Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na trati se dvakrát řítily vlaky, strojvůdci zřejmě spletli brzdy

Podle dosavadních výsledků vyšetřování dvou událostí, při nichž se na nejstrmější železniční trati z Kořenova do Desné řítily vlaky s cestujícími, nesou zřejmě vinu strojvůdci. Měli jet s vypnutými elektrodynamickými brzdami a spoléhat se pouze na kotoučové. Vše zatím nasvědčuje tomu, že se spletli.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Chytrakz hospody

Mein gott

Proboha jak maj dráhy mašinfíry vyškoleny, když dle jejich názoru neuměj brzdit. Takovej sešup, jak je na trati Ta - Ko, snad není nikde v republice a ČD tam pošlou "jelita" co neuměj ovládat motorák. V normální firmě by měl popsaný postupy brzdění, pokud by to vyžadovala technická dokumentace a navích by měly být vlaky schváleny na provoz na této "horské" trati příslušným úřadem a Mašífíra by měl být přezkoušen. Zajímavé je, že tyto MU byly v doběl velkých mrazů. Spiše se domnívám, že je snaha to na mašinfíry hodit

0/0
27.2.2012 9:26

Leinad

Technická příčina

Za velký průšvih považuji to, že je možné, aby vlak nezpomaloval při aktivaci nouzové brzdy (viz případ, kdy při aktivaci nouzové brzdy došlo k odpojení elektrodynamické brzdy - totéž snad mohl udělat i cestující - taky by byl souzen?)

A zajímalo by mě, kolik je pravdy na Urban Legend o častých opravách a ztrácení knihy závat. :-P

Jinak pokud strojvedoucí nedodržuje check-list, ve kterém se píše, že má odpojit elektrodynamickou brzdu a nechat vařit kotoučové brzdy, tak asi je to jeho chyba.

0/0
25.2.2012 20:33

Rubik1

I technická příčina

Jestliže důvodem selhání brzd je to, že se nabalují ledem sněhem, tak to považuji za technickou příčinu. Sice jde i o selhání obsluhy, která je vyškolená a má vědět, jak namrzání předcházet. Kdyby měly takhle namrzat kotoučové brzdy u aut, tak už dávno výrobce takových aut zkrachoval. Proč takové riziko výrobci vlaků ignorují, je mi záhadou.

+1/0
25.2.2012 18:30

mamsrb

Re: I technická příčina

Takže strojvůdce musí permanentně po celou dobu brzdit až se kotouče přehřejí a spálí?

0/0
25.2.2012 20:00

TigerM

Re: I technická příčina

Vlaky se vyrabeji z zivotnosti trochu delsi nez auto, asi na 30-50 let, asi tezko bude rikat vyrobci ze pred 20 lety mel do vozu zabudovat elektroniku...

Jinak to neni technicka pricina, tim, ze strojvudce nedba pokynu a to, ze ma brzdit pravidelne kotoucovymi brzdami - tzn. aby nenamrzli, neni technicka zavada, ...

0/0
25.2.2012 20:08

Králík z klobouku

Re: I technická příčina

Tím, že strojvedoucí dostali pokyn, jak kompenzovat technickou závadu, nepřestává závada být závadou.

+2/0
26.2.2012 4:42

bkv

Re: I technická příčina

Automobilové gumy v zimě na sněhu a ledu kloužou. Proč takové riziko výrobci pneumatik ignorují , je mi záhadou. ;-D Vlaky brzdí, jen strojvedoucí má dle postupu použít předepsanou brzdu z několika dostupných.

0/0
26.2.2012 11:32

sámvelkýmao

no

retardery by řešily vše. nevím, jak to má stadler.....

0/0
25.2.2012 17:09

martas38

Re: no

Jak to myslíš u diesel elektrického pohonu ;-D

0/0
25.2.2012 19:58

martas38

Re: no

I když vlastně motoráky asi mají přímý pohon.

0/0
25.2.2012 20:00

TigerM

Re: no

jdou to dieselelektricke vlaky...

0/0
25.2.2012 20:09

JayDeeSq

Re: no

retardery by nevyřešily vůbec nic..ty motoráky maj elektrodynamickou brzdu,ale právě když se z většiny brzdí přes ní kotouče se dostatečně neohřejou a mezi zástavkama se broděním ve sněhu na ně nabalí sníh/led a pak to nebrzdí..právě je to debilní nařízení že se musí brzdit jen kotouči a zkušebně zastavovat před začátkem spádu(ozubnice),druhej paradox je, že jet tak v létě tak je zase uvaří tak že to pak taky nebrzdí a právě na tyhle spády musí být nasazován vůz která má i jinou než jen třecí brzdu..

0/0
25.2.2012 21:06

Fakus333

To je nových strojvedoucích

Ale neseděli jste v tom nikdy ani jeden,vy mudrci. Čecháčci hned soudí,podle pár bulvárních řádků.

0/0
25.2.2012 15:55

Gamehoror

Strojvůdci soutěží kdo tam pojede rychleji :-)

A hned se z toho dělá kovbojka a proměřují se brzdy :-)

Posadil bych je na detektory lži a hned by bylo jasno kdo z nich vyhrál sázku .

+2/0
25.2.2012 15:01

starouš

Nejstmější trať

Je až s podivem, že si na takové trati může fíra vybrat jakou brzdu zapne, aby jí mohl používat. Je až s podivem, že musí používat jen jeden brzdový systém. Domníval jsem se, že dynamická brzda je provozní a kotoučová parkovací. Proč na tak náročné trati nejsou vlaky vybavené elektromagnetickou brzdou použitelnou v nouzi? Proč se upustilo od využívání ozubnice? Ono je zřejmně ideálnější mít za viníka toho, kdo se dost dobře nemůže bránit. A těch je v zásobě asi dost, stačí jen sundat je z věšáku.

+2/0
25.2.2012 14:45

ivoš

Re: Nejstmější trať

Proč by se měla používat ozubnice, když jde trať projet bez ní? Proč se domníváte, že ozubnicovému pohonu nemohou selhat brzdy? Proč se domníváte, že si strojvůdce může vybrat, jakou brzdu použije? (provozní předpis hovoří jasně a ve článku je to zmíněno) Že dynamická brzda je provozní a kotoučová parkovací, to je názor naprostého laika. Elektromagnetická brzda by byla určitě přínosem, ale také není všezachraňující, obalená ledem je poněkud problematická. A že vinen je jednoznačně stzrojvůdce, to prokáže až závěrečná zpráva vyšetřování.

+2/0
25.2.2012 16:32

TigerM

Re: Nejstmější trať

kotoucova brzda je bezne pouzivana i u novych vagonu, proc by mela byt jen parkovaci?

0/0
25.2.2012 20:11

bkv

Re: Nejstmější trať

vy máte na autě kotoučové brzdy jenom jako parkovací?

0/0
26.2.2012 11:36

Kike

ryhlost

proč je na té trati znížená rychlost, když už máme 2 příklady, že tam jde jezdit dost rychle :-)

+5/0
25.2.2012 14:23

SKS9

Re: ryhlost

vtipnej ale blbej

0/0
25.2.2012 14:27

Agent-přisluhovač

Re: ryhlost

Třeba proto, aby se mohlo zastavovat na zastávkách a nádražích.

+2/0
25.2.2012 16:47

Kike

Re: ryhlost

;-D R^

0/0
25.2.2012 18:14

rytíř Smyl Flek z Nohavic

Re: ryhlost

to je druhá věc, proč tam nejezdí rychlíky?

0/0
26.2.2012 11:46

Leinad

Re: ryhlost

Protože novináři dávají do kontextu různá čísla tak, aby to vypadalo zajímavě. Nejmenší maximální povolená rychlost vlaků na té trati - a největší dosažená rychlost "splašeného" svalu.

0/0
25.2.2012 20:40

Tento příspěvek byl odeslán

Strojvedoucí byli mladý jelita...

...dneska už se nekouká na zkušenosti nově zaměstnaných odpovědných pracovníků, dneska se kouká jen na snižování nákladů a zvyšování zisků RvRv

0/0
25.2.2012 14:17

zupan

A lokomotivy Stadler už brzdy vůbec nemají!

;-D

0/0
25.2.2012 14:06

CeleronD

Re: A lokomotivy Stadler už brzdy vůbec nemají!

zato naklápěcí kabiny Ano!

0/0
25.2.2012 14:17

junak100

Brzdy

Snad špalíkovými brzdami, ty kolíku.

+12/0
25.2.2012 13:44

chriswebb

Re: Brzdy

;-DR^

+1/0
25.2.2012 13:53

Tento příspěvek byl odeslán

Re: Brzdy

;-D;-D;-D

+1/0
25.2.2012 14:16

Sociokulturně znevýhodněný (2)

Re: Brzdy

;-D;-DR^

0/0
25.2.2012 15:37

ProMoDro

Re: Brzdy

špalík nebo kolík :-) jim je to fuk ... jako hodinky a holínky . .oboje se natahují

0/0
26.2.2012 3:55





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.