Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vysokoškolská reforma vyhnala do ulic Brna rekordní počet studentů

Až šest tisíc lidí pochodovalo v ulicích Brna při protestním pochodu proti reformě vysokých škol, jak ji navrhuje ministr Josef Dobeš. Akci organizovala iniciativa Brno za svobodné vysoké školy, která spojila šest brněnských univerzit. Akademická obec se připojila k celostátnímu Týdnu neklidu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

alis

jako studenti jsme vždycky dělali ledacos...

..abysme se nemuseli učit;-D;-D

+1/0
29.2.2012 15:10

3x a dost

Nechci strašit,

ale mám dojem,že to je začátek konce této vlády.

0/0
29.2.2012 10:41

Flyblown

Re: Nechci strašit,

Hlavně aby to byl konec neschopného ministra.

0/0
29.2.2012 10:57

Keltman4u

Pouze dodatek organizátora

Abych vážení utnul vaši jistě akademickou debatu. Jsem jedním z organizátorů a školné není hlavním motivem toho, proč protestujeme, je to třeba to, že nechceme aby školu vedli Hašek s Onderkou. Ne neplatí nás ČSSD ani nikdo jiný, to by ty protesty třeba měly podobnou propagaci jako ty doktorské, ale my narozdíl od odborů tolik peněz nemáme. Na VŠ si šunky neválíme a nezdrháme hned do zahraničí, to že jsou tu lidi co mají vysokou přináší užitek celé společnosti, asi byste nechtěli aby Vás léčil člověk se základní školou co?

+3/0
29.2.2012 9:16

Oxley13

Re: Pouze dodatek organizátora

Rad bych aby me ucil vzdelany clovek a ten kdo si vzdelani plati mu venuje vetsi usili. Dostavate vzdelani zdarma a to dnes ve svete neni, snad ani v Ugande, proto tam kazdy posila podporu. Takze mili studenti, prestante laskave brecet a uvedomte si, ze jste ve spolecnosti, kde nelze jen brat.... Ted zdarma vzdelani a pozdeji penize v zamestnani. Ty dane ktere pozdeji odvedete vase vzdelani nezaplati.

0/0
29.2.2012 10:19

Sidonie_11

Re: Pouze dodatek organizátora

Jen tak, co si vybavuju z hlavy, tak školné se NEPLATÍ v Rakousku, na Slovensku, v mnohých spolkových zemích v Německu, v severských zemích a ve Francii se platí zápisné (výši neznám). A nesouhlasím s tím, že školné bude znamenat větší motivaci. Kdepak. Kdo chce vážně studovat, tak se snaží už teď. Kdo nechce, tomu nepomůže ani školné.

+1/0
29.2.2012 10:27

arogancemoci16

Re: Pouze dodatek organizátora

Mýlíš se - kdo nechce, ten přece nebude školné platit, nebude tedy studovat a nebude tak omezovat kapacity ostatním.

0/0
29.2.2012 11:10

Sidonie_11

Re: Pouze dodatek organizátora

Kdo nechce, ale tlačí ho rodiče, tak může bojkotovat příjmačky... ;-)

0/0
29.2.2012 11:29

Flyblown

Re: Pouze dodatek organizátora

Kdybys přemýšlel, přišel bys na to, že člověk s vysokou školou přinese na daních za svůj život státu daleko víc, než člověk bez vzdělání. Takže si tu honit triko na školství zadarmo je přinejměnším směšné, nehledě na to, že žádné školství zdarma prakticky neexistuje ani na nižších úrovních.

0/0
29.2.2012 11:01

arogancemoci16

Re: Pouze dodatek organizátora

Pokud bys trošku přemýšlel, tak bys věděl, že absolventi VŠ velmi často ihned "utíkají" do zahraničí. A daně pak odvádějí tam.

0/0
29.2.2012 11:07

Flyblown

Re: Pouze dodatek organizátora

Větší pitomost jsi snad ani napsat nemohl. Všichni utečou.

0/0
29.2.2012 11:29

arogancemoci16

Re: Pouze dodatek organizátora

Nauč se číst, to by se podařit mohlo. Ovšem zda se to zlepší i s pochopením psaného .... nevím nevím....

0/0
29.2.2012 11:47

arogancemoci16

Re: Pouze dodatek organizátora

A proč vám tedy nevadí, že to je ve sdělovacích prostředcích - včetně ČT - podáváno VÝHRADNĚ jako protiministerský - protivládní protest? Proč vás podporují soudruzi z ČSSD, když, dle tvého vyjádření, protestujete proti jejich představitelům?

....že ty si malilinko vymýšlíš, že?

0/0
29.2.2012 11:05

mikey1759

komedianti - studenti souhlasí s reformou (ti rozumní)

Jsou to komedianti - další důvod proč si udělat party;-D

 

Každý rozumný student může s reformou jen souhlasit. Rád zaplatím vtipných 5-10tisíc za semestr. Zvlášť když budou studentský půjčky.

To splatím běhěm pár měsíců práce a ne jak v USA či jinde až za roky, tak o co jde? Každý chce mít vše zadarmo, skvělý;-€

Když si budu platit můžu taky vyžadovat kvalitu!!!!![>-]

+4/0
29.2.2012 8:40

Maxx V.

Re: komedianti - studenti souhlasí s reformou (ti rozumní)

jenže omezenec jako vy není s to pochopit, že tady není středobodem školné ANO, resp. NE!! Rv

+1/0
29.2.2012 8:43

Keltman4u

Re: komedianti - studenti souhlasí s reformou (ti rozumní)

Argumentace každý rozumný je poněkud nerozumná a demagogická a taky asi nevíte proti čemu se protestovalo co

0/0
29.2.2012 9:09

King_Feanor

Re: komedianti - studenti souhlasí s reformou (ti rozumní)

hlavně, aby banky zase vydělávaly!!! Takhle jdou získat slušné peníze od studentů... o nic jiného nejde díky těm super výhodnýchb studentským půjčkám!

0/0
29.2.2012 9:22

jupikjupik

Re: komedianti - studenti souhlasí s reformou (ti rozumní)

to je falešná, falešná hra, s falešnými kartami. Všichni moc dobře ví, že kvalita je postrádána na straně studentů. Rapidně šla dolů úroveň středních škol a bere se na vš kdejaký odpad z učňovek s nula body u přijímaček, které už tak jsou stále lehčí a lehčí, víceméně jen pro srandu. Kvalita v pojetí těchto studentů je - vysvětli mi to tak, abych tomu rozuměl, aniž bych se musel učit základy....

+1/0
29.2.2012 9:25

Oxley13

Re: komedianti - studenti souhlasí s reformou (ti rozumní)

Presne tak, student VS dnes ma vzdelani tak stredoskolaka vsude jinde. A stredoskolak ma sotva zakladni vzdelani, kolikrat nema ani bezne socialni navyky. Kdyz ho rodice neumi naucit zaklady, skola je nemuze zdarma suplovat. A pujcky... Myslite si, ze kdyz se reforma zavede, ze nebude konkurence v pujckach a nebudou nizsi uroky tak jako je to napr. Hypotek? Uved te si, ze hypoteka je na 20 let a tenhle uver na dobu skoly, pripadne nejaky rok na praci. Tedy cca 6 let, je to tak moc?

0/0
29.2.2012 10:24

Fidina

školné ano, ale ne z kapes rodičů

Studenti si budou muset uvědomit, že na světě není nic zadarmo. Jen ať si na školné vydělají na brigádách.

+2/0
29.2.2012 8:37

jupikjupik

Re: školné ano, ale ne z kapes rodičů

studenti mají studovat, ne makat na brigádách. Nechť se změní směrná čísla a bere se jen kvalita.

+2/0
29.2.2012 9:26

Sidonie_11

Re: školné ano, ale ne z kapes rodičů

Toto bohužel mnohým nevysvětlíte. Mnozí zde diskutující (i nediskutující) nás mají zaškatulkované jako flákače, co se celý rok přesouvají od pařby ke kalbě a naopak, pak ve zkouškovém možná něco udělají a pak o prázdninách někteří makají a někteří se zase flákají. Podle nich bychom asi měli každý den mít školu od 8 do 4, pak od půl 5 do jedné v noci makat na brigádě a ve zbytku času dělat někde dobrovolníky, abychom si "pořádně přičichli k práci", jak se tu včera někdo vyjádřil... Oni prostě neuznávají, že kolikrát máme praxe, že máme povinnou četbu, eseje apod.. Ne, pro ně jsme jenom flákači za státní peníze... :-P Rv

0/0
29.2.2012 10:30

Flyblown

Re: školné ano, ale ne z kapes rodičů

Jako bych slyšel dceru :-)

Ale máš pravdu, pochopitelně.

0/0
29.2.2012 11:03

hany1

Místo, abyste využili toho,

že někdo konečně vyšel do ulic a přidali se, tak tady zaséváte vaši nenávist vůči studentům. Vy jen tak nadávat u PC a vymlouvat se na to, že co si zvolili to mají. Ale to máme i my,co jsme tuto vládu nevolili. Tak šup se oblékat a ven do ulic.

0/0
29.2.2012 8:25

rlpcr

Ví vůbec, co vlastně chtějí?

Jeden uřvanej na traktoru a stádo ovcí za ním.

Polovina z nich tam je jen proto, že nechce platit školné, aby mohla víc chlastat.

+3/0
29.2.2012 8:08

hany1

Re: Ví vůbec, co vlastně chtějí?

Promluvil ten chytřejšíRv

+3/0
29.2.2012 8:16

Rosinanta

Je to o něčem jiném

Školné je asi tak to poslední, proti čemu ti studenti protestují. Průser téhle reformy je hlavně absolutní ignorace problémů s akreditací (což byl mimochodem zpočátku jeden z hlavních důvodů, proč se reforma vůbec dělala) - čili i nadále dostane akreditaci kdekterý pofiderní obor na soukromé pseudoškole - a docela drastické omezování účasti studentů v akademickém senátu, což je dost zásadní. Ale samozřejmě, představitelé vlády to celé shrnou slovy "studenti protestují proti školnému", a jak tak koukám, tak jim to celej národ žere. :-P

+3/0
29.2.2012 8:01

Oxley13

Re: Je to o něčem jiném

Podle odpovedi v diskusich je to prvni, nebo druha vytka, kterou vy protestujici zminujete, takze se ted nedelejte ze o prachy nejde. Jde o ne v prvni rade. A akreditace... Skoly, ktere nebudou konkurenceschopne se neuzivi, to vam nedoslo? Nebo se bojite, ze vedle vasehho domu vyroste dalsi skola? Vzdyt si dnes muzete vybrat. Blbec pujde na tu,kde ho nic nenaci,a el bude mit jistotu, ze ji udela... A rad si to zaplati.

0/0
29.2.2012 10:27

košťálka

Hlavně se mi líbil Klausík

jeho rozhořčení nad tím, že to toto nepatří na akademickou půdu a odmítl přijet do brna, mě opravdu rozesmálo. Kdo o něj stojí? A také by mu někdo měl připomenout rok 1989, kdy za tyto mocipány většinu vyžrali studenti. Je mi z něj už vážně na blití, z komanče mizernýhoRv

+2/0
29.2.2012 7:26

košťálka

Re: Hlavně se mi líbil Klausík

pardon, neomluvitelná hrubka-do Brna

0/0
29.2.2012 7:26

kolos.veliky

Pokud akademická obec nechce reformy,

tak je nedělejme. Dejme akademické obci svobodu a nenuťme ji být závislou na státním rozpočtu.

Ať školy dostávají svůj základní příspěvek na studenta i v závislosti na výsledcích, výzkumu apod. a v rámci toho, co si stát může dovolit. No a zbytek ať si nezávlislý akademický senát sežene - dobrá VŠ nemůže mít problém sehnat peníze z prodeje výsledků výzkumu a nebo od sponzorů - velkých firem, darů bývalých špičkových absolventů apod. A taky obezřetným hospodařením.

To se to rozšiřuje činnost s nataženou rukou ke státu.

0/0
29.2.2012 7:16

BaronOfHell

Re: Pokud akademická obec nechce reformy,

Částečně máte pravdu, ale rozhodně to nejsou VŠ, které vyžírají státní kasu. Pokud se jedná o investice, jdou především z fondů EU (ano, můžete namítnou, že i my do nich přispíváme, ale jelikož tam stejně musíme přispívat, tak proč jich nevyužít).

0/0
29.2.2012 8:02

E.M.R. verze 1.4

Je potřeba pokračovat v potřebných reformách !

Naši studenti jasně deklarovali ve studentských volbách touhu po reformách. Volili strany vládní koalice.Nyní ČSSD nasadila do ulic studenty - provokatéry, kteří mají vystupovat proti reformám a Dr.Prof.CsC Václavu Klausovi.

Vy opravdoví studenti, nedejte se a běžte také do ulic !

Nebo snad chcete Řecko, návrat před Listopad a návrat Paroubka ?

+1/0
29.2.2012 6:39

Keltman4u

Re: Je potřeba pokračovat v potřebných reformách !

Ne sorry, ač nemám ČSSD úplně v lásce, jsem jeden z organizátorů a musím říct rozhodně tam agenti provokatéři nejsou

+1/0
29.2.2012 9:11

bronik

VŠ a MŠMT

V prvé řadě by studenti měli protestovat proti svým pedagogům, např. školy čerpají peníze z EU na to, aby učitelé mohli dostávat mzdu za 1,5 pracovního úvazku, tj. každý učitel tráví denně svojí prací 12 hodin - což je absolutně nereálné a toto je podvod pedagogů na všech občanech ČR, kteří musí platit daně. Dále si např. z těchto peněz nechávají proplatit Skipassy ze svých školení v Jeseníkách apod. - do nebe volající šmelina od VŠ. Jsem rok starý absolvent a souhlasím se zavedením školného, alespoň se pedagogové budou muset ke svým studentům začít chovat trošku jinak než jak je tomu doposud.

+1/0
29.2.2012 6:04

jmhad

tak se vyblbněte

a my si budeme dělat dál co chceme-to je logická úvaha mocných a nejen ke studentů.Ale jinak je třeba souhlasit s kolegou,když konstatuje ,že když jde o studenty,tak se jim to nelíbí.Když jde o druhé,tak se vyjadřují třeba takhle- "Ty ku.vy seniorské nechat postřílet - Zatočit s těmi flákači - Zavřít do lágru a ať makají a ob den 2 deci vývaru z bramborových šlupek" a další.Takže já,jakožto ten flákač,vůbec jejich protesty nepodporuji.!!

0/0
29.2.2012 4:55

karelka3

Jen se jedná o studenty,

už je tu pláč. Jak se jedná o mladé rodiny, důchodce, nemocné, ještě se tady do nich mladí naváželi, že se choděj ohřívat do čekáren k doktorovi. Teď dochází i na ně, a to je průšvih. Běžte si přečíst článek o lécích na cukrovku, jak tam mlaďasové perlí, člověk aby se bál zamarodit kvůli takovému dementíkovi. Jen ať vám to rodiče zaplatí, nebo si vemte půjčku, a šklebte se dál študáčkové, hlavně až nebudete mít práci, a budete louskat šváby, a ohřejvat se v Intersspáru. Do důchodu běžte třeba v 80letech, vy to zvládnete i fyzicky!

Dřív jsem se vás zastával, už ne!Rv;-€

+2/0
29.2.2012 1:40

DieL

Re: Jen se jedná o studenty,

nedávat všecky do jednoho pytle, odhodte emoce

0/0
29.2.2012 2:31

Rosinanta

Re: Jen se jedná o studenty,

Ježíš, to školné je asi tak to poslední, proti čemu ti studenti protestují. Průser téhle reformy je hlavně absolutní ignorace problémů s akreditací (což byl mimochodem zpočátku jeden z hlavních důvodů, proč se reforma vůbec dělala) - čili i nadále dostane akreditaci kdekterý pofiderní obor na soukromé pseudoškole - a docela drastické omezování účasti studentů v akademickém senátu, což je dost zásadní. Ale samozřejmě, představitelé vlády to celé shrnou slovy "studenti protestují proti školnému", a jak tak koukám, tak jim to celej národ žere.

+3/0
29.2.2012 8:00

Peťánek Síťovka -reformní lhář

A "Člověk v plísni" by jim nepomohl ???

vždyt jim pomohl s minulýma volbama - jak volit , tak moc mu věřili ;-D

0/0
28.2.2012 23:07

Bojkas85

jsem pro zavedeni skolneho

Mame stavebni firmu a proslo nam dohodou o provedeni prace uz desitky studentu! Vetsina z nich nemela o studium zajem a pouze si protahovala prazdniny. Stejne se vetsina na skolu vykaslala, chlastala, takze x-let se plytvalo verejnymi prostredky k neperspektivnim studentum!

kdo chce studovat, at ukaze vysledky, nebo plati. Stejne se vetsina jen flaka..

+5/0
28.2.2012 21:26

Rittm. M. A. Frh. von Richthofen

Re: jsem pro zavedeni skolneho

nezáviď gumo :D

+2/0
29.2.2012 0:03

Bojkas85

Re: jsem pro zavedeni skolneho

:-D nemam co, plat mam vic nez slusnej, delam hlavou a stejne skonci dalsi vysokoskolaci u nas, kde jim budu "sefovat" Ja.. ;-) Vetsina se jich stejne nedostane do vysokeho managmentu a budou delat v kauflandech, pomocniky na stavbe, atd.. Diplom nestaci, clovek musi mit i cistou hlavu a vedet, jak ji pouzit.. ;)

0/0
29.2.2012 0:24

LucyTarhuniah

Re: jsem pro zavedeni skolneho

Jeste se s necim pochlub :D

0/0
29.2.2012 2:18

brblovka

Re: jsem pro zavedeni skolneho

To není závist, ale konstatování faktu! Páni študiózové si myslí, že jsou pupkem vesmíru, protože studují VŠ. Pracují max. 2 měsíce o prázdninách(někteří) a jinak "kalí" nebo "paří", občas jdou na "cviko" nebo zkoušku. Když švagrové do obchdního řetězce nastoupí nějaký ten inteligent na brigádu do pokladny, tak to vydrží tak měsíc a praští s tím. Párkrát prodělá, musí do práce o víkendu, do práce musí přijít střízliví a vyspaní, protože dělají s penězi a taky se zákazníky a to chce pevné nervy a čilou mysl...

0/0
29.2.2012 6:33

Sebastian333

Re: jsem pro zavedeni skolneho

vy toho o prodlužování studia moc nevíte asi....za nadstandardní délku studia se již platí - od roku 2001....nezáviďte a raději dostudujte8-o

+5/0
29.2.2012 0:24

Scotfi

Všem moudrým komentujícím.

Drazí diskutující, přestaňte se odvolávat na přemlouvání báby a líná nemakačenka, pouze tím ukazujete, že nemáte jiné argumenty než generalizování. Přečtěte si prosím věcný záměr zákona o VŠ. Zjistíte, že jde o více než o školné (ačkoli se vám pan Dobeš snaží namluvit opak). Dnes v ulicích bok po boku protestovali (nejenom) studenti, kteří se školným souhlasí s těmi, kteří jsou proti školnému. Zcela nekoncepční návrh školného je pouze jedním problémem. Bojujeme za samosprávu VŠ (politické řízení univerzit je nepřijatelné), bojujeme za propracované reformy a za reálnou diskuzi, nikoli monolog, klacky pod nohy a demagogii šířenou z MŠMT.

Je mi líto, jestli někdo musel čekat v zácpě, než 6 000 protestujících prošlo centrem (měřil jsem to - trvalo to cca pět minut). Pochod byl koncipován tak, aby co nejméně omezil ostatní, a trasa byla oznámena dlouho dopředu.

+16/0
28.2.2012 21:23

romsky aktivista

Re: Všem moudrým komentujícím.

potom bych doporucoval lepe vybavit studenty argumenty, protoze blekotani protestujicich proti skolnemu, ktere podle nich znemozni studium je opravdu legracni. Skolne naopak studium umozni opravdu vsem a ne jen detem bohatych rodicu R^

+2/0
28.2.2012 21:26

Scotfi

Re: Všem moudrým komentujícím.

Asi záleží na tom, s kterým studentem/protestujícím jste se bavil. ;-)

0/0
28.2.2012 21:38

Sidonie_11

Re: Všem moudrým komentujícím.

R^ Ale obávám se, že mnohým to prostě nevysvětlíte... :-(

P. S.: Pochodu jsem se zúčastnila, byla skvělá atmosféra a počet šesti tisíc lidí mě velmi mile překvapil! :-) R^

+7/0
28.2.2012 21:38





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.