Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zastaralá technika nezvládá sníh na trati, po níž se dvakrát řítily vlaky

Na železniční trati z Tanvaldu do Harrachova, po níž se letos v nejstrmějším úseku z Desné do Kořenova dvakrát nekontrolovaně řítily vlaky s cestujícími, odklízí sníh zastaralá technika. Bez její modernizace podle železničářů nebude možné problémům předejít ani nasazením moderních vozů Stadler.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

bar.bu.do

V nadpisu je opět chyba ...

... sníh nezvládá moderní technika ...

... ta zastaralá jezdila bez problémů ...

0/0
20.2.2012 20:35

Pájik

Doprava zastavena

Dle webu Českých drah (http://www.cd.cz/cd-online/vyluky/mimoradnost.php?mimo=5181) je doprava mezi Tanvaldem a Harrachovem až do 28. 2. zastavena !!

0/0
20.2.2012 17:44

Pájik

Re: Doprava zastavena

Omlouvám se za dezinformaci - doprava byla pouze omezena, vlak 16203 bude nahrazen autobusem

0/0
20.2.2012 18:50

Šimpy

Zpátky do století páry?

Možná to zní úsměvně, ale v jednom ze článků k tomuto tématu bylo napsáno, že ozubnicový systém se již na této trati nepoužívá. Jsem z Liberce, od dětství jsme měli tento vlak jako vyhledávanou atrakci a nepamatuju, že by byl někdy nějaký problém. Možná jejich technika opravdu neodpovídá 21. století, ale před pár desítkami let to fungovalo a problémy nebyly. Tak kde je chyba? Nestálo by za úvahu obnovit ozubnici, když už tam je? Pro legraci ji asi tehdy nestavěli......

0/0
20.2.2012 17:23

procnemateradilidi

Mam takovej nápad!

Co kdyby poslanci vydali zákon a zakázali v zimě sníh?A bylo by po problému, no né?

0/0
20.2.2012 14:24

smvoj

zavřít to...

stejně tam nikdo nejezdí.

0/0
20.2.2012 12:25

Mirek1944

Re: zavřít to...

Ještě vědět, kde ono to vlastně je, že? Když chcete světu říct, že jste hlupák, tak je více způsobů a více míst, ne tady.

0/0
20.2.2012 13:02

papazian

Re: zavřít to...

Nemáte pravdu, tato trať je velmi oblíbená nejen místními, ale i turisty!

0/0
20.2.2012 14:06

procnemateradilidi

Re: zavřít to...

Ale má udržovat trať jen proto že tam jezdí turisti cca.3 měsíce v roce je na naší zemi docela luxus:-(.Jak to můžu vědět no to možná proto,že jsem z Kořenova a vím kolik vlaků jezdí prázdných .

0/0
20.2.2012 14:20

jirka.uk

vhodny vlak

No on problem je hlavne ten, ze na teto trati (a ve snehem zkousenem Libereckem kraji) by mela jezdi vhodna vozidla s dostatecnou adhezi ale take co zvladaji snih. Stadler je na adhezi super, ale co je mu to platne, kdyz ho zastavi par centimetru snehu, protoze nema zadny vlastni snehovy pluh. Napr. ve Svycarsku, ale i v Rakousku maji jednotky v horskych oblastech zcela standardne na cele zabudovany poradny pluh, diky kteremu hrave projedou i pres pul metru snehu. Staci porovnat:

http://ekonomika.idnes.cz/foto.aspx?r=eko-doprava&foto1=OKS40e5c3_105055_825994.jpg

http://www.railway-technology.com/features/feature48726/feature48726-8.html

U stadleru je rovna deska, ktera funguje jako zed, do snehu se zakousne, zvedne vozovou skrin a vozidlo snadno vykoleji.

Stadler v usporadani, jak ho maji objednane CD se hodi mozna tak do Jihomoravskeho kraje, ale ne jezdit v zime v zavejich nekde v pokrkonosi.

+4/0
20.2.2012 12:01

(gbd)

Zubačka

Pkud vím, tak ta trať je nevržená jako "zubačka" - nestálo by za to ukončit experimenty s adhezními vozisly a vrátit se k osvědčené ozubnici?

+2/0
20.2.2012 11:44

JBetak

Re: Zubačka

Tím se sníh neodklidí.

0/0
20.2.2012 12:32

Mirek1944

Re: Zubačka

no, funkční stroje mají rok narození ještě za c. p. F. J. I....

0/0
20.2.2012 13:04

Trent_R

K smíchu

Aha, tak ono letos v zimě poprvé sněžilo.

0/0
20.2.2012 11:32

Fungy

Re: K smíchu

ne, ale letos nasadili moderni stroje ;-)

0/0
20.2.2012 14:20

Dusan321

Ma to smysl?

Nebylo by jednodussi tu trat proste v zime na tech par tydnu, kdy je opravdu velka snehova nadylka uzavrit? Asi nebude uplne ekonomicke udrzovat v provozu kazdou nedulezitou trat mezi kopeckami. Chapu, ze Svycari to maji zmaknute jinak, ale oni nic jineho nez kopecky nemaji a ty jejich horske trate maji trosku jiny ekonomicky prinos.

0/0
20.2.2012 11:27

JBetak

Re: Ma to smysl?

Ty problémy jsou celkem nicotné. Jde o to vyvolat rozruch, aby se koupila fréza. Ta by měla být standardem, ale jak je vidět, bez mediálního rozruchu dnes nejde nic.

+1/0
20.2.2012 11:45

sigenius

Re: Ma to smysl?

Vůbec by bylo dobré hory v zimě zavřít. Jsou tam problémy s dopravou, lidé tam přicházejí k úrazům, občas o/u-mrznou. Máme hor málo, tak bychom to ani nepoznali. :-)

0/0
20.2.2012 12:11

Mirek1944

Re: Ma to smysl?

a taky bych nařídil, aby v zimě blbci nejen nevycházeli, ale ani nepsali na internet....

0/0
20.2.2012 13:05

SUD5

Re: Ma to smysl?

pravdu máš, ironii blbec nepozná;-D

0/0
20.2.2012 14:40

nezavisla

Zastaralá....

prosím vzbuťtepracovníky co jezdili před 80 lety na této trati a zeptejte se jak to vše fungovalo a jestli se tyto problémy vyskytovaly;-D;-D

0/0
20.2.2012 11:15

Mysel

Nic prekvapiveho

Znate to heslo propagandy CD: Auta stoji, vlaky jedou. :o)

0/0
20.2.2012 11:04

Pattr

Re: Nic prekvapiveho

Auta jedou pomaleji a vlaky rychleji proti normálu. ;-)

0/0
20.2.2012 11:55

nechci vyrusovat

K čemu jsou dobré řečičky J.Berounského?

Tak něco konkrétního pro bezpečnost konečně udělejte, pane zastupiteli a dopravní specialisto ! !

;-D;-D;-D

0/0
20.2.2012 11:03

Chytrakz hospody

Vhoďte Lubase

Pokud se nepletu, tak trať Tanvald - Kořenov není zubačkou (to bejvávalo). Je zajímavé, že v minulosti, až na 1 případ, k takovéto události nedošlo. Nedomnívám se, že na vině je mašinfíra, ale namrazlá nebo zamrzlá brzdová soustava. Jaká byla anylýza první MÚ? Prý to zavinil mašinfíra, který neuměl brzdit;-D To se dnes na tratě pouštěj mašinfírové, co neuměj ovládt lokomotivy

+2/0
20.2.2012 10:57

JBetak

Re: Vhoďte Lubase

Odpověď na všechny ty otázky v článku je. Doporučuju přečíst.

0/0
20.2.2012 11:40

Muf007

Re: Vhoďte Lubase

to, že se něco v článku píše neznamená, že je to odpověď. Právě kvůli přehození "chyby" z ledna na fíru se příslušném na fŕu bouřila řada odborníků, kteří jednak připomínali starší případy podobného selhání STROJE v analogických podmínkách, tuším v Jeseníkách. A hlavně upozornili na to, že namrzlý brzdový kotouč nelze po události prakticky odhalit, protože jak vlak zastaví, jde teplo pod vůz a kotouč roztaje.

Takže souhlasím, hodit všechno na fíru, že je levorukej je neskutečně jednoduchý. :-/ Čekám co ČD prohlásí o Štádlerech a jejich volbě v souvislosti s jejich vykolejením či zmíněným problémem se stupačkou či dveřmi!

+4/0
20.2.2012 12:19

JBetak

Re: Vhoďte Lubase

Namrzlý kotouč nejde po události odhalit, protože dokud neroztaje, vůz jede. -- Je to jednoduché, samozřejmě. Ale žvatlat bez důkazů v diskusích je, jak je vidět, ještě jednodušší.

0/0
20.2.2012 12:27

peta_lbc

Re: Vhoďte Lubase

A je o odstavec víš napsáno něco jiného? ;-D myslím, že ne.

0/0
20.2.2012 19:23

Chytrakz hospody

Re: Vhoďte Lubase

Právě že není;-D

0/0
20.2.2012 17:30

Leinad

Re: Vhoďte Lubase

Strojvedoucí sebevrazi jsou přeci běžní. :-P

On schválně řekl cestujícím "zatáhněte za nouzovou brzdu, ať vypojíte motorovou brzdu. "

+2/0
20.2.2012 12:23

pepan z depa

Nic

se neděje,snih zmizi a na problém se zapomene,ještě že pan ředitel má v autě masážní a vyhřívané sedačky,to není závist jen konstatování P.

+1/0
20.2.2012 10:57





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.