- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Každého takového zavřít na 10let natvrdo!!
Nadávat na Dvořáka je trošku laciné. Kdybychom prošli zakázky pro DP za posledních 15-20 let, našlo by se těch podezřelých věcí více a lítaly by miliardy. Úplně stačí si vzpomenout na problémovou techniku od ČKD, které smontovalo díly z celého světa do kombinace, která nebyla schopná společně fungovat. Podpora domácího výrobce je hezká věc, ale tyto experimenty přišly DP sakra draho.
Přesně tak, DP Praha byl léta využíván jako nástroj podpory domácího průmyslu a tohle byl jen další z takových kroků. Je samozřejmě naivní se domnívat, že nikdy nikomu ze zúčastněných nezůstalo nic "za nehty".
Ten pán na fotce by měl být dávno ve vazbě a následně zavřený nejméně na 20 let. Odporný stát, kde se takovéto praktiky tolerují, to už snad není možné ani v Albánii nebo v Bangladéši
jo jo. Prostě jsme národ zlodějů a to nám už zůstane....
"Pro opravny tramvají je a bude méně práce. Jedinou alternativou je prodej," citují HN Dvořáka. Práce by bylo hodně, stačí jen najít zakázky. DPO se to vede celkem hodně dobře...
Outsourcing ve světě kulhá a v ČR doporučuji se mu zdaleka vyhnout. Mnoho studií i analýz postižených firem prokázalo dramaticky rostoucí náklady již již v horizontu několika let od zavedení outsourcingu. Dnes by rádo mnoho firem v USA obnovilo třeba svá IT oddělení, jenže sehnat znovu specialisty je velmi drahé a sehrát je ve fungující orchestr stojí mnoho času. Fascinuje mě, kolik světově známých korporací má dnes ochrnutá svá IT a dokonce zde platí pořekadlo o kovářově kobyle ... Jenže ono nejde jen o IT, stejná situace je dnes v chemii, strojírenství a dalších oborech. Osobně jsem se pobyboval v pražském DP, vozovny i ústřední dílny znám a poznal jsem tam mnoho lidí znající dobře svou specifickou práci.Rozdíl mezi správcem budovy a řemeslníkem z ulice známe asi každý.Totéž platí o správě vozového parku, jinak k práci přístupuje zaměstnanec dopravní společnosti a jinak servisák zvenčí. Vidím tam jediný problém, DP se musí naučit své lidi lépe vést a řídit, zdůrazňuji hlavně to vést.
Současný stav je právně neudržitelný. Buď budou ty dílny součástí DP a dělat jen pro DP, ale pak je otázka, nakolik to bude rentabilní, nakolik budou sami stačit na nové typy tramvají, případně kolik je bude získání kompetence stát. Nebo budou brát zakázky i z jiných měst a jak je v článku, tak mají kapacity na to, aby se stali servisním střediskem pro široké okolí. Jenže pak z titulu soutěžního práva nemůžou být součástí podniku, který je příjemcem veřejné podpory. Řešení je jednoduché, stačí, aby je město vyčlenilo do samostatné firmy, ale pak prakticky nemůžou od DP získat zakázku jinak, než přes výběrové řízení a tam nikdo nezaručí, že vyhrají. Taky rozvoj firmy, pokud si budou chtít udržet kompetenci pro opravy nových typů bude vyžadovat další náklady a tam budou jednak opět v riziku nedovolené veřejné podpory a pak město nebývá nejlepší podnikatel.
Vstup silného partnera, který by byl schopný využít dílny i jako výrobní závod je logický a přímo se nabízí.
V každém normálním státě by si před takovým parazitem každý slušný člověk odplivl. Okrádá každého z nás! Jen ty peníze fyzicky nevidíme, jsou jaksi virtuální!
U nás? Létají do Dubaje, lyžují ve Špindlu a vymetají večírky na MISS apod.!
Nae blbost
Ty neustálé informace o tom, kdo jak krade mě už přestávaj bavit. Já čekám, kdy, koho, za co KONEČNĚ zavřou!
To je pěkné, ale tím to také ještě nekončí. On když někdo okrade veřejné rozpočty o několik miliard a pak ho za to na 2 roky zavřou - to by vás uspokojilo?
je bud prvotridni gauner nebo loutka, kterou nekdo ridi pres "pravniky" Sachta & Partners.
Pro jistou vrstvu ,,vyvolených,, je tento model chování stejně přirozený jako např. dýchání. Takže je celkem jasné, že se jim zdá podivné když jejich machinace někdo zkoumá