Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

O hlasitou reklamu se vede tichý boj, televizím jde o miliony

Provozovatelé televizí vytáhli do boje proti poslanecké novele zákona, která má ztišit reklamu. Ve čtvrtek ji ve svém prohlášení odmítla Asociace televizních organizací s tím, že je nevymahatelná, a proto zbytečná. Televize hrají o nezanedbatelné peníze. Jen náklady na technické vybavení pro změnu přijdou až na miliony korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

next_ghost

Žvásty

To tvrzení, že televize s hlasitostí nehýbou a hlasitost reklamy je způsobená mixováním zvuku od výrobce reklamy, je žvást. Nahrajte si film z televize na počítači přes DVB-T tuner a sestříhejte ho něčím, co umožňuje střih na jednotlivé snímky a neupravuje zvuk (třeba programem DVBCut). Když se střihem trefíte do nějakého zvuku, tak ve většině případů v místě střihu bude skok v hlasitosti (vždycky směrem dolů). Vzhledem k tomu, že se obvykle před a po reklamě opakuje stejných pár sekund filmu, logicky z toho vyplývá, že zvukař televizní stanice hýbe hlasitostí.

0/0
24.2.2012 21:00

Kýbl1

Je hlasitější !

Abych byl přesný. Vrátil jsem se z hospody někdy okolo druhé ranní hodiny a jelikož jsem nechtěl jít ihned spát, pustil jsem si na chvíli televizi. Běžel nějaký film a během chvíle jsem musel jít na WC tvořit hodnoty. Tvořím tvořím a v televizi naskočila reklama 8-o Řvalo to jako blázen a mezi mým obývacím pokojem a sousedovic ložnicí je pochopitelně pouze jedna zeď. :-/ No opravdu se nezvednu z WC, když mé tvoření je z půle hotové, takže nevím zda jsem sousedy probudil, ale už z tohoto důvodu si myslím, že by to nemělo tak řvát ! Když reklama neběžela, byla hlasitost televize tak, aby to nikoho nerušilo. Kdyby soused přiběhl naštvaný tak co ? Ať si stěžuje v danné televizní stanici, protože za jejich hrátky s hlasitostí já přeci nemůzu !

0/0
24.2.2012 14:03

dvorav

Technické podmínky

Pokud chcete do jakékoliv televize dát svůj příspěvek (např. hudební klip, dokument nebo reklamu), musíte dodržet jejich technické podmínky, které vám na požádání zašlou. Jsou to asi čtyři strany norem a ty musíte dodržet, jinak vám to přebírající technik nevezme. Je to právě proto, aby byly všechny programy technicky stejné. Takže autorská práva porušují spíše televize, protože buď vysílají reklamu moc nahlas, nebo ostatní pořady moc potichu.

0/0
24.2.2012 13:52

AES/EBU

Re: Technické podmínky

To je blbost, televize vysílají to co dostanou. Reklamy jsou hlasitější jen zdánlivě, jsou protaženy psychoakustickým kompresorem, což je zařízení které nakomprimuje vybrané frekvence na které je lidské ucho citlivé. Reklama pak "řve" i když na měřících přístrojích nepřekročí limit. Televizím je úplně jedno jestli reklamy řvou nebo ne, to zajímá jen zadavatele reklamy. Stejně tak postprodukční studia která reklamy ozvučují s tím mají jen starosti když jim vstupní kontrola reklamu vrátí, protože zadavatel trval na tom, že ta jeho reklama musí řvát ze všech nejvíc.

0/0
24.2.2012 18:28

Fist

kolik stojí Čechy všudypřítomná reklama

http://www.pc-politika.cz/news.php?readmore=2387

0/0
24.2.2012 13:05

Fyzik

Reklamné okná na internete

Chcete sa zbaviť otvárania reklamných okien pri prezeraní internetových stránok? Celkom jednoduché! Nainštalujte si "Adblock Plus"

0/0
24.2.2012 12:22

Bertiik

A pak si budou stěžovat,

že jim klesá sledovanost, diváci utíkají na internet a stahují si filmy a seriály...

0/0
24.2.2012 12:09

tomaass

prostě

ZAKÁZAT!!! a hotovo. Však oni to pak technicky doladí jistě i za míň, než za miliony...

0/0
24.2.2012 11:23

hacafírek

reklama

Komerční televize mají na programu reklamy občas proložené filmem,proto trvá film 2apůl hodiny,ježe některé reklamy vyvolájí záchvaty nepříčetnosti,v životě bych takový výrobek nekoupil i kdyby byl zadarmo.

+3/0
24.2.2012 11:12

robinhud

Re: reklama

Souhlas. Zásadně nekupuji zboží od výrobců  kteří si platí naše šikanování řvoucí reklamou. Včetně výrobků které nereklamují. Ani fakt že reklama podstatně zvedá cenu jejich výroků mnohdy na úkor kvality není k přehlédnutí. Kdysi kdesi jsem četl že 10 vteřin reklamy na Nově v hlavním vysílacím čase = 300 000 Kč:-/

0/0
24.2.2012 12:12

majorBorovicka

prý vyjde řešení na milióny korun :-)

no tak ať tam posadí chlapa, co tu reklamu vždycky knoflíkem ztiší, a budou to mít levněji:-)

0/0
24.2.2012 10:58

tojsouveci

Jen

Jen jeden z dalších důvodů, proč si stahovat  filmy a seriály z internetu....

+2/0
24.2.2012 10:55

milla

To je prostě děsný

Že program je v televizi pouze vata mezi reklamami začíná být už pomalu jasné. Soukromé televize si dovolí  cokoliv, jen aby pohrábly prachy. Ty úžasné argumenty proč něco nejde jsou samozřejmě směšné, normální  člověk by se styděl je vyslovit, ale jak je vidět, těm ostatním to nevadí- radou  počínaje a producenty konče. Zahrávají si miláčci. Samozřejmě, že slušný program natočím a bez reklam pak někdy skouknu. Proto také ten humbuk okolo stahování  a autorských práv. Sledovanost televize dlouhodobě klesá, noviny už jsou skoro v háji a lidi si drze hledají informace a zábavu na internetu. Bez ofiko médií, která nám proplachují mozkové  závity. Já mám pocit, že když si pustím ze zvědavosti televizi např. v USA nebo v Německu, tak na mě ty  reklamy tak nepořvávají. Ale může to být jen dojem. 

Zvykají nás na  to, že si budou všichni dělat co chtějí, za naše peníze samozřejmě. Je to jako když poslanec kličkuje před otázkou: proč ne? Odpověď je  většinou  -  Protože je  to  nesystémové.

+2/0
24.2.2012 10:53

Fai Rodis

Re: To je prostě děsný

To mate pravdu. Nemecke reklamy nervou - tedy kdyz tam zrovna neni nejaky efekt nebo hudba. Ale kdyz se tam normalne mluvi, tak to neni silnejsi, nez porad, kam to zaradili.

Takze ono to jde, kdyz se chce.

0/0
24.2.2012 12:50

pufina

Nechápu a nikde tady nevidím vysvětlení

proč to tak ŘVE mění to něco na obsahu?Opravdu co vím tak spousta lidí zvuk okamžitě zavře tlačítkem k tomu určeným.K obsahu :je na hlavu celou zimu vidět na všech kanálech ty "usoplené ucpané nosy".při kávě se mi ozývá z tv huhňání a hekání.O kolik je ten přípravek předraženy aby tu reklamu zaplatil a takze ze zásady nekupuji

+2/0
24.2.2012 10:50

tojsouveci

Re: Nechápu a nikde tady nevidím vysvětlení

Obsah to nemění, ale jde o to, abys tu reklamu alespoň slyšel třeba na WC, kam sis odskočil. A to, že si myslíš, že ji nevnímáš neznamená, že se v hlavě neukládá :-)

0/0
24.2.2012 10:57

štěťa

Ničí mi sluch bez toho, aby měli odpovědnost

My, co užíváme sluchátka (tedy bez možnosti snižovat zvuk dálk. ovladčem) trpíme ještě více. Nyní dokonce NOVA vkládá reklamu do filmu bez varování obrazem takovým výbuchem zvuku, že to rve uši (asi reakce na uvedenou aktivitu "petice"). Co se dát dohromady někde na soc.síti, a podat hromadnou žalobu za poškozování zdrabví ?

+2/0
24.2.2012 10:42

pufina

Re: Ničí mi sluch bez toho, aby měli odpovědnost

R^

+1/0
24.2.2012 10:52

novakjara

Ta štěkací reklama

na LN přímo u článku je taky fajn. Rv

0/0
24.2.2012 10:35

Bertiik

Re: Ta štěkací reklama

Zkuste Firefox s AdBlockem - pak netušíte, co je to reklama na internetu.

0/0
24.2.2012 12:11

tojsouveci

No to je snůžka keců

;-D

"ATO upozorňuje, že reklamní spoty patří mezi autorská díla, do kterých se nedá libovolně zasahovat, protože jsou chráněna autorským zákonem. .

.

Takže je vám všem jasné, že i hudba je autorským právem, do které nemůžete zasahovat a musí být pouštěna v přesně daných decibelech. Jsou chráněny autorský zákonem, který porušíte, když si hudbu přehráváte třeba hlasitěji, než autor určil ;-D

0/0
24.2.2012 10:35

Fai Rodis

Re: No to je snůžka keců

Zajimave. Tak to snad aby nam OSA nechala odmontovat vsechny ovladace zvuku plus MUTE, ne?

0/0
24.2.2012 12:51

yxarinka

dokud to bude řvát

tak docílejí akorát toho, že celý blok vždy vypnu. Věřím, že to dělá víc lidí - pokud jim to přijde jako lepší řešení...;-)

+12/0
24.2.2012 10:15

seveřanka jižní

Re: dokud to bude řvát

Souhlasím. :)

0/0
24.2.2012 10:21

Bery

Re: dokud to bude řvát

Mno, ja bud vypnu zvuk, nebo prepnu jinam a kolikrat se k puvodnimu poradu uz ani nevratim. Pokud vysilaji porad o ktery mam zajem, tak si ho natocim a pri sledovani reklamu preskocim. ;-)

+5/0
24.2.2012 10:22

yxarinka

Re: dokud to bude řvát

ano, přesně

0/0
24.2.2012 10:25

novakjara

Je možné se ozvat

petice www.stophlasitereklame.cz

0/0
24.2.2012 10:10

Doktor.Masaker

Lež

Tolik lží v jednom prohlášení jsem snad ještě neviděl. Nejvíc mne dostalo, že se mi reklama zdá subjektivně nahlas a aby jim to posílali různě hlasité, to může být pravda, ale ať mi nikdo netvrdí, že s tím nemohou nic udělat.

Z praxe v rádiu vím, že veškerá příchozí zvuková data se projíždí mixem a sráží se jim nebo přidává hodnota hlasitosti na předepsanou úroveň. To aby to nebylo moc potichu a nebo vám to neodpravilo reproduktory.

Že by každá reklama řvala jinak, toho jsem si tedy nevšiml, mají všechny stejnou úroveň hlasitosti, ale nemohu to subjetivně posoudit, protože jsem hladinu neměřil ani neviděl v grafické podobě. Každopádně jsou o dost hlasitější než samotný televizní obsah.

+14/0
24.2.2012 10:00

Tajemný muž

Re: Lež

R^ Naprostou souhlasím. Takový kec, to si z nás dělají )).

Já tu úroveň vidím na televizi. Např. Prima Cool a Simpsonovi - běží (aby to bylo slyšitelné tak, aby člověk nemusel napínat uši) na volume (na mé televizi) 28. Pak přijde reklama, ta brutálně řve, televizi musím zeslabit na vol. 4. Ale všechny reklamy v daném HLASITÉM bloku jsou stejně hlasité. Pochybuju, že je mezi reklamkama dohoda o tom, jak hlasité jejich výtvory budou. Nebetyčný kec. A o subjektivním vnímání je to taky kec. Ty, kteří to podepsali, bych posadil k televizi, dal hlasitost na 28 a pustil jim tam něco, co bych po nich potom chtěl vědět. A každých 5 minut bych jim proložil 5minutovou reklamou bez ztišování TV. Rychle by změnili názor.

Taky je zvláštní, že reklamy (i na jedné stanici) jsou v různou denní dobu různě hlasité. A na různých kanálech taky. Takže kecy o autorském díle ať si strčí za klobouk.

+2/0
24.2.2012 12:15

typhone

Re: Lež

Jde pouze o akustické vlastnosti zvuku. Hlasitost je skutečně stejná (pro TV se myslím používá -9dB), rozdíl je v intenzitě zvuku. Zatímco ve filmech se při mixu dbá na přirozenost zvuku (všimněte si však, že v akčních scénách intenzita přidává a film je mnohem hlasitější). Intenzita zvuku se těžko měří. Dá se zvyšovat různě, často k tomu dochází kompresí, která zesílí ty tišší zvuky a plochy a lehce stáhne ty nehlasitější. Je to jako když do košíku nasypete houby, přirozeně tam napadají a zůstane mezi nimi spousta prostoru. Komprese je, když je tam pečlivě naskládáte a ještě zamáčknete. Košík je pak těžší (intenzita), ale stejně velký.

0/0
24.2.2012 13:35

Ledrp

Ochrana sluchu na pracovišti

Líbí se mi že o pracoviště se zvýšenou úrovní hluku se zajímá hygienik. Buzeroval nás tak že jsme si do firmy pořídili hlukoměr a pracoviště pravidelně kontrolovali. Jaké bylo moje překvapení když jsem si hlukoměr jednou půjčil domů. Vlastním  domácí kino a při sledování filmu mám úroveň hlasitosti asi jako v kině. Schválně jsem změřil úroveň hlasitosti z místa co běžně sleduji televizor. Většinou 75dB ve vrcholech až 90 dB. Poté při nezměněné intenzitě zesílení jsem změřil běžně vysílanou reklamu na TV Nova. 123 dB ! Takovéto výkyvy to je naprosto nepřijatelné.  Myslím že je správně omezit zákonem úmyslné zeslabování běžných pořadů a maximální zesilování reklamy. To není náhoda běžné filmy se netočí slaběji to teprve ve studiu TV prasí zvuk ve prospěch reklamy.V práci nás  chrání zákon.  Řvoucí televizní reklamy nám můžou svobodně likvidovat zdraví. ;-€

+7/0
24.2.2012 9:59

looki25

Re: Ochrana sluchu na pracovišti

R^

akorát bych teda nechtěl mít za souseda člověka co si pouští vše nahlas jak v kině ;-)

0/0
24.2.2012 10:53

Ledrp

Re: Ochrana sluchu na pracovišti

Bydlím v rodinném domě a nejbližší soused je 30m daleko

+1/0
24.2.2012 11:56

DBLXCHT

Hrozný bláboly...

...pracuji v oboru IT a díky správě jedné lokální TV vím, že regulace zvuku na výstupu není zase takový problém a jde jen o ochotu vedení TV s tím něco dělat...dokonce si troufnu tvrdit, že náklady s tím spojené jsou minimální, téměř nulové...co si dneska lidi troufnou tvrdit jen aby jim někdo nevzal pochybný kšeft je ostudné a zvedl bych ruku za to, aby byli trestáni bičováním na zadek...

+5/0
24.2.2012 9:56

Bery

Re: Hrozný bláboly...

Mno, ono je to o tom, ze zkousi jaky blabol jim kdo jeste sezere. Jde jim o prachy... ne tedy o ty co by udajne museli investovat, ale maji obavu, ze pak bude mene inzerentu, coz je pravdepodobne...;-)

0/0
24.2.2012 10:26

feroid

kdo se dnes kouka na reklamy?

ja teda ne. od prichodu funkce timeshift uz ani nevim co to je reklama v poradu ;P. a ze by me hlasita reklama zbudila? ani prd.. pokud je porad takovy ze u nej usinam tak tu bednu proste vypnu a basta....

Howg.. domluvil sem.

0/0
24.2.2012 9:55

pakostič

kdo proboha přišel na tento nesmysl?

Jen náklady na technické vybavení pro změnu přijdou až na miliony korun.

Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/o-hlasitou-reklamu-se-vede-tichy-boj-televizim-jde-o-miliony-pqx-/domaci.aspx?c=A120223_183648_domaci_hv

0/0
24.2.2012 9:45

l.g

Re: kdo proboha přišel na tento nesmysl?

Proč nesmysl? Náklady navíc to jistě přinese. Samozřejmě to není ale žádný argument.

0/0
24.2.2012 9:51

Draggo

Re: kdo proboha přišel na tento nesmysl?

jo? a jake? oni v zadne televizi nemaji zadne zarizeni na regulaci hlasitosti vysilani a budou ho muset teprve poridit? :-P

0/0
24.2.2012 10:07

pakostič

Re: kdo proboha přišel na tento nesmysl?

človíčku já jsem elektronik z povolání a touto problematikou se zabývám. Co mi to zde tvrdíte za pitomosti? V čem spočívají ty náklady? Uveďte konkrétně nebo mlčte!

0/0
24.2.2012 10:22

Bery

Re: kdo proboha přišel na tento nesmysl?

Samozrejme, ze je to nesmysl, ale i kdyby tomu tak bylo, tak pri tech cenach za odvisilani reklamnich spotu to maji obratem z5. Nicmene toto je jen vymysleny argument, za kterym stoji realna obava z poklesu zajmu inzerentu. ;-)

0/0
24.2.2012 10:30

Fyzik

Televízie zavádzajú!

Televíznym spoločnostiam ide iba o zisk a nie o pohodu divákov. Počítajú s tým, že poslanci sú totálni technickí analfabeti. Stíšenie vysielaného zvuku nie nie žiaden technický problém. Ja to ale robím doma tak, že akonáhle začína reklama zvuk vypínam úplne. Reklamy ma nezaujímajú a myslím si, že pre žiadneho priemerne vzdelaného človeka nemajú TV reklamy praktický význam. Ak si chcem niečo kúpiť, tak si to nájdem na internetovej stránjke autorizovanej predajne aj s podrobnou špecifikáciou.

+2/0
24.2.2012 9:35

Stíhací bombardér Karel 6

Re: Televízie zavádzajú!

přesně tak, stisknout MUTE je jednodušší než to zeslabovat a pak zase zesilovat.

0/0
24.2.2012 9:37

varix

Re: Televízie zavádzajú!

Přesně tak! Též jej používám v okamžiku, kdy začíná reklama.

Ti hlupáci z TV si neuvědomují, že těmi řvoucími reklamami dosahují zcela opačného efektu, než kterého chtěli dosáhnout! Stále více lidí nesnáší reklamní bloky a okamžitě vypínají zvuk jakmile reklamní blok začne.

Pánové a dámy z reklamních oddělení televize, zkuste při myšlení použít i mozek!

+1/0
24.2.2012 11:20

l.g

Re: Televízie zavádzajú!

Vy jste si vážně myslel, že někdy někomu šlo o pohodů diváků a né jen o peníze? 8-o

Peníze jsou první a poslední důvod, proč vůbec lidé něco dělají. V 99% případů...

0/0
24.2.2012 9:54

machina

Re: Televízie zavádzajú!

Počítají spíš s tím, že poslanci jsou ovlivnitelní blbci, a v tom mají pravdu ;-)

+1/0
24.2.2012 11:08

Stíhací bombardér Karel 6

skutečně mi chce někdo namluvit

že studiová technika v hodnotě desítek milionů korun neumí regulovat maximální hlasitost na výstupu? Že jediné co ty stovky čudlíků a počítačů umí je složit dohromady videozáznamy a se zvukem to neumí dělat nic? 8-o

0/0
24.2.2012 9:33

Alowen

A co třeba

místo ztišování reklam, milá televize, nastavit hlasitost ostatních pořadů na úroveň reklam a reklamních znělek?

+2/0
24.2.2012 9:20

Mysel

Re: A co třeba

To mate jedno, protoze technicky je to naprosto trivialni. Pokud nejaky televizni propagandista tvrdi opak, je sprosty lhar.

0/0
24.2.2012 11:38

Tonda Brno

Jen výmluvy

Co to je za blábol, že to bude stát miliony, aby reklama byla stejně hlasitá jako běžný program?

A pokud jde o nějaká autorská práva při natáčení reklam, tak to prostě budou natáčet s nižší intenzitou hlasitosti.

Teď jen nevím jestli taky neporušuji autorská práva, když reklamy dávám tišeji, to bych teda nerad. Co kdyby na mě pak za to vlítla OSA, nebo jiná agentura.

+2/0
24.2.2012 9:18





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.