Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zkrátit si cestu přes koleje může vyjít draho. Hrozí pokuta až 10 tisíc

Přepadové kontroly a vysoké pokuty čekají na cestující, kteří si cestu z vlakového nástupiště zkracují přímo přes koleje. Správci železnice a policisté si řekli, že mrtvých na kolejích bylo letos už příliš a rozhodli se tomuto nebezpečnému nešvaru zabránit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Antonín, topič

Kdysi jsem chodil

na zastávku Popovice u Rajhradu. Přejít koleje se tam dá za dobré viditelnosti velice dobře, viditelnost pár km na každou stranu. Jenže lidi tam lezli i za mlhy a třeba těsně za stojícím vlakem, to bylo docela e-e.

Stejně jako průjezd rychlíku 160 kmh, když bylo nástupiště namrzlý, brr.

0/0
21.2.2012 22:03

sámvelkýmao

no

ono by stačilo určité úseky oplotit a byl by klid. policajti maj bejt na silnicích a ne hlídat sebevrahy, co lezou do kolejiště.....

0/0
21.2.2012 7:32

bartik09

Re: no

Mao, pri Vasi velikosti byste mohl videt alespon par mesicu dopredu... Co se u nas stava s takovejma plotama po par mesicich? Proc myslite, ze policie ma bejt na silnici a ne na zeleznici? Policie neni od slova silnice...

0/0
21.2.2012 9:29

ohorele nohy

Re: no

na silnicich? Snad v ulicich R^ Vlak at klidne mamlasa rozjede na cimpr campr

0/0
21.2.2012 11:05

Strnisko

Na podchod i nadchod zapomeňte

Podchod by stál několik desítek milionů korun. Nadchod méně. Ale hlavním důvodem je bezpečnostní riziko. Dráhy nemají zájem, aby se nádraží stalo frekventovanou spojnicí mezi dvěma různými částmi města.

Jediným řešením by byl nadchod podobný tomu na nádraží Praha-Smíchov, jehož vstupy leží mimo nádraží. To by v Pardubicích přicházelo v úvahu mezi budovou nádraží a starého nádraží, pro takový projekt ale není podpora, je problém na jakém pozemku by vyústil na straně Dukly. Stavět nadchod blíže k prodejně Lidl zase nemá smysl, tam už vede most u Parama.

Stále je tu přitom riziko, že nadchod bude bezp.rizikem, hrozí například házení předmětů na projíždějící vlaky, teroristický čin atp.

0/0
21.2.2012 1:51

JPNB

Re: Na podchod i nadchod zapomeňte

Ze zkušenosti jak se postaví nad/podchod lidé stejně chodí přes koleje a bezpečné cestě se vyhýbají.

+2/0
21.2.2012 3:45

bartik09

Re: Na podchod i nadchod zapomeňte

Proto dava dobry smysl vybirat pokuty tam, kde ma clovek prechazejici pres koleje jinou moznost, ktera mu nesebere vic nez par minut...

K prispevku Strniste: "Drahy nemaji zajem...". To je presne ten problem. Drahy by snad meli mit zajem o to, aby nadrazi bylo co nejlepe dostupne. Ovsem to by nesmely (drahy) a nesmeli (zamestnanci) mit svy jisty... A s tim teroristickym cinem ste trochu prestrelil, nemyslite?

0/0
21.2.2012 9:36

Strnisko

Re: Na podchod i nadchod zapomeňte

Nevím jestli přestřelil, ale do různých vyjádření při podnikatelském záměru se píše i tohle.

Dráhy nemusí řešit nějaký zájem aby nádraží bylo co nejlépe dostupné. Dráhy mají zákazníky jisté. Ve stavbě nádraží jim nikdo konkurovat nemůže, ani Jančura.

0/0
21.2.2012 21:00

Neplatiče vystěhovat

Cigáni se těm pokutám jen smějí

a ještě ty koleje ukradou;-D

Jake koleje, ty Gadžo, žádné už tu nije sú. A Haj Hitla, ty rasisto policajtský ;-D řekne cigán policistovi a ten dělá, jako že nevidí, spíše vidí, ale neviditelného ;-D

0/0
21.2.2012 1:42

bartik09

Re: Cigáni se těm pokutám jen smějí

A proc to sem tahate?

0/0
21.2.2012 6:55

Já to nebyl, já to nebil!

Co dodat? Je to bohapustá buzerace!

Páč u nás též vlak srazil tydýta, a tak mě teď trvá cesta do práce (pěšky) o cca 5 minut dýl. To představuje nějakých 500 m navíc. Zanedbatelné? Možná. Akorát musím dřív vstávat, páč musím stihnout dřívější "socku", nebo v létě jet na kole delší trasu. "Vykořisťovatele" totiž nezajímá, že stačí být být v práci 8 hodin. On vyžaduje být v práci od 7:00 do 15:30  :-/

0/0
20.2.2012 22:15

Kidkid

Re: Co dodat? Je to bohapustá buzerace!

Tak skočte pod vlak sám a dobrovolně a nebudete muset už nikam chodit. Vaše argumentace je k smíchu. To byste třeba mohl štrádovat pěšky po dálnici, protože přece tam bývala polní cesta a Vy jste zvyklý po ní chodit.

A že vstáváte dřív je jen dobře, protože na pracovišti máte být už 6.55, abyste si je stačil připravit k práci v 7:00 jste s chutí začal pracovat. Chce to chodit dřív spát.

+1/0
21.2.2012 3:32

sámvelkýmao

Re: Co dodat? Je to bohapustá buzerace!

jo. místo tlachání na netu zdravý spánek. 20,00 - 5,00......

0/0
21.2.2012 7:34

ohorele nohy

Re: Co dodat? Je to bohapustá buzerace!

dobrovolne chodis do prace za danych podminek a ten, kdo ti tu praci dava, je vykoristovatel? Tak chod jinam nebo nikam - bez jakychkoli davek samozrejme !!

0/0
21.2.2012 11:08

bartik09

Re: Co dodat? Je to bohapustá buzerace!

Mozna, kdyz budete nekolik mesicu premyslet, tak objevite ironii a uvozovky...

0/0
21.2.2012 13:49

franta-t

U nás na vesnici

byla podél kolejí stezka pro chodce a kolaře. Před 3 rokama dělali elektrifikaci, stezku zrušili a místo ní postavili protihlukové stěny. Novou nepostavili a pak se někdo z drah diví, že lidi chodí po kolejích, když tím místem chodili bez problémů desítky let, jsou zvyklí tama chodit a najednou jim tu cestu někdo zruší. Z čehož plyne, že není vždycky chyba na straně obyčejných lidí...

0/0
20.2.2012 21:58

Angerfist4

Re: U nás na vesnici

tak ať si ale nikdo nestěžuje až je silnější a těžší přetlačí do hrobu...

0/0
20.2.2012 22:04

JPNB

Re: U nás na vesnici

A stála tam dřív trať nebo ta nelegální stezka?

+1/0
21.2.2012 3:47

bartik09

Re: U nás na vesnici

Davam vam moznost odpovedet si sam na tuto hloupost... ;-)

0/0
21.2.2012 6:57

franta-t

Re: U nás na vesnici

Ta stezka byla legální, vedla souběžně s tratí a byla označená dopravní značkou

0/0
21.2.2012 7:28

Šmajchl

Sebevrah

A to, že v době napsání tohoto článku právě sbírali přejetou mrtvolu zrovna na okraji Pardubického kraje - v Opatovicích nad Labem (Pohřebačce), nikomu nevadí? Taky přecházel/a trať a nerozhlédl/a se. Stalo se to přibližně v poledne a minimálně do třetí hodiny byla trať neprůjezdná.

http://www.hzshk.cz/cs/uvodni-strana/zasahy-jednotek-po/zasah-34060/

Minule to tam bylo 29.11.2011.

Všem, kteří lezou, kam nemají, lze jen popřát příjemné trable při cestování s podobnou osobou, která takové štěstí neměla.... Případně s řidičem, který nezná základní předpisy....   Při čekání na náhradní dopravu by měli zapomenout na na jakékoliv reptání a představit si, že tam někde poblíž leží jejich ostatky. Posádkám všech vlaků naopak přeji hodně štěstí a když už se něco stane, tak mimořádku bez následků.

+1/0
20.2.2012 21:40

Angerfist4

Re: Sebevrah

seděl jsem v tom vlaku .... byl to spěšňák 1852 .... a podle toho co říkal strojvedoucí se rozhlídnul až moc dobře....

+1/0
20.2.2012 21:57

Bohouš70

Ještě větší nebezpečí

V Pardubicích je to ještě větší hazardování při přecházení, než si dovedete představit. Kolejiště přecházejí v místě spádoviště mezi jednotlivými odrazy vagónů. Vagóny tam jedou samospádem ze svážného pahrbku (nikdo je nemá šanci zastavit). Jsem strojvedoucí a mohu vám říci, že žasnu nad některými názory, které tu zde čtu. Bez lávky se ovšem přecházejícím lidem nedivím, že si krátí přes kolejiště cestu.

0/0
20.2.2012 21:39

qsilence

Re: Ještě větší nebezpečí

Přesně tak, lávka by bylo elegantní řešení a krok vstříc lidem. Policjt bude vždycky vítaný, jako nadržený pes na výstavě koček.

0/0
20.2.2012 22:08

__anart__

Dostavte prosím lávku ze 4. nástupiště, pokuty to nevyřeší!

Ze 4. nástupiště pardubického nádraží je to přes koleje cca 10 minut pěší chůze na dukelské náměstí. MHD to nestihnete většinou ani za půlhodiny.

Z uvedeného vyplývá, že řešením nejsou pokuty. Řešením je odstranit úzkou bariéru vytvořenou několika kolejemi. Lávka přes kolejiště byla rozestavěna krátce po "revoluci", kdy ještě politici mysleli, že by měli něco dělat pro lidi. Zbyly po ní sloupy.

Řešením výhodným pro lidi by bylo i protažení podchodu mezi halou a nástupišti směrem k ulici K Vápence. Jde pouze o pár desítek metrů podchodu.

"Řešením" problému po ČEZku je dát idiotovi funkci, uniformu, odznak a právo vybírat pokuty.

V blízké budoucnosti má vzniknout několik mostků přes pardubické řeky. Co kdyby místo jednoho z nich se prodloužil podchod z hlavního nádraží pod kolejištěm?

+7/0
20.2.2012 18:19

Dr.Onufrakova

Po návrate k parnej trakcii by lávka šla postaviť ľahšie

0/0
20.2.2012 18:50

JPNB

Re: Dostavte prosím lávku ze 4. nástupiště, pokuty to nevyřeší!

A co tam bylo dřív koleje nebo sídliště Dukla? No ano koleje.Problém je prodloužení podchodu nebo dostavbu lávky musí někdo zaplatit.

0/0
20.2.2012 18:51

Joe-cz

Re: Dostavte prosím lávku ze 4. nástupiště, pokuty to nevyřeší!

Z vybraných pokut to bude trvat hodně dlouho než našetří potřebnou sumu peněz.

0/0
20.2.2012 19:59

jural

Re: Dostavte prosím lávku ze 4. nástupiště, pokuty to nevyřeší!

Hm, a ze jsem tak smely, co ma spolecneho CEZ s lavkou v Pardubicich? No jo, rozumim, je to modni. Aneb stadovitost ve sve nejcistsi podobe.

0/0
21.2.2012 9:22

wrah

Nepochopím

Opravdu nechápu, jak může někoho srazit vlak na kolejích. Snad se rozhlédnu ne? A pokud není viditelnost taková, abych vlak viděl, tak to raději obejdu. Přebíhal jsem i trať ve španělsku, kde jezdí vlaky 160 km/h a opravdu, stačí se jen rozhlédnout.

0/0
20.2.2012 17:49

1216226

Může mi někdo vysvětlit, co tím chtěl autor říct?

"Na pardubickém nádraží se sbíhají desítky kolejišť."?8-o

0/0
20.2.2012 16:48

Mysel

Re: Může mi někdo vysvětlit, co tím chtěl autor říct?

Autor tim chtel rict, ze naprosto netusi, co je to kolejiste.

+1/0
20.2.2012 18:01

rehek

nadchod

Vybíráte peníze. Utrácíte za mzdy nádražáků a policajtů, co stojí v kolejišti a lapají ty, co tam taky vstoupí. Kdybyste alespoň vybrané peníze a peníze za mzdy těch dvou dali na dostavbu lávky nad kolejištěm, ke které tam stojí sloupy již od minulého století. Nebyla by lepší prevence a nadchod než represe těch, co již stejně ohrozili své životy?

+3/0
20.2.2012 15:55

znovuzrozený

Re: nadchod

Vy rozumbrado :-D Podle vaší logiky architekti a projektanti staví přesně proti zájmům občanů a taky proto, aby mohli vybírat pokuty. Vás ještě svět neviděl, muhehe ... :-)

0/0
20.2.2012 15:59

rehek

Re: nadchod

Pane, nejste vy ten, co ty lidi chytá? Jinak byste snad nemohl takto reagovat. :-)

0/0
20.2.2012 16:07

znovuzrozený

Re: nadchod

A víte že ano. Ale lokomotivou a tak o tom něco vím. ;-)

+1/0
20.2.2012 16:09

rehek

Re: nadchod

Já to hned věděl. To se pozná ;-) opravdový znalec.

0/0
20.2.2012 16:12

znovuzrozený

Re: nadchod

Na to, aby jste věděl že v kolejišti nemáte co dělat, že máte chodit pouze tam, kde je to určeno, nepotřebujete být znalec. Ale hold někdo dostal nedělíno méně. A těch už jsem viděl za ty leta hodně, věřte tomu. Někteří chodí dál kde nemají, někteří už nemusejí přemýšlet, co komu koupí na vánoce. Já je pokutovat nebo honit nebudu ... Buď to vyjde a nebo čekáte náraz. ;-):-)

+3/0
20.2.2012 16:18

rehek

Re: nadchod

Zde se hodí jedno přísloví: Je lepší mlčet a budit zdání pitomc e než promluvit a odstranit jakoukoliv pochybnost. A až o významu předchozí věty budete přemýšlet, vraťte se prosím na začátek a přečtěte si znovu příspěvek "Nadchod"

+2/0
20.2.2012 16:24

znovuzrozený

Re: nadchod

Vy jste opravdový inteligent s problémem chápání. A když dojdou argumenty, vždy přijdou urážky. Jako na každém foru. Vy mi silně připomínáte jednoho ubohého diskutujícího z jistého fora. Smiřte se s tím, že v kolejišti nemáte co pohledávat a může přijít trest. Kdyby nebyly ryby, nebyly by rybníky.

+2/0
20.2.2012 16:28

rehek

Re: nadchod

:-) Děkuji za rozbor mé osobnosti. Přeložím Vám předchozí přísloví do srozumitelštiny: mluviti stříbro, mlčeti zlato. A znovu vás prosím o přečtení původního příspěvku "nadchod"

0/0
20.2.2012 16:35

katastrofální krupobití

Re: nadchod

A proč se tím vaším příslovím, milý rehku, neřídíte? Takhle se tu odkopat...

0/0
20.2.2012 19:05

bartik09

Re: nadchod

Ty pardubicky sloupy sou moc nizky, takze sou spis pritezi. Krome toho z platu 2 lidi moc nadchodu nepostavite...

0/0
20.2.2012 16:22

rehek

Re: nadchod

Ano to máte pravdu, moc se toho za 2 platy nepostaví. Ale ty sloupy skutečně jsou nebo byly určeny pro lávku.

0/0
20.2.2012 16:26

bartik09

Re: nadchod

Ale ty sloupy jsou nizsi, nez je zaveseni trakcniho vedeni, takze hadam, ze tam kdysi ta lavka byla a pri elektrifikaci ji sundali a na sloupy se akorat vyprdli (ale to si fakt jen myslim).

0/0
20.2.2012 17:35

JPNB

Re: nadchod

Není levnější jen dodržovat zákony? Pak nebude potřeba platit někoho kdo to kontroluje jejich dodržování.

+2/0
20.2.2012 18:53

znovuzrozený

Zákon o drahách

http://www.pravnipredpisy.cz/predpisy/ZAKONY/1994/266994/Sb_266994_------_.php

+1/0
20.2.2012 15:48

znovuzrozený

Nick pingl je hlupák!!!

Upozorňuji, že pan "pingl" je hlupák jak hovado, který vás jen oblbuje a natáhne vás pouze do průšvihu. Kdo chce, věřte mu. Zákon o drahách nic takového neumožňuje, zejména § 15. Ten pojednává leda pouze o "Žádost o vydání úředního povolení musí...." § 4a Ochrana dráhy 1) Nikdo nesmí bez povolení provozovatele dráhy vykonávat v obvodu dráhy činnosti, které se považují za podnikání, vstupovat na dráhu a v obvodu dráhy na místa, která nejsou veřejnosti přístupná, pokud zvláštní právní předpis1c) nestanoví jinak.

0/0
20.2.2012 15:41

znovuzrozený

Re: Nick pingl je hlupák!!!

2) Všechna místa na dráze a v obvodu dráhy jsou veřejnosti nepřístupná s výjimkou a) dráhy a jejího obvodu, pokud je dráha vedena po pozemní komunikaci, b) dráhy a jejího obvodu v místě křížení dráhy s pozemní komunikací, c) prostor určených pro veřejnost, nástupišť a přístupových cest k nim a prostor v budovách nacházejících se v obvodu dráhy, pokud jsou v nich poskytovány služby související s drážní dopravou, d) veřejně přístupných účelových komunikací v obvodu dráhy, e) volných ploch vzdálených nejméně 2,5 m od osy krajní koleje dráhy.

0/0
20.2.2012 15:42

on8.

Re: Nick pingl je hlupák!!!

smula je, ze obcas se jinak nez pres koleje jit neda (pokud si clovek nechce udelat  5 km zachazku)

0/0
20.2.2012 18:05





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.