- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
... sníh nezvládá moderní technika ...
... ta zastaralá jezdila bez problémů ...
Dle webu Českých drah (http://www.cd.cz/cd-online/vyluky/mimoradnost.php?mimo=5181) je doprava mezi Tanvaldem a Harrachovem až do 28. 2. zastavena
Omlouvám se za dezinformaci - doprava byla pouze omezena, vlak 16203 bude nahrazen autobusem
Možná to zní úsměvně, ale v jednom ze článků k tomuto tématu bylo napsáno, že ozubnicový systém se již na této trati nepoužívá. Jsem z Liberce, od dětství jsme měli tento vlak jako vyhledávanou atrakci a nepamatuju, že by byl někdy nějaký problém. Možná jejich technika opravdu neodpovídá 21. století, ale před pár desítkami let to fungovalo a problémy nebyly. Tak kde je chyba? Nestálo by za úvahu obnovit ozubnici, když už tam je? Pro legraci ji asi tehdy nestavěli......
Co kdyby poslanci vydali zákon a zakázali v zimě sníh?A bylo by po problému, no né?
Ještě vědět, kde ono to vlastně je, že? Když chcete světu říct, že jste hlupák, tak je více způsobů a více míst, ne tady.
No on problem je hlavne ten, ze na teto trati (a ve snehem zkousenem Libereckem kraji) by mela jezdi vhodna vozidla s dostatecnou adhezi ale take co zvladaji snih. Stadler je na adhezi super, ale co je mu to platne, kdyz ho zastavi par centimetru snehu, protoze nema zadny vlastni snehovy pluh. Napr. ve Svycarsku, ale i v Rakousku maji jednotky v horskych oblastech zcela standardne na cele zabudovany poradny pluh, diky kteremu hrave projedou i pres pul metru snehu. Staci porovnat:
http://ekonomika.idnes.cz/foto.aspx?r=eko-doprava&foto1=OKS40e5c3_105055_825994.jpg
http://www.railway-technology.com/features/feature48726/feature48726-8.html
U stadleru je rovna deska, ktera funguje jako zed, do snehu se zakousne, zvedne vozovou skrin a vozidlo snadno vykoleji.
Stadler v usporadani, jak ho maji objednane CD se hodi mozna tak do Jihomoravskeho kraje, ale ne jezdit v zime v zavejich nekde v pokrkonosi.
Pkud vím, tak ta trať je nevržená jako "zubačka" - nestálo by za to ukončit experimenty s adhezními vozisly a vrátit se k osvědčené ozubnici?
Nebylo by jednodussi tu trat proste v zime na tech par tydnu, kdy je opravdu velka snehova nadylka uzavrit? Asi nebude uplne ekonomicke udrzovat v provozu kazdou nedulezitou trat mezi kopeckami. Chapu, ze Svycari to maji zmaknute jinak, ale oni nic jineho nez kopecky nemaji a ty jejich horske trate maji trosku jiny ekonomicky prinos.
Ty problémy jsou celkem nicotné. Jde o to vyvolat rozruch, aby se koupila fréza. Ta by měla být standardem, ale jak je vidět, bez mediálního rozruchu dnes nejde nic.
prosím vzbuťtepracovníky co jezdili před 80 lety na této trati a zeptejte se jak to vše fungovalo a jestli se tyto problémy vyskytovaly