5, ale několik desítek aut a autobusů. Navíc na jednu soupravu připadá několik zaměstnanců, kteří jí udržují v provozu. Není tam jen ten řidič. Neříkám všechno hned zrušit, jen konstatuji, že z dlouhodobého hlediska se bude prosazovat osobní doprava před hromadnou a silniční před kolejovou. To je prostě trend. Auta budou během několika let řízena automaticky, budou mít zanedbatelný vliv na životní prostředí a budou mít tak nízkou cenu, že každý na vlaky zapomene a bude muset někam do musea, aby je mohl vidět.

0/0
29.2.2012 18:45





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.