Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Cizincům se vzdálí šance na české občanství, kritici se bojí moci úřadů

České občanství bude pro cizince hůř dosažitelné než dřív. Počítá s tím nový zákon o státním občanství, který na začátku října schválila vláda. Podle neziskových organizací ale dává úředníkům ministerstva vnitra nad cizinci nepřiměřenou moc. To však resort odmítá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J39a26n42a 64M29o41l28á67k30o24v55á 7397866186164

Alespon jeden slusnej zakon pro lidi.

0/0
20.1.2013 8:53

kecálek reloaded 5

O čem se mlčí

V učebnicích sociologie se občas dočtete zajímavé věci - např. to, že stabilní/fungující společnost je schopna vstřebat a integrovat cca 5% imigrantů z sociálně a kulturně odlišného prostředí ZA GENERACI!!! Zajímavé je, že o tuto informaci se experti z neziskovek nějak nechtějí podělit. Výsledky nedodržování tohoto pravidla se projevují po celé západní Evropě. Jako "generace" se uvažuje časový úsek 20 let. EU má cca 500 milionů obyvatel - to znamená, že imigrantů z neevropských zemí (USA či Kanadu tím nemyslím) by mohlo přijít max. 1,250.000 ročně do celé EU!!! Vzhledem k situaci Beneluxu, Francie, Itálie, Británie, Německa a Skandinávie je tato kvóta na několik generací vyčerpána.

Podle oněch učebnic, dojde-li k vyššímu přílivu imigrantů, než 5% vede to s prakticky 100% jistotou k rozvratu dané společnosti.

+2/−1
22.10.2012 22:14

O41t67t54o 34N57o17v19a20k 8540838226579

Dovolim si nesouhlasit a castecne souhlasit. neni imigrant, jako imigrant.

kdyz zde pozvete opravdu odlisne lidi, popr zijici v nasilim zmitane spolecnosti tak ano, techto lidi bych zde mimochodem nechtel ani ted 5%.

Pokud zde ale pozvete nam blizke narody, jako Slovaky, Polaky, Ukrajince, Nemece etc. tak taktez nebude problem. Dokonce i Asiate obecne se do Cr dobre integruji a i kdyby ji zmenili, nebylo by to spatnym smerem, spise by se obe kultury stretly nekde uprostred, i kdyby zde asiatu bylo 50% , doslo by k promiseni a to vse.

Ale takovy Islam ci vyznavace animizmu si CR nemuze dovolit, jejich natalita a brutalita by tuhle zemi jednoznacne znicila.

0/0
26.2.2013 2:11

nazdar bazar

Konečně dneska jedna DOBRÁ zpráva!!!!!!

Podobné pravidla tu měla být už dávno. Jediné co se mi zdá sporné je dokázání integrace do společnosti. To by chtělo lépe definovat. Ale jinak R^R^R^

+3/0
22.10.2012 15:04

Andrej1981

je mi z vas na smutno...

Mam práci, platím daně, nemám dluhy, mám čisty rejstřík trestu,spoustu českých přátel a kamaradu,nejsem černoch,nechodím do mešity, nečtu korán,nebliju na ulici, ne vočuravám zdi, nejsem dálniční pirát, nemám ani jeden trestný bod, nejsem nacek, taky nemusím cíkany, neberu dávky, čistě se oblékám, nehádám a neperu se, učím česky jazyk a mluvím výhradně česky, slavím Vánoce a Velikonoce,uznávam české zákony a mám českou manželku..... tak proč bych to občanství nemohl mít? spousta tady komentujicích ví akorát pr.d o životě cizinců a z některých názorů je přímo zle... holky,kluci přeji vám víc láský.. jinak s tou zlosti dlouho žit nebudete a možná i prasknete....V

+2/0
22.10.2012 14:59

kecálek reloaded 5

Re: je mi z vas na smutno...

Hmm a kdo tvrdí, že nemohl - pokud je pravda co píšete, splňujete všechny podmínky i této "přísnější" novely zákona.

+1/0
22.10.2012 22:05

O71t56t61o 85N40o78v22a89k 8430828106659

takovi lide jsou vetsinou spolecnosti vitani. Kazdopadne pokud mas ceskou manzelku, ziskani obcanstvi nemuze byt zadny problem.

0/0
26.2.2013 2:13

siNm

Članok nič nehovorí.

Článok je na dobrú A4, ale podmienky na získanie občianstva, alebo zmeny oproti doterajšiemu stavu som sa tu nedočítal.

0/0
22.10.2012 14:09

;-)

Pokrytectví

Celé se to točí kolem otázky, zda je pro stát lepší mít obyvatele území státu plnoprávnými občany, nebo jako cizince, vůči kterým se stát v mnohem silnějším postavení. Nemají volební právo, neangažují se v politice a jsou si dobře vědomi, že mohou být kdykoliv vyhoštěni. Absurdní je, že tento zájem státu radikálně stoupl po té, co stoupla ochrana občanů. Dokud něměli všichni občané automaticky volební právo, ale třeba jen na základě majetkové hranice, mohli být přesunuti do jiné části státu, vyhoštěni či zbaveni občanství, tak státy něměly zdaleka takovou obavu dát někomu občanství. Je to tedy vlastně jen přesunuiutí problému jinam. V moderním demokratickém státě západního stylu je totiž považováno za nepřípustné diskriminovat nějakou skupinu občanů či jednotlivce omezením práv pohybu, účasti na politickém životě atd. Ovšem je celkem přijatelné neudělit lidem kteří žijí v zemi již po 3 generace občanství. Státní správa má samozřejmě zájem na co nejnižším počtu plnoprávných suběktů.

0/−1
22.10.2012 10:50

;-)

Re: Pokrytectví

Poněkud to připomíná situaci v automobilovém průmyslu, kde si odboráři vydobili pro zaměstnance výhody a výsledkem je najímání agenturních zaměstanců.

+1/0
22.10.2012 10:51

pes jitrničku sežral

Re: Pokrytectví

Pro spolecnost je vubec nejlepsi aby cizincu zustali doma a necpali se sem. Mame vlastnich neresitelnych problemu nad hlavu, napriklad cikany.

+4/−1
22.10.2012 11:16

Bezstarosti

Re: Pokrytectví

NAPROSTÝ SOUHLAS [>-]

0/0
22.10.2012 11:51

;-)

Re: Pokrytectví

Jeder ist Ausländer ... fast überall

0/0
22.10.2012 12:08

František Dobrý

Jednoducha věc.

Cizinec prostě nebude našinec - ideální pro našince i pro byrokracii.

0/0
22.10.2012 10:44

;-)

Re: Jednoducha věc.

V rámci humanistických ideologií jsme si řekli, že "všichni občané sjou si rovni". V tváří tvář realitě za to ale dodávámě "ne všichni obyvatelé státu musí být občané". Takže jsme tam, kde jsme byli za feudalismu, jen to pokrytecky skrýváme. Jsou státy, kde cizinci tvoří většinu obyvatel. Formálně mohou být ale plně demokratické.

0/0
22.10.2012 11:25

FastDriver

Přísnější podmínky měly být už dávno

nevím proč bychom to měli dávat jak na běžícím páse, ať si kritici jdou zkusit získat občanství někam na západ od nás, a nemusí to být zrovna Švýcarsko...

+4/0
22.10.2012 10:12

pes jitrničku sežral

Re: Přísnější podmínky měly být už dávno

Na zapade prave pokazili co se dalo. Treba Belgie sveho casu udelovala obcanstvi hromadne, v amnestiich. Proste plavackovi stacilo dostat se pres more, nasackovat se tam, chvili pockat a stal se z nej "Novy Belgican".

Ted se tam domorodci z toho vseho obohaceni tresou strachy.

+2/0
22.10.2012 11:23

Mirais

Kdo tady ridi imigracni politiku ?

Neziskovky ? No to snad ne. To je ciste veci statu. Nedavat takovym podvracecum zadne statni dotace, skodi statu.

+5/0
22.10.2012 9:54

otas

Vláda zákon schválila 3. října, ministři na dopis nereagoval

Přece jste nečekali, že se tím ti arogantní zmetci ve vlůdě budou zabývat

0/0
22.10.2012 9:52

Rotoped64

Re: Vláda zákon schválila 3. října, ministři na dopis nereagoval

Vy budete (podle slohu a pravopisu) taky naplavenina, že? To se nedivím, že vám to nevoní... ;-D

+1/0
22.10.2012 10:17

Rotoped64

Re: Vláda zákon schválila 3. října, ministři na dopis nereagoval

To naštve, že. Zvlášť naplaveninu... ;-D

+1/0
22.10.2012 10:24

emilo66

Tak je to správné a ještě přitvrdit

Mně stačilo, když  moje dcera chtěla v 15-ti občanku, co po ní požadovali naši úředníci, jen kvůli tomu, že se narodila před rozpadem Československa. Poslali ji na matriku pro osvědčení o občanství, tam po ní ještě chtěli oddací list rodičů, přitom z té matriky měla vydaný rodní list, kde byly všechny údaje. Byl jsem s ní a nestačil jsem se divit. Byl jsem pěkně vytočený a tak jsem úřednici řekl, že manželka se narodila a oddání jsme byli v jejích matričním obvodu a to mám ještě bežet domů a hledat oddací list vydaný z před 20-ti lety. Pak šla do vedlejší místnosti, za 5 minůt  se vrátila, že to nemůže v archívu najít. Tak ji říkam, aby mi pujčila tu matriční knihu. Za půl minuty jsem jí to našel a pak koukala jako mimozemšťan.

+1/0
22.10.2012 9:39

;-)

A co takhle přistopovat i k občanům ČR?

To by šlo uplatnit i na stávající občany ČR, že k volbám by směli pouze ti, kteří nepobírají sciální dávky a prokáží znalost ústavy. To by ty volevní výsledky vypadaly hned jinak;-D

+6/0
22.10.2012 9:27

Mocný Xabru

Re: A co takhle přistopovat i k občanům ČR?

:-)R^

+1/0
22.10.2012 9:36

Ultrarealistka

Re: A co takhle přistopovat i k občanům ČR?

Zřejmě byste u voleb chyběl, neb ústavu asi neznáte :D

0/0
22.10.2012 10:36

nazdar bazar

Re: A co takhle přistopovat i k občanům ČR?

Veskrze rozumný názor!! R^

0/0
22.10.2012 15:01

roedor

"Občanství není něčím, čím stát musí bezpodmínečně šetřit"

8-o Odkdy? Naopak, pokud někdo chce změnit občanství, tak by měl dostatečně prokázat, že si zaslouží být občanem vybraného státu. Tady se zase někdo ohání právy a nějak zapomíná na povinnosti.

+4/0
22.10.2012 9:07

weneto

Souhlasím se státem

Nevím proč ekonomickým přistěhovalcům cokoliv ulehčovat.

A o tom jak vypadá skvěle vyřešené přistěhovalecká politika jsem se přesvědčil v západní Evropě a stačilo.

+3/0
22.10.2012 8:58

vopruzníček

Podepsáním Lisabonské smlouvy

jsme se vzadli rozhodování o imigrační politice ve prospěxh EU. Takže o čem je řeč? Agentura Frontex nám přidělí tolik přistěhovalců kolik EU bude chtít a neřekneme ani popel.

+1/0
22.10.2012 8:54

pettyo

Re: Podepsáním Lisabonské smlouvy

V té Lisabonské smlouvě není myslím nic o tom, že jim musíme udělit občanství.

+1/0
22.10.2012 8:57

vopruzníček

Re: Podepsáním Lisabonské smlouvy

Vymezení pravomocí EU se řídí zásadami subsidiarity a proporcionality. Pravomoci jsou výlučné, sdílené, podpůrně, koordinančí a doplňkové.  Článek 79 Smlouvy o fungování EU (SFEU), která je součástí Lisabonu, praví: „Unie vyvíjí společnou přistěhovaleckou politiku, jejímž cílem je ve všech etapách zajistit účinné řízení migračních toků, spravedlivé zacházení pro státní příslušníky třetích zemí oprávněně pobývající v členských státech, jakož i předcházení nedovolenému přistěhovalectví a obchodu s lidmi a posílení boje proti těmto činnostem."

+1/0
22.10.2012 9:23

vopruzníček

Re: Podepsáním Lisabonské smlouvy

V článku 80 se říká, že společná imigrační politika se řídí zásadou solidarity a spravedlivého rozdělení odpovědnosti mezi členskými státy, a to i na finanční úrovni. To lze vykládat i tak, že v rámci solidarity vůči státům EU, které jsou azylanty přehlceny a nezvládají jejich příliv, budou muset ostatní státy EU, které tolik azylantů nemají, poskytnout pomoc ať už umístěním těchto azylantů ve své zemi či finančním příspěvkem na obživu azylantů v zemích EU, kde se azylanté nacházejí.

+2/0
22.10.2012 9:23

Rotoped64

Re: Podepsáním Lisabonské smlouvy

Vopruzníčku, máte to nastudované a obávám se, že máte pravdu.

+1/0
22.10.2012 10:27

kecálek reloaded 5

Re: Podepsáním Lisabonské smlouvy

R^ konečně někdo, kdo tu hrůzu taky četl. Já si to přečetl, když nám to tu eurovlastizrádci vnucovali a dost jsem se děsil. Mein Kampf vypadá vedle Lisabonské smlouvy jako poselství lásky a míru.

0/0
22.10.2012 22:03

O91t12t57o 89N67o73v88a93k 8360798956279

A nad to Lisabonskou smlouvou vzstoupila v platnost i Madridska umluva, kdy se Eu chce dobrovolne zaplavit muslimi ze Somalska, aby zvedla natalitu naroda ... byzardni predstava, jak zvedne natalitu obcanska valka ?

0/0
26.2.2013 2:19

pettyo

Jeden z mála...

...případů kdy souhlasím se státem. Rozhodně si nemyslím, že by občanství mělo být rozdávaáno na požádání.

+2/0
22.10.2012 8:54

wrah

Cizinec

Je mi líto, ale i v pohádce "tři veteráni" je to psáno. (a co je psáno je dáno): Cizinec není našinec!

+1/0
22.10.2012 8:48

Mocný Xabru

Re: Cizinec

tam je to ale psáno i naopak ;-D

0/0
22.10.2012 9:37

John Coffey IX

+++++

Za mne v poradku.

+1/0
22.10.2012 8:43

Bafikybaf

Proč se ten článek tváří tak negativně?

To by přece měla být pozitivní zpráva, ne?

+5/0
22.10.2012 8:40

vopruzníček

Re: Proč se ten článek tváří tak negativně?

Pro pana Čaněka a pana ČIžínského ne. Pro mě ano.

0/0
22.10.2012 8:42

Lanolin

zatím jsme měli na přistěhovalce celkem štěstí

jak to může vypadat v budoucnosti můžeme vidět v Německu (první generace Turků byla vděčná, ty nové už chtějí mnohem více), ve Francii, Itálii i Velké Británii.

Opravdu jsou přistěhovalci takovým přínosem? Dnes už těžko obstojí, že dělají práci, kterou by místní nikdy nevzal - dnes jsou naši vděční za každou práci a každému kdo hledá práci zvedne mandle když vidí kolik míst zabírají zahraniční dělníci. Jediné plus z toho má podnikatel, polovinu najme oficiálně, druhou načerno (to se ztratí) a ještě si může dovolit hrát si na otrokáře, protože oni si nestěžují.

Možná by se také dost v čase krize ušetřilo, kdyby se přestaly cpát miliony nevládním organizacím. Chtějí být nevládní? Tak ať si samy najdou zdroj příjmů na provoz a nechtějí od vlády nic.

+1/0
22.10.2012 8:08

vopruzníček

Re: zatím jsme měli na přistěhovalce celkem štěstí

J etřeba rotlišovat přistěhovalce a kolonizátory. Přistěhovalec respektuje pravidla a zákony hostitelské země a jeho děti se asimilují. Kolonizátor si přiveze svoje zvyky a vnucuje je ostatním a v případě některých náboženství i násilím. Přistěhovalec je zpravidla schopen se postarat sám o sebe zatímco kolonizátor parazituje na původní obyvatelstvu.

+2/0
22.10.2012 8:51

O46t70t30o 16N87o80v17a83k 8550208686389

Asiat neni muslim ! I Ukrajinec vi, ze zde nechce ukrajinu, Vietnamec zde nechce Vietnam a dokonce ani Japonec zde nechce Japonsko ... i kdyz by nektere veci uvital, treba systematicnost, ktera se ale v Jp prehani do naprostych absurdit a jiz nad narizenimi nikdo nepremysli ... takovy narod robotu, kteri maji na vse nejaky predpis, ci smernici.

0/0
26.2.2013 2:21

StG08

Občanství po Česku.

Jestliže cizinec nemá právo na občanství pokud ...pobírá sociální dávky, nezná ústavu, nebo musí být integrován do společnosti, tak by muselo vrátit občanství spousta, ale opravdu spousta Čechů![>-]

+2/0
22.10.2012 6:40

vopruzníček

Re: Občanství po Česku.

Hnědočechů.

+1/0
22.10.2012 8:52

tora

V době všeobecného šetření

tyhle lehkoživné neziskovky, se záporným společenským přínosem odsekat od veřejných peněz, nebo rovnou zrušit!. Není na kde co, nevím proč by mělo být na ně. A zvyšovat daně, aby bylo na různé Čižínské a spol. to opravdu ne, to má stát ještě značné rezervy v šetření!

+9/0
22.10.2012 4:17

danny47

Re: V době všeobecného šetření

R^ !!

0/0
22.10.2012 8:03

offerre

Francie: Muslimové se modlí v autobuse za smrt nevěřících

http://www.youtube.com/watch?v=WwZwQKfbQTs

+2/0
22.10.2012 3:03

danhar1

Re: Francie: Muslimové se modlí v autobuse za smrt nevěřících

no máme se na co těšit

+1/0
22.10.2012 4:03





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.