Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Hrob německých obětí z Budínky bude zřejmě nakonec v Jihlavě

Ostatky německých obětí nalezené na louce Budínka u Dobronína zřejmě nakonec skončí na hřbitově v Jihlavě. České televizi to potvrdil mluvčí pozůstalých Johann Niebler. Původně se přitom hovořilo o umístění do společného hrobu na hřbitově ve Ždírci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

DAVIDIANUS

Otázky

Kdo je zabil ? Jakým způsobem ? Co to bylo za lidi - ty oběti ? Co to bylo za lidi - ti údajní pachatelé ? Ani jedna otázka nebyla zodpovězena a přitom všichni mají jasno. Česká genocida na ubohých Němcích a novinář Mareš získal novinářskou cenu......RvRvRv

+1/0
25.2.2012 10:52

Durika

Re: Otázky

Meni to nieco na tom, ze sa po vojne za rok zavrazdilo od 40.000 (ceske uradne pramene) po 300.000 (nemecke pramene) ludi co je radikalne viac ako pocas 6 rokov nacistickej nadvlady (za 1 rok!) ? A ze to stat tak tutlal, ze je este aj po  70 rokoch historici riesia kolko to bolo?

A ze umrtnost v Benesovych koncentrakoch, ktore tu boli zriadene po vojne bola vacsia ako v pracovnych taboroch pre Zidov cez vojnu? (A to slo o fyzicky tie iste budovy, napr. len Novaky mali 1000 obeti).

0/0
26.2.2012 12:09

DAVIDIANUS

Re: Otázky

Češi vyvraždili ve druhé světové válce celou německou populaci 8-o8-o8-o?

0/0
26.2.2012 13:14

Durika

Re: Otázky

Ty nemas velky prehlad, kolko ich u vas zilo, ze? Odhady vyhnanych Nemcoch sa hybu niekde medzi 2.1 mil a 2.9 mil. Takze dolny odhad poctu vyvrazenych (40.000) sa da iba velmi tazko oznacit za celu nemecku populaciu.

V tom rozsahu klamstiev a zakryvania zlocinov sa daju presnejsie uviest cisla vacsinou len ku konkretnym, ciastocnym udalostiam. Napr. pocet deti v konkretnych koncentrakoch. Teraz hovorim bohuzial o ceskoslovenskych povojnovych a nie o nacistickych koncentrakoch.

0/0
26.2.2012 13:26

karelka3

Re: Otázky

že tě taky kočka stáhla ze stolu, když jsi byl maličký, a spadl jsi na hlavičku?! Rozhodně je to vidět v tvých reakcích tady!Rv;-€

0/0
27.2.2012 4:12

Durika

Re: Otázky

Osobne urazky nie su uplne najlepsie argumenty.

O podmienkach v roznych ceskoslovenskych zhromazdovacich taboroch mozem pisat rovno zo svojho najblizsieho okolia.  Napr. tabor v Petrzalke - denna energticka davka cca 500 kalorii (toto su udaje ktore uviediol Cerveny kriz a daju sa dolozit z akademickych zdrjov). Na prezitie potrebujes cca 1300 a to este popri tom fyzicky pracovali.

Nepredpokladam, ze sa vam tie cisla budu pacit, ale to uz je na historikoch aby to zhodnotili. 1.CSR nebola ziadna narodnostna a demokraticka idylka. Ak Benes popieral este v r. 1943 existenciu ,,bratskeho''  (a statotvorneho) slovenskeho naroda a jeho strana este v 1946 vypracovala memorandum ako Slovakov asimilovat a mocensky ovladnut (mozem dodat opat link), viem si zivo predstavit v akej idylke si pred vojnou zili Nemci.

0/0
27.2.2012 9:51

karelka3

Re: Otázky

já tě neurážím, jen se ptám, zda se to nestalo nacionalisto!

Chceš-li mluvit o mrtvých, přijeď se podívat do Terezína, zavedu tě i k Ohři, kam házeli popel mrtvých desetitisíců lidí, ty moulo!

A už mě nerozčiluj ty momoni!;-€;-ORv

0/0
27.2.2012 22:36

Durika

Re: Otázky

Nerozumiem, ako vrazdy v Terezine popieraju vrazdy na inych miestach a v inej dobe. Chapem, ze niektore veci su bolestive, ale treba si pozametat aj pred vlastnym prahom. Z hladiska emocii chapem aj pokusy to nejak ospravedlnovat, ale obavam sa, ze pristup ,,tak im treba vsetkym Nemcom, mozu si za to sami'' ma  velmi blizko k pristupu ,,tak im treba vsetkym Zidom, mozu si za to sami''. A uz vobec ziadnym sposobom sa tym nedaju obhajovat vrazdy deti, zien a pod.

A ako som napisal, 1.CSR viedla voci vsetkym neceskym narodnostiam velmi agresivnu politiku. Nakoniec Samuel Zoch, autor a signatar Martinskej deklaracie, ktorou sme mi ako jeden z 2 zakladajucich narodov prihlasili k CSR, odstupil uz necely rok po vzniku statu zo svojej funkcie prave na protest kvoli chovaniu Cechov. Znamy je aj Hlinkov otvoreny list predsedovi vlady (tiez necely rok po vzniku statu), kde mu odporucil, ze takymto sposobom  si moze spravovat akurat tak Kongo, Alijasku alebo Indiu. Plne chapem Nemcov aj Madarov.

0/0
28.2.2012 10:30

karelka3

Re: Otázky

už nereaguj, uznávám, že s tebou se já nemůžu bavit a proto končím. Svoje názory si vyblej komu chceš. čau.8-o

0/0
28.2.2012 22:04

Durika

Re: Otázky

Tiez si myslim, ze to nema zmysel, kedze si nespochynil jediny fakt, ktory som uviedol a zjavne nepoznas vlastne dejiny. Ale prskat vies pekne.

0/0
29.2.2012 5:19

van de velwideeck

Už chápem zmysel výroku ,,Pokoj prachu jeho",

resp. ,,Nech odpočíva v pokoji."

Mnohým totiž nie je dopriaty ten pokoj ani len po smrti. Tí, čo si tie udalosti môžu pamätať, a mohli by mať snáď výhrady, sú už sami nad hrobom a nie je ich už tak veľa. A ostatní by predsa len mohli byť trochu nad vecou;-)

0/0
25.2.2012 9:54

ddtx

Kdo nebyl Nemec

sympatizujici s nacisty neprezil, az Nemci postavi krize vsem svym zavrazdenym obetem, pak je zacnu brat vazne, zatim mam na ne porad stejny názor, ze se od roku 1620 nic nezmenilo, porad dudou hledat svuj zivotni prostor. A to za kazdou cenu, koneckoncu nam to porad predvadeji. Akorat ne tanky ale penezi

0/0
25.2.2012 9:53

van de velwideeck

Re: Kdo nebyl Nemec

zisti si ktorý regiment sa v tom 1620 roku L.P. za českú vec na tej Bielej hore najviac bil;-);-D

0/0
25.2.2012 9:55

sademord

Přátelé

po dlouhé době jsem se rohodl odejít z IDNES a to na základě informací, které mi z jejich středu předal můj kamarád, který tam pracuje. Všechny naše kritické připomínky jsou předávány BIS, jsme mapováni, registrováni, evidováni a škatulkování podle našich přízpěvků, podle našich počítačových adres, jsme zaměřování prostřednictvím jeji map atd. Cenzura zde už dosáhla takových rozměrů, že nemůžete vyjadřovat svůj svobodný názor. Za sprosté slovo vás vyškrtnou, ale že naši poitici si přes televizi ukazují zdvižené  prostředníčky, to se IDNES líbí a neřekne ani slovo. Také úroveň těchto článků klesá, čím více krve, násilí a USA, tím víc je to pro redaktory IDNES zajímavější. Inu, KOHO CHLEBA JEDÍ, TOHO PÍŠEŃ PĚJÍ. Mějte se tady fajn a třeba se setkáme na stránkách skutečně demokratických, kde nebudou redaktoři lhát a cenzoři se skrývat zbaběle za PC.... Všem přeji hodně štěstí.

+4/0
25.2.2012 9:45

akzzko

Re: Přátelé

mám ještě "poslední život" a pak taky balím....jinak s tebou souhlasímR^...je to smutná realita 22 let tzv. demokracie:-/!![>-]

0/0
25.2.2012 10:30

karelka3

Re: Přátelé

kašli na ně sademorde, ať si to monitorujou, ať nám políběj arš fšichni bonzáci! Aby tady začas nekoukali, až lidem dojde trpělivost, a chytne nám koudelka u pr..... Aby to lumpové stihli na letiště.;-D;-D;-D

0/0
25.2.2012 22:19

mrg

Re: Přátelé

Vážený pane Procházko,

Vaše rozhodnutí nás mrzí, ale respektujeme ho. Nyní prosím vyčkejte před svým počítačem do příjezdu zásahové skupiny BIS, budete anihilován.

Redakce

0/0
27.2.2012 15:08

nesmídolesa

ach ti novináři

které noviny a TV byly plné srdceryvných článků o bestialitě Čechů na naprosto nevinných Němcích? Dnes, LN, ČTV? Co takle se v eřejně omluvit národu, když se neprokázalo,že Němci byli ubiti lopatami a zřejmě vůbec nebyli zavražděni? No co, koho chleba jíš, toho píseň zpívej, že ano páni redaktoři.;-€

+1/0
25.2.2012 9:14

Autonomní Vont

Re: ach ti novináři

Poslední dobou jsem to nesledoval detailně, jak ti Němci umřeli?

0/0
25.2.2012 9:18

van de velwideeck

Re: ach ti novináři

týfus.;-)

0/0
25.2.2012 10:08

barbča53

Němci zahájili vláku,

zabili několik milionů lidí v koncentráčních tábor, spoustu lidí umlátili při výsleších na gestapu atd.  a my jim stavíme hroby a pomínky. Co jsme to za národ.Rv

+3/0
25.2.2012 9:13

van de velwideeck

Re: Němci zahájili vláku,

no ale musíš uznať, že s tými na tej lúke ste sa vyporiadali ručne - stručne a pekne bez regulérneho procesu;-)

0/0
25.2.2012 10:08

serz I.

Re: Němci zahájili vláku,

no, vy, v tých Horných Uhrách...

0/0
25.2.2012 11:21

Durika

Re: Němci zahájili vláku,

Co my? Pomer VZAJOMNE VYMENENYCH osob medzi SK a HU a DEPORTOVANYCH osob z CZ je cca 1:35. Tak zhruba odhadom, da sa presne prepocitat.

A ak by sme brali do uvahy naozaj vyhostenych (t.j. nie vymenenych) Madarov a vyhostenych Nemcov, je  ten pomer zhruba 1:80 (!). A to stale nezohladnuje, to, ze kym tu k plosnemu odsunu Madarov na zaklade etnika nedoslo, u vas islo o ciru etnicku cistku.

A to este popri nesmiernych krivdach, ktore sa pri deportaciach Madarom nepochybne stali (tak ako sa pred tym diali nam), na tom z etnickeho hladiska profitovali, lebo vymena oslabila slovensku mensinu v Madarsku a urychlila jej likvidaciu a presunuti madarski Slovaci boli na Slovensku umiestneni do madarskejsieho prostredia nez z akeho odisli, cim sa cast opat prirodzene asimilovala.

Najvacsi rozdiel je v tom, ze Slovaci o tejto casti svojich dejin aspon diskutuju, ale Cesi su 30 rokov pozadu a uz len pri naznaku, ze by mohli spachat nejake zlociny je vacsina z nich bez seba.

0/0
25.2.2012 14:04

Dannyelek

je to ostuda

nenechat někoho pohřbít do hrobu ve vsi, kde celá léta žil, pocházím tam odtud a ty palice dubové by se měly uklidnit, je 60 let po válce

+2/0
25.2.2012 8:41

Nescafe

Hroby

Pročpak se ,ale taky tak neangažují na druhé straně, našich lidí tam taky bylo zavražděno dost z těch co tam byli nasazeni na povinné práce.

0/0
25.2.2012 8:37

Občan svobodný

Re: Hroby

Pokud by se tam našel nějaký masový hrob tak by to tak určitě bylo. Bohužel někteří Češi, většinou zbabělci a kolaboranti, se po válce zachovali stejně jako nacisti.

0/0
25.2.2012 8:39

Dron

Mrtvým klid

Je více než 50 let po válce a děti sprostých vrahů, i když Čechů, nechtějí, aby na místním hřbitově spočinuli oběti jejich rodičů. Tenhle národ by si zasloužil chodit 40 let po poušti.

+1/0
25.2.2012 8:08

wuwu

Že je nepohřbí v Lidicích!

0/0
25.2.2012 8:02

Dron

Re: Že je nepohřbí v Lidicích!

Čecháčkové by si měli zvykat, že k civilizovanosti patří i úcta k mrtvým.

+1/0
25.2.2012 8:14

DAVIDIANUS

Re: Že je nepohřbí v Lidicích!

a co němečkové.....;-D?

0/0
25.2.2012 10:48

serz I.

Re: Že je nepohřbí v Lidicích!

No, někteří nemečkové si myslí, že někteří mrtví si zaslouží zvláštní úctu, například ti ze vzorné SS-Dorf  Bergersdorf ...

0/0
25.2.2012 11:06

Wolfgang Otto Strohschneider

skoda, ze vrazi

uz asi nikdy nebudou potrestani. Oni asi vedi, kdo to je, ale nikdo to nerekne. Nikdo si asi nechce priznat, ze treba jejich rodice nebo prarodice byli sprosti vrazi a treba vrazdili jen proto, ze behem valky udavali. Co se da delat.

+1/0
25.2.2012 2:19

dogi4

Re: skoda, ze vrazi

No, pořád jsem ještě nikde nečetl žádnou oficiální zprávu o příčině smrti. Ale ty už máš jasno, že?

0/0
25.2.2012 5:10

al-adin

A jak

tedy zemřeli. To už se tam nepíše.....

0/0
24.2.2012 22:11

karelka3

Re: A jak

umlátil je prý nějaký rakušan se synem, a hodili to na čechy. No a pan Mareš to trošku poopravil v novinách a řádně rozmáznul. Teď se to má za oficiální věc.EU

+1/0
24.2.2012 23:27

furtspolu

Re: A jak

Spějme dál za Sokolským praporem   a KDO SE ODRODÍ  čepelem v tu zrádnou hruď- To pro zapamatování pro p. Mareše.;-O

0/0
25.2.2012 11:03

CeleronD

Přeju jim dobře udržovaný hřbitov, hojně doplněný

křesťanskými symboly, aby se i v budoucnu mohli lidé ubezpečit, jak dopadnou ti, co zradí vlastní republiku.

+5/0
24.2.2012 21:26

L9876

Re: Přeju jim dobře udržovaný hřbitov, hojně doplněný

mnohokrát bylo na místech po celém česku dokladováno, že povalečné běsnění tzv. Rudých gard smetlo i němce, kteří s nacismem neměli nic společného a byli na straně čechů (i takoví existovali!) . Často pro jednoduchý ortel smrti postačilo však mít v květnových dnech 1945  jen německé jméno a málokdo se ptal, co jste udělal nepěkného, natož nějaký řádný soud - to vím od svého děda, který žil v sudetech.. Nepište nesmysly a zkuste oslovit několik posledních dosud žijích pamětníků - jistě vám má slova povrdí.

+3/0
24.2.2012 21:28

Patolog

Re: Přeju jim dobře udržovaný hřbitov, hojně doplněný

REVOLUČNÍ gardy....jinak souhlas.

0/0
24.2.2012 21:33

L9876

Re: Přeju jim dobře udržovaný hřbitov, hojně doplněný

pardon, je to tak, díky za opravu.. R^

0/0
24.2.2012 21:35

Hnev lidu

Re: Přeju jim dobře udržovaný hřbitov, hojně doplněný

Je dnes moderní házet špínu na Revoluční gardy. Přitom dobře plnily úkol bezpečnostního sboru, než vznikly regulérní bezpečnostní složky. Taková otázka. Kdo vlastně rozprášil původní bezpečnostní složky ČSR a republiku samotnou ? Nebyli to náhodou ti samí sudeťáci, kteří pak na jistý chaos doplatili ?

+1/0
24.2.2012 21:51

L9876

Re: Přeju jim dobře udržovaný hřbitov, hojně doplněný

spíše jsem přesvědčený, že se postupně ukazuje surová pravda o běsnění z května r. 1945, daleko za hranou zákonů (na ty ale mnozí kašlouú, takže raději budu říkat ZA HRANOU LIDKOSTI.

Můj děd zažil jako čech odsun němců (Jihlavsko) a to, co se dělo bylo i pro něj nepochopitelné a nelidské - ženy byly znásilňovány, muži vražděni, děti biti a staří buď zavražděni nebo jejich důstojnost byla ponížena. přitom nikdo nepřinesl jediný důkaz "vinen". Tím neobhajuji německý vpád do Česka, ale současně říkám, že i my češi máme své kostlivcše ve skříni a krev zavražděných na svých rukách.

+1/0
24.2.2012 22:04

Hnev lidu

Re: Přeju jim dobře udržovaný hřbitov, hojně doplněný

blablabla ;-)

0/0
24.2.2012 22:25

L9876

Re: Přeju jim dobře udržovaný hřbitov, hojně doplněný

škoda. Předtím alespoň argumenty, teď už nesmysly.. Mějte se!

+2/0
24.2.2012 22:28

stroup

Re: Přeju jim dobře udržovaný hřbitov, hojně doplněný

to je ale to co hněv lidu schvaluje.. schvaluje to co se dělo jako princip kolektivní viny sudetských němců.. proto je třeba znásilnit ženy, postřílet starce a děti...

0/0
24.2.2012 22:35

Beefeeter

Re: Přeju jim dobře udržovaný hřbitov, hojně doplněný

Tak tady někdo na tvoje slinty reaguje nějakým rozumným vysvětlením svých názorů a ty nejsi schopen to ani přečíst, natož se nad tím zamyslet? Ty přece nejsi primtiv, nebo jo?

Tady tímto konkrétním příspěvkem ses moc nevyznamenal. Spíš naopak.

Co se mě týče, taky vím, že chování některých němců začátkem války nestálo za nic. Ani během ní. Ale i já mám od pamětníků odsunu po válce dost zajímavých postřehů. A je vidět, že prostě revoluční gardy - ať už byly sestaveny za jakýmkoliv účelem- byly plný zvířat který bily němce jen kvůli jménu. I ty, kteří přes válku pomáhali bez rozdílu všem v nouzi.

Takže tak nějak. Nedělej ze sebe maňasa ty hneve lidu. To přece nejsi...?

0/0
24.2.2012 22:33

kukvykuk..

Re: Přeju jim dobře udržovaný hřbitov, hojně doplněný

Mnooo kostlivce, spíš každá akce plodí reakci a když se kácí les létají i třísky.

0/0
25.2.2012 1:33

dogi4

Re: Přeju jim dobře udržovaný hřbitov, hojně doplněný

No vidíš, a Němci si z těch kostlivců až tak hlavu nedělají. Tak proč jako my ano? Nejsem si vědom, že bychom my okupovali je. A už vůbec nevím nic o tom, že by Němci až tak nějak moc v průběhu protektorátu koukali na nějaké zákony. Jo, omyl, Norimberské zákony, ty ano, také je řádně uplatňovali.

0/0
25.2.2012 5:15

CeleronD

Re: Přeju jim dobře udržovaný hřbitov, hojně doplněný

zato okupační moc vždy postupovala humánně, citlivě a v souladu s vlastními předpisy. A českoslovenští Němci vždy projevovali odpor proti Řiši a svému využití jako páté kolony.

+3/0
24.2.2012 22:23