Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Prodloužené metro A bude bez parkovišť, odstavená auta zaplní ulice

U stanice Veleslavín na budované trase metra A nevyroste plánovaný parkovací dům. Město nemá totiž na jeho výstavbu dost peněz. Pražskou pokladnu by stál odhadem 1,3 miliardy korun. Nový úsek "áčka" tak zůstane bez potřebného záchytného P+R parkoviště a řidiči budou odstavovat svá auta v okolních ulicích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Komanchg

Nejen že to nevede na letiště

Ale bude to i bez P+R. Opravdu skvělá práce, magistráte. Rv

0/0
26.2.2012 21:03

cactus

co všechno nebude

8-oOno nebude žádné pořádné P+R, otázka je zda díky zpracovateli žádosti na příspěvek od EU ani těch slibovaných (našimi politiky,nikoli Bruselem) 8 mld.Kč, a nakonec už teď se mluví o vyšší ceně jen za metro!8-o

0/0
26.2.2012 9:27

Busák

Blbost

"A stejně jako dnes lidé v okolí stanic metra v Praze 4 budou

stovky lidí z Veleslavína a okolí nejspíš volat po zavedení modrých

zón,"Neznám NIKOHO z okolí, kdo by po něčem takovém volal. Bydlím poblíž Budějovické. To volání po modré zóně si autor článku prosím vycucal odkud ?

0/0
25.2.2012 23:04

Busák

Re: Blbost

Petr Kupec

zkratka autora: kecaha, tak to mluví za vše, už mám jasno :-)

0/0
25.2.2012 23:07

bobomyl

Starostka Prahy 6 Kousalíková před volbami na bilboardech

slibovala jak vyřeší parkování na Praze 6.Nevyřešila vůbec nic,nehnula ani prstem.Celá Praha 6 je každý všední den zaplavena auty  ze středočeského kraje-S.Parkují na všech možných i nemožných místech.A situace je každým dnem horší a horší.Paní starostka není schopna vyřešit ani situaci u stanice metra Hradčanská kde lidé přebíhají přes železniční koleje a slibovaný podchod je v nedohlednu..

0/0
25.2.2012 19:47

Angis

Zkuste to udělat bez provizí kamarádíčkům...

..a bez toho aby pytel cementu stál deset tisíc a uvidíte, že to parkoviště postavíte za polovic..

+2/0
25.2.2012 12:33

CarlitosCZE

Re: Zkuste to udělat bez provizí kamarádíčkům...

Ale to by z toho pak nic neměli nic bokem. A proč by to teda měli dělat? Pro lidi?;-D Takhle to v ČR nechodí.

+1/0
25.2.2012 19:24

Angis

Re: Zkuste to udělat bez provizí kamarádíčkům...

¨Kdyby z toho neměli mít nic bokem, tak je to za čtvrtinu ceny ;-)

0/0
25.2.2012 22:35

Martin Šubrt

Citace z připomínky k územnímu řízení na metro - jaro 2009

Z hlediska parkování je první etapa prodloužení metra A v úseku Dejvická – Motol rovněž navržena naprosto nedostatečně. U žádné z nových stanic nejsou navržena dostatečná záchytná parkoviště. Vzhledem k tomu, že všechny stanice na prodlouženém „áčku“ jsou lokalizovány v severozápadním sektoru města, kde dosud nejsou žádná záchytná parkoviště, jde o zcela fatální pochybení, protože u nových stanic metra zcela nevyhnutelně vzniká intenzivní poptávka po parkování. Vzhledem k tomu, že okolí stanic Motol a Veleslavín nenabízí příliš prostoru pro parkování v ulicích, největší tlak na odstavování vozidel lze předpokládat v sídlištích Petřiny a Červený Vrch, kde se znásobí již dnes často neuspokojená poptávka po parkování a nevhodnými stáními zkomplikuje plynulost dopravy i zásobování. Průvodní efekty tohoto jevu jsou z hlediska místních obyvatel zcela nepřijatelným důsledkem investice do stavby nového metra...

0/0
25.2.2012 11:36

Leinad

Re: Citace z připomínky k územnímu řízení na metro - jaro 2009

Přece byste neomezoval svobodné podnikání odtahovek a zdražení karet na modré zóny.

0/0
25.2.2012 16:41

Martin Šubrt

Re: Citace z připomínky k územnímu řízení na metro - jaro 2009

:-) Problém je, že Praze 6 pak moc nepomohou už ani modré zóny. Nastane efekt, který se objevil i v centru. Zvýši se výstavba parkovacích ploch v soukromých objektech a na soukromých pozemcích. Když se k tomu připočtou kapacity těch obchoďáků u těch nových stanic metra a obrat vozidel do nich přijíždějících, opravdu to nebude veselý pohled na individuální dopravu na Praze 6. A to metro prostě nebude žádnou kvalitní alternativou za ta auta, což se vědělo a proto ve všech studiích vycházel jako vhodnější pro zklidnění dopravy na P6 vlak. Když se tomu připočte masakr, který čeká Svatovítskou a Kulaťák po otevření Blanky...páni, mám kliku, že bydlím u magistrály :-).

0/0
25.2.2012 18:50

Komár

Re: Citace z připomínky k územnímu řízení na metro - jaro 2009

Ty to vidíš moc černě! Však budou garáže na Letné :-) Svatovítská a Kulaťák se s tím nějak poperou, nota bene, když se část aut z Jugoslávských partyzánů po zavedení cyklopruhu pro sebevrahy uklidila do Terronské (kde jezdí přes zvýšené křižovatkové plochy) a Vítěznému nám, se vyhybá :-) Všichni kladeňáci tedy projedou Terronskou a zaparkují na Letné, odkud sběhnou dolů k Vltavě, naskáčou do ní a utopí se v jezu u Štvanice.

No zkrátka... páni, už se těším na rozšíření ZPS na P6, aspoň bude práce a na chleba.

0/0
28.2.2012 13:18

Martin Šubrt

Parkoviště

Samozřejmě město ohledně parovišť především vychází vstříc obchoďákům. U stanice Červený Vrch bude OC s parkovištěm pro 800 aut, u Veleslavína si parkoviště pro těch 600 aut výhledově postaví další OC (P+R mělo být vlastně dočasné ve čtyřpatrovém základu toho baráku a postupně se zmenšovat), na Vypichu nad stanicí Motol je Kaufland s parkovištěm pro 430 aut... Tj. všechno činěno pro to, aby do míst byl co největší příjezd auty, ale nikoli rezidentů, takže i celodenní co největší obrat. Což je pro městskou část pořádná rána do vazu, a to i když si udělá modré zóny. Škoda, že tohle vše se vědělo při územním řízení na metro...ale evidentně i Praze 6 to vyhovovalo...

0/0
25.2.2012 11:33

ramone

Bez P+R to nejde!

Nutnost hledani parkovaciho mista a dlouhej presun k vlakum bude ridice odrazovat od pouziti metra. Vubec nechapu, co Praha timhle sleduje. Omezenim rozpoctu MHD (vcetne penez na dostavbu trasy A) evidentne dava prednost individualni doprave Rv

0/0
25.2.2012 10:50

Atomike

Co kyby jednou zkusili zadat stavbu

ve skutečně regulérním výběrovém řízení, třeba i sdružení několika menších firem bez slavného ISO, bez spřáteleného developera v mezičlánku? Podle ceníků ÚRS vychází objemovou kalkulací takovej barák na 500 milionů, žádný dvě miliardy. Tady by měl jít někdo sedět už jen za to, že hubu otevřel.

+1/0
25.2.2012 9:17

ddtx

Re: Co kyby jednou zkusili zadat stavbu

No jo ale z tech 500mega co by to opravdu stalo, by se spatne odklanelo :-) Zajimalo by mne kolik vlastne stalo rešení u centra Cerny most, to mozna bylo jeste levnejsi, a urcite by stacilo, takze vymluvy magistratu nas moc nezajimaji. Proc musi byt kazda statni stavba trikrat predrazena?

0/0
25.2.2012 12:21

Leinad

Smysl barevných zón

Chápu placená parkoviště (a dlouhodobou variantu - reserve pro danou RZ), ale jaký má smysl, když se prodají parkovací pruhy (N aut dohromady v celé části) 10*N obyvatelům? 8-o (Nebo spíše - proč takoví, kdo dávají vydělat odtahovkám, vyhrávají volby)

Jinak obecně bych nedostatek parkovaích míst viděl jako vinu majitelů domů - proč se staví dům bez vlastní garáže? Proč mít parkovací pruh a "normální" puh v místě, kde může být normální víceproudovka nebo buspruh(Jugoslávských Partyzánů, Černokostelecká,...)?

0/0
25.2.2012 8:33

AAA3

Re: Smysl barevných zón

protoze ty domy jsou stare treba 100 let? tenkrat se na to holt koukalo trochu jinak.

0/0
25.2.2012 8:58

Leinad

Re: Smysl barevných zón

Najít "nestarý" (5-20 let) kancelářský či obytný dům bez parkovacích míst je taky možné. ;-)

Jinak proč by se magistrát měl starat o staré domy, když nejsou v jeho majetku -  staví taky WC a sprchu před domem bez vody? A když je dům v majetku města - proč by obor dopravy měl pomáhat bytovému oboru(čmárat parkovací pruhy na silnice, při snižování počtu průjezdných pruhů).

0/0
25.2.2012 9:17

lu2222

Re: Smysl barevných zón

protože zastupuje lidi, kteří tam bydlí a takto si to přejí?

0/0
25.2.2012 9:26

lu2222

Re: Smysl barevných zón

no a je dobře, že jste zmínil tu černokosteleckou. to je příklad ulice, kde ubrání jednoho pruhu vůbec ničemu neublížilo a vytvořilo parkovací místa. akorát už tam nejde závodit.

0/0
25.2.2012 9:29

Leinad

Re: Smysl barevných zón

Jojo, jenom na místech, kde parkovací pruhy jsou jenom vozy MHD stráví o pár vteřin více na křižovatkách, další vteřiny když BvT (barbína v tereňáku/SUV) neumí zaparkovat/vyjet,... ale to se přeci nevyluičuje s proklamovanou politikou podpory MHD. 

Taková nepřítomnost pruhů na Jindřiské/Vodičkově či na Moskevské (a jízda aut po tram tělese), časté neřešitelné točení doleva (mám zastavit tramvaje nebo provoz za sebou),... přeci nevadí.

0/0
25.2.2012 10:21

lu2222

Re: Smysl barevných zón

Já mluvím konkrétně o Černokostelecké. V těch místech, kde došlo ke zúžení žádná linka MHD(bus) nejezdí. Ani tam nebývají kolony. K jedinému zdržení tam dochází na semaforech a ty tam byly i předtím.

0/0
25.2.2012 11:39

danny47

Re: Smysl barevných zón

Stačí se podívat do Německa (i teba do "východního" Berlína) - modré zóny platí od cca 17.00 do 8.00 do rána a víkendu vůbec ne...

0/0
25.2.2012 9:05

Knize Ignor

Lez

Bydlim na Budejovicke kousek od metra. S parkovanim neni problem, teda pokud vam nevadi postavit se treba o 50 metru jinde nez je vas vchod. Po zadnych zonach nevolam, je to blbost. Maji smysl jen v historickych jadrem mest ze stedoveku.

0/0
25.2.2012 8:26

Leinad

Re: Lez

Je to problém - hodně lidí chce parkovat jako před luxusním hotelem - přímo před vchodem a dát klíčky obsluze. ;-)

+1/0
25.2.2012 9:19

Knize Ignor

Re: Lez

Ted to konecne chapu. Jen jim jeste zbyva vyresit, kam posilat ty hotelove ucty za obsluhu.

0/0
25.2.2012 10:04

dávám tomuto nicku tak měsíc

PRAHO!!!

Takto to nemůžeme nechat. Napište číslo konta a já vám ze své minimální mzdy přispěji.

0/0
25.2.2012 8:26

ingchemik

Dotaz pro znalé

P+R jsou otevřena pouze přes den. Přijel jsem nedávno za synem do Holešovic s tím, že jednu noc přespíme. Parkování ale buď pro rezidenty nebo s parkovacími hodinami na dvě hodiny. Nakonec jsme po hodině hledání našli jediné volné místo - Libeňský most z libeňské strany.

Takže dotaz - kde se dá ve vnitřní Praze (Holešovice, Karlín, Vinohrady, Smíchov apod.) parkovat přes noc, aniž by návštěvník riskoval odtažení?

0/0
25.2.2012 7:02

misticjoe

Re: Dotaz pro znalé

PZ jsou neuveritelna hovadina i pro nas prazaky, nic si z toho nedelej. Na zachytnem se da nejspis zustat i pres noc, ale to auto si v urcitych hodinach nevyzvednes. Alespon na Palmovce tam vidam auta i v noci. Jinak nezbyva, nez hledat oranzovou zonu a doufat ve volne misto.

0/0
25.2.2012 7:19

pavlik12

Re: Dotaz pro znalé

OK park Za ženskými domovy.

0/0
25.2.2012 7:51

AAA3

Re: Dotaz pro znalé

nevim jak ted ale driv slo na P+R parkovat za stovku za noc.

0/0
25.2.2012 8:57

Leinad

Re: Dotaz pro znalé

De to pořád. S tím, že se musí přijet před zavíračkou a odjet až když se otevírá.

0/0
25.2.2012 9:21

tx999

Re: Dotaz pro znalé

V oranzove nebo zelene zone (vetsinou je to bezplatne od 18 do 8).

0/0
25.2.2012 14:52

Quix

A nemohli by vypomoci Janoušek s Bémem?

Pro tentokrát?

0/0
25.2.2012 6:20

J.Švec

něco k ceně parkovacích domů

http://brnensky.denik.cz/zpravy_region/parkovaci-misto-v-brne-i-za-milion20110613.html .... tady nějaký info ohledně cen parkovacích domů, vím že se to nedá až tak úplně srovnávat, ale obrázek si uděláte ... zkrátka platí to stát, neboli, platíme to my, tak to může stát cokoliv ... řekl úředník

0/0
25.2.2012 0:53

Plané řeči

No a co?

zatím tam to metro není - a nikomu to nevadí. Tak se vyhodí pár desítek miliard eur úplně zbytečně na výstavbu metra... Aby se pak pod záminkou reoptimalizace MHD a ušetřeni pár haléřů ten provoz tam úplně zrušil. Tak co, aspoň má Tonda s tou druhou potvorou na teď práci

+1/0
25.2.2012 0:36

zorro_rojo

Nevim o nikom,

kdo bydli v tzv. modre zone a je za to rad.

Kazdemu to prinasi jen problemy. Neni to o pomoci mistnim. Je to jen o penezich pro mesto a odtahovky.

0/0
25.2.2012 0:25

Leinad

Re: Nevim o nikom,

Ještě si zapoměl na strážníky. :-P A nejlepší je, když se "špatně" zaparkované auto odtahuje tak, že se při tom úplně zastaví provoz.

0/0
25.2.2012 8:23

Aqua

Tady se zas sešlo odborníků

myslících si, že nejvíce investic potřebuje hlavně jejich čtvrť. Mám pro ně drobný vzkaz: utřeli jste. Vaše úpěnlivé přání, aby byl Kulaťák i nadále denodenně zasekán a aby zde tramvaje i metro praskaly ve švech, se zkrátka nevyplní a té ošklivé kapitalistické Praze 6 se za její existenci nepomstíte. A pro mimopražské: naučte se vozit si pozadí MHD, na vaše "odstavená vozidla" na modrých tu skutečně nikdo není zvědav, na odtažném parkovišti si na mě vzpomenete. Ušetřete si komentáře k tomuto příspěvku, nečtu je a nereaguji :P

+1/0
24.2.2012 23:57

AAA3

Re: Tady se zas sešlo odborníků

Stejne si polib pozadi ;-D

+2/0
25.2.2012 9:00

estimator

VEREJNA DOPRAVA JE DOBRA PRO PROLETARIAT

a ty by auto ani nemeli mit.  Slusny clovek jede do prace svym Mercedesem a ma misto na parkovani u kancelare.

0/0
24.2.2012 23:27

yan007

to je strašne jak sa tu kradne

jak to vôbec môže niekoho napadnúť - taká neskutočná drzosť!!! Jak to môže niekto vypustiť z huby...., jedno parkovacie miesto za 2 Mio???? Čo sa už všetci úplne zmagorili??? To tam budú nahé baby tie auta celý deň pulírovať???

+1/0
24.2.2012 22:28

Keni

Re: to je strašne jak sa tu kradne

milion me, milion tobe, neco delnikum a cena je na svete. Lide bydli v Praze bytech do 4milionu i s parkovacim mistem. Proc nejaky stavebnik nenavrhne, ze postavi 5ti patrovy parkovaci dum i s obchody pro treba 500vozu za nejakou rozumnou cenu a tu nabidku nezverejni.

0/0
24.2.2012 22:36

Vuvuzel

Taky jsem se pobavil: 1 garážové stání za 2166666,67 Kč

to vypočítal kdo ? sháním totiž lukrativní džob a šel bych do toho za 1999999,00 Kč / stání

0/0
24.2.2012 21:59

danny47

Re: Taky jsem se pobavil: 1 garážové stání za 2166666,67 Kč

Veměš mne do party.. ;-D ?

0/0
24.2.2012 22:06

Vuvuzel

Re: Taky jsem se pobavil: 1 garážové stání za 2166666,67 Kč

no nevim, ale asi by to zvedlo cenu, odhaduju tak na 1999999,49 Kč / stání a to by mohlo vyvolat masový demonstrace ochránců přírody ;-);-D

0/0
24.2.2012 22:11

Keni

OMYL, obyvatele budou mit problemy, magistrat zne

Zde se vsichni pletete, ze radnice Prahy6 bude mit problemy. Bude velky problem s parkovanim, zavedou se placene modre zony. K tomu si nejaky kamaradicek zalozi odtahovku a zacne se poradne rejzovat.

Kdyby mel nekdo rozum, domluvi se s nakupnim centrem treba Sestka a o ty naklady se podeli. To same prodlouzeni metra az na Ruzyn, kam stejne nekdy bude muset vest.

Dale by to chtelo pocitat i s mistem na depo a casem naplanovat konecne i alespon trosku okruzni trasu lehkeho po Praze zatunelovaneho rychlovlaku : Kladno-Ruzyne-Veleslavin(CD) - Repy-Smichov(CD)-Branik(CD)-Libus(tram)-Pisnice(dalnice P+R a Dcka se stejne nedockame) Opatov (metro C) - Cestlice (pokud obchodaky zadotuji) - Ricany(CD) s minimem zastavek. Spojeni ze zapadu Prahy na jih je fakt des. Ze severu se da pouzit vlak na Hlavak a pak metro.

+2/0
24.2.2012 21:49

Dusan321

Re: OMYL, obyvatele budou mit problemy, magistrat zne

Okruznik rychlovlak je nerealny, nikdo na to neda penize a nepodari se sehnat pozemky. Staci se podivat jak probiha dostavba mestskeho vnejsiho okruhu, ktery je pritom zaplanovany uz cela desetileti, v nekterych mistech uz skoro sto let.

0/0
24.2.2012 21:54

Keni

Re: OMYL, obyvatele budou mit problemy, magistrat zne

Predpokladal jsem, ze v Pha pod zemi jako v tunelu. Svycari to jiste radi postavi za zlomek ceny od nasich proverenych firem. Dalsi otazka ksou liniove stavby. Proc to jinde jde? Stacilo by poresit zakon, ze je cena dana jak cenou a typem pozemku v lokalite a zavisla na delce drzeni a kupni cene. Kdyz nejaky podvodnicek s informaci od taticka z uradu koupi pod cenou pole u letiste, tak mu je stat pod cenou do nejake doby vyvlastni. Stav, kdy on je koupi pod cenou, pak zaracne prevede na stavebni parcelu a pote predrazene proda vetsinou i zpet tomu samemu majitely (statu) neni zadne podnikani. Chapu, ze kdyz nekdo nekde zije a hodpodari x generaci, ze to opustit nechce a mel by byt radne a vysoce odskodnen. Ale vse v nejakych rozumnych mezi.

p.s. Veleslavin-Repy-Branik-Lhotka-Opatov-Pisnice- jsou asi neco kolem 20km coz je sice opravdu moc, ale pokud by se to delalo bez uplatku tak by se na to nekde naslo, nastartovalo to ekonomiku.

http://cs.wikipedia.org/wiki/Gotthardský_úpatní_tunel

0/0
24.2.2012 22:14





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.