Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Piloti s gripeny zkusí tankovat za letu, poprvé v historii

Poprvé v historii si čeští piloti s letouny JAS-39 Gripen vyzkoušejí doplňování paliva za letu. Výcvik absolvují ve Švédsku. Tankování za letu patří v NATO ke standardům pro nasazení letounů v operacích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

majkl1

Hele, to je dobrý,

to bych zaved v autoškole. Po 7mi letech od vystavení řp naučej "absíka" tankovat!;-D

0/0
25.2.2012 12:50

pavel.n

Hmm - praktické ........

teda jsem nevěděl , že česká republika je tak velká , že je potřeba tankovat za letu !!!!;-€

0/0
25.2.2012 6:50

ender

Darmožrouti

Armáda je banda příživníků na těle pracujícího člověka.V době,kdy rodina s dětmi žijí od výplaty k výplatě a nemají peníze na vzdělání pro svoje potomky si žoldáci za naše peníze lítají v předražených Gripenech.Hanba.;-O

0/0
25.2.2012 2:01

hyzdilkarel

měli by být rádi, že jim ty ,,rachotiny,, vůbec letí

:-P:-P:-P

0/0
24.2.2012 18:23

Bendr69

Re: měli by být rádi, že jim ty ,,rachotiny,, vůbec letí

Ono pravidelné tankování podporuje správnou funkci motoru:-):-):-)

+1/0
24.2.2012 20:19

Deliveres

Doufám, že ty hokus pokusy

nebudou provádět za letu, nebo jim jednu natankuji, že uvidí.

0/0
24.2.2012 16:52

tobino

xxxxxxx

tak kdy někoho zavřou i v čr , tuším že v JAR a v nějakém státě jižní ameriky krutě

padaly hlavy

0/0
24.2.2012 16:48

pavel64

Tankování

Sice chápu, že u nás to nepotřebují, ale přesto jsem dosud považoval za samozřejmé, že to mají nacvičené. Vypadá to, že nad Íránem se bude každý stroj hodit.

+1/0
24.2.2012 14:54

jfb

Re: Tankování

Pokud chceme Gripeny někam opravdu vyslat, tak bychom jich potřebovali alespoň 2 násobek. Jediné co zvládneme jsou ty 4 kusy do pobaltí, i tak to je na hraně (4 v pobaltí, 4 v neustálé pohotovosti a náhradní jsou pak už jen 4 + 2 dvojmístné).

0/0
24.2.2012 15:04

papullus

Re: Tankování

a my je máme na to, abychom je někam posílali ? Já myslel, že máme SL  pro potřeby PVOS . Na nic jiného totiž SL nepotřebujeme.

0/0
24.2.2012 23:14

Roderick Usher

Kdo z vas to ma?

Takze Svedsko, CR, Madarsko, Thajsko a JAR. Kritika vyberoveho rizeni svycarskeho ministra obrany (+ Bevölkerungsschutz + Sport) na letouny, ktere maji nahradit doposud slouzici Tiger 5, nebere konce. Ueli Maurer totiz vybral technicky zaostavajici a z nabizenych stroju nejhorsi Gripeny, ktere realne jeste ani nebyly vyrobeny. I ta na papire nejnovejsi modifikace Gripenu nestaci v zadnem kriteriu (dolet, nosnost, stoupavost, max. rychlost ...) na konkurenty Raffale a Eurofighter, mnohdy jsou horsi nez stavajici letita technika Tigeru. Jedinym plusem byla cena.

0/0
24.2.2012 14:37

jfb

Re: Kdo z vas to ma?

Sorry to jsou kecy. Ano, Gripen (mořná) nestačí na Eurofightery a Raffale, ale také je to jiná třída. F-5 jsou lehké stíhače, stavěné hlavně s ohledem na cenu a dnes již beznadějně zastaralé. Gripen má je nahradit jako doplněk těžších F/A-18, kterých mají Švýcaři 33 ks. A na to se hodí skvěle. Dále jeden z hlavních požadavků ve výběrku ve Švýcarsku byl ten, aby se vešel do hangárů ve skalách, po F-5E. No a Gripen se tam na rozdíl od konkurentů vejde. Dále nejnižší cena a nejnižší provozní náklady oproti konkurenci je také velké +.

Jinak opravdu nechápu, kde jste sebral technicky zaostávající...

+4/0
24.2.2012 14:52

hyde

Re: Kdo z vas to ma?

presne tak, Gripeny jsou jiná třída než Eurofighter nebo Raffale, a taky jsou o dost levnější. Mimochodem nejdražší údržbu mají právě Eurofigtery, za to technicky jsou na tom lépe Raffaly. A ve výsledku nejlepší letku v NATO máme stejně my, takže to není o technice ale o pilotech.

+1/0
24.2.2012 14:59

Roderick Usher

Re: Kdo z vas to ma?

Hangary ve skalach? Dübendorf, Emmen, Sion, Buochs (Reserveflugplatz) ...

http://www.vbs.admin.ch/internet/vbs/de/home/documentation/news/news_detail.43408.nsb.html

Doporucuji pasaz Die Beschaffung als Gesamtpakett: "Da alle drei Kandidaten die gestellten Anforderungen erfüllen, truppentauglich sind und grundsätzlich als Teilersatz für den Tiger F-5 in Frage kommen, sind die finanziellen Aspekte des Gesamtpakets von entscheidender Bedeutung."

0/0
24.2.2012 15:16

jfb

Re: Kdo z vas to ma?

Sorry, ale němčinou nezvládám ...

0/0
24.2.2012 15:18

Roderick Usher

Re: Kdo z vas to ma?

Jinymi slovy nejdulezitejsim kriteriem pri vyberu se stala cena, protoze vsichni tri kandidaty pripadaji v uvahu jako nahrada za Tiger 5. Nikde ani slovo o hangarech.

0/0
24.2.2012 15:22

jfb

Re: Kdo z vas to ma?

ANo cena byla nejdůležitější, což je logické, když to má být za F-5E: Jinak by mne zajímalo, v čem by měla být F-5 lepší než Gripen, jak jste naznačoval... Možná v obratnosti, F-5E je opravdu hodně "živéů letadélko, proto je taky od Švýcarů vykupují pět do USA do Top Gunu.

+1/0
24.2.2012 15:26

Roderick Usher

Re: Kdo z vas to ma?

A tady jeste neco malo k testum:

http://www.tagesschau.sf.tv/Nachrichten/Archiv/2012/02/12/Schweiz/Geheime-Testberichte-Miserable-Noten-fuer-Kampfjet-Gripen

To letadlo nesplnuje zkratka ani minimalni pozadavky.

0/0
24.2.2012 15:26

jfb

Re: Kdo z vas to ma?

Ehm, tak jsem zkusil Google translator. No docela by mne zajímalo, jak to posuzovali, protože to vypadá, že ty požadavky byly napsány na míru, pravděpodobně Eurofighterovi, tam jsou korupční a politické tlaky velké - viz Indie. Na Air Policing bez problémů stačí i ty F-5 a Gripen je ve všech hlavních aspektech lepší ... A Ano, ve výkonostních charakteristikách může být Gripen i horší než F/A-18, ale zase, je to jiná třída letadel...

0/0
24.2.2012 15:34

AsistentprofParkinsona

..........

hlavně aby neodlítli bez placení (;-D). To by byla zase ostuda;-D

0/0
24.2.2012 14:17

jfb

Re: ..........

Zaplaceno je to už dávno v pronájmu ...

0/0
24.2.2012 14:25

AsistentprofParkinsona

Re: ..........

.... to Švéďáci alias BAe za nás platí i benzín 8-o

0/0
24.2.2012 15:11

AsistentprofParkinsona

Re: ..........

.... to Švéďáci alias BAe za nás platí i benzín

0/0
24.2.2012 15:11

jfb

Re: ..........

Určité množství (prý) ano. Ten pronájem není zase tak špatná smlouva, je z toho hrazeno prakticky vše, kromě munice a českých mezd personálu. Proto je absolutně nefér tu cenu srovnávat s nákupem a vykřikovat, že za tu cenu by se dali kout. Ano , ale bez zaškolení, výcviku, aktualizací SW, náhradních dílů atd, atd...

0/0
24.2.2012 15:14

Henry_Kissinger

stály 20 miliard

tak ať ukážou co umí, než je za tři nebo kolik let odstavíme a zrealizuje se nový tunel na stíhačkách, které stále jako při nákupu gripenů nepotřebujeme

+1/0
24.2.2012 14:13

barnabas_666

snad si nevyberou stejnou benzinku jako já...

0/0
24.2.2012 14:12

Tajemný muž

Re: snad si nevyberou stejnou benzinku jako já...

Copak, vyšel jste z auta se zapálenou cigaretou a podařilo se Vám natankovat za letu? ;-)

+2/0
24.2.2012 14:20





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.